[a6 c5] Doświetlanie zakrętów
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 54
- Rejestracja: 25 gru 2012, 10:52
- Lokalizacja: Wałbrzych
@UP
oczywiście ponieważ to jest moduł doświetlania zakretów (przy kierunkach) oraz Coming Leaving Home - czyli zapalanie halogenów podczas otwierania/zamykania drzwi z pilota mozna podłączyc przednie i tylnie swiatła aczkolwiek u mnie juz nie działa... a kontakt z autorem zaden
oczywiście ponieważ to jest moduł doświetlania zakretów (przy kierunkach) oraz Coming Leaving Home - czyli zapalanie halogenów podczas otwierania/zamykania drzwi z pilota mozna podłączyc przednie i tylnie swiatła aczkolwiek u mnie juz nie działa... a kontakt z autorem zaden
Moje auto: https://a6klub.pl/viewtopic.php?t=62129
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Witam wszystkich.
Na wstępie chciałem wszystkich przeprosić za brak kontaktu ... Ostatnio każdą wolną chwilę spędzałem w zakupionym przeze mnie mieszkaniu (remont i takie tam) więc mój czas na forum był bardzo ograniczony (na zasadzie wejść, odpowiedzieć na proste pytania - bez konieczności zagłębiania się w schematy).
Postaram się odpowiedzieć na Wasze pytania:
Można to jednak zrobić inaczej. Potrzebujesz 2 przekaźników, 2 kondensatorów elektrolitycznych będących w stanie podtrzymać te przekaźniki przez około 1s, oraz dwóch diod prostowniczych. Teraz trzeba zbudować układ tak, że od kierunkowskazu do jednego bieguna przekaźnika lutujesz diodę prostowniczą, tak aby przewodziła prąd od kierunku do przekaźnika, drugi biegun cewki przekaźnika podłączasz do GND pojazdu, a kondensator lutujesz równolegle do cewki przekaźnika. Na koniec podłaczasz pod styki robocze +12V oraz jedną z przetwornic.
Powinno to działać tak: Jak włączysz lewy kierunek to włączy się przekaźnik zasilajacy halogen, i zacznie się ładować kondensator, jeżeli następi 'miknięcie' przerywacza, przekaźnik powinien zostać cały czas zasilany z kondensatora podrzymującego. Niestety sztuką będzie dobranie kondensatora o odpowiedniej pojemności, no i dodatkowo będzie trzeba to jakoś zabezpieczyć tak aby nie włączały się hakogeny przy awaryjnych. Może mógłbym przerobić swój układ aby to zadziałało - ale teraz jest krucho u mnie z czasem
Potrzebować będziesz przekaźnika samochodowego na 12V, diody prostowniczej 1A lub podobnej, oraz diody prostowniczej od 10A.
Po podłączeniu modułu został Ci jeden przewód - ten przewód musisz podłączyć do jednego z wyprowadzeń cewki przekaźnika, drugi przewód styk cewki przekaźnika podłączasz do +12V (najlepiej zabezpieczyć to połączenie bezpiecznikim). Teraz pomiędzy styki cewki przekaźnika lutujesz diodę 1A tak aby paseczek na diodzie był podłączony do styku do którego wcześniej podłączyłeś +12V.
Pozostaje teraz część odbiorcza. Do jednego ze styków roboczych podłączasz +12V (najlepiej z tego styku cewki przekaźnika), następnie do drugiego styku przekaźnika ciągniesz przewód w nogi kierowcy gdzie jest pełno złącz. Teraz lokalizujesz styk 8 w 10 stykowym brązowym złaczu (pewnie kolor bliżej kawy z mlekiem), będzie tam podłączony z jednej strony przewód niebiesko-czerwony, a z drugiej strony kostki 2 przewody niebiesko-czerwone. Interesuje Cię ten pierwszy pojedynczy przewód. Ucinasz go około 5cm od złącza i w to miejsce lutujesz diodę 10A tak aby pasek na diodzie był skierowany w stronę złącza. Na koniec pozostaje Ci dolutować przewód wyprowadzony od przekaźnika do diody (od strony paska na diodzie).
Moduły nie są moją główną formą zarobku - tworzę je hobbystycznie. Testuję na swoim samochodzie a następnie 'limitowaną serię' produktu udostępniam na forum.
Jednocześnie przepraszam wszystkich którzy czekali na moduły doświetlania i się nie doczekali. Nie chcę obiecywać kolejnej daty wypuszczenia modułów w obawie o jej niedotrzymanie. Mogę jedynie napisać że aktualnie składam 10szt i że dam znać jak już będą sprawdzone.
Pozdrawiam
Na wstępie chciałem wszystkich przeprosić za brak kontaktu ... Ostatnio każdą wolną chwilę spędzałem w zakupionym przeze mnie mieszkaniu (remont i takie tam) więc mój czas na forum był bardzo ograniczony (na zasadzie wejść, odpowiedzieć na proste pytania - bez konieczności zagłębiania się w schematy).
Postaram się odpowiedzieć na Wasze pytania:
Generalnie moduł został zaprojektowany tak aby sterować światłami na zasadzie PWM (tak to jest realizowane w orginale), dzięki czemu mamy idealny efekt 'rozżarzenia' oraz 'wygasania' światła. Niestety xenon działa na innej zasadzie. Z tego co pamiętam xenon potrzebuje bardzo duże napięcie do 'zabłyśnięcia' i potrzebuje go stale, inaczej się wyłączy. Niestety w tej opcji nie da rady założyć doświetlenia zakrętów w oparciu o mój moduł.Komandosik pisze: druga sprawa, dzisiaj wymienilem halogeny na ksenony i juz nie działa mi doswietlanie, tzn zapala sie lampa od strony pasazera na 1 sekunde moze mniej i od razu gasnie... za duzy pobór dla ukladu? co mozna zrobic | zmienic?:P
Można to jednak zrobić inaczej. Potrzebujesz 2 przekaźników, 2 kondensatorów elektrolitycznych będących w stanie podtrzymać te przekaźniki przez około 1s, oraz dwóch diod prostowniczych. Teraz trzeba zbudować układ tak, że od kierunkowskazu do jednego bieguna przekaźnika lutujesz diodę prostowniczą, tak aby przewodziła prąd od kierunku do przekaźnika, drugi biegun cewki przekaźnika podłączasz do GND pojazdu, a kondensator lutujesz równolegle do cewki przekaźnika. Na koniec podłaczasz pod styki robocze +12V oraz jedną z przetwornic.
Powinno to działać tak: Jak włączysz lewy kierunek to włączy się przekaźnik zasilajacy halogen, i zacznie się ładować kondensator, jeżeli następi 'miknięcie' przerywacza, przekaźnik powinien zostać cały czas zasilany z kondensatora podrzymującego. Niestety sztuką będzie dobranie kondensatora o odpowiedniej pojemności, no i dodatkowo będzie trzeba to jakoś zabezpieczyć tak aby nie włączały się hakogeny przy awaryjnych. Może mógłbym przerobić swój układ aby to zadziałało - ale teraz jest krucho u mnie z czasem
W instrukcji nie ma podłączenia świateł wstecznych bo to jest po prostu mój pomysł - moduł miał w zasadzie załączać światła przeciwmgielne, jednakże jest możliwość wpięcia do niego dodatkowego przekaźnika który będzie sterował dodatkowym oświetleniem. Możesz go podłączyć w ten sposób:Komandosik pisze:moje problemy to to iż w instrukcji nie podał jak dokładnie podłączyc tylnie swiatła wsteczne - zostaly mi 2 kabelki i nie wiem co dalej?
Potrzebować będziesz przekaźnika samochodowego na 12V, diody prostowniczej 1A lub podobnej, oraz diody prostowniczej od 10A.
Po podłączeniu modułu został Ci jeden przewód - ten przewód musisz podłączyć do jednego z wyprowadzeń cewki przekaźnika, drugi przewód styk cewki przekaźnika podłączasz do +12V (najlepiej zabezpieczyć to połączenie bezpiecznikim). Teraz pomiędzy styki cewki przekaźnika lutujesz diodę 1A tak aby paseczek na diodzie był podłączony do styku do którego wcześniej podłączyłeś +12V.
