Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6 c6] 3.0 tdi jak poznać kończący się rozrząd

Silniki wysokoprężne
gtr88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 08 lis 2012, 11:54
Lokalizacja: Nowogard

Post autor: gtr88 » 18 lip 2014, 15:27

Jest jeden zestaw na allegro: http://allegro.pl/rozrzad-lancuch-audi- ... 29243.html
Obrazek
Sprzedający pisze:
Zestaw łańcuch rozrządu
12 elementów
w 100% nowy.

SILNIKI:
2.7 TDI
3.0 TDI
4.2 TDI


Jak link wygaśnie to wpisz "rozrząd a6 3.0"
Druga opcja to lista potrzebnych części z ASO i kompletowanie samemu np w intercarsie itp ;)
Ostatnio zmieniony 18 lip 2014, 19:41 przez gtr88, łącznie zmieniany 1 raz.

vitiis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 101
Rejestracja: 23 lut 2014, 07:00
Imię: Adrian
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2011
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraina miodem płynąca

Post autor: vitiis » 13 sie 2014, 07:50

Chyba i mnie dopadlo. Objawy : na zimnym przy odpaleniu cisza. na rozgrzanym silniku grzechocze po odpaleniu ok 3-4 sekundy. Do tego wydaje mi sie ze silnik glosniej pracuje. przy zmianie biegow od 1-6 przy poczatkowych obrotach kazdego biegu slychac taki metaliczny dzwiek.po kilku kilometrach cisza.czy ma to zwiazek z konczacym sie rozrzadem? Mam sie zaczac juz bac i szykowac plny na rozrzad ? Pozdrawiam
Stage2 by Gregor10

djid
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 03 lip 2012, 10:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: djid » 13 sie 2014, 08:20

vitiis - jeśli grzechotanie trwa 3-4 sekundy to już dość mocno jest wyciągnięty łańcuch.
Ja miałem podobne objawy tyle, że grzechotanie nie trwało aż tyle. W moim przypadku było to max 2 sek. - natomiast po wyciszeniu się łańcucha w dalszym ciągu było słychać szumienie (wskazujące na nie do końca prawidłowo napięty łańcuch). Biorąc pod uwagę te objawy postanowiłem wymienić kompletny rozrząd i .... teraz mam święty spokój. Cisza przy odpalaniu - dźwięk pracy silnika się zmienił (nie ma już tego szumienia).
Co do metalicznego dźwięku o którym wspominasz to również występuje to u mnie. Nie zawsze ale najczęściej jest to na zimnym silniku - niestety po wymianie rozrządu się to nie zmieniło - tak więc to nie wina łańcuchów. Ja obstawiam EGR (gdzieś znalazłem informację, że może on powodować takie objawy).

vitiis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 101
Rejestracja: 23 lut 2014, 07:00
Imię: Adrian
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2011
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraina miodem płynąca

Post autor: vitiis » 13 sie 2014, 13:15

Dziekuje za odpowiedz. Tez sie musze zmusic i zrobic to gdzies w Krakowie. znacie moze kogos kto mi to dobrze ogarnie ? Ten metaliczny glos to ktos tutaj pisal ze moga to byc wtryski ale je niedawno wymienilem ( komplet ) z koncowka bd. Oczywiscie wiem,ze Sopa ogarnia temat ale troche daleko mam.Moze jest cos blizej ?
Stage2 by Gregor10

djid
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 03 lip 2012, 10:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: djid » 13 sie 2014, 13:48

Moje wtryski mają 30 tyś od wymiany - więc też bym raczej je wykluczył - zwłaszcza, że miesiąc temu wszystkie były na stole probierczym w celu właśnie sprawdzenia czy to nie przez któryś z nich.

Awatar użytkownika
MaciejMW
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 23 lip 2014, 08:37
Lokalizacja: Gdańsk/Sopot
Kontakt:

Post autor: MaciejMW » 13 sie 2014, 22:26

Rozrząd niekoniecznie musi odzywać się tylko przy odpaleniu. Mam również firmową a4 3.0tdi i rozrząd odzywał się dopiero przy temperaturze około 70 stopni. Na zimnym była cisza. Na rozgrzanym też.

Armiv8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 30 cze 2014, 15:24
Lokalizacja: bytom

Post autor: Armiv8 » 14 sie 2014, 20:59

Ja wymieniałem 5,000km temu napinacze górne na te "poprawione" niestety halas powrócił nie zmieniło sie nic , moze i tragedi niema bo tylko lub aż 2sec. lecz zdecydowalem sie na wymiane całosci , tylko co radzicie - wymienic calosc i zostawic te napinacze ? moj mechanik powiedzial ze niema sensu wydawac znow 1600zl na kolejne napinacze bo te napinacze sa sprawne i nic sie z nimi nie stalo przez te 5,000km tylko poprostu lancuch jest wyciagniety i stad te problemy sam juz nie wiem. ale wydaje mi sie ze warto zostawic bo wymiane gornych napinaczy zawsze mozna jeszcze wykonac a moze sie okazac ze wcale nie jest ona wymagana

bosniak_sg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 14 lut 2014, 17:40
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: bosniak_sg » 14 sie 2014, 21:33

Jak czytam takie rzeczy to nie do wiary, ponad 40 stron wałkowania, a goście dalej łataja kondomy zwykła nicią.
W Audi 3.0 tdi są 3 napinacze 2 górne i 1 dolny, najgorszy bo chodzi na najdłuższym łańcuchu i najwiekszym ślizgu i to on jest najwiekszym problemem, znajduje się on na dole silnika i grzechocze najbardziej ten łańcuch dolny a w dodatku górne łańcuchy go zagłuszaja. W zwyklym rowerze łańcuch przy intensywnej eksploatacji potrafi się wyciągnąć o kilka ogniw, a co dopiero w samochodzie z wadliwymi 3 napinaczami. Pozwolę sobie wkleić poraz kolejny zdjecie z najbardziej problematycznym napinaczem.
Obrazek
A4 B7 Avant 3.0 Tdi Quattro BKN 204 KM

Awatar użytkownika
MaciejMW
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 23 lip 2014, 08:37
Lokalizacja: Gdańsk/Sopot
Kontakt:

Post autor: MaciejMW » 15 sie 2014, 00:45

Nowe napinacze zostaw, wymień tylko resztę. Oczywiście na nowych gratach koniecznie olej i filtr do zmiany. Dodatkowo pamiętaj żeby olej zmieniać co max 12tyś km.

bosniak_sg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 14 lut 2014, 17:40
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: bosniak_sg » 15 sie 2014, 15:45

Nie zauważyłem wcześniej ale jaka kosmos cena tych napinaczy, to w ASO było zakładane?
W tej chwili bez łaski i żadnego rabatu komplet Febi w Inter Cars wychodzi 3000zł, a SWAG 2800 zl (sorry do kompletu brakuje tych 2 ślizgów małych pewnie po jakies 150 zł szt.
A4 B7 Avant 3.0 Tdi Quattro BKN 204 KM

Armiv8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 30 cze 2014, 15:24
Lokalizacja: bytom

Post autor: Armiv8 » 15 sie 2014, 23:59

Za tyle samo zlozc w Aso przy dobrym rabacie w IC lancuch drozszy niz w ASO <lol>

http://e-katalog.intercars.com.pl/#/eka ... 204060000/

079109229J- 239zl bez rabatu
Febi IC- 290zl...

bosniak_sg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 14 lut 2014, 17:40
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: bosniak_sg » 16 sie 2014, 00:13

Tak tak właśnie widziałem ten Twój rabat w ASO za 1600 same górne napinacze. <rotfl>
A4 B7 Avant 3.0 Tdi Quattro BKN 204 KM

Armiv8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 30 cze 2014, 15:24
Lokalizacja: bytom

Post autor: Armiv8 » 16 sie 2014, 08:21

Wtedy niestety nie mialem nikogo ze znizkami w aso teraz ktos taki sie natrafil , nie polecalbym kupno czesci w IC wychodzi drozej niz w ASO

nawet bez rabatu wychodzi mniej wiecej tyle samo to jaki sens?

bosniak_sg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 14 lut 2014, 17:40
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: bosniak_sg » 16 sie 2014, 11:12

Jak drożej to oczywiście bez sensu, ale po rabacie w IC wyjdzie z 2200 to w życiu za tyle ASO części nie odda
A4 B7 Avant 3.0 Tdi Quattro BKN 204 KM

Armiv8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 30 cze 2014, 15:24
Lokalizacja: bytom

Post autor: Armiv8 » 16 sie 2014, 17:46

Najwiekszy rabat w IC to 35% podlicz calosc odejmij 35% bedziesz widzal jaka cena wyjdzie za 2.200 nie zlozysz raczej

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl