[A6 C5 ALL] - działanie i naprawa tempomatu, tempomat
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko Biała
[A6 C5 ALL] - działanie i naprawa tempomatu, tempomat
Dzisiaj poprawiłem sobie mój tempomat. Sprawny powinien działać tak:
1. Suwak na manetce - pozycja max w prawo - tempomat wyłączony całkowicie.
2. Suwak na manetce - pozycja środkowa - tempomat aktywny.
3. Naciśnięcie krótkie przycisku na manetce - zapamiętanie prędkości i utrzymywanie (u mnie działa od 30 km/h)
4. Naciśnięcie jednorazowe tego samego przycisku podczas pracy tempomatu obniżenie prędkości o 1,5 km/h, naciśnięcie tego przycisku i przytrzymanie obniża prędkość aż do puszczenia przycisku.
5. Suwak na manetce - podczas działania tempomatu jednorazowe przesunięcie w lewo - zwiększenie prędkości o 1,5 km/h, przesunięcie w lewo i przytrzymanie podnosi prędkość aż do puszczenia suwaka i ją zapamiętuje (u mnie to już raz działało a raz nie)
6. Po dezaktywacji tempomatu (przy naciśnięciu sprzęgła, hamulca) - jednorazowe przesunięcie suwaka w lewo - powrót do wcześniej zapamiętanej prędkości (u mnie to nie działało a mi to bardzo potrzebne)
7. Jednorazowe przesunięcie suwaka w prawo dezaktywacja tempomatu (czyli to samo jakby nacisnął sprzęgło bądź hamulec).
8. Jeżeli w pamięci tempomatu nie ma zapamiętanej prędkości (np. po włączeniu zapłonu) to można przesunąć jednorazowo suwak w lewo i zaraz potem przesunąć i trzymać suwak jeszcze raz w lewo - samochód przyspiesza i ustawia prędkość po puszczeniu suwaka.
Pomyślałem że może rozbiorę cały mechanizm przycisku i suwaka i pooglądam o co tam chodzi. Do tej operacji nie jest konieczne zdjęcie kierownicy i wyciągnięcie manetki. Pierwszy krok to zdjęcie suwaka tempomatu - podważyć cienkim śrubokrętem i zejdzie (lekki zatrzask). Tylna część manetki jest na zatrzaskach - delikatne podważenie małym śrubokrętem z tyłu, najpierw od strony kierownicy i dalej - odchodzi pomału tylna część razem z przełącznikiem. Wyciągnąć tasiemkę przewodzącą z manetki (żeby się nie pourywała jak będziemy manewrować manetką). Przełącznik można cały rozebrać na czynniki pierwsze - nie ma się czego bać żadne sprężynki tam nie powyskakują. U siebie zauważyłem już powycierane miejsca styku. Wszystko oczyściłem ze smaru, styki potraktowałem drobnym papierem ściernym lub śrubokręcikiem, blaszki lekko odgiąłem i nasmarowałem co trzeba białym smarem i poskładałem do kupy. Voila - tempomat działa perfect.
1. Suwak na manetce - pozycja max w prawo - tempomat wyłączony całkowicie.
2. Suwak na manetce - pozycja środkowa - tempomat aktywny.
3. Naciśnięcie krótkie przycisku na manetce - zapamiętanie prędkości i utrzymywanie (u mnie działa od 30 km/h)
4. Naciśnięcie jednorazowe tego samego przycisku podczas pracy tempomatu obniżenie prędkości o 1,5 km/h, naciśnięcie tego przycisku i przytrzymanie obniża prędkość aż do puszczenia przycisku.
5. Suwak na manetce - podczas działania tempomatu jednorazowe przesunięcie w lewo - zwiększenie prędkości o 1,5 km/h, przesunięcie w lewo i przytrzymanie podnosi prędkość aż do puszczenia suwaka i ją zapamiętuje (u mnie to już raz działało a raz nie)
6. Po dezaktywacji tempomatu (przy naciśnięciu sprzęgła, hamulca) - jednorazowe przesunięcie suwaka w lewo - powrót do wcześniej zapamiętanej prędkości (u mnie to nie działało a mi to bardzo potrzebne)
7. Jednorazowe przesunięcie suwaka w prawo dezaktywacja tempomatu (czyli to samo jakby nacisnął sprzęgło bądź hamulec).
8. Jeżeli w pamięci tempomatu nie ma zapamiętanej prędkości (np. po włączeniu zapłonu) to można przesunąć jednorazowo suwak w lewo i zaraz potem przesunąć i trzymać suwak jeszcze raz w lewo - samochód przyspiesza i ustawia prędkość po puszczeniu suwaka.
Pomyślałem że może rozbiorę cały mechanizm przycisku i suwaka i pooglądam o co tam chodzi. Do tej operacji nie jest konieczne zdjęcie kierownicy i wyciągnięcie manetki. Pierwszy krok to zdjęcie suwaka tempomatu - podważyć cienkim śrubokrętem i zejdzie (lekki zatrzask). Tylna część manetki jest na zatrzaskach - delikatne podważenie małym śrubokrętem z tyłu, najpierw od strony kierownicy i dalej - odchodzi pomału tylna część razem z przełącznikiem. Wyciągnąć tasiemkę przewodzącą z manetki (żeby się nie pourywała jak będziemy manewrować manetką). Przełącznik można cały rozebrać na czynniki pierwsze - nie ma się czego bać żadne sprężynki tam nie powyskakują. U siebie zauważyłem już powycierane miejsca styku. Wszystko oczyściłem ze smaru, styki potraktowałem drobnym papierem ściernym lub śrubokręcikiem, blaszki lekko odgiąłem i nasmarowałem co trzeba białym smarem i poskładałem do kupy. Voila - tempomat działa perfect.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez tomciar, łącznie zmieniany 1 raz.
- Levuss
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 440
- Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Parczew
- Kontakt:
Ja ostatnio przerabiałem rezanie tempomatu.Otóż nie zawsze winna jest manetka, aby sprawdzić dokładnie działanie tempomatu należy użyć VAG'a i okazać się może, że tempomat działa prawidłowo a czujnik przy pedale hamulca lub sprzęgła działa nie prawidłowo tzn. oszukując cały czas komputer, że któryś pedał jest wciśnięty powodując tym samym cały czas dezaktywację tempomatu.Szkoda, że nie zrobiłem zdjęć z operacji naprawy tempomatu.Aby dostać się do czujników trzeba odkręcić półkę pod kierownicą i dalej prowadząc wzrokiem czy to pedał hamulca czy sprzęgła natrafimy na czujniki przymocowane przy górnej części pedałów.Czujnik od sprzęgła posiada 2 pinowy wtyk a do hamulca 4 pinowy wtyk.Wystarczy wyregulować czujniki, tzn posiadają ruchomy gwint i odkręcając je czy to w lewo czy to w prawo korygujemy ustawienie czujnika. Potem sprawdzamy na VAG'u czy czujnik jest prawidłowo ustawiony.Prawidłowo ustawione czujniki powinny pokazywać w drugim okienku wartości 0 0 0 przy niewciśniętych pedałach.
![Obrazek]()
Muśnięcie pedału sprzęgła lub hamulca powoduje wyświetlenie cyfry 1 czyli jest dobrze:):)
Polecam lekturę tego wątku, która wiele wyjaśnia i mi pomogła:)
a6-c5-jak-sprawdze-tempomat-vagiem-vt6871.htm
Muśnięcie pedału sprzęgła lub hamulca powoduje wyświetlenie cyfry 1 czyli jest dobrze:):)
Polecam lekturę tego wątku, która wiele wyjaśnia i mi pomogła:)
a6-c5-jak-sprawdze-tempomat-vagiem-vt6871.htm
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
Levuss, a jesli przelacznik w manetce jest ok bo rozebralem i nie bylo tam takiej tragedii, scieski w miare swiezutkie, blaszki poodginalem, czujniki przy pedalach ogladalem, ale nie mam vaga wiec nie wiem czy dzialaja. w razie czego gdzie dalej szukac? bo nie mialem jak sie przejechac i sprawdzic. no i pytanie jesli jest blad tempomatu i jesli bede chcial sprawdzic czy on dziala po sprawdzeniu przelacznika i czujnikow to czy on zadziala czy trzeba blad skasowac?
Ostatnio zmieniony 13 gru 2009, 18:13 przez _Marek_, łącznie zmieniany 1 raz.
- Levuss
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 440
- Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Parczew
- Kontakt:
Dokładnie bez VAG'a nie sprawdzisz jak działa czujnik hamulca i sprzęgłaRyh pisze:Bez VAG'a trudno cokolwiek więcej zrobić. Musisz się podpiąć i sprawdzić najpierw grupę 006.

ps. chyba można miernikiem ale wtedy będziesz wiedział, że działa, ale to czy jest cały czas wciśnięty czy nie to pokaże Ci VAG
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
Jest druga opcja jeszcze ktora rowniez czesto sie sypie w C5 A6 - moj tempomat przestawal i zaczynal dzialac , mailem odrazu poradzone zeby rozebrac manetke i tez oczyscic ja , jednak cos mnie tknelo poniewaz ktoregos ranka jechalem do pracy i mowie sproboje , wlaczylem go i zalaczyl odrazu po chwili jednak rozlaczyl sie , zaczalem googlowac problem i Kontroler tempomatu mogl byc problemem
nie tanie to ale sa sposoby 
Znalazlem artykul jak nalezy ten modol wymontowac :
Odkrecic schowek w sumie sa tam 4-5 srobek ( dwie od spodu i dwie po otworzeniu schowka )
jak tylko schowej zejdzie jest tam srebrny kontroler odrazu za poduszka przykrecony , nalezy go odpiac i odkrecic ,
Jak juz jest wymontowany nalezy rozgiac blaszki ktore trzymaja go przy wtyczce i delikatnie wysunac cala elektronike
teraz jak sie na nia spojzy od gory sa tam 3 plaskie kondensatory ktore sprawiaja problem - nalezy rozgrzac lutownice i je przelutowac jeszcze raz(tzn rozgrzac lut i odlozyc grot lutownicy ) - nie mam na mysli dorzucic tam nie wiadomo ile cyny
po zlozeniu i test drive wszystko smiga super
http://forums.audiworld.com/showthread.php?p=23825079
to jest artykul ktory mnie uchronil przed kosztami
moze sie przyda
Powodzenia


Znalazlem artykul jak nalezy ten modol wymontowac :
Odkrecic schowek w sumie sa tam 4-5 srobek ( dwie od spodu i dwie po otworzeniu schowka )
jak tylko schowej zejdzie jest tam srebrny kontroler odrazu za poduszka przykrecony , nalezy go odpiac i odkrecic ,
Jak juz jest wymontowany nalezy rozgiac blaszki ktore trzymaja go przy wtyczce i delikatnie wysunac cala elektronike
teraz jak sie na nia spojzy od gory sa tam 3 plaskie kondensatory ktore sprawiaja problem - nalezy rozgrzac lutownice i je przelutowac jeszcze raz(tzn rozgrzac lut i odlozyc grot lutownicy ) - nie mam na mysli dorzucic tam nie wiadomo ile cyny

po zlozeniu i test drive wszystko smiga super
http://forums.audiworld.com/showthread.php?p=23825079
to jest artykul ktory mnie uchronil przed kosztami

Powodzenia
wyjąłem go dzisiaj zaraz bede lutował
u mnie wygląda to trochę inaczej
polutowałem
test drive
nie mogłem wyjść z podziwu ale działa za każdym razem
wielkie piwo dla tego kto na to wpadł
po dwóch latach walki z tym tempomatem wkońcu działa
a już straciłem całą nadzieję że kiedy kolwiek go znowu użyje :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
[ Dodano: 2009-08-22, 12:32 ]
emanuel nie wiem gdzie to znalazłeś ale gratuluję i dzięki

u mnie wygląda to trochę inaczej
polutowałem
test drive
nie mogłem wyjść z podziwu ale działa za każdym razem
wielkie piwo dla tego kto na to wpadł

po dwóch latach walki z tym tempomatem wkońcu działa
a już straciłem całą nadzieję że kiedy kolwiek go znowu użyje :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
[ Dodano: 2009-08-22, 12:32 ]
emanuel nie wiem gdzie to znalazłeś ale gratuluję i dzięki

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 277
- Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
- Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk
napisz jeszcze czu lutowałeś wszystko po kolei czy coś konkretnego
zajrzę do tego jak tylko znajdę czas - manetke rozbierałem i tam wszystko wydaje się byc ok, a mój tempomat także kilka razy dał znak życia a teraz od dłuższego czasu cisza...
EDIT:
no i pupa... w moim aucie sterownika tempomatu nie ma tam gdzie powinien byc (pod schowkiem) - mam tam tylko sterownik poziomowania ksenonów... Macie może jakieś sugestie gdzie jeszcze tego szukać??
zajrzę do tego jak tylko znajdę czas - manetke rozbierałem i tam wszystko wydaje się byc ok, a mój tempomat także kilka razy dał znak życia a teraz od dłuższego czasu cisza...
EDIT:
no i pupa... w moim aucie sterownika tempomatu nie ma tam gdzie powinien byc (pod schowkiem) - mam tam tylko sterownik poziomowania ksenonów... Macie może jakieś sugestie gdzie jeszcze tego szukać??

lutowałem po kolei tzn jak popadło nie zwracałem uwagi który pierwszy itd. chyba to nie ma znaczenia. chodzi o to żeby wszystkie 6 pinów przelutować i poskładać do kupy.
ja poprostu rozgrzałem każdy lut aż sie stopił i tyle.
powodzenia
[ Dodano: 2009-09-12, 19:28 ]
napewno nie masz takiego czegoś pod showkiem?
ja poprostu rozgrzałem każdy lut aż sie stopił i tyle.
powodzenia
[ Dodano: 2009-09-12, 19:28 ]
napewno nie masz takiego czegoś pod showkiem?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
witam,
podlaczajac auto pod vaga wyskakuje mi blad tempomatu, a dokladniej cos w stylu "switch control..." nie pamietam nr ani dokladnej tresci, ale z tego wynika, ze jakis przelacznik nie funkcjonuje. kiedys rozbieralem manetke i byla w srodku jak nowka. nie wiem gdzie teraz szukac hmm?
edit: czy moze tez wina byc wlasnie w tym module za schowkiem? w przypadku takiego bledu.
podlaczajac auto pod vaga wyskakuje mi blad tempomatu, a dokladniej cos w stylu "switch control..." nie pamietam nr ani dokladnej tresci, ale z tego wynika, ze jakis przelacznik nie funkcjonuje. kiedys rozbieralem manetke i byla w srodku jak nowka. nie wiem gdzie teraz szukac hmm?
edit: czy moze tez wina byc wlasnie w tym module za schowkiem? w przypadku takiego bledu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 277
- Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
- Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk
no to odświeże temat: znalazłem sterownik tempomatu w moim aucie (A6 C5 2,8 ALG quattro) - jest pod półką pod kierownicą dosyć wysoko przykręcony (trzeba patrzeć w górę) - to dla tych którzy - może tak jak ja - nie znaleźli go za schowkiem
Znalazłem go przypadkowo, robiąc coś zupełnie innego, ale nie mogłem się oprzeć żeby go nie wyjąć i nie przelutować kondensatorków - zobaczymy czy to coś dało 


a ja to juz w ogole mam kosmos, znalazlem sterownik, ale jest zupelnie inny niz ten, ktory wyzej zostal pokazany na zdjeciu. moj wyglada jakby nowoczesniej.
http://photos05.allegroimg.pl/photos/or ... /879405602
w srodku tez zupelnie inna bajka, nie ma nic lutowanego, jakies ukladziki same widze
http://photos05.allegroimg.pl/photos/or ... /879405602
w srodku tez zupelnie inna bajka, nie ma nic lutowanego, jakies ukladziki same widze