Pozostaje teraz część odbiorcza. Do jednego ze styków roboczych podłączasz +12V (najlepiej z tego styku cewki przekaźnika), następnie do drugiego styku przekaźnika ciągniesz przewód w nogi kierowcy gdzie jest pełno złącz. Teraz lokalizujesz styk 8 w 10 stykowym brązowym złaczu (pewnie kolor bliżej kawy z mlekiem), będzie tam podłączony z jednej strony przewód niebiesko-czerwony, a z drugiej strony kostki 2 przewody niebiesko-czerwone. Interesuje Cię ten pierwszy pojedynczy przewód. Ucinasz go około 5cm od złącza i w to miejsce lutujesz diodę 10A tak aby pasek na diodzie był skierowany w stronę złącza. Na koniec pozostaje Ci dolutować przewód wyprowadzony od przekaźnika do diody (od strony paska na diodzie).
Jak tu nie zachęcać do zakupu własnego produktu - Guilty as charged ... Jednakże ostatnie miesiące spędziłem na remoncie mieszkania, co tym samym zabrało mi czas niezbędny na wykonanie modułów. To nie jest tak że nie zrobiłem nic, mam złożone płytki i część mechaniki. zabrakło mi ostatniego montażu oraz sprawdzenia.ShArK5856 pisze:Właśnie, nie ogarniam autora postu.. Wszystkich zachęca do produktu swojego, a kontaktu zero. 2 msc czekałem na odzew, aż w końcu zdecydowałem się pójść do konkurencji...
Moduły nie są moją główną formą zarobku - tworzę je hobbystycznie. Testuję na swoim samochodzie a następnie 'limitowaną serię' produktu udostępniam na forum.
Jednocześnie przepraszam wszystkich którzy czekali na moduły doświetlania i się nie doczekali. Nie chcę obiecywać kolejnej daty wypuszczenia modułów w obawie o jej niedotrzymanie. Mogę jedynie napisać że aktualnie składam 10szt i że dam znać jak już będą sprawdzone.
Pozdrawiam
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
hej, kot919, ja zachęcony genialnie działającym modułem kierunkowskazów też chętnie zakupię moduł CLH. Na doświetlaniu zakrętów mi nie zależy, no ale jak już i tak jest to co mi szkodzi.
Możliwe, że pytania już padły, ale że projekt dłuższy czas ewoluował zadam je jeszcze raz
1. Czy można podłączyć czujnik światła, żeby nie świecić w dzień?
2. Jak współpracuje to z modułem miękkich kierunków? (normalnie już praktycznie kierunkowskazów nie używam...)
3. Czy moduł posiada zabezpieczenie, które powstrzyma go przed rozładowaniem akumulatora ? (np żeby nie włączał się gdy akumulator ma poniżej 11V)
4. Ile mniej-więcej mA w spoczynku zżera pudełeczko?
Możliwe, że pytania już padły, ale że projekt dłuższy czas ewoluował zadam je jeszcze raz
1. Czy można podłączyć czujnik światła, żeby nie świecić w dzień?
2. Jak współpracuje to z modułem miękkich kierunków? (normalnie już praktycznie kierunkowskazów nie używam...)
3. Czy moduł posiada zabezpieczenie, które powstrzyma go przed rozładowaniem akumulatora ? (np żeby nie włączał się gdy akumulator ma poniżej 11V)
4. Ile mniej-więcej mA w spoczynku zżera pudełeczko?
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
mwx, Jeśli masz elektrycznie składane lusterka z pokrętła wewnątrz, a nie zależy Ci na doświetlaniu zakrętów to kot919 ma moduł składania lusterek z pilota + CLH
Idealnie Włączysz "miękki kierunek" to doświetlanie się włączy, przestanie migać kierunek do doświetlanie się wyłączy - u mnie już ładnych kilka miesięcy jest zamontowane i wszystko działa bez problemumwx pisze:2. Jak współpracuje to z modułem miękkich kierunków? (normalnie już praktycznie kierunkowskazów nie używam...)