Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[V6] napinacze łańcucha rozrządu

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Blondyn988
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 14 wrz 2011, 19:34
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Blondyn988 » 30 mar 2015, 22:34

Nie,od wymiany się z nim nie widziałem.Teraz musiał bym w miarę szybko kogoś ogarnąć żeby mi to zrobił.

szydera
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 17 wrz 2013, 22:20
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: szydera » 30 mar 2015, 22:47

Najpierw jedź do niego i niech się wypowie, za darmo chyba nie robił. A tak bedziesz szukał i będzie tak samo. Wypytaj się czy zakładał blokady czy zwalał dekle czy jak? A po za tym miał auto to mógł umyć. A tak to co pojedziesz na myjkę i powiedzą że na twoją odpowiedzialność umyją.
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 31 mar 2015, 07:34

Wydaje mi się, że powinno udać się ustawić rozrząd bez ściągania przodu. Blokada powinna się zmieścić, a jak nie, to na znaki (zrucanie dekli). Nie wiem tylko jak z blokadą wału (ja ustawiam na znaki).

Jeśli chodzi o kondycję napinaczy to przydałyby się logi z jazdy (nie trzeba butować). Dobrze by było zdjąć dekle i obejrzeć ślizgi. No i olej - przydałoby się coś lepszego. Co to za 10W40? Bo jeśli mobil super lub castrol magnatec, to zmiana oleju może pomóc.
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
Blondyn988
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 14 wrz 2011, 19:34
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Blondyn988 » 31 mar 2015, 19:34

Olej Valvoline Max Life. A logi z jazdy postaram się wrzucić wieczorem.No i niewiem czy już się do tej mocy przyzwyczaiłem lub to przez ten rozrząd ale auto już takiego odejścia niema

[ Dodano: 2015-03-31, 19:34 ]
Zrobiłem logi dynamiczne 090 z tym że nie do odcinki bo nie było warunków
http://vaglog.pl/log_211262.html

szydera
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 17 wrz 2013, 22:20
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: szydera » 31 mar 2015, 23:15

Widać że fazy się zmieniają do 3000 i to chyba dobrze. Tak patrzylem na logi na wolnych obrotach i wartoscu wydaja się za niskie. Wrzucę cytat z jakiegoś wczesniejszego postu, który sobie zapisałem i możesz sobie przeanalizować :-)
cyt.
Sprawdzanie układu regulacji faz:

Dla przepustnicy z linką grupa 27, dla elektronicznej grupa 90. Pola 1, 3 i 4.

Na wolnych obrotach
1: 0
3: 3-6°CA
4: 3-6°CA

Podczas jazdy:
1: 1
3: 16-25°CA
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 01 kwie 2015, 10:19

Napinacze mogłyby pracować nieco lepiej, ale nie ma tragedii. Widać jednak, że są "luźne" właśnie po ujemnych wartościach (zwłaszcza jeden do -4). Albo same są zużyte, albo ciśnienie oleju słabe. Ale tak jak napisałem - tragedii nie ma. No i do testów napinaczy nie trzeba pałować - wystarczy tyle, ile zrobiłeś.
Pozdrawiam,
Krisker

szydera
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 17 wrz 2013, 22:20
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: szydera » 01 kwie 2015, 10:33

Mam pytanko na cisnienie oleju ma wpływ zawór w komorze odmy tzn pod kolektorem i dodatkową pompą wody? Czy tylko zawór ten odpowiada za przepływ oleju w napinaczach.
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 01 kwie 2015, 11:49

Tam są dwa zawory po jednym na każdą głowicę. Co do ich funkcji to są rozbieżne wersje. Jedni piszą, że wpływają na napinacze, a inni, że nie. ELSA nic nie wspomina o napinaczach, a tylko o klawiaturze. Z drugiej strony raczej nie ma oddzielnych magistrali dla napinaczy i klawiatury, więc można przypuszczać, że ww. zawory wpływają także na napinacze.
Pozdrawiam,
Krisker

szydera
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 17 wrz 2013, 22:20
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: szydera » 01 kwie 2015, 11:54

W elsie pisze może jak sprawdzić prawidłowość działania tych zaworów?
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 01 kwie 2015, 12:14

Chyba nie. Niestety w tej chwili nie mam do niej dostępu.
Pozdrawiam,
Krisker

kompas9
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 164
Rejestracja: 13 mar 2013, 16:52
Lokalizacja: łódź

Post autor: kompas9 » 01 kwie 2015, 12:54

W elsie o zaworach pisze :
" Wskazówka
Przy nierównomiernych odgłosach zaworów, które ustają po dłuższej jeździe, jednak ciągle się pojawiają podczas jazdy na krótkich odcinkach drogi, należy wymienić zawór zwrotny oleju. " tyczy się to zaworów pod kolektorem ssącym <okok>

Awatar użytkownika
Blondyn988
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 14 wrz 2011, 19:34
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Blondyn988 » 01 kwie 2015, 13:01

A czy powodem tego że w 093 są takie wskazania tego rozrządu mogą być właśnie luźne łańcuchy???? Bo tak mi coś ten mechanik mydli oczy

szydera
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 17 wrz 2013, 22:20
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: szydera » 01 kwie 2015, 13:35

A masz ślady na obudowie od łańcucha? Sam łańcuch nie jest drogi ale tak na chłopski rozum to problem istniał by przed wymianą rozrządu. A tak nawiasem mówiąc musimy się spiknać i oblukać autka. Wczoraj około 22:00 śmigałeś koło kuflanda prawda:)
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))

Awatar użytkownika
Blondyn988
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 14 wrz 2011, 19:34
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Blondyn988 » 01 kwie 2015, 13:38

Nie nie ktoś ma jeszcze podoba, ale niema problemu tyle że od rana do wieczora w pracy

szydera
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 17 wrz 2013, 22:20
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: szydera » 01 kwie 2015, 13:47

To dobrze bo chodził jak diesel ;-)
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga