[A6 C5 2.4]Wymiana paska rozrzadu v6
Chodzi o to że nie wiem czy jest dobra. Patrzylem ja nie dawno z poziomica. Nie ma sie czego w niej czepic jest z grubej blachy nie ma zagiec. Blokada nazywa sie Asta - A2425TDI.
Co do krecenia motylkami. Chodzi mi o to że jak jest zle lub nie dokladnie ustawiony rozrzad to co? Luzuje kola i motylki ustawiam na rowno? Mozna tak?
Dobra z reszta rozbiore jeszcze raz i ustawie dokladniej. Sprobuje tak jak mowisz ze obroce ja.Mam jeszcze taki pomysl.
Moge po ustawieniu wstepnie zlozyc przod silnika i uruchomic bez plynu chlodniczego na kilka sekund zeby vag zapisal wartosci w kanale 93? Nastepnie je odczytam i jak cos to rozbiore i poprawie.
Co do krecenia motylkami. Chodzi mi o to że jak jest zle lub nie dokladnie ustawiony rozrzad to co? Luzuje kola i motylki ustawiam na rowno? Mozna tak?
Dobra z reszta rozbiore jeszcze raz i ustawie dokladniej. Sprobuje tak jak mowisz ze obroce ja.Mam jeszcze taki pomysl.
Moge po ustawieniu wstepnie zlozyc przod silnika i uruchomic bez plynu chlodniczego na kilka sekund zeby vag zapisal wartosci w kanale 93? Nastepnie je odczytam i jak cos to rozbiore i poprawie.
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
Jeżeli pod pojęciem "luzuje kola" rozumiesz lekkie odkręcenie śrub i następnie użycie ściągacza do zdjęcia koła ze stożka, to tak - w ten sposób można "spoziomować" motylki. Potem, nadal z założoną blokadą, dokręcasz śruby, a potem to już procedura jak pisałem wcześniejmatikemk pisze:Co do krecenia motylkami. Chodzi mi o to że jak jest zle lub nie dokladnie ustawiony rozrzad to co? Luzuje kola i motylki ustawiam na rowno? Mozna tak?

Cały czas należy oczywiście pamiętać o blokadzie wału korbowego.
Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
Nie robiłem tak, ale wydaje mi się, że powinno się udać. Natomiast nie za bardzo widzę sens takiego ustawiania. Jak pisałem - ustawia się wałki wydechowe i jeżeli nadal odczyty w vag'u będą daleko rozbieżne od "0", to trzeba zrzucać pokrywy zaworów i sprawdzić, łańcuchy i fazatory. Tam są kolejne znaki do ustawienia rozrządu - poszukaj na forum, jest o tym w kilku wątkach.
Jeszcze jedno mi się przypomniało - zanim ściągniesz koła to wykręć całkowicie śruby i zobacz, czy te motylki nie są już przypadkiem "przeciągnięte", co jest możliwe, jeżeli już ktoś "siłowo" próbował ustawić rozrząd.
Jeszcze jedno mi się przypomniało - zanim ściągniesz koła to wykręć całkowicie śruby i zobacz, czy te motylki nie są już przypadkiem "przeciągnięte", co jest możliwe, jeżeli już ktoś "siłowo" próbował ustawić rozrząd.
Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
matikemk, sory, że w Twoim temacie ale szybkie pytanie.
U mnie na polskim vag-u w bloku 93 3 i 4 kratka wartość niezmiennie 130. Silnik pracuje ale mam wrażenie , że nie do końca prawidłowo. Sprawdziłem w opisie bloków , że powinno być od -6 do +6 st. Czy takie dane wskazują na źle ustawiony rozrząd lub awarie fazatorów?
U mnie na polskim vag-u w bloku 93 3 i 4 kratka wartość niezmiennie 130. Silnik pracuje ale mam wrażenie , że nie do końca prawidłowo. Sprawdziłem w opisie bloków , że powinno być od -6 do +6 st. Czy takie dane wskazują na źle ustawiony rozrząd lub awarie fazatorów?
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Apropo tych wartości to znalazłem na forum obcokrajowymtomolo pisze:że powinno być od -6 do +6 st
+/- 4 on each bank but also BETWEEN each bank
Some examples:
-3 / -3 = OK
-1 / +2 = OK
-4 / 0 = OK
-3 / +2 = NOT OK
-6 / -4 = NOT OK
0 / 0 = PERFECT!!
Także ja postaram sie ustawić rozrząd jak najlepiej na blokadzie i dodatkowo sprawdze warotści w kanale 93.
Wczoraj działałem przy rozrządzie. Rozebrałem i poprawiłem ustawienie. Blokada wchodziła luźno w motylki wałków. Wcześniej było troche źle ustawione - trzeba było troche naciągać blokadę podczas wkładania. Teraz blokada wchodzi luźno i po odwróceniu o 180st tak samo. Przekręciłem kilka razy wał po ustawieniu na znaki blokada nadal wchodziła luźno.
Uruchomiłem silnik i na VAG odczytałem kanał 93 jest 0 i 0. Także jest ok. Silnik pracuje ładnie. Teraz pozostało doprowadzić do ładu LPG. Dziękuję za rady.
Uruchomiłem silnik i na VAG odczytałem kanał 93 jest 0 i 0. Także jest ok. Silnik pracuje ładnie. Teraz pozostało doprowadzić do ładu LPG. Dziękuję za rady.

Robiłem wg instrukcji z ELSY, ale mam ją w wersji papierowej. Jest ona zbieżna z tą intrukcją:zbig_wwl pisze:Czyli da sięGratki.
Pisałeś, że wcześniej też ustawiałeś zgodnie z instrukcją z elsy/conti - napisz, gdzie popełniałeś błąd, pozwoli to innym uniknąć "błądzenia"
http://aam-europe.contitech.de/pages/ne ... 03_pl.html
Dodatkowo sciągnąłem z sieci dwa pliki pdf gdzie jest też instrukcja wymiany paska. Wszystkie instrukcje są tożsame.
Co do błędu jaki popełniłem to podejrzewam, że za słabo zluzowałem koła wałków rozrządu i przy napinaniu w jakiś sposób jedno koło obróciło lekko wałek. Po tamtym"złym" ustawieniu blokadę wałków rozrządu trzeba było lekko naginać żeby włożyć. Co było błędnym ustawieniem. W kanale 93 w 3 i 4 kratce były wartości 5 i 3.
Teraz jak rozebrałem samochód to poluzowałem porządnie koła wałków rozrządu(tak, że miałem pewność, że lekko się obracają - można też zdjąć częsciowo pasek) dodatkow rolkę z mimośrodem i ramię napinacza. Następnie dokręciłem ramie momentem 22Nm, rolkę również 22Nm. Sprawdziłem czy motylki na wałkach rozrządu nie są przeciągnięte. Dokręciłem śruby na kołach wałków tak, aby koła mogły się swobodnie obracać, ale żeby się nie mogły przekrzywić na stożkach wałków. Wg instrukcją odblokowałem napinacz, napiąłem pasek momentem 15Nm, dokręciłem koła wałków 55Nm. Obróciłem wałem korbowym kilka razy i ponownie założyłem blokade wałków. Pasowała idealnie w otwory na motylkach.
Złożyłem częściowo przód silnika i uruchomiłem silnik na kilka sekund podglądając kanał 93 pojawiły się wartości 0 i 0. Złożyłem do kupy i gra.
Przed zabieram się za wymiane rozrządu proponuję dobrze przestudiowac 2/3 instrukcje z różnych źródeł, tak żeby wszystko było zrozumiałe i jasne. Sprawdzać ustawienie blokadą wałków kilka razy dla 100% pewności.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
- Frugo1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
- Imię: Damian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn
Ustawienie rozrządu 2.4
Wymieniam rozrząd w moim silniczku i mam pytanie bo wałeczki są delikatnie przestawione tzn nie wejdzie blokada tylko trzeba któryś wałek przekręcić o 2-3 mm bo tyle brakuje. Jak sprawdzić który wałek trzeba przekręcić , czy to nie ma znaczenia? 
