Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5 ALL] - działanie i naprawa tempomatu, tempomat

Elektryka
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
majk82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 13 lip 2014, 08:11
Lokalizacja: warmia

Post autor: majk82 » 07 paź 2014, 19:56

siemka

słuchajcie wymieniłem całą manetkę na (brand new ) całkiem nową i nic tempomat nie działa podłączyłem vag i w auto trans mam błąd ( brake light swith implausyble signal czy w automacie moze to ogłupiać sterownik i pokazywać mu że jest wciśniety pedał ???

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 07 paź 2014, 20:01

Rozumiem że miałeś fabryczny tempomat i masz całą instalację - grucha podiciśnienia , sterownik itd. - bo masz gaz na linkę.

Według schematów zasilanie sterownika przechodzi przez włącznik świateł stop - czyli jak najbardziej może to być przyczyną nie działania tempomatu.

Awatar użytkownika
majk82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 13 lip 2014, 08:11
Lokalizacja: warmia

Post autor: majk82 » 07 paź 2014, 20:03

tak oczywiście tempo jest fabryczny , wiec tak jak myslałem czujnik moze dawac błędny sygnał dzięki sprawdze go i wymienie , a manetke i tak musiałem zmienić bo kierunki sie blokowały wiesz moze jaki mam dwu czy cztero pinowy?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 07 paź 2014, 20:23

Jak wyciągniesz to zobaczysz :)

A wcześniej tempomat działał?

Awatar użytkownika
majk82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 13 lip 2014, 08:11
Lokalizacja: warmia

Post autor: majk82 » 07 paź 2014, 20:43

działał potem przerywał i teraz wogule nie działa moze to sterownik i te zimne luty ale zobacze najpierw czujnik

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 07 paź 2014, 21:40

Ten tempomat do aut z gazem na linkę mam w miarę ogarnięty bo walczyliśmy u znajomego w B5 - podmienialiśmy manetki , sterowniki , sprawdzaliśmy instalację , podpinaliśmy pompkę na krótko itd. wszystko niby ok a tempomat działa jak chce.....a raczej nie działa :)

Masz tu schemat elektryki A4 B5 ( w A6 C5 zasada ta sama ) - jednak wynika z niego że włącznik świateł stop będziesz miał 4 pinowy bo musi być podwójny - włącza światła stop ( na schemacie F ) i rozłącza tempomat ( F47 )

Obrazek


może zainteresuje lektura: http://www.audiworld.com/forums/a4-b5-p ... ng-168736/

mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 07 paź 2014, 22:13

Koledzy... a napiszcie, jak dużo roboty i kasy jest żeby do ALF 2.4 dołożyć tempomat? Wiem że trzeba gruchę, całe mocowanie, pompkę i sterownik a później jeszcze to pewnie adaptować... ?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 07 paź 2014, 23:39

Adaptacji nie ma żadnej to czysta mechanika i elektryka , nie można nic zdiagnozować Vagiem - zapomniałeś jeszcze o przewodach podciśnienia i zaworach napowietrzających przy pedałach hamulca i sprzęgła , manetce i jeszcze podciągnięcie instalacji.


Myślę że sprawa do zrobienia ale dla zapaleńca :)

Części powinny pasować z innych Audi - z A8 , z A6 C4 , A4 B5 - zasada działania ta sama

Awatar użytkownika
majk82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 13 lip 2014, 08:11
Lokalizacja: warmia

Post autor: majk82 » 08 paź 2014, 06:29

dzieki poszukam czujnika z 4 pinami i sprawdze jego cene ale najpierw i tak sprawdze bo to nigdy nic nie wiadomo

quattros
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 18 sty 2008, 09:11
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: quattros » 10 paź 2014, 00:34

Witam mialem tez problem z tempomatem ale jak kolega Emanuel zamiescil opis o kondesatorach kolor czerwony 3 sztuki ze sprawiaja problemy przelutowalem je zgodnie z opisem i jest ok. <radocha>
AUDI Z ŁACINY ZNACZY SłUCHAJ

Awatar użytkownika
majk82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 13 lip 2014, 08:11
Lokalizacja: warmia

Post autor: majk82 » 18 paź 2014, 16:19

siemka

po wymianie manetki tempomat dalej milczy , błąd czujnika stopu dalej się swieci wiec postanowiłem dobrać się do czujnika i okazało się że przy pedale hamulca znajdują się dwa czujniki czarny i biały , do białego wychodzą dwa przewody i do czarnego też z tym że czarny ma jeszcze przewód gumowy podpięty po środku , domniemywam że ten czarny steruje podciśnieniowo tempomat wykrywając wciśnięty pedał . sama budowa czujnika to dwie blaszki i spręzyna wiec nie wiem jak on dokładnie steruje , jeżeli ktoś dokonywał napraw to proszę o pomoc , zdjęcie czujnika załączam poniżej

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 18 paź 2014, 22:20

Rzeczywiście teraz przypomniało mi się że w A4 B5 nie był to czujnik 4 pinowy tylko było to rozdzielone.

W tej sytuacji ten czarny z przewodem gumowym to F47 ze schematu ( przy sprzęgle jest identyczny ) - przy niewciśniętym pedale hamulca ( i sprzęgła ) przewodzi napięcie na sterownik. Wciśniecie powoduje rozłączenie obwodu i napowietrzenie układu podciśnienia - w konsekwencji wyłączenie tempomatu ( wyłączenie pompki i cofnięcie gruszki do pozycji wyjściowej )

Awatar użytkownika
majk82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 13 lip 2014, 08:11
Lokalizacja: warmia

Post autor: majk82 » 19 paź 2014, 06:21

a powiedz co w przypadku gdy czujnik zmienie a tempo dalej bedzie martwy ? vag pokazuje blad 00526 breake light swith czy to ten?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 19 paź 2014, 07:41

Nie to nie ten - usterki tempomatu mechanicznego nie powodują wyświetlania błędu , nie jest on diagnozowalny komputerem. Spójrz na temat z tego angielskiego forum który wrzuciłem wcześniej - jest tam opisane jak sprawdzić połączenia pinów sterownika

00526 to usterka głównego włącznika świateł stop ( na schemacie F ) - przez niego też teoretycznie może nie działać tempomat


Rozumiem że światła stop działają? Jeśli tak to może być gdzieś

Włącznik masz taki pewno: numer 443945515
Obrazek

Awatar użytkownika
majk82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 13 lip 2014, 08:11
Lokalizacja: warmia

Post autor: majk82 » 19 paź 2014, 07:53

tak światła działają bez tego czarnego , poza tym to podłączyłem go pod miernik i pokazuje oporność po wciskaniu , hmm sam nie wiem o co tu chodzi i który wymieniać . a sterownik tempomatu moze jakies luty czy cos ale pokaze to vag? poza tym to ten czarny ma podciśnienie i szczerze nie wiem czy i jak działa





ok odpiąłem ten biały ale ani ruszy bez niego bo w automacie oprócz swiateł stop to zwalnia on blokade skrzyni , wiec odpada sterowanie tempoamtem no i błędów vag nie ma po jeździe..
zostaje tylko ten czarny czujnik wiec jego wymienie bo nie mam narazie innego pomysłu
Ostatnio zmieniony 19 paź 2014, 08:59 przez majk82, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl