[a6 c6] 3.0 tdi jak poznać kończący się rozrząd
Jest jeden zestaw na allegro: http://allegro.pl/rozrzad-lancuch-audi- ... 29243.html
Sprzedający pisze:
Zestaw łańcuch rozrządu
12 elementów
w 100% nowy.
SILNIKI:
2.7 TDI
3.0 TDI
4.2 TDI
Jak link wygaśnie to wpisz "rozrząd a6 3.0"
Druga opcja to lista potrzebnych części z ASO i kompletowanie samemu np w intercarsie itp
Sprzedający pisze:
Zestaw łańcuch rozrządu
12 elementów
w 100% nowy.
SILNIKI:
2.7 TDI
3.0 TDI
4.2 TDI
Jak link wygaśnie to wpisz "rozrząd a6 3.0"
Druga opcja to lista potrzebnych części z ASO i kompletowanie samemu np w intercarsie itp
Ostatnio zmieniony 18 lip 2014, 19:41 przez gtr88, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 101
- Rejestracja: 23 lut 2014, 07:00
- Imię: Adrian
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraina miodem płynąca
Chyba i mnie dopadlo. Objawy : na zimnym przy odpaleniu cisza. na rozgrzanym silniku grzechocze po odpaleniu ok 3-4 sekundy. Do tego wydaje mi sie ze silnik glosniej pracuje. przy zmianie biegow od 1-6 przy poczatkowych obrotach kazdego biegu slychac taki metaliczny dzwiek.po kilku kilometrach cisza.czy ma to zwiazek z konczacym sie rozrzadem? Mam sie zaczac juz bac i szykowac plny na rozrzad ? Pozdrawiam
Stage2 by Gregor10
vitiis - jeśli grzechotanie trwa 3-4 sekundy to już dość mocno jest wyciągnięty łańcuch.
Ja miałem podobne objawy tyle, że grzechotanie nie trwało aż tyle. W moim przypadku było to max 2 sek. - natomiast po wyciszeniu się łańcucha w dalszym ciągu było słychać szumienie (wskazujące na nie do końca prawidłowo napięty łańcuch). Biorąc pod uwagę te objawy postanowiłem wymienić kompletny rozrząd i .... teraz mam święty spokój. Cisza przy odpalaniu - dźwięk pracy silnika się zmienił (nie ma już tego szumienia).
Co do metalicznego dźwięku o którym wspominasz to również występuje to u mnie. Nie zawsze ale najczęściej jest to na zimnym silniku - niestety po wymianie rozrządu się to nie zmieniło - tak więc to nie wina łańcuchów. Ja obstawiam EGR (gdzieś znalazłem informację, że może on powodować takie objawy).
Ja miałem podobne objawy tyle, że grzechotanie nie trwało aż tyle. W moim przypadku było to max 2 sek. - natomiast po wyciszeniu się łańcucha w dalszym ciągu było słychać szumienie (wskazujące na nie do końca prawidłowo napięty łańcuch). Biorąc pod uwagę te objawy postanowiłem wymienić kompletny rozrząd i .... teraz mam święty spokój. Cisza przy odpalaniu - dźwięk pracy silnika się zmienił (nie ma już tego szumienia).
Co do metalicznego dźwięku o którym wspominasz to również występuje to u mnie. Nie zawsze ale najczęściej jest to na zimnym silniku - niestety po wymianie rozrządu się to nie zmieniło - tak więc to nie wina łańcuchów. Ja obstawiam EGR (gdzieś znalazłem informację, że może on powodować takie objawy).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 101
- Rejestracja: 23 lut 2014, 07:00
- Imię: Adrian
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraina miodem płynąca
Dziekuje za odpowiedz. Tez sie musze zmusic i zrobic to gdzies w Krakowie. znacie moze kogos kto mi to dobrze ogarnie ? Ten metaliczny glos to ktos tutaj pisal ze moga to byc wtryski ale je niedawno wymienilem ( komplet ) z koncowka bd. Oczywiscie wiem,ze Sopa ogarnia temat ale troche daleko mam.Moze jest cos blizej ?
Stage2 by Gregor10
Ja wymieniałem 5,000km temu napinacze górne na te "poprawione" niestety halas powrócił nie zmieniło sie nic , moze i tragedi niema bo tylko lub aż 2sec. lecz zdecydowalem sie na wymiane całosci , tylko co radzicie - wymienic calosc i zostawic te napinacze ? moj mechanik powiedzial ze niema sensu wydawac znow 1600zl na kolejne napinacze bo te napinacze sa sprawne i nic sie z nimi nie stalo przez te 5,000km tylko poprostu lancuch jest wyciagniety i stad te problemy sam juz nie wiem. ale wydaje mi sie ze warto zostawic bo wymiane gornych napinaczy zawsze mozna jeszcze wykonac a moze sie okazac ze wcale nie jest ona wymagana
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 134
- Rejestracja: 14 lut 2014, 17:40
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Jak czytam takie rzeczy to nie do wiary, ponad 40 stron wałkowania, a goście dalej łataja kondomy zwykła nicią.
W Audi 3.0 tdi są 3 napinacze 2 górne i 1 dolny, najgorszy bo chodzi na najdłuższym łańcuchu i najwiekszym ślizgu i to on jest najwiekszym problemem, znajduje się on na dole silnika i grzechocze najbardziej ten łańcuch dolny a w dodatku górne łańcuchy go zagłuszaja. W zwyklym rowerze łańcuch przy intensywnej eksploatacji potrafi się wyciągnąć o kilka ogniw, a co dopiero w samochodzie z wadliwymi 3 napinaczami. Pozwolę sobie wkleić poraz kolejny zdjecie z najbardziej problematycznym napinaczem.
W Audi 3.0 tdi są 3 napinacze 2 górne i 1 dolny, najgorszy bo chodzi na najdłuższym łańcuchu i najwiekszym ślizgu i to on jest najwiekszym problemem, znajduje się on na dole silnika i grzechocze najbardziej ten łańcuch dolny a w dodatku górne łańcuchy go zagłuszaja. W zwyklym rowerze łańcuch przy intensywnej eksploatacji potrafi się wyciągnąć o kilka ogniw, a co dopiero w samochodzie z wadliwymi 3 napinaczami. Pozwolę sobie wkleić poraz kolejny zdjecie z najbardziej problematycznym napinaczem.
A4 B7 Avant 3.0 Tdi Quattro BKN 204 KM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 134
- Rejestracja: 14 lut 2014, 17:40
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Nie zauważyłem wcześniej ale jaka kosmos cena tych napinaczy, to w ASO było zakładane?
W tej chwili bez łaski i żadnego rabatu komplet Febi w Inter Cars wychodzi 3000zł, a SWAG 2800 zl (sorry do kompletu brakuje tych 2 ślizgów małych pewnie po jakies 150 zł szt.
W tej chwili bez łaski i żadnego rabatu komplet Febi w Inter Cars wychodzi 3000zł, a SWAG 2800 zl (sorry do kompletu brakuje tych 2 ślizgów małych pewnie po jakies 150 zł szt.
A4 B7 Avant 3.0 Tdi Quattro BKN 204 KM
Za tyle samo zlozc w Aso przy dobrym rabacie w IC lancuch drozszy niz w ASO
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/eka ... 204060000/
079109229J- 239zl bez rabatu
Febi IC- 290zl...
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/eka ... 204060000/
079109229J- 239zl bez rabatu
Febi IC- 290zl...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 134
- Rejestracja: 14 lut 2014, 17:40
- Lokalizacja: Nowy Sącz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 134
- Rejestracja: 14 lut 2014, 17:40
- Lokalizacja: Nowy Sącz