Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[V6] napinacze łańcucha rozrządu

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
alexrac
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 20 sie 2012, 18:07
Lokalizacja: RACIBÓrz

Post autor: alexrac » 24 sie 2014, 14:55

Ciezko jest sie dostac do tych zaworkow?
Nie podejrzewam zeby zaworki spowoduja samoistne ustawienie rozrzadu. :>

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 24 sie 2014, 15:40

niewiadom pisze:ja mialem to samo
wymienilem zaworki i ok
kolego a jakie miałeś objawy u siebie w silniku ???

i gdzie są mniej więcej te zaworki i jaki jest ich koszt ???

mi po wymianie uszczelek pod głowicą zaczeły klepać szklanki i słychać łancuchy na wolnych obrotach :/
_________________________________ Audi Quattro______________________________

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 24 sie 2014, 20:36

alexrac pisze:No własnie mam inne symptomy, mianowicie czasami po odpaleniu ba zimnym silniku słychać terkot, czasami jedną sekunde, czasami pół, a bywa i ze dwie. Dzieje się taki na szczęście nie zawsze ale jest no niepokojące.

Do tego mam pod VAGiem w gr 93 rozjechane głowice o 18 stopni a w 90 vag podeje ze napinacze pracują prawidłowo tj stopnie wolne obroty 01/00 a podczas jazdy 22/21, tak na prawdę nie wiem gdzie szukać przyczyny.

A teraz widziałem że gościu na allegro wystawił napinacze jako oryginał audi i takie też są tam zdjęcia napinacza ze znakiem na sobie audi.
zdjęcie napinacza z allegro
Zaworki nie zawsze pomagają na terkotanie (u mnie nie pomogły). Wymiana napinaczy też nie zawsze pomaga na terkotanie, bo przyczyną bywa słabe ciśnienie oleju i/lub szklanki zaworowe. Żeby stwierdzić, czy to napinacz, trzeba zdjęć dekiel i obejrzeć go pod kątem uszkodzeń od łańcucha (ja miałem terkotkę, a śladów uderzeń nie było). Rozjazd w grupie 093 może wynikać ze złego ustawienia rozrządu, ale na pasku i nie musi wynikać z problemów z samym napinaczem (zwłaszcza, że 090 jest OK).

Napinacz, który pokazałeś to właśnie chinol. Kupowałem od tego samego gościa. Wszystkie numery, oznaczenia itp jak w oryginale, ale to nie jest oryginał. Ale jak pisałem - na razie jeżdżą (wymieniłem obie strony).


OT: mam chyba deja vu - te same informacje pojawiają się nawet w tym samym wątku po kilka razy <rotfl>
Pozdrawiam,
Krisker

alexrac
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 20 sie 2012, 18:07
Lokalizacja: RACIBÓrz

Post autor: alexrac » 24 sie 2014, 21:12

No wlasnie dzisiaj sie okazalo ze terkotka jest po stronie kierowcy. Blad wynika z tego ze zona do tej pory myli strony lewa/prawa a nie wpadlem na to zeby mi palcem pokazala ktora.
Ręce opadaja. Z prawej ulamany slizg, z lewej terkotka i slychac lancuch, do tego ten nieszczesny rozrzad. I to teraz przed urlopem <wnerw>

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 25 sie 2014, 07:26

No to najpilniejsza będzie wymiana ślizgów. Na jakim oleju jeździsz?
Pozdrawiam,
Krisker

alexrac
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 20 sie 2012, 18:07
Lokalizacja: RACIBÓrz

Post autor: alexrac » 25 sie 2014, 08:31

Teraz jeżdzę na 10w40 ale po remoncie silnika wracam na pełnego syntetyka. Napinacze są raczej do całkowitej wymiany bo słychać łańcuchy i to całkiem mocno. Do tego ta terkotka. Skusił bym się na wymianę oleju już teraz, ale muszę wymienić uszczelniacze z tyłu silnika więc nie wiem czy jest sens.
Na teraz jestem na etapie poszukiwania jakiegoś mechanika który to ogarnie, a ja znowu będę się cieszył z mojej niuni, bo teraz żal mi jej i patrzeć na nią nie umie <zalamka>

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 25 sie 2014, 14:38

Zmiana oleju może Ci zaoszczędzić kosztów - co zamierzasz zalać?
Pozdrawiam,
Krisker

alexrac
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 20 sie 2012, 18:07
Lokalizacja: RACIBÓrz

Post autor: alexrac » 25 sie 2014, 14:52

krisker pisze:Zmiana oleju może Ci zaoszczędzić kosztów - co zamierzasz zalać?

Planuje wlać valvoline maxlife 5w40 do tego ceramizer.
Kurde, może idę w złą stronę, ale wydaje mi się patrząc na o logicznie, a nawet jestem przekonany że rzadszy olej NIE spowoduje uszczelnienie napinacza, raczej on już jest tak zmęczony że nie trzyma ciśnienia.

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 25 sie 2014, 16:05

Teoretycznie górny wskaźnik jest taki sam, ale oleje posiadają jeszcze kilka innych istotnych cech. Osobiście testowałem różne oleje i różnica pomiędzy 10w40 mobila a np. 5w50 mobila lub 5w40 valvoline jest zdecydowanie odczuwalna. Zresztą polecam wątek o olejach, żeby tutaj nie robić oftopów.
Pozdrawiam,
Krisker

alexrac
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 20 sie 2012, 18:07
Lokalizacja: RACIBÓrz

Post autor: alexrac » 30 sie 2014, 20:45

Panowie, mam jeszcze jedno nurtujace mnie pytanie.
Na srode jestem umowiony na rozrzad i wymiane napinaczy i lancuchow, ale..
No wlasnie, nie wiem czy kupic napinacze z allegro czy wziac od kumpla ze sklepu motoryzacyjnego z max gear'a za 530zl sztuka.
Pewnie jedno i drugie chinszczyzna tylko ktore okaza sie lepsze. <mysli>

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 31 sie 2014, 20:44

Podejrzewam, że to będzie to samo. Kupując w sklepie masz łatwiej w razie ew. reklamacji.
Pozdrawiam,
Krisker

sobe5251
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 19 cze 2014, 20:38
Lokalizacja: Myślibórz

Post autor: sobe5251 » 02 wrz 2014, 21:17

Witam.
ja mam mianowicie taki problem ze rano po nocy podczas pierwszego odpalenia słychać właśnie taki terkot około 3s podczas rozruchów podczas dnia raczej tego nie słychać chociaż się nie przysłuchiwałem ale jest też taki obiaw ze na wolnych obrotach silnik nie równo pracuje drga i moje pytanie jest takie czy to oznacza zepsute fazatory ??

Awatar użytkownika
yaszczur
Moderator
Moderator
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 02 wrz 2014, 21:40

sobe5251, poczytaj na pierwszej stronie tego tematu.
Pozdrawiam...

sobe5251
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 19 cze 2014, 20:38
Lokalizacja: Myślibórz

Post autor: sobe5251 » 02 wrz 2014, 21:46

czytałem i nic mi to do głowy nie podsuneło odczytów też nie mogę sprawdzić bo auto jest po czipie przez poprzedniego właściciela (chyba poprzedniego ) i nie widać odczytów na kanałach i nie wiem czy się za to zabieracz czy nie jak to nie jest powodem.

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 02 wrz 2014, 22:40

panowie w jakim bloku sprawdzic czy napinacze dzialaja prawidlowo ??

i na jakie wartosci w jakiej jednostce zwrocic uwage ??

Pozdrawiam
_________________________________ Audi Quattro______________________________

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga