[V6] napinacze łańcucha rozrządu
- xpbit
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rybno k/Działdowa
kolego a jakie miałeś objawy u siebie w silniku ?niewiadom pisze:ja mialem to samo
wymienilem zaworki i ok
i gdzie są mniej więcej te zaworki i jaki jest ich koszt ?
mi po wymianie uszczelek pod głowicą zaczeły klepać szklanki i słychać łancuchy na wolnych obrotach
_________________________________ Audi Quattro______________________________
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
Zaworki nie zawsze pomagają na terkotanie (u mnie nie pomogły). Wymiana napinaczy też nie zawsze pomaga na terkotanie, bo przyczyną bywa słabe ciśnienie oleju i/lub szklanki zaworowe. Żeby stwierdzić, czy to napinacz, trzeba zdjęć dekiel i obejrzeć go pod kątem uszkodzeń od łańcucha (ja miałem terkotkę, a śladów uderzeń nie było). Rozjazd w grupie 093 może wynikać ze złego ustawienia rozrządu, ale na pasku i nie musi wynikać z problemów z samym napinaczem (zwłaszcza, że 090 jest OK).alexrac pisze:No własnie mam inne symptomy, mianowicie czasami po odpaleniu ba zimnym silniku słychać terkot, czasami jedną sekunde, czasami pół, a bywa i ze dwie. Dzieje się taki na szczęście nie zawsze ale jest no niepokojące.
Do tego mam pod VAGiem w gr 93 rozjechane głowice o 18 stopni a w 90 vag podeje ze napinacze pracują prawidłowo tj stopnie wolne obroty 01/00 a podczas jazdy 22/21, tak na prawdę nie wiem gdzie szukać przyczyny.
A teraz widziałem że gościu na allegro wystawił napinacze jako oryginał audi i takie też są tam zdjęcia napinacza ze znakiem na sobie audi.
zdjęcie napinacza z allegro
Napinacz, który pokazałeś to właśnie chinol. Kupowałem od tego samego gościa. Wszystkie numery, oznaczenia itp jak w oryginale, ale to nie jest oryginał. Ale jak pisałem - na razie jeżdżą (wymieniłem obie strony).
OT: mam chyba deja vu - te same informacje pojawiają się nawet w tym samym wątku po kilka razy
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
No wlasnie dzisiaj sie okazalo ze terkotka jest po stronie kierowcy. Blad wynika z tego ze zona do tej pory myli strony lewa/prawa a nie wpadlem na to zeby mi palcem pokazala ktora.
Ręce opadaja. Z prawej ulamany slizg, z lewej terkotka i slychac lancuch, do tego ten nieszczesny rozrzad. I to teraz przed urlopem
Ręce opadaja. Z prawej ulamany slizg, z lewej terkotka i slychac lancuch, do tego ten nieszczesny rozrzad. I to teraz przed urlopem
Teraz jeżdzę na 10w40 ale po remoncie silnika wracam na pełnego syntetyka. Napinacze są raczej do całkowitej wymiany bo słychać łańcuchy i to całkiem mocno. Do tego ta terkotka. Skusił bym się na wymianę oleju już teraz, ale muszę wymienić uszczelniacze z tyłu silnika więc nie wiem czy jest sens.
Na teraz jestem na etapie poszukiwania jakiegoś mechanika który to ogarnie, a ja znowu będę się cieszył z mojej niuni, bo teraz żal mi jej i patrzeć na nią nie umie
Na teraz jestem na etapie poszukiwania jakiegoś mechanika który to ogarnie, a ja znowu będę się cieszył z mojej niuni, bo teraz żal mi jej i patrzeć na nią nie umie
krisker pisze:Zmiana oleju może Ci zaoszczędzić kosztów - co zamierzasz zalać?
Planuje wlać valvoline maxlife 5w40 do tego ceramizer.
Kurde, może idę w złą stronę, ale wydaje mi się patrząc na o logicznie, a nawet jestem przekonany że rzadszy olej NIE spowoduje uszczelnienie napinacza, raczej on już jest tak zmęczony że nie trzyma ciśnienia.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
Teoretycznie górny wskaźnik jest taki sam, ale oleje posiadają jeszcze kilka innych istotnych cech. Osobiście testowałem różne oleje i różnica pomiędzy 10w40 mobila a np. 5w50 mobila lub 5w40 valvoline jest zdecydowanie odczuwalna. Zresztą polecam wątek o olejach, żeby tutaj nie robić oftopów.
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
Panowie, mam jeszcze jedno nurtujace mnie pytanie.
Na srode jestem umowiony na rozrzad i wymiane napinaczy i lancuchow, ale..
No wlasnie, nie wiem czy kupic napinacze z allegro czy wziac od kumpla ze sklepu motoryzacyjnego z max gear'a za 530zl sztuka.
Pewnie jedno i drugie chinszczyzna tylko ktore okaza sie lepsze.
Na srode jestem umowiony na rozrzad i wymiane napinaczy i lancuchow, ale..
No wlasnie, nie wiem czy kupic napinacze z allegro czy wziac od kumpla ze sklepu motoryzacyjnego z max gear'a za 530zl sztuka.
Pewnie jedno i drugie chinszczyzna tylko ktore okaza sie lepsze.
Witam.
ja mam mianowicie taki problem ze rano po nocy podczas pierwszego odpalenia słychać właśnie taki terkot około 3s podczas rozruchów podczas dnia raczej tego nie słychać chociaż się nie przysłuchiwałem ale jest też taki obiaw ze na wolnych obrotach silnik nie równo pracuje drga i moje pytanie jest takie czy to oznacza zepsute fazatory
ja mam mianowicie taki problem ze rano po nocy podczas pierwszego odpalenia słychać właśnie taki terkot około 3s podczas rozruchów podczas dnia raczej tego nie słychać chociaż się nie przysłuchiwałem ale jest też taki obiaw ze na wolnych obrotach silnik nie równo pracuje drga i moje pytanie jest takie czy to oznacza zepsute fazatory
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga