Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All TDI] Jaki olej do TDi

Wszystko co dotyczy ogólnie całej gamy A6/A7 silników wysokoprężnych, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu.
ODPOWIEDZ
elemenateur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 11 maja 2012, 12:30
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: elemenateur » 07 gru 2012, 11:55

Na Allegro trzeba bardzo uważać. IC jest pewnym punktem, ale cena bez rabatów zabija...

Awatar użytkownika
foxik33
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 03 gru 2012, 12:46
Imię: Arek
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.0 V8 560KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/Szydłowiec

Post autor: foxik33 » 07 gru 2012, 16:37

8100 X-CESS 5W40 5L - 186,44zł

8100 X-CESS 5W40 1L - 45,01zł

FILTR OLEJU

BOSCH 1 457 429 152 - 42,15zł

Zakupione w IC :)
+
płukanka do silnika

elemenateur szkoda że sie nie pochwaliłeś Pro Choice.. pewnie bym skorzystał z oferty.. a tak to trzeba było przepłacić w IC :)

lukasz89k1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 11 paź 2011, 19:00
Lokalizacja: mielec

Post autor: lukasz89k1 » 15 mar 2013, 17:00

witam
tak czytam wasze wypowiedzi i tak wyciągam wniosek że można przejść z pół syntetyka na pełen.
Ale wczesniej powiem moja sytuacje kupiłem samochód nie wiem na jakim oleju jeżdził gościu więc zalałem pół syntetyka castrola. Zrobiłemna nim jakies tys. ale się już zastanawiam nad wymianą. teraz pytanie czy przechodzić na syntetyk?

a jesli tak czy polecacie dla mojego samochodu:

http://moto.allegro.pl/motul-specific-5 ... 50674.html
http://allegro.pl/motul-8100-x-cess-5w4 ... 10349.html
http://moto.allegro.pl/motul-specific-5 ... 88101.html

wybór padł na motul obecnie :)
no wiadomo że filtr i płukanka do tego będzie :D

mariuszby
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 29 kwie 2011, 10:02
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: mariuszby » 15 mar 2013, 20:36

Jak juz zalałes półsyntetyk to jezdzij.Nic mu nie bedzie. Ja przy takim oleju bym pozostał i zadnych płukanek.Wg instrukcji obsługi dolewanie czegokolwiek do oleju silnikowego jest zabronione.
Passat 2.0 TFSI BWA 200KM

lukasz89k1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 11 paź 2011, 19:00
Lokalizacja: mielec

Post autor: lukasz89k1 » 03 kwie 2013, 18:28

widzę że koledzy sie za bardzo nie wypowiadają na ten temat ale mysle że zmienie na syntetyk mam nadzieje że nic sie nie stanie :) zmiana pada na motul

[ Dodano: 2013-05-09, 13:18 ]
chłopaki a co sądzicie o olejach liquy moly?
dokładnie chodzi mi o dwa
http://www.liqui-moly.pl/features/katal ... gory_id=21

http://www.liqui-moly.pl/features/katal ... gory_id=21

coś czytałem że dobry jest ten drugi ale już nie wiem do tego płukanka tej samej firmy gdyż przechodzę z półsyntetyka.Mam nadzieje że bedzie ok.muszę jesdynie jeszcze wymienić albo uszczelke pod klawiatura albo te gumki co się przykręca klawiature niestety bo zauważyłem że troszkę jakby mi z tamtą się pocił.
Wysłucham wszystkiego krytyki jak najbardziej ale też i co do tych olei.
i może jakieś Âźródla ciekawe żeby je dostać nie mam zamiaru zbytnio oszczedzać.

Tak na boku to co jeszcze sądzicie o dodatku tej firmy cera tec.I o oczyszczaczu wtysków.
Samochód mi chodzi dobrze nie miałem problemów nigdy nawet w zimie postój w mrozy pod chmurką.porównywałem też z passatem ten sam silnik to no szczerze gorzej się zbierał. Sam właściciel to stwierdził paska

slawinio

Post autor: slawinio » 17 maja 2013, 22:13

no włąśnie może ktoś wypowie sie na temat liqui moly

http://liquimoly.pl/features/katalog.ht ... gory_id=22

Audi A7 Klub

Post autor: Audi A7 Klub » 17 maja 2013, 23:18

slawinio, Było milion razy. Olej bardzo dobry o ile zakupi się go oryginalnego. Jest na rynku sporo podróbek. Jeżeli jest sprawdzone Âźródło - brać i zalewać

frost12q
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 10 mar 2012, 21:11
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: frost12q » 23 maja 2013, 21:36

Dodam parę groszy od siebie na temat filtrów. Wszyscy mówią o knechcie i o mnie a ze filtron to gowno. A nie wiem czy wiecie ale od jakiegoś czasu filtron jest zakładany na pierwszy montaż w audicach i autach grupy VW. Aktualnie na filtrach widnieją loga tych firm. A druga sprawa to to że mam wujka mechanika i od wielu lat sprzedaje filtrona i nigdy nie odnotował awarii np filtra olejowego filtrona i tym podobnych. Bardzo sobie chwali i sam na tym jeÂździ.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 23 maja 2013, 23:07

frost12q pisze:Aktualnie na filtrach widnieją loga tych firm
Tzn. że co ? na filtrze z żółtego pudełaka z napisem Filtron wyjmujemy filtr na którym jest logo Audi, VW itd ???
Musze jakiegos obejrzeć bo jeszcze czegoś takiego nie widziałem :)
Części samochodowe online - Motostacja pl

slabo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 31 maja 2013, 17:05
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: slabo » 31 maja 2013, 18:33

Cześć i pozdrowienia

Komputer przypomina mi o serwisie i będę pierwszy raz wymieniał olej.
Stan licznika ~190k. Obecnie jest najprawdopodobniej Castrol Edge 5W-30, którego 0,5l dolał mi mechanik przy przeglądzie po zakupie.

Po poleceniu przez kolegę, który ma wprawdzie 1.9 (A4) i po przejrzeniu tego posta (choć nie ma jednoznacznych opinii) wybór padnie pewnie na Motul (od pewnego dostawcy). Jak sprawdziłem na stronie Motula dla mojego modelu:
Best
Specific 504 00 507 00 5W-30
Better
8100 X-clean+ 5W-30
czyli pewnie ten pierwszy (rozmiem, że najlepszy).

Czy widzicie jakieś "ale"?
Sławek

PS.
fitry KNECHT lub MANN też plecane przez kolegę.

A6 Limousine

Post autor: A6 Limousine » 21 wrz 2013, 21:09

mam takie podstępne pytanie jaki olej można zalać do CR z DPF, z którego wykastrowano DPF'a
trzymać się normy olejowej z DPF'em czy można wskoczyć na normę bez DPF czyli chyba 505.01 ??

Awatar użytkownika
Marczy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 20 lut 2014, 12:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marczy » 12 mar 2014, 16:58

zuku pisze:mam takie podstępne pytanie jaki olej można zalać do CR z DPF, z którego wykastrowano DPF'a
trzymać się normy olejowej z DPF'em czy można wskoczyć na normę bez DPF czyli chyba 505.01 ??
Nie masz DPF, nie musisz stosować się do zaleceń. DPF wymaga olei typu low saps, dobrym rozwiązaniem będzie olej 505 01 np. Motul Specific 505 01 502 00 SAE 5W40 ;)

Awatar użytkownika
Ryan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 229
Rejestracja: 12 kwie 2011, 16:33
Lokalizacja: Chełm Śląski

Post autor: Ryan » 04 cze 2014, 22:11

Informacja dla wszystkich posiadaczy 2.5 V6

Zalewajcie te maszyny 0w30/40 !!

nie zadne 5wXX (bo to nie jest full syntetyk) ani zadne inne dziadostwo

dzisiaj otwierałem dekle w AKE jezdzacym od 100+tys km na 5w40 Motul , Castrol , Mobil
Powiem tylko jedno .. w zyciu nie widziałem gorszych walków
krzywki sciete jak od kątówki , ubytki na krzywkach po 3-4mm , góra płaska , ogolnie makabra

Oczywiscie napewno sie na to złozyło jeszcze pare innych czynników , ale..


Nie lejcie nic innego jak 0w.
Tylko 0w jest pełnym syntentykiem i ten silnik nie powinien, a wrecz nie moze jeździc na zadnym innym oleju.

Mi mechanik tez kiedys powiedział ze jak zaleje 0w to mi sie silnik rozcieknie i on by wlał 5w , a najlepiej 10w bo silnik 500tys +
Zmieniłem go. Bo silnik sie uszczelnia , a nie dolewa budyniu.

Moze komus uratuje wałki , albo przedłuze ich zywot, pozdro :)

mas0n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 266
Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
Imię: Dawid
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mas0n » 20 lip 2014, 20:42

Ryan, 5W to też syntetyk tylko o wyższej minimalnej temperaturze pracy. nie wprowadzaj ludzi w błąd. :/ A nie pamiętam czasów żeby dłuższy czas utrzymywała się temperatura -35.
Poza tym, jak olej spełnia normę 505, a w nowszych silnikach 507 to można lać. Mam 8100 X-cess 5W-40 i polecam.
Co do wałków, jak sam zauważyłeś, są inne czynniki. np. nie wiesz jak właściciel traktuje auto, poprzedni właściciel, przebieg itp. Nie ważne.
Jak by ktoś się bał używania płukanek przy dużych przebiegach. zrobiłem ją motulem przy przebiegu 450 tys. Wylał się olej jak olej, tylko troche czarnawy. W sumie różnicy w pracy nie zauważyłem. Zrobiłem już 3 tys i nie wciąga grama oleju. Silnik jak w profilu 2.5TDI R5

elemenateur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 11 maja 2012, 12:30
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: elemenateur » 06 sie 2014, 18:12

oczywiście tak jak piszesz Piotrze,

wałki to newralgiczny punkt, 99% naszych Audi śmigało w DE na serwisie long life i tamtejsze wymiany oleju dają się we znaki. Ważne by oliwka była wymieniana na bieżąco to wałki powinny pojeździć.
0W40 ma jak zauważyłeś niższe temperatury płynięcia więc dosmaruje zimową porą lepiej od 5W40... w naszym klimacie jednak regularna wymiana oleju 5W40 zapewni mu dobrą kondycje. Podstawa to właśnie ta regularna wymiana.

ps. Ja mam dwa autka i każde ponad 300 tyś km grubo i nigdy żadna płukanka nie spowodowała w silniku krzywdy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga