Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[V6] napinacze łańcucha rozrządu

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 01 kwie 2015, 14:49

Blondyn988 pisze:A czy powodem tego że w 093 są takie wskazania tego rozrządu mogą być właśnie luźne łańcuchy???? Bo tak mi coś ten mechanik mydli oczy
Nie, "luźne łańcuchy" widać w 090. Zloguj jeszcze zapłon (jedna z pierwszych grup, ale nie pamiętam która). Przy przestawionym rozrządzie może być niewłaściwy. Do tego korekty (032, 033).
Pozdrawiam,
Krisker

szydera
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 17 wrz 2013, 22:20
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: szydera » 01 kwie 2015, 14:52

Po czym widać w 90 luźne łańcuchy? Jakie wartości?
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 01 kwie 2015, 15:13

Prawidłowe wartości podczas ich pracy i ujemne (poniżej -1), gdy nie są przestawione. To oczywiście moje osobiste wnioski, więc można polemizować :]
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
Blondyn988
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 14 wrz 2011, 19:34
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Blondyn988 » 01 kwie 2015, 22:20

W przyszłym tygodniu idzie samochód na poprawkę z tym rozrzadem, a co do łańcuchów to zmienię olej na 5W40 tylko myślałem jeszcze nad dobrą płukanka przed wymiana biorac pod uwagę jaki był olej po poprzednim właścicielu.

szydera
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 17 wrz 2013, 22:20
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: szydera » 01 kwie 2015, 22:37

Powodzenia i daj znać jakie efekty.
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))

marecki3275
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 15 cze 2014, 14:03
Lokalizacja: jelenia góra

Post autor: marecki3275 » 02 kwie 2015, 17:33

Czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć o co chodzi?
Wymieniłem olej (dwa tyg. temu) z Valvo max life 5w40 na Amsoil full saps 5w40 poprzedzając wcześniej płukanką też Amsoil (proszę nie zadawać pytań dlaczego? , po co? itp...) Od wymiany zacząłem słyszeć warczący napinacz przez 2 sek (z rana jak jest zimno-chociaż to podobno jest normalne) a jak jest rozgrzany to przy ruszaniu przy około 1300 obr/min tez słychać takie samo chrobotanie (przez 1 sek lub dwie) później już jest ok, wcześniej tego nie słyszałem.
Znam ten dźwięk to jest na milion % napinacz bo dwa lata temu go zmieniałem i było to samo tylko bardziej rzężił na zimnym i nawet przy zmianie z 1 na 2 bieg ale tamten już się skończył bo miał 180 tyś a ten jest nowy ma dopiero 25tyś kupiony z ASO za 2tyś. tylko łańcuch kupiłem w IC ale nie pamiętam już jego ceny....
Najbardziej chodzi mi o ten dźwięk przy ruszaniu tego nie było jeszcze przed wymianą
Czy to wina oleju? płukanki? może łańcuch jakiś lipny?
Proszę panowie o jakieś sugestie
Dzięki.

Awatar użytkownika
Blondyn988
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 14 wrz 2011, 19:34
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Blondyn988 » 07 kwie 2015, 18:08

No u mnie już rozrząd poprawiony. Na 093 było
-15 -4 a teraz jest
-1 -4

szydera
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 17 wrz 2013, 22:20
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: szydera » 08 kwie 2015, 08:46

I gdzie tkwił błąd? Złe ustawienie? A jak terkotka ustała? I oczywiście co z mocą :-)
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))

Awatar użytkownika
Blondyn988
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 14 wrz 2011, 19:34
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Blondyn988 » 08 kwie 2015, 14:34

Przyznał się że źle ustawił poprzednio "któryś pracownik " :-P Łańcuchy cały czas słychać ale chodzi raczej lepiej

szydera
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 17 wrz 2013, 22:20
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: szydera » 08 kwie 2015, 16:57

To cieszy
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 15 kwie 2015, 00:49

Witam. Podepnę się pod temat. :)

Ostatnio dosłuchałem się, że coś szeleści w prawym bloku mojej "fałki".
Lewy blok (prawy jeśli patrząc od przodu) jest cichszy, a w prawym tak jakby coś szeleści.


Co emituje ten dźwięk? Czy można śmiało jeździć czy lepiej tam zajrzeć do środka i naprawić?

Pozdrawiam.

szydera
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 17 wrz 2013, 22:20
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: szydera » 15 kwie 2015, 01:00

Teraz kwestia czy słychać z przodu bank 2 czy gdzieś z tylu :-)
pytanie podchwytliwe.
Jak się nie mylę to może być napinacz. Dlaczego?
Dlatego, że na banku 1 napinacz masz przy grodzi a na banku 2 przy zderzaku ale zawsze mogę się mylić. Diagnoza zawsze może być trudna.
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 15 kwie 2015, 22:09

A mógłbyś trochę jaśniej? :)

Czy pisząc "bank" masz na myśli blok silnika? ...1 to lewy, a 2 to prawy?

Czy można stan/napięcie tych łańcuchów sprawidzić VAG-iem? Bo jutro będę go miał.

szydera
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 17 wrz 2013, 22:20
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: szydera » 15 kwie 2015, 22:13

Bank 1 to lewa strona jeżeli stoisz przed autem :-)
na vagu sprawdzisz pracę fazatorow tzn czy przestawiaja i w jakim zakresie. Gdzieś w tym temacie podawano wartości w jakich fazator powinien pracować.
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))

dzanks
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 30 maja 2009, 12:11
Lokalizacja: Kowalewo k/Szubina

Post autor: dzanks » 16 kwie 2015, 10:17

Tak sobie studiuje ten temat z ciekawości - nie mam hałasu w swoim ALG 2.8 1997 rok ale auto za kilka dni idzie na wymiane rozrządu. Postanowiłem więc sprawdzić te wartości przed tym jak mechanik będzie wymieniał kompletny rozrząd.

Najpierw mam pytanie o numer bloku pomiarowego bo w moim aucie wartości takie jak obroty silnika obiążenie i "CF" występują w grupie 026 dlaczego większość pisze o grupie 093??? zależy to od rocznika auta???

Kolejna sprawa to właśnie wartości CF u mnie jest 0 i 0 a jak wkręca sie na wysokie obroty na jednym chyba tym lewym okienku pojawia sie na -3 a na drugim ciagle 0 nie sprawdzalem podczas jazdy bo mam troche przodu rozebranego :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja