[A6 C5 ALL] - działanie i naprawa tempomatu, tempomat
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 02 sty 2014, 21:50
- Imię: David
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gubin
Wtyczka była luźna wcześniej, ale już ją poprawiłem i tempomat działał normalnie aż do następnej regulacji kierownicy po której ponownie przestał działać. Tylko teraz wtyczka już jest prawidłowo zamontowana, a poprzednio się wysunęła przy regulacji. Jakieś inne pomysły? Mógł się gdzieś przewód przerwać podczas regulacji?
Było...
A6 C5 2001 Avant 1.9 115 KM
A6 C5 2002 Limuzyna 1.9 131KM
A6 C5 2002 Avant 1.9 131 KM
A6 C5 1998 Limuzyna 2.4 165KM
A4 B6 2002 Avant 1.9 131KM
A6 C5 1997 Limuzyna 1.9 110KM
A6 C5 2001 Avant 1.9 115 KM
A6 C5 2002 Limuzyna 1.9 131KM
A6 C5 2002 Avant 1.9 131 KM
A6 C5 1998 Limuzyna 2.4 165KM
A4 B6 2002 Avant 1.9 131KM
A6 C5 1997 Limuzyna 1.9 110KM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 29 sty 2019, 13:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań
Witam, od kilku dni walczę z tempomatem w mojej A6-tce. Jak ją już kupiłem to nie działał tempomat więc postanowiłem go reanimować.
Silnik to 2.4 AGA
Skrzynia automatyczna tiptronic
Rocznik 1998
Przeprowadziłem już kilka testów i nadal nie działa:
1. Sprawdziłem moduł za schowkiem pasażera. Okazało się ze mam jakaś nowszą wersję, nie tą w której znajdują się te trzy kondensatory do poprawy lutów. Oznaczneie na nim to 5GA 006 310-12 Prawie wszystkie elementy są smd, wgl płytka jest jakaś mniejsza.
Wlutowałem też na chwile przekaźnik i sprawdziłem czy działa. Działą on prawidłowo, sprawdzam tez opór na jego stykach.
Dla pewności, jak i tak miałem już otwarty moduł, przylutowałem na nowo wszystkie styki. Nic to nie pomogło.
2. Podłączyłem na "krótko" silniczek i zaworek, na odpalonym silniku po kilku sekundach obroty zaczynają iść w górę. Czyli uważam że ten układ także jest sprawny. Chyba że to powinno iść od razu a nie ze zwłoką?
3. Podłączałem się pod kolejne styki kostki modułu multimetrem i sprawdzałem przejście klikając poszczególne styki na manetce. Wszystko się zgadzało oprócz braku napięcia który powinien wchodzić na pin 6-ty manetki. Zdjąłem więc kierownicę i rozebrałem manetkę, bo podejrzewałem że taśma jest zerwana. Okazała się ona jednak sprawna. Po przeprowadzonych testach okazało się że "zaginione" napięcie odnalazło się lecz pojawia się dopiero po wybraniu pozycji "D" a nie od razu po zapłonie.
Posprawdzałem tez przejścia na stykach obu czujników stopu. Oba przewodzą prawidłowo:
pierwszy zwiera po naciśnięciu hamulca a drugi rozwiera.
Na tą chwilę nie bardzo wiem co mam zrobić dalej. Przychodzą mi do głowy dwa rozwiązania:
- uszkodzony moduł sterowania - podmiana na inny - lecz nie mam takiego na podmiankę
- nie do końca rozumiem sens działania obu styków na pedale hamulca. Który z czujników powinien pierwszy reagować? Ten od świateł (biały) czy ten czarny z zaworkiem?
https://www.audi80.pl/b3-6a-montaz-temp ... 599d1976a4
W tym temacie pod koniec pierwszego postu jest o tym wspomniane, że podobno czujnik czarny powinien rozłączać pierwszy by nie było sytuacji że znajdzie się tam + 12V. Czy jesteście w stanie potwierdzić to stwierdzenie?
Za wszelką pomoc, porady jak jeszcze mogę spróbować naprawić ten tempomat z góry serdecznie dziękuję.
Pozdrawiam Mateusz
Edit: dodałem schemat elektryczny na którym bazuję
Edit 2:
Podszedłem przed chwilą do auta i wykonałem jeszcze jedne test. Chciałem sprawdzić który czujnik kontaktuje jako pierwszy. W tym celu podłączyłem dwie diody wdg schematu z załącznika . Dioda czerwona odpowiedzialna za biały czujnik od świateł stop, dioda pomarańczowa za czujnik tempomatu.
Gdy zaczynam wduszać pedał jako pierwsza przygasa pomarańczowa dioda, co sugeruje że czarny czujnik rozwarł się, dopiero głębsze przyciśniecie hamulca zapala czerwoną diodę - światła stop.
Silnik to 2.4 AGA
Skrzynia automatyczna tiptronic
Rocznik 1998
Przeprowadziłem już kilka testów i nadal nie działa:
1. Sprawdziłem moduł za schowkiem pasażera. Okazało się ze mam jakaś nowszą wersję, nie tą w której znajdują się te trzy kondensatory do poprawy lutów. Oznaczneie na nim to 5GA 006 310-12 Prawie wszystkie elementy są smd, wgl płytka jest jakaś mniejsza.
Wlutowałem też na chwile przekaźnik i sprawdziłem czy działa. Działą on prawidłowo, sprawdzam tez opór na jego stykach.
Dla pewności, jak i tak miałem już otwarty moduł, przylutowałem na nowo wszystkie styki. Nic to nie pomogło.
2. Podłączyłem na "krótko" silniczek i zaworek, na odpalonym silniku po kilku sekundach obroty zaczynają iść w górę. Czyli uważam że ten układ także jest sprawny. Chyba że to powinno iść od razu a nie ze zwłoką?
3. Podłączałem się pod kolejne styki kostki modułu multimetrem i sprawdzałem przejście klikając poszczególne styki na manetce. Wszystko się zgadzało oprócz braku napięcia który powinien wchodzić na pin 6-ty manetki. Zdjąłem więc kierownicę i rozebrałem manetkę, bo podejrzewałem że taśma jest zerwana. Okazała się ona jednak sprawna. Po przeprowadzonych testach okazało się że "zaginione" napięcie odnalazło się lecz pojawia się dopiero po wybraniu pozycji "D" a nie od razu po zapłonie.
Posprawdzałem tez przejścia na stykach obu czujników stopu. Oba przewodzą prawidłowo:
pierwszy zwiera po naciśnięciu hamulca a drugi rozwiera.
Na tą chwilę nie bardzo wiem co mam zrobić dalej. Przychodzą mi do głowy dwa rozwiązania:
- uszkodzony moduł sterowania - podmiana na inny - lecz nie mam takiego na podmiankę
- nie do końca rozumiem sens działania obu styków na pedale hamulca. Który z czujników powinien pierwszy reagować? Ten od świateł (biały) czy ten czarny z zaworkiem?
https://www.audi80.pl/b3-6a-montaz-temp ... 599d1976a4
W tym temacie pod koniec pierwszego postu jest o tym wspomniane, że podobno czujnik czarny powinien rozłączać pierwszy by nie było sytuacji że znajdzie się tam + 12V. Czy jesteście w stanie potwierdzić to stwierdzenie?
Za wszelką pomoc, porady jak jeszcze mogę spróbować naprawić ten tempomat z góry serdecznie dziękuję.
Pozdrawiam Mateusz
Edit: dodałem schemat elektryczny na którym bazuję
Edit 2:
Podszedłem przed chwilą do auta i wykonałem jeszcze jedne test. Chciałem sprawdzić który czujnik kontaktuje jako pierwszy. W tym celu podłączyłem dwie diody wdg schematu z załącznika . Dioda czerwona odpowiedzialna za biały czujnik od świateł stop, dioda pomarańczowa za czujnik tempomatu.
Gdy zaczynam wduszać pedał jako pierwsza przygasa pomarańczowa dioda, co sugeruje że czarny czujnik rozwarł się, dopiero głębsze przyciśniecie hamulca zapala czerwoną diodę - światła stop.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.