[a6 c6] 3.0 tdi jak poznać kończący się rozrząd
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 954
- Rejestracja: 10 lut 2013, 17:30
- Imię: Robert
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Doleje jeszcze oleju bo calkowicie zapomnialem po ostatniej wymianie sprawdzic stanu z rana i wyskoczyl wlasnie komunikat oleju bylo mniej niz minimum (glupota ludzka) dolalem zobaczymy moze to bylo powodem zbyt niski stan...dam znac po nocce
[ Dodano: 2014-06-05, 09:45 ]
Puki co cisza , dolalem oleju i z rana spokój narazie nie leci silnik w dół hehe
[ Dodano: 2014-06-05, 09:45 ]
Puki co cisza , dolalem oleju i z rana spokój narazie nie leci silnik w dół hehe
witajcie w piękny słoneczny poranek 
wczoraj wymieniłem w swojej górne napinacze.
jak na razie wszystko okej
Pragnę również obalić mit, że terkot wydobywający się z silnika spowodowany jest obijaniem się łańcucha o "obudowy" czy coś takiego..
w napinaczu jest tłoczek ze sprężyną. w naszych zdezelowanych rozrządach za bardzo się wychyla przez co pracuje na granicy swojej wytrzymałości i olej, który jest do niego pompowany po prostu przepływa przez tłoczek, dlatego nie ma ciśnienia i terkot pochodzi właśnie ze sprężyny i tłoczka.
niżej zdjęcia i link do filmiku, sami oceńcie.

wczoraj wymieniłem w swojej górne napinacze.
jak na razie wszystko okej

Pragnę również obalić mit, że terkot wydobywający się z silnika spowodowany jest obijaniem się łańcucha o "obudowy" czy coś takiego..
w napinaczu jest tłoczek ze sprężyną. w naszych zdezelowanych rozrządach za bardzo się wychyla przez co pracuje na granicy swojej wytrzymałości i olej, który jest do niego pompowany po prostu przepływa przez tłoczek, dlatego nie ma ciśnienia i terkot pochodzi właśnie ze sprężyny i tłoczka.
niżej zdjęcia i link do filmiku, sami oceńcie.
- Załączniki
-
- 20140618_104217.jpg (164.38 KiB) Przejrzano 2938 razy
-
- 20140618_104223.jpg (165.65 KiB) Przejrzano 3229 razy
-
- 20140618_104230.jpg (152.17 KiB) Przejrzano 2945 razy
-
- 20140618_104238.jpg (140.5 KiB) Przejrzano 2950 razy
-
- 20140618_104300.jpg (121.11 KiB) Przejrzano 2925 razy
-
- 20140618_104300.jpg (121.11 KiB) Przejrzano 2936 razy
Pozdrawiam,
czy napinacze się różniły w poszczególnych latach produkcji? są jakieś lepsze, gorsze?
ja tego nie robiłem, ale wszystko widziałem.
wymiana jest banalnie prosta. wystarczy ustawić wał w odpowiedniej pozycji, aby dziura pokryła się z fabrycznym miejscem na włożenie jakiejś blokady tak, jak na moich zdjęciach. wałki w takim miejscu są "bezwładne" czyli bez napięcia i śmiało można działać
następne napinacze wymieniam sam
słyszałem kilka opinii, że napinacze wystarczą do wymiany następnego oleju, czyli na 10kkm.. mam nadzieje, że to mylna opinia, bo jeżeli tak będzie to w sierpniu będę zły i zamknę się w sobie.
ja tego nie robiłem, ale wszystko widziałem.
wymiana jest banalnie prosta. wystarczy ustawić wał w odpowiedniej pozycji, aby dziura pokryła się z fabrycznym miejscem na włożenie jakiejś blokady tak, jak na moich zdjęciach. wałki w takim miejscu są "bezwładne" czyli bez napięcia i śmiało można działać

![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
słyszałem kilka opinii, że napinacze wystarczą do wymiany następnego oleju, czyli na 10kkm.. mam nadzieje, że to mylna opinia, bo jeżeli tak będzie to w sierpniu będę zły i zamknę się w sobie.
Pozdrawiam,
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 134
- Rejestracja: 14 lut 2014, 17:40
- Lokalizacja: Nowy Sącz
MaTyS pisze:Zamkniesz się w sobie jak się okaże, że przeskoczy ci rozrząd na dole a twoja wymiana góry była bezcelowa... .

Hipo przy okazji tchnąłeś w naciągnięte łańcuchy jakąś dodatkowa mocą żeby sie skróciły?
I jeszcze jaki dojety, drzwi dawno otwarte a ten uparcie je wyważa

A4 B7 Avant 3.0 Tdi Quattro BKN 204 KM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 134
- Rejestracja: 14 lut 2014, 17:40
- Lokalizacja: Nowy Sącz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 134
- Rejestracja: 14 lut 2014, 17:40
- Lokalizacja: Nowy Sącz
No bo zrobiłeś cos źle, powieliles błędy kilku osob które przyznaly ze szkoda w ten sposób robiąc cokolwiek ruszać. Zrobiłeś prawie z tego doktorat wklejasz zdjęcia błędnej wymiany, bo ciężko naprawa to nazwac próbując się wybielac ze to wlasnie Tobie się uda i jeszcze jesteś zdziwiony komentarzami. 

A4 B7 Avant 3.0 Tdi Quattro BKN 204 KM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 134
- Rejestracja: 14 lut 2014, 17:40
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Nie no tak, bogatemu nikt nie zabroni nawet 3 razy górne napinacze wymienić, a tak z ciekawości dolny tez wymieniles bo on jest zawsze najgorszy
Mi chodziło o to żebyś nie obnażał na forum błędnej wymiany bo ktos biedniejszy od Ciebie zrobi tak samo, a później i tak będzie musiał wszystko zmienić wywali kasę w błoto choćby dla mechanika za robotę.

Mi chodziło o to żebyś nie obnażał na forum błędnej wymiany bo ktos biedniejszy od Ciebie zrobi tak samo, a później i tak będzie musiał wszystko zmienić wywali kasę w błoto choćby dla mechanika za robotę.

A4 B7 Avant 3.0 Tdi Quattro BKN 204 KM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 954
- Rejestracja: 10 lut 2013, 17:30
- Imię: Robert
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
dół sie nigdy nie odzywa. bo go nie slychacdaniel1997 pisze:o cieszyć się i latać.Nigdy nie wiadomo kiedy odezwie się dół może za 5 tys a może za 100 tys.
Jesli mamy napinacze w dobrej cenie i wymieniamy sami taki zabieg nic nie zaszkodzi a wrecz pomoze , ja wymienilem i nie doczekalem 1000km i problem powrocil i trzeba bylo silnik zrzucac w dol
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 39
- Rejestracja: 07 mar 2009, 08:55
- Imię: Konrad
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Końskie
[A6 C6] 3,0 TDI, kończący się rozrząd
Witam, bardzo proszę o informację czy poza serwisami można kupić kpl rozrząd do wymiany, podobno pojawia się na allegro ale nie udało mi się nic namierzyć,
pozdrawiam Konrad
pozdrawiam Konrad