Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6C5] Świeci Kontrolka Czujnik Zużytych Klocków Nowe Klocki

Układ hamulcowy
Pawel_7

[A6C5] Świeci Kontrolka Czujnik Zużytych Klocków Nowe Klocki

Post autor: Pawel_7 » 06 lis 2014, 19:02

Witam.

Mam problem ze świecącą się kontrolką zużytych klocków.

Kontrolka świeciła się od zawsze (od kupna auta) co uznałem za normalne bo zbliżał się czas wymiany hamulców.

Problem jest taki, że po wymianie wszystkich tarcz i klocków na obu osiach komunikat o klockach nadal się wyświetla.

Wymiany dokonywał mechanik więc nie wiedziałem co jest przyczyną. Myślałem, że włożył po prostu klocki bez czujników.



Tu pojawiają się problemy:
1) Po zdjęciu kół okazało się, że czujniki chyba są. Czy to są czujniki klocków? (zaznaczone na zdjęciu na zielono). Czy występują tylko na przedniej osi?

2) Wydaję mi się, że oryginalne kostki idące do czujników są ucięte. (zaznaczone na zdjęciu na czerwono). Dobre myślę? To przewody od uciętych kostek?

Bardzo proszę o odpowiedź,
dziękuję.
Ostatnio zmieniony 06 lis 2014, 20:08 przez Pawel_7, łącznie zmieniany 1 raz.

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 06 lis 2014, 19:07

Pawel_7, czujniki są tylko na przedniej osi <okok> kabelki są od czujników ale ktoś kiedyś jak widzisz załatwił je ładnie :( możesz przeprowadzić test łącząc te dwa przewody razem na dwóch stronach.Po zamknięciu obwodu kontrolka czy komunikat
powinien zgasnąć.Takie wtyczki kupisz bez problemu <okok>

Pawel_7

Post autor: Pawel_7 » 06 lis 2014, 19:29

daniel1997 pisze:Pawel_7, czujniki są tylko na przedniej osi <okok> kabelki są od czujników ale ktoś kiedyś jak widzisz załatwił je ładnie :( możesz przeprowadzić test łącząc te dwa przewody razem na dwóch stronach.Po zamknięciu obwodu kontrolka czy komunikat
powinien zgasnąć.Takie wtyczki kupisz bez problemu <okok>


Dzięki wielkie za szybką odpowiedź <okok>
Czyli wiemy, że:
1)czujniki są tylko z przodu.
2)ktoś uciął kostkę i zostały 2przewody

A powiedz mi kolego czy te moje nowe klocki mają czujniki?
Zaznaczyłem na zielono prawdopodobne kostki od czujników w moich nowych klockach. Dobrze mi się wydaje?

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 06 lis 2014, 19:53

Pawel_7 pisze:A powiedz mi kolego czy te moje nowe klocki mają czujniki?
dokładnie tak kolego to są wtyczki od czujników <okok>

Pawel_7

Post autor: Pawel_7 » 06 lis 2014, 20:03

Nie jestem pewny czy mam czujniki w klockach bo są one innego kształtu niż te wyszukane w internecie. Moje domniemane czujniki idące od nowych klocków są okrągłe. Stąd moja niepewność. Coś podobnego jak tutaj:
http://i785.photobucket.com/albums/yy13 ... aa47cb.jpg
lub tutaj:
http://www.allegro.pbauto.com.pl/FF3BD6 ... 6936D.JPEG

Takie kostki też występowały czy mam klocki od jakiegoś innego modelu :> ?





[ Dodano: 2014-11-06, 20:03 ]
daniel1997, dzięki, za upewnienie :) Za fatygę kliknąłem "pomógł" <okok>

Jest problem. Przy demontażu kół okazało się, że te ucięte przewody wtyczek od czujników były skręcone / zwarte po obu stronach, a mimo to komunikat dalej występuje <uoee>

Odizolowałem to, przeczyściłem i zwarłem, ale dalej to samo - wyświetla się żółty komunikat na FISie <uoee>

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 06 lis 2014, 20:03

czujniki masz w klockach bo są przewody z wtyczkami <okok> w c5 występowały dwa rodzaje wtyczek okrągła i taka elipsa.Zależy to od rocznika auta jak dobrze pamiętam ty masz okrągłe a od rocznika 2000 jest elipsa.Sam kiedyś kupiłem klocki do c5 właśnie na
okrągły wtyk i musiałem wymienić klocki.

Pawel_7

Post autor: Pawel_7 » 06 lis 2014, 20:11

daniel1997, Ok, dzięki. Czyli w starszych modelach były okrągłe kostki <okok>

Tylko, że tak jak piszę - mimo zwartych kabli komunikat nie zniknął :( <uoee>

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 06 lis 2014, 20:13

Pawel_7 pisze:Tylko, że tak jak piszę - mimo zwartych kabli komunikat nie zniknął
kurcze gdzieś jest przerwany przewód :( musisz sprawdzić dokładnie przewody w jakim są stanie.Poziom płynu jest w normie ?

Pawel_7

Post autor: Pawel_7 » 06 lis 2014, 20:18

Tak, poziom płynu hamulcowego jest w normie. Może dolać go jeszcze trochę, pod maksimum... :>
Czyli jedynym powodem może być przerwany przewód, czy są jeszcze jakieś inne opcje?

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 06 lis 2014, 20:26

Paweł sprawdź dobrze te przewody i profilaktycznie możesz dolać płyn.
Następnie mostek na przewodach i zerknij czy komunikat znika jeśli dalej będzie
mimo sprawnych przewodów podłącz auto pod komputer.

Pawel_7

Post autor: Pawel_7 » 06 lis 2014, 21:15

daniel1997 pisze:Paweł sprawdź dobrze te przewody i profilaktycznie możesz dolać płyn.
Następnie mostek na przewodach i zerknij czy komunikat znika jeśli dalej będzie
mimo sprawnych przewodów podłącz auto pod komputer.


Jeszcze raz dzięki za pomoc <okok>
Płyn jest dolany na maksimum. Komputer podłączony i brak błędów na: liczniku, silniku, abs, klimatyzacji, poduszkach, sterownik CAN, immobilizer. Są jedynie na centralnym zamku(przez zimne luty w mikrostykach). Wystąpiły też jakieś sporadyczne (jednorazowe) błędy, ale już się więcej nie pojawiły. Może odłączyć klemę na chwilę... lub może da się skasować ten błąd kablem...

W wolnej chwili zlutuję sobie te przewody razem, z jednej i drugiej strony, żebym miał pewność że jest styk. Potem poszukam gdzie przewód jest przerwany.
Którędy biegną takie przewody? Są jakieś słabe punkty w których kable mogły się przerwać?

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 07 lis 2014, 04:09

Generalnie to jest tak:
Masa wzięta jest z punktu po lewej stronie samochodu i wchodzi na lewy klocek hamulcowy. Przez ten klocek ma przejść i leci na prawy klocek hamulcowy. Przechodzi przez klocek i ma dojść do licznika (kostka T32 pin 7). Jeżeli na liczniku nie pojawi się masa, zostanie wyświetlony komunikat.
Według schematu są to następujące kolory przewodów: brązowy, czarny, brązowo-zielony.
Powodzenia.

Pawel_7

Post autor: Pawel_7 » 07 lis 2014, 12:46

Dzięki za opis wojciech007 <okok>

Problem jednak nadal nie rozwiązany. Przewody w okolicy kół wyglądają na nie uszkodzone.
Brązowy i czarny są ze sobą zwarte po obu stronach a mimo to komunikat dalej wystepuje.

Którędy biegną te przewody? Są jakieś wrażliwe miejsca gdzie przewód mógł zostać przerwany?

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 07 lis 2014, 17:24

Jeżeli chcesz pozbyć się kontrolki to ją wyłącz Vagiem.
Jeżeli chcesz zrobić porządek z układem to weź zwykły multimetr i szukaj, który przewód masz przerwany. Sprawdzaj po kolei gdzie brakuje masy. Generalnie znalezienie przyczyny to jest 3min roboty.
Odpowiadając na Twoje pytanie powiem, że nie ma żadnych wrażliwych miejsc.

Pawel_7

Post autor: Pawel_7 » 08 lis 2014, 18:48

wojciech007 pisze:weź zwykły multimetr i szukaj, który przewód masz przerwany. Sprawdzaj po kolei gdzie brakuje masy. Generalnie znalezienie przyczyny to jest 3min roboty.
Siedzę przy tym już długo i nie mam pojęcia gdzie przewód jest przerwany. Nie wiem co robię źle. W jaki sposób znaleźć przerwanie za pomocą miernika?

Robię tak:
-Zwieram (a nawet lutuję) oba przewody od urwanej kostki po stronie lewej (od kierowcy).
-Wtedy sprawdzam miernikiem czy miejsce połączenia(zlutowane przewody lewej kostki) i jeden z przewodów po prawej stronie(pasażera) są zwarte ?

Jeśli żaden przewód po prawej stronie pasażera nie jest zwarty ze zlutowaną lewą stroną to gdzie dalej szukać ?

dobrze w ogóle to sprawdzam?

Wiem, że zawraca gitarę ale może akurat ktoś pomoże...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja