[A6C5] Świeci Kontrolka Czujnik Zużytych Klocków Nowe Klocki
[A6C5] Świeci Kontrolka Czujnik Zużytych Klocków Nowe Klocki
Witam.
Mam problem ze świecącą się kontrolką zużytych klocków.
Kontrolka świeciła się od zawsze (od kupna auta) co uznałem za normalne bo zbliżał się czas wymiany hamulców.
Problem jest taki, że po wymianie wszystkich tarcz i klocków na obu osiach komunikat o klockach nadal się wyświetla.
Wymiany dokonywał mechanik więc nie wiedziałem co jest przyczyną. Myślałem, że włożył po prostu klocki bez czujników.
Tu pojawiają się problemy:
1) Po zdjęciu kół okazało się, że czujniki chyba są. Czy to są czujniki klocków? (zaznaczone na zdjęciu na zielono). Czy występują tylko na przedniej osi?
2) Wydaję mi się, że oryginalne kostki idące do czujników są ucięte. (zaznaczone na zdjęciu na czerwono). Dobre myślę? To przewody od uciętych kostek?
Bardzo proszę o odpowiedź,
dziękuję.
Mam problem ze świecącą się kontrolką zużytych klocków.
Kontrolka świeciła się od zawsze (od kupna auta) co uznałem za normalne bo zbliżał się czas wymiany hamulców.
Problem jest taki, że po wymianie wszystkich tarcz i klocków na obu osiach komunikat o klockach nadal się wyświetla.
Wymiany dokonywał mechanik więc nie wiedziałem co jest przyczyną. Myślałem, że włożył po prostu klocki bez czujników.
Tu pojawiają się problemy:
1) Po zdjęciu kół okazało się, że czujniki chyba są. Czy to są czujniki klocków? (zaznaczone na zdjęciu na zielono). Czy występują tylko na przedniej osi?
2) Wydaję mi się, że oryginalne kostki idące do czujników są ucięte. (zaznaczone na zdjęciu na czerwono). Dobre myślę? To przewody od uciętych kostek?
Bardzo proszę o odpowiedź,
dziękuję.
Ostatnio zmieniony 06 lis 2014, 20:08 przez Pawel_7, łącznie zmieniany 1 raz.
daniel1997 pisze:Pawel_7, czujniki są tylko na przedniej osikabelki są od czujników ale ktoś kiedyś jak widzisz załatwił je ładnie
możesz przeprowadzić test łącząc te dwa przewody razem na dwóch stronach.Po zamknięciu obwodu kontrolka czy komunikat
powinien zgasnąć.Takie wtyczki kupisz bez problemu
Dzięki wielkie za szybką odpowiedź

Czyli wiemy, że:
1)czujniki są tylko z przodu.
2)ktoś uciął kostkę i zostały 2przewody
A powiedz mi kolego czy te moje nowe klocki mają czujniki?
Zaznaczyłem na zielono prawdopodobne kostki od czujników w moich nowych klockach. Dobrze mi się wydaje?
Nie jestem pewny czy mam czujniki w klockach bo są one innego kształtu niż te wyszukane w internecie. Moje domniemane czujniki idące od nowych klocków są okrągłe. Stąd moja niepewność. Coś podobnego jak tutaj:
http://i785.photobucket.com/albums/yy13 ... aa47cb.jpg
lub tutaj:
http://www.allegro.pbauto.com.pl/FF3BD6 ... 6936D.JPEG
Takie kostki też występowały czy mam klocki od jakiegoś innego modelu
?
[ Dodano: 2014-11-06, 20:03 ]
daniel1997, dzięki, za upewnienie
Za fatygę kliknąłem "pomógł"
Jest problem. Przy demontażu kół okazało się, że te ucięte przewody wtyczek od czujników były skręcone / zwarte po obu stronach, a mimo to komunikat dalej występuje
Odizolowałem to, przeczyściłem i zwarłem, ale dalej to samo - wyświetla się żółty komunikat na FISie
http://i785.photobucket.com/albums/yy13 ... aa47cb.jpg
lub tutaj:
http://www.allegro.pbauto.com.pl/FF3BD6 ... 6936D.JPEG
Takie kostki też występowały czy mam klocki od jakiegoś innego modelu

[ Dodano: 2014-11-06, 20:03 ]
daniel1997, dzięki, za upewnienie


Jest problem. Przy demontażu kół okazało się, że te ucięte przewody wtyczek od czujników były skręcone / zwarte po obu stronach, a mimo to komunikat dalej występuje

Odizolowałem to, przeczyściłem i zwarłem, ale dalej to samo - wyświetla się żółty komunikat na FISie

daniel1997 pisze:Paweł sprawdź dobrze te przewody i profilaktycznie możesz dolać płyn.
Następnie mostek na przewodach i zerknij czy komunikat znika jeśli dalej będzie
mimo sprawnych przewodów podłącz auto pod komputer.
Jeszcze raz dzięki za pomoc

Płyn jest dolany na maksimum. Komputer podłączony i brak błędów na: liczniku, silniku, abs, klimatyzacji, poduszkach, sterownik CAN, immobilizer. Są jedynie na centralnym zamku(przez zimne luty w mikrostykach). Wystąpiły też jakieś sporadyczne (jednorazowe) błędy, ale już się więcej nie pojawiły. Może odłączyć klemę na chwilę... lub może da się skasować ten błąd kablem...
W wolnej chwili zlutuję sobie te przewody razem, z jednej i drugiej strony, żebym miał pewność że jest styk. Potem poszukam gdzie przewód jest przerwany.
Którędy biegną takie przewody? Są jakieś słabe punkty w których kable mogły się przerwać?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
Generalnie to jest tak:
Masa wzięta jest z punktu po lewej stronie samochodu i wchodzi na lewy klocek hamulcowy. Przez ten klocek ma przejść i leci na prawy klocek hamulcowy. Przechodzi przez klocek i ma dojść do licznika (kostka T32 pin 7). Jeżeli na liczniku nie pojawi się masa, zostanie wyświetlony komunikat.
Według schematu są to następujące kolory przewodów: brązowy, czarny, brązowo-zielony.
Powodzenia.
Masa wzięta jest z punktu po lewej stronie samochodu i wchodzi na lewy klocek hamulcowy. Przez ten klocek ma przejść i leci na prawy klocek hamulcowy. Przechodzi przez klocek i ma dojść do licznika (kostka T32 pin 7). Jeżeli na liczniku nie pojawi się masa, zostanie wyświetlony komunikat.
Według schematu są to następujące kolory przewodów: brązowy, czarny, brązowo-zielony.
Powodzenia.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
Jeżeli chcesz pozbyć się kontrolki to ją wyłącz Vagiem.
Jeżeli chcesz zrobić porządek z układem to weź zwykły multimetr i szukaj, który przewód masz przerwany. Sprawdzaj po kolei gdzie brakuje masy. Generalnie znalezienie przyczyny to jest 3min roboty.
Odpowiadając na Twoje pytanie powiem, że nie ma żadnych wrażliwych miejsc.
Jeżeli chcesz zrobić porządek z układem to weź zwykły multimetr i szukaj, który przewód masz przerwany. Sprawdzaj po kolei gdzie brakuje masy. Generalnie znalezienie przyczyny to jest 3min roboty.
Odpowiadając na Twoje pytanie powiem, że nie ma żadnych wrażliwych miejsc.
Siedzę przy tym już długo i nie mam pojęcia gdzie przewód jest przerwany. Nie wiem co robię źle. W jaki sposób znaleźć przerwanie za pomocą miernika?wojciech007 pisze:weź zwykły multimetr i szukaj, który przewód masz przerwany. Sprawdzaj po kolei gdzie brakuje masy. Generalnie znalezienie przyczyny to jest 3min roboty.
Robię tak:
-Zwieram (a nawet lutuję) oba przewody od urwanej kostki po stronie lewej (od kierowcy).
-Wtedy sprawdzam miernikiem czy miejsce połączenia(zlutowane przewody lewej kostki) i jeden z przewodów po prawej stronie(pasażera) są zwarte ?
Jeśli żaden przewód po prawej stronie pasażera nie jest zwarty ze zlutowaną lewą stroną to gdzie dalej szukać ?
dobrze w ogóle to sprawdzam?
Wiem, że zawraca gitarę ale może akurat ktoś pomoże...