Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[a6 c6] 3.0 tdi jak poznać kończący się rozrząd

Silniki wysokoprężne
Deniro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 954
Rejestracja: 10 lut 2013, 17:30
Imię: Robert
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Deniro » 05 cze 2014, 09:45

Doleje jeszcze oleju bo calkowicie zapomnialem po ostatniej wymianie sprawdzic stanu z rana i wyskoczyl wlasnie komunikat oleju bylo mniej niz minimum (glupota ludzka) dolalem zobaczymy moze to bylo powodem zbyt niski stan...dam znac po nocce

[ Dodano: 2014-06-05, 09:45 ]
Puki co cisza , dolalem oleju i z rana spokój narazie nie leci silnik w dół hehe

Awatar użytkownika
Hipo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 217
Rejestracja: 31 mar 2013, 09:07
Lokalizacja: :)

Post autor: Hipo » 19 cze 2014, 08:16

witajcie w piękny słoneczny poranek :)

wczoraj wymieniłem w swojej górne napinacze.
jak na razie wszystko okej :)

Pragnę również obalić mit, że terkot wydobywający się z silnika spowodowany jest obijaniem się łańcucha o "obudowy" czy coś takiego..
w napinaczu jest tłoczek ze sprężyną. w naszych zdezelowanych rozrządach za bardzo się wychyla przez co pracuje na granicy swojej wytrzymałości i olej, który jest do niego pompowany po prostu przepływa przez tłoczek, dlatego nie ma ciśnienia i terkot pochodzi właśnie ze sprężyny i tłoczka.
niżej zdjęcia i link do filmiku, sami oceńcie.
Załączniki
20140618_104217.jpg
20140618_104217.jpg (164.38 KiB) Przejrzano 2938 razy
20140618_104223.jpg
20140618_104223.jpg (165.65 KiB) Przejrzano 3229 razy
20140618_104230.jpg
20140618_104230.jpg (152.17 KiB) Przejrzano 2945 razy
20140618_104238.jpg
20140618_104238.jpg (140.5 KiB) Przejrzano 2950 razy
20140618_104300.jpg
20140618_104300.jpg (121.11 KiB) Przejrzano 2925 razy
20140618_104300.jpg
20140618_104300.jpg (121.11 KiB) Przejrzano 2936 razy
Pozdrawiam,

Deniro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 954
Rejestracja: 10 lut 2013, 17:30
Imię: Robert
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Deniro » 19 cze 2014, 17:36

Super ! , widze ze miales jeszcze fabryczne napinacze z poczatku produkcji :) mam nadzieje ze pamietales o zalozeniu blokady?:)

Awatar użytkownika
Hipo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 217
Rejestracja: 31 mar 2013, 09:07
Lokalizacja: :)

Post autor: Hipo » 19 cze 2014, 21:51

czy napinacze się różniły w poszczególnych latach produkcji? są jakieś lepsze, gorsze?

ja tego nie robiłem, ale wszystko widziałem.
wymiana jest banalnie prosta. wystarczy ustawić wał w odpowiedniej pozycji, aby dziura pokryła się z fabrycznym miejscem na włożenie jakiejś blokady tak, jak na moich zdjęciach. wałki w takim miejscu są "bezwładne" czyli bez napięcia i śmiało można działać :) następne napinacze wymieniam sam :]
słyszałem kilka opinii, że napinacze wystarczą do wymiany następnego oleju, czyli na 10kkm.. mam nadzieje, że to mylna opinia, bo jeżeli tak będzie to w sierpniu będę zły i zamknę się w sobie.
Pozdrawiam,

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 20 cze 2014, 17:44

Zamkniesz się w sobie jak się okaże, że przeskoczy ci rozrząd na dole a twoja wymiana góry była bezcelowa... .

bosniak_sg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 14 lut 2014, 17:40
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: bosniak_sg » 20 cze 2014, 21:20

MaTyS pisze:Zamkniesz się w sobie jak się okaże, że przeskoczy ci rozrząd na dole a twoja wymiana góry była bezcelowa... .

<okok>

Hipo przy okazji tchnąłeś w naciągnięte łańcuchy jakąś dodatkowa mocą żeby sie skróciły?
I jeszcze jaki dojety, drzwi dawno otwarte a ten uparcie je wyważa <rotfl>
A4 B7 Avant 3.0 Tdi Quattro BKN 204 KM

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 20 cze 2014, 21:37

bosniak_sg pisze:Hipo przy okazji tchnąłeś w naciągnięte łańcuchy jakąś dodatkowa mocą żeby sie skróciły?
Może ujął jedno ogniwo... <mysli> ;>

bosniak_sg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 14 lut 2014, 17:40
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: bosniak_sg » 20 cze 2014, 21:39

<rotfl>
A4 B7 Avant 3.0 Tdi Quattro BKN 204 KM

Awatar użytkownika
Hipo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 217
Rejestracja: 31 mar 2013, 09:07
Lokalizacja: :)

Post autor: Hipo » 21 cze 2014, 12:24

oj panowie... czy to wymaga taki komentarz?
Pozdrawiam,

bosniak_sg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 14 lut 2014, 17:40
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: bosniak_sg » 21 cze 2014, 12:30

No bo zrobiłeś cos źle, powieliles błędy kilku osob które przyznaly ze szkoda w ten sposób robiąc cokolwiek ruszać. Zrobiłeś prawie z tego doktorat wklejasz zdjęcia błędnej wymiany, bo ciężko naprawa to nazwac próbując się wybielac ze to wlasnie Tobie się uda i jeszcze jesteś zdziwiony komentarzami. <okok>
A4 B7 Avant 3.0 Tdi Quattro BKN 204 KM

Awatar użytkownika
Hipo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 217
Rejestracja: 31 mar 2013, 09:07
Lokalizacja: :)

Post autor: Hipo » 22 cze 2014, 08:21

moje auto, moja kasa, moja decyzja, czy jeszcze mogę Ci w czymś pomóc?
Pozdrawiam,

bosniak_sg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 14 lut 2014, 17:40
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: bosniak_sg » 22 cze 2014, 10:25

Nie no tak, bogatemu nikt nie zabroni nawet 3 razy górne napinacze wymienić, a tak z ciekawości dolny tez wymieniles bo on jest zawsze najgorszy ;p
Mi chodziło o to żebyś nie obnażał na forum błędnej wymiany bo ktos biedniejszy od Ciebie zrobi tak samo, a później i tak będzie musiał wszystko zmienić wywali kasę w błoto choćby dla mechanika za robotę. <milczek>
A4 B7 Avant 3.0 Tdi Quattro BKN 204 KM

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 22 cze 2014, 11:37

Hipo, czy po wymianie góry problem znikł <mysli> bo jeśli tak to <okok>
różne są zdania na ten temat.Moim zdaniem skoro one tarabaniły a teraz jest cisza
to cieszyć się i latać.Nigdy nie wiadomo kiedy odezwie się dół może za 5 tys a może za 100 tys.

Deniro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 954
Rejestracja: 10 lut 2013, 17:30
Imię: Robert
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Deniro » 22 cze 2014, 12:03

daniel1997 pisze:o cieszyć się i latać.Nigdy nie wiadomo kiedy odezwie się dół może za 5 tys a może za 100 tys.
dół sie nigdy nie odzywa. bo go nie slychac

Jesli mamy napinacze w dobrej cenie i wymieniamy sami taki zabieg nic nie zaszkodzi a wrecz pomoze , ja wymienilem i nie doczekalem 1000km i problem powrocil i trzeba bylo silnik zrzucac w dol

grand57
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 07 mar 2009, 08:55
Imię: Konrad
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Końskie

[A6 C6] 3,0 TDI, kończący się rozrząd

Post autor: grand57 » 18 lip 2014, 14:53

Witam, bardzo proszę o informację czy poza serwisami można kupić kpl rozrząd do wymiany, podobno pojawia się na allegro ale nie udało mi się nic namierzyć,
pozdrawiam Konrad

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja