Nie, "luźne łańcuchy" widać w 090. Zloguj jeszcze zapłon (jedna z pierwszych grup, ale nie pamiętam która). Przy przestawionym rozrządzie może być niewłaściwy. Do tego korekty (032, 033).Blondyn988 pisze:A czy powodem tego że w 093 są takie wskazania tego rozrządu mogą być właśnie luźne łańcuchy???? Bo tak mi coś ten mechanik mydli oczy
[V6] napinacze łańcucha rozrządu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
- Blondyn988
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 76
- Rejestracja: 14 wrz 2011, 19:34
- Lokalizacja: Gniezno
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 15 cze 2014, 14:03
- Lokalizacja: jelenia góra
Czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć o co chodzi?
Wymieniłem olej (dwa tyg. temu) z Valvo max life 5w40 na Amsoil full saps 5w40 poprzedzając wcześniej płukanką też Amsoil (proszę nie zadawać pytań dlaczego? , po co? itp...) Od wymiany zacząłem słyszeć warczący napinacz przez 2 sek (z rana jak jest zimno-chociaż to podobno jest normalne) a jak jest rozgrzany to przy ruszaniu przy około 1300 obr/min tez słychać takie samo chrobotanie (przez 1 sek lub dwie) później już jest ok, wcześniej tego nie słyszałem.
Znam ten dźwięk to jest na milion % napinacz bo dwa lata temu go zmieniałem i było to samo tylko bardziej rzężił na zimnym i nawet przy zmianie z 1 na 2 bieg ale tamten już się skończył bo miał 180 tyś a ten jest nowy ma dopiero 25tyś kupiony z ASO za 2tyś. tylko łańcuch kupiłem w IC ale nie pamiętam już jego ceny....
Najbardziej chodzi mi o ten dźwięk przy ruszaniu tego nie było jeszcze przed wymianą
Czy to wina oleju? płukanki? może łańcuch jakiś lipny?
Proszę panowie o jakieś sugestie
Dzięki.
Wymieniłem olej (dwa tyg. temu) z Valvo max life 5w40 na Amsoil full saps 5w40 poprzedzając wcześniej płukanką też Amsoil (proszę nie zadawać pytań dlaczego? , po co? itp...) Od wymiany zacząłem słyszeć warczący napinacz przez 2 sek (z rana jak jest zimno-chociaż to podobno jest normalne) a jak jest rozgrzany to przy ruszaniu przy około 1300 obr/min tez słychać takie samo chrobotanie (przez 1 sek lub dwie) później już jest ok, wcześniej tego nie słyszałem.
Znam ten dźwięk to jest na milion % napinacz bo dwa lata temu go zmieniałem i było to samo tylko bardziej rzężił na zimnym i nawet przy zmianie z 1 na 2 bieg ale tamten już się skończył bo miał 180 tyś a ten jest nowy ma dopiero 25tyś kupiony z ASO za 2tyś. tylko łańcuch kupiłem w IC ale nie pamiętam już jego ceny....
Najbardziej chodzi mi o ten dźwięk przy ruszaniu tego nie było jeszcze przed wymianą
Czy to wina oleju? płukanki? może łańcuch jakiś lipny?
Proszę panowie o jakieś sugestie
Dzięki.
- Blondyn988
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 76
- Rejestracja: 14 wrz 2011, 19:34
- Lokalizacja: Gniezno
- Blondyn988
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 76
- Rejestracja: 14 wrz 2011, 19:34
- Lokalizacja: Gniezno
Teraz kwestia czy słychać z przodu bank 2 czy gdzieś z tylu 
pytanie podchwytliwe.
Jak się nie mylę to może być napinacz. Dlaczego?
Dlatego, że na banku 1 napinacz masz przy grodzi a na banku 2 przy zderzaku ale zawsze mogę się mylić. Diagnoza zawsze może być trudna.

pytanie podchwytliwe.
Jak się nie mylę to może być napinacz. Dlaczego?
Dlatego, że na banku 1 napinacz masz przy grodzi a na banku 2 przy zderzaku ale zawsze mogę się mylić. Diagnoza zawsze może być trudna.
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 30 maja 2009, 12:11
- Lokalizacja: Kowalewo k/Szubina
Tak sobie studiuje ten temat z ciekawości - nie mam hałasu w swoim ALG 2.8 1997 rok ale auto za kilka dni idzie na wymiane rozrządu. Postanowiłem więc sprawdzić te wartości przed tym jak mechanik będzie wymieniał kompletny rozrząd.
Najpierw mam pytanie o numer bloku pomiarowego bo w moim aucie wartości takie jak obroty silnika obiążenie i "CF" występują w grupie 026 dlaczego większość pisze o grupie 093??? zależy to od rocznika auta???
Kolejna sprawa to właśnie wartości CF u mnie jest 0 i 0 a jak wkręca sie na wysokie obroty na jednym chyba tym lewym okienku pojawia sie na -3 a na drugim ciagle 0 nie sprawdzalem podczas jazdy bo mam troche przodu rozebranego
Najpierw mam pytanie o numer bloku pomiarowego bo w moim aucie wartości takie jak obroty silnika obiążenie i "CF" występują w grupie 026 dlaczego większość pisze o grupie 093??? zależy to od rocznika auta???
Kolejna sprawa to właśnie wartości CF u mnie jest 0 i 0 a jak wkręca sie na wysokie obroty na jednym chyba tym lewym okienku pojawia sie na -3 a na drugim ciagle 0 nie sprawdzalem podczas jazdy bo mam troche przodu rozebranego
