Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5] Przeróbka na wersję Lift

Koła, spojlery, grille, lotki, blendy z pominięciem rezania.
jaarekg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 01 cze 2014, 07:22
Lokalizacja: Grajewo

[A6 C5] Przeróbka na wersję Lift

Post autor: jaarekg » 17 lip 2014, 17:55

Witam. Jestem nowym użytkownikiem i to mój pierwszy post więc jeżeli popełnię jakieś błędy to proszę o wyrozumiałość :) . Swoje auto oczywiście przedstawię po weekendzie jak zrobię pare ładniejszych fotek.

Mam następujący problem. Dwa lata temu były robione błotniki. Na błotnikach zaczęły delikatnie wychodzić purchle. Auto pojechało do lakiernika i było wszystko cacy. Ostatnio na jednym błotniku pojawiło się znów małe wybrzuszenie :( Sprawdziłem, że od środka blacha jest skorodowana i niestety ale lakiernik poprawił błotniki tylko z zewnątrz. Od wewnętrznej strony czuć pod palcami rdze :| Żeby tego było mało to zauważyłem, że na drzwiach przy samej listwie dolnej, także zaczyna pojawiać się korozja :[ Nie wiem jak najlepiej wybrnąć z tego problemu. Postaram się dorzucić dziś wieczorem jakieś zdjęcia poglądowe jak wrócę z pracy. Dodatkowo chciałbym podmalować progi i zderzaki w kolor nadwozia. Auto jest w kolorze prawie czarnym. Ja to określam grafit, a zderzaki są takie ciemno szare. Ogólnie to pojawiły mi się w głowie takie opcje:
1) wymiana błotników na nowe zamienniki w kolorze auta z allegro
2) wymiana błotników na nowe zamienniki przygotowane do malowania
3) Naprawa starych, ale pewnie bez cięcia i wstawiania nowej blachy długo nie posłużą
+ podmalowanie progów i dokładek
+ naprawienie pęcherzyków na drzwiach.

Jeżeli miałbym wymieniać błotniki to może od razu się szarpnąć na wersje poliftowe i dodatkowo wsadzić zderzak poliftowy? tylko czy nie trzeba będzie też i maski wymieniać i czy wszystko będzie pasowało? Czy błotniki poliftowe są mocniejsze i nie występował tam problem rdzy? to może bym dorwał coś z używanych? Jaki może być koszt takich prac? <mysli> Postaram się dziś wrzucić jeszcze zdjęcia z ognisk rdzy. Jakie radzicie rozwiązanie?

[ Dodano: 2014-07-17, 17:55 ]
a więc jak obiecałem wrzucam zdjęcia. Pęcherzyki są na obu błotnikach oraz obu drzwiach od strony kierowcy

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 18 lip 2014, 18:03

Nie wiem, czy błotniki są inne, ale maska na pewno, do tego zderzak i lampy.

pili007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 01 sty 2013, 22:20
Lokalizacja: Brodnica

Post autor: pili007 » 26 lip 2014, 15:16

Po liftowe lampy również są inne, a problem nie tkwi w błotnikach lecz w gąbce która jest między błotnikiem a plastikowym nadkolem. Gąbka zbiera wodę i bród który w skutek pracy karoserii w trakcie jazdy rysuje błotnik od wewnętrznej strony co powoduje z czasem rdzewienie. przerabiam właśnie ten temat w a6 brata, u mnie magik mechanik zalecił mi wyrzucenie owych gąbek i napchanie tawotu bądź innego smaru w ten fartuch błotnika w który wchodzi plastikowe nadkole aby nie zbierała się tam woda a nadkole z piachem nie tarło bezpośrednio o błotnik. Do tej pory nie ma śladu rdzy.

raggaman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 28 wrz 2009, 13:33
Imię: Radek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: raggaman » 05 lis 2014, 00:36

Do przeróbki na polifta potrzebujesz :
- maski polift ( z zamkiem )
-zderzak polift
- halogeny polift
-lampy polift
- grille polift ( dół i góra)
- belka zderzaka polift ( przedlift jest inny )
- spryskiwacze maski polift ( są inne )
- kratki zderzaka polift

biggie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 07 lis 2014, 12:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: biggie » 07 lis 2014, 13:18

Witam wszystkich forumowiczow serdecznie , tez jestem nowy ale zeby nie zakladac kolejnego tematu mam pytanie do kolegow doswiadczonych z a6kami --czy mozna zamontowac lampy poliftowe tylnie do a6ki chodzi o avaant ?czy maja podobne mocowania i kostki do podlaczenia ? czy ewentualnie mozna zamonotwac lampy polifotwe od wersji all road czy nie beda pasowaly?

ja posiadam co prawda wersjo po wstepnym lificie chyba? jesli cos takiego isntieje bo mam wersje z roku 2001 maj --mam juz biale podswietlone zegary i chyba nowa maske i lampy i atrape z przodu przynajmniej tak mi sie wydaje natomiast nie mam ramek ringow okolo zegarow oraz ringu na kierwonicy.

mam jescze jedno pytanie poniewaz nie mam wersji z podlokietniekiem i tu pytanie czy jesli kupie oryginalny podlokietnik to zamontuje go bez problemu?

z gory dziekuje za odpowiedz a koledze gratuluje zakupu a6ki

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 07 lis 2014, 13:37

Co do lamp, podchodzą bez problemu p&p. Wszystko takie same.
Co do podłokietnika to nie jestem pewien, ale chyba trzeba część tunelu wymienić.

Tadzik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 01 lip 2012, 13:18
Lokalizacja: Staszów

Post autor: Tadzik » 07 lis 2014, 14:31

Podłokietnik bez przeróbek nie podejdzie, a konkretnie musisz w tym plastiku przed kratka nawiewów zrobić otwór, żeby weszło mocowanie podłokietnika, bez problemu dasz sobie z tym rade;)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 07 lis 2014, 19:51

Jak maj 2001 to przód masz jeszcze przedliftowy , tylko masz duże halogeny , małe lusterko prawe , szarą blendę rejestracji i szare kierunkowskazy tylne w lampach - tu masz fotki przodu przed i poliftowego: viewtopic.php?p=726134#726134

biggie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 07 lis 2014, 12:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: biggie » 09 lis 2014, 15:34

Bardzo dziekuje wszystkim za odpowiedzi czyli z allrouda tez beda pasowaly lampki poliftowe i tylnie tak?:) upewniam sie:)

a do kolegi bendzji

tak masz racje przod mam w tej wersji z duzymi halogenami

ale widze ze masz ten sam silnik chyba mam pytanko bywa tak czasami ze do dwoch tysiecy obrotow jak wciskam gaz to lekko jakby przystawal tzn jakby sie zajakiwal delikatna prawie nie do wyczucia przerywka potem juz idzie jak burza i to tylko do dwoch tysiecy obrotow, powyzej dwoch nawet sie nie zajaknie ,bledow mi nie wywyala zadnych czy to moze byc kwestia konczacej sie przeplywki? czy moze przepustnica? do czyszczenia? lub moze jakis inny pomysl?<mysli> <mysli>

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 09 lis 2014, 16:55

zmień w profilu AGA na AML - jak nie zrobisz logów i nie zobaczysz co się dzieje w okolicy tych obrotów to inaczej wróżenie z fusów

biggie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 07 lis 2014, 12:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: biggie » 14 lis 2014, 11:52

juz zmieniam a mozesz mi kolego powiedziec czym sie rozni aga od aml? i skad pewnosc ze mam wlasnie silnik aml ? to zalezy od rocznika czy od czego?

w dowodzie mam wbite 121kw

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 14 lis 2014, 14:02

w 2001 roku nie było silnika AGA - zobacz na wlepce we wnęce koła zapasowego jaki masz kod silnika

Różnice są kosmetyczne - np. Aml ma 4 sondy i SAI , AGA - 2 sondy i nie ma SAI



Poprawiłem napisane bzdury :)
Ostatnio zmieniony 14 lis 2014, 18:51 przez bendzji, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 14 lis 2014, 15:30

A który ma EGR?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 14 lis 2014, 18:46

<glupek> chodziło mi o SAI - czyli o system powietrza wtórnego <glupek>


Oczywiście Metyoo żadna z V6 benzynowych w C5 nie ma EGR

szybadaudiA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 08 gru 2015, 21:56
Lokalizacja: Pyrlandia

Post autor: szybadaudiA6 » 11 sie 2016, 18:48

Pytanie dodatkowe do tematu czy błotnik przed lift a lift tylko różni się kierunkiem otworem czy montując przed lift będzie problem z kierunkiem by zamontować pilne

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning wizualny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl