Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] poprawienie dźwięku

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 29 wrz 2014, 08:11

dawid018 pisze:
grzałka pisze:zamiast katów polecam wspawać zwykłą rurę,
i tym samym zabić dżwięk silnika.
jeśli o mnie chodzi to wycięcie katalizatorów było najgłupszą rzeczą jaką zrobiłem w audi.nic to nie dało poza hoojowym dźwiękiem i 250zł w kieszeni. <wnerw>
jeśli ktoś chce poprawiać dźwięk to napewno nie przez usunięcie katalizatorów.lepiej wywalić końcowy tłumik i wtedy auto bardzo ładnie mruczy.
ja akurat katy wyrzucałem z innego powodu a nie z chęci zagłuszania dźwięku silnika wydechem i chciałem tylko napisać, że po wspawaniu prostej rury nie ma żadnych problemów z rezonansowaniem jak to bywa przy zastosowaniu różnych zamienników i tłumików przelotowych. dźwięk zmienił się odrobinę na bardziej basowy ale do zniesienia. wg. mnie a6 nie jest autem gdzie wydech powinien hałasować.

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 29 wrz 2014, 10:18

wg. mnie a6 nie jest autem gdzie wydech powinien hałasować.[/quote]

co przez to rozumiesz? a co powiesz np o s6 czy rs6? to też mają być ciche pszczółki? my tu nie mówimy o jakimś warkocie czy rzężeniu bo wydech jest dziurawy itp, no i nie chodzi o to żeby na wolnych obrotach czy przy spacerowej jeździe nie szło posłuchać własnych myśli.. ale ja bym chciał czasami posłuchać ładnego basu z mojej v6, i proszę mi nie mówić że mam sobie kupić v8 bo to sam wiem ;) , muszę spróbować wywalić końcowy i wstawić jakąś rurę, koszt praktycznie żaden (wystarczy kanał ) i można samemu sprawdzić, a jak coś będzie nie tak to powrót do oryginału. ale gdyby się okazało że to ciekawie brzmi to w tedy zamiast zwykłej rury jakaś kwasówka z ładnym zakończeniem <okok>

dawid018
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
Imię: Dawid
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: dawid018 » 29 wrz 2014, 11:16

grzałka pisze:ja akurat katy wyrzucałem z innego powodu a nie z chęci zagłuszania dźwięku silnika wydechem i chciałem tylko napisać, że po wspawaniu prostej rury nie ma żadnych problemów z rezonansowaniem
tyle ze to masz R4 w dodatku z turbo a ja piszę cały czas o V6.charakterystyka dzwięku silnika R4 jest trochę inna i wycięcie katalizatora i wspawanie samej rury nie powoduje jakichś większych zmian.sam wycinałem w wielu silnikach R4 katalizatory i w żadnym nie było takiej tragedii jak w v6 po wycięciu katów.
krzysiek-lex pisze:muszę spróbować wywalić końcowy i wstawić jakąś rurę,
napewno bedziesz zadowolony

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 29 wrz 2014, 13:08

Dawid, ironia czy fakt?

dawid018
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
Imię: Dawid
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: dawid018 » 29 wrz 2014, 13:25

krzysiek-lex, fakt.stwierdzony na własnym aucie

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 29 wrz 2014, 14:31

mówisz? czyli warto się pobawić i zobaczyć co z tego wyjdzie. tak masz teraz zrobione? jaka końcówka wydechu?

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 29 wrz 2014, 16:25

dawid018 pisze: tyle ze to masz R4 w dodatku z turbo a ja piszę cały czas o V6.charakterystyka dzwięku silnika R4 jest trochę inna i wycięcie katalizatora i wspawanie samej rury nie powoduje jakichś większych zmian.sam wycinałem w wielu silnikach R4 katalizatory i w żadnym nie było takiej tragedii jak w v6 po wycięciu katów.
nie porównywał bym tego co mam w tej chwili z tym o czym piszesz, wcześniej jeździłem kilka lat a6 z silnikiem 2,4 więc wiem jak brzmi v6 i piszę właśnie o tym

aby było jasne wycinałem katy w mojej audi a6 2,4 i w ich miejsce wstawiałem prostą rurę przelotową, dźwięk był trochę niższy, bardziej basowy ale nie było dużo głośniej niż przed usunięciem katów, moja wypowiedź w tym temacie miała na celu tylko info, że zamiast wstawiać zamienniki kata, które mocno rezonansują i dźwięk nie jest zbyt przyjemny lepiej zastąpić je prostą rurą i nie będzie tego problemu

KoKenn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 24 lip 2014, 19:35
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: KoKenn » 29 wrz 2014, 20:08

a chłopaki powiedzcie mi ile bede musiał uzbierać monet żeby podjąć sie takiego wyzwania czy jest może jakiś mechanik co zna ceny choćby w przybliżeniu bo mam plan żeby odac go na warsztat i ztuningować ten wydech Pozdrawiam

dawid018
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
Imię: Dawid
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: dawid018 » 29 wrz 2014, 20:22

krzysiek-lex pisze: czyli warto się pobawić i zobaczyć co z tego wyjdzie. tak masz teraz zrobione? jaka końcówka wydechu?
w/g mnie warto.na chwile obecną mam znów serie bo rura wpadnie razem ze zderzakiem poliftowym i ładną podwójną końcówką. jeździłem kilka dni bez końcowego i było bardzo przyjemnie ale nie chciałem ciąć zderzaka pod końcówki.
grzałka pisze:wcześniej jeździłem kilka lat a6 z silnikiem 2,4 więc wiem jak brzmi v6 i piszę właśnie o tym

aby było jasne wycinałem katy w mojej audi a6 2,4 i w ich miejsce wstawiałem prostą rurę przelotową, dźwięk był trochę niższy, bardziej basowy ale nie było dużo głośniej niż przed usunięciem katów
no to nie wiem.albo mamy inne odczucia albo silnik 2,4 wydobywa z siebie inny dźwięk.u mnie po wspawaniu rur auto chodziło jak kalibra z pustym wydechem albo duży fiat.po wspawaniu przelotowych tłumików jest lepiej ale nie idealnie.po głowie chodzi mi wspawanie jednego katalizatora przez środkowym tłumikiem.

albundyV6

Post autor: albundyV6 » 20 paź 2014, 15:10

Koledzy a ja bym chciał uzyskać taki rasowy dżwięk, myśle że jest troche inny od seryjnego 2,4 V6 w A6 C5



Pytanie jak ??

rafau_aug
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 92
Rejestracja: 05 kwie 2014, 11:25
Lokalizacja: Augustów

Post autor: rafau_aug » 21 paź 2014, 12:38

albundyV6 pisze:Koledzy a ja bym chciał uzyskać taki rasowy dżwięk, myśle że jest troche inny od seryjnego 2,4 V6 w A6 C5



Pytanie jak ??
brzmi trochę jak calibra po agrotuningu.

jeśli już to raczej to:

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 21 paź 2014, 14:06

rafau_aug pisze:jeśli już to raczej to:
taaa ale to jest 2.7 turbo a nie 2.4 wolnossące...

Anielski

Post autor: Anielski » 21 paź 2014, 21:41

albundyV6 pisze:oledzy a ja bym chciał uzyskać taki rasowy dżwięk, myśle że jest troche inny od seryjnego 2,4 V6 w A6 C5



Pytanie jak
Ponawieracaj układ wydechowy i pod remize <okok>
Nie ma jak mułem 160 konnym brzmieć jak odrzutowiec <glupek>
"paczta ludzie...ciekawe co to jedzie? "
Panie ,ale to nie jedzie,to się toczy <rotfl>
Nie róbcie wiochy w mieście ;)

Awatar użytkownika
ShArK5856
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 27 mar 2013, 11:30
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: ShArK5856 » 23 paź 2014, 13:27

U mnie równiez cos brzeczy jak wrzucam go na 2.5k obrotow.. a przy odpalaniu jakby zadlawiony wydech był.. cos sie wali ale jeszcze nie wiem co ;/ a jak sie juz psuje to i moznaby a'la s6 zrobic ;D

rafau_aug
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 92
Rejestracja: 05 kwie 2014, 11:25
Lokalizacja: Augustów

Post autor: rafau_aug » 27 paź 2014, 11:58

Anielski pisze:Ponawieracaj układ wydechowy i pod remize
Nie ma jak mułem 160 konnym brzmieć jak odrzutowiec
"paczta ludzie...ciekawe co to jedzie? "
Panie ,ale to nie jedzie,to się toczy
<lol> <lol> <lol>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja