[All TDI] Jaki olej do TDi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 123
- Rejestracja: 11 maja 2012, 12:30
- Lokalizacja: Szczecin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 11 paź 2011, 19:00
- Lokalizacja: mielec
witam
tak czytam wasze wypowiedzi i tak wyciągam wniosek że można przejść z pół syntetyka na pełen.
Ale wczesniej powiem moja sytuacje kupiłem samochód nie wiem na jakim oleju jeżdził gościu więc zalałem pół syntetyka castrola. Zrobiłemna nim jakies tys. ale się już zastanawiam nad wymianą. teraz pytanie czy przechodzić na syntetyk?
a jesli tak czy polecacie dla mojego samochodu:
http://moto.allegro.pl/motul-specific-5 ... 50674.html
http://allegro.pl/motul-8100-x-cess-5w4 ... 10349.html
http://moto.allegro.pl/motul-specific-5 ... 88101.html
wybór padł na motul obecnie
no wiadomo że filtr i płukanka do tego będzie :D
tak czytam wasze wypowiedzi i tak wyciągam wniosek że można przejść z pół syntetyka na pełen.
Ale wczesniej powiem moja sytuacje kupiłem samochód nie wiem na jakim oleju jeżdził gościu więc zalałem pół syntetyka castrola. Zrobiłemna nim jakies tys. ale się już zastanawiam nad wymianą. teraz pytanie czy przechodzić na syntetyk?
a jesli tak czy polecacie dla mojego samochodu:
http://moto.allegro.pl/motul-specific-5 ... 50674.html
http://allegro.pl/motul-8100-x-cess-5w4 ... 10349.html
http://moto.allegro.pl/motul-specific-5 ... 88101.html
wybór padł na motul obecnie

no wiadomo że filtr i płukanka do tego będzie :D
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 11 paź 2011, 19:00
- Lokalizacja: mielec
widzę że koledzy sie za bardzo nie wypowiadają na ten temat ale mysle że zmienie na syntetyk mam nadzieje że nic sie nie stanie
zmiana pada na motul
[ Dodano: 2013-05-09, 13:18 ]
chłopaki a co sądzicie o olejach liquy moly?
dokładnie chodzi mi o dwa
http://www.liqui-moly.pl/features/katal ... gory_id=21
http://www.liqui-moly.pl/features/katal ... gory_id=21
coś czytałem że dobry jest ten drugi ale już nie wiem do tego płukanka tej samej firmy gdyż przechodzę z półsyntetyka.Mam nadzieje że bedzie ok.muszę jesdynie jeszcze wymienić albo uszczelke pod klawiatura albo te gumki co się przykręca klawiature niestety bo zauważyłem że troszkę jakby mi z tamtą się pocił.
Wysłucham wszystkiego krytyki jak najbardziej ale też i co do tych olei.
i może jakieś Âźródla ciekawe żeby je dostać nie mam zamiaru zbytnio oszczedzać.
Tak na boku to co jeszcze sądzicie o dodatku tej firmy cera tec.I o oczyszczaczu wtysków.
Samochód mi chodzi dobrze nie miałem problemów nigdy nawet w zimie postój w mrozy pod chmurką.porównywałem też z passatem ten sam silnik to no szczerze gorzej się zbierał. Sam właściciel to stwierdził paska

[ Dodano: 2013-05-09, 13:18 ]
chłopaki a co sądzicie o olejach liquy moly?
dokładnie chodzi mi o dwa
http://www.liqui-moly.pl/features/katal ... gory_id=21
http://www.liqui-moly.pl/features/katal ... gory_id=21
coś czytałem że dobry jest ten drugi ale już nie wiem do tego płukanka tej samej firmy gdyż przechodzę z półsyntetyka.Mam nadzieje że bedzie ok.muszę jesdynie jeszcze wymienić albo uszczelke pod klawiatura albo te gumki co się przykręca klawiature niestety bo zauważyłem że troszkę jakby mi z tamtą się pocił.
Wysłucham wszystkiego krytyki jak najbardziej ale też i co do tych olei.
i może jakieś Âźródla ciekawe żeby je dostać nie mam zamiaru zbytnio oszczedzać.
Tak na boku to co jeszcze sądzicie o dodatku tej firmy cera tec.I o oczyszczaczu wtysków.
Samochód mi chodzi dobrze nie miałem problemów nigdy nawet w zimie postój w mrozy pod chmurką.porównywałem też z passatem ten sam silnik to no szczerze gorzej się zbierał. Sam właściciel to stwierdził paska
no włąśnie może ktoś wypowie sie na temat liqui moly
http://liquimoly.pl/features/katalog.ht ... gory_id=22
http://liquimoly.pl/features/katalog.ht ... gory_id=22
Dodam parę groszy od siebie na temat filtrów. Wszyscy mówią o knechcie i o mnie a ze filtron to gowno. A nie wiem czy wiecie ale od jakiegoś czasu filtron jest zakładany na pierwszy montaż w audicach i autach grupy VW. Aktualnie na filtrach widnieją loga tych firm. A druga sprawa to to że mam wujka mechanika i od wielu lat sprzedaje filtrona i nigdy nie odnotował awarii np filtra olejowego filtrona i tym podobnych. Bardzo sobie chwali i sam na tym jeÂździ.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Cześć i pozdrowienia
Komputer przypomina mi o serwisie i będę pierwszy raz wymieniał olej.
Stan licznika ~190k. Obecnie jest najprawdopodobniej Castrol Edge 5W-30, którego 0,5l dolał mi mechanik przy przeglądzie po zakupie.
Po poleceniu przez kolegę, który ma wprawdzie 1.9 (A4) i po przejrzeniu tego posta (choć nie ma jednoznacznych opinii) wybór padnie pewnie na Motul (od pewnego dostawcy). Jak sprawdziłem na stronie Motula dla mojego modelu:
Best
Specific 504 00 507 00 5W-30
Better
8100 X-clean+ 5W-30
czyli pewnie ten pierwszy (rozmiem, że najlepszy).
Czy widzicie jakieś "ale"?
Sławek
PS.
fitry KNECHT lub MANN też plecane przez kolegę.
Komputer przypomina mi o serwisie i będę pierwszy raz wymieniał olej.
Stan licznika ~190k. Obecnie jest najprawdopodobniej Castrol Edge 5W-30, którego 0,5l dolał mi mechanik przy przeglądzie po zakupie.
Po poleceniu przez kolegę, który ma wprawdzie 1.9 (A4) i po przejrzeniu tego posta (choć nie ma jednoznacznych opinii) wybór padnie pewnie na Motul (od pewnego dostawcy). Jak sprawdziłem na stronie Motula dla mojego modelu:
Best
Specific 504 00 507 00 5W-30
Better
8100 X-clean+ 5W-30
czyli pewnie ten pierwszy (rozmiem, że najlepszy).
Czy widzicie jakieś "ale"?
Sławek
PS.
fitry KNECHT lub MANN też plecane przez kolegę.
Nie masz DPF, nie musisz stosować się do zaleceń. DPF wymaga olei typu low saps, dobrym rozwiązaniem będzie olej 505 01 np. Motul Specific 505 01 502 00 SAE 5W40zuku pisze:mam takie podstępne pytanie jaki olej można zalać do CR z DPF, z którego wykastrowano DPF'a
trzymać się normy olejowej z DPF'em czy można wskoczyć na normę bez DPF czyli chyba 505.01

Informacja dla wszystkich posiadaczy 2.5 V6
Zalewajcie te maszyny 0w30/40
nie zadne 5wXX (bo to nie jest full syntetyk) ani zadne inne dziadostwo
dzisiaj otwierałem dekle w AKE jezdzacym od 100+tys km na 5w40 Motul , Castrol , Mobil
Powiem tylko jedno .. w zyciu nie widziałem gorszych walków
krzywki sciete jak od kątówki , ubytki na krzywkach po 3-4mm , góra płaska , ogolnie makabra
Oczywiscie napewno sie na to złozyło jeszcze pare innych czynników , ale..
Nie lejcie nic innego jak 0w.
Tylko 0w jest pełnym syntentykiem i ten silnik nie powinien, a wrecz nie moze jeździc na zadnym innym oleju.
Mi mechanik tez kiedys powiedział ze jak zaleje 0w to mi sie silnik rozcieknie i on by wlał 5w , a najlepiej 10w bo silnik 500tys +
Zmieniłem go. Bo silnik sie uszczelnia , a nie dolewa budyniu.
Moze komus uratuje wałki , albo przedłuze ich zywot, pozdro
Zalewajcie te maszyny 0w30/40

nie zadne 5wXX (bo to nie jest full syntetyk) ani zadne inne dziadostwo
dzisiaj otwierałem dekle w AKE jezdzacym od 100+tys km na 5w40 Motul , Castrol , Mobil
Powiem tylko jedno .. w zyciu nie widziałem gorszych walków
krzywki sciete jak od kątówki , ubytki na krzywkach po 3-4mm , góra płaska , ogolnie makabra
Oczywiscie napewno sie na to złozyło jeszcze pare innych czynników , ale..
Nie lejcie nic innego jak 0w.
Tylko 0w jest pełnym syntentykiem i ten silnik nie powinien, a wrecz nie moze jeździc na zadnym innym oleju.
Mi mechanik tez kiedys powiedział ze jak zaleje 0w to mi sie silnik rozcieknie i on by wlał 5w , a najlepiej 10w bo silnik 500tys +
Zmieniłem go. Bo silnik sie uszczelnia , a nie dolewa budyniu.
Moze komus uratuje wałki , albo przedłuze ich zywot, pozdro

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 266
- Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
- Imię: Dawid
- Rocznik: 1992
- Moje auto: 100 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Ryan, 5W to też syntetyk tylko o wyższej minimalnej temperaturze pracy. nie wprowadzaj ludzi w błąd.
A nie pamiętam czasów żeby dłuższy czas utrzymywała się temperatura -35.
Poza tym, jak olej spełnia normę 505, a w nowszych silnikach 507 to można lać. Mam 8100 X-cess 5W-40 i polecam.
Co do wałków, jak sam zauważyłeś, są inne czynniki. np. nie wiesz jak właściciel traktuje auto, poprzedni właściciel, przebieg itp. Nie ważne.
Jak by ktoś się bał używania płukanek przy dużych przebiegach. zrobiłem ją motulem przy przebiegu 450 tys. Wylał się olej jak olej, tylko troche czarnawy. W sumie różnicy w pracy nie zauważyłem. Zrobiłem już 3 tys i nie wciąga grama oleju. Silnik jak w profilu 2.5TDI R5

Poza tym, jak olej spełnia normę 505, a w nowszych silnikach 507 to można lać. Mam 8100 X-cess 5W-40 i polecam.
Co do wałków, jak sam zauważyłeś, są inne czynniki. np. nie wiesz jak właściciel traktuje auto, poprzedni właściciel, przebieg itp. Nie ważne.
Jak by ktoś się bał używania płukanek przy dużych przebiegach. zrobiłem ją motulem przy przebiegu 450 tys. Wylał się olej jak olej, tylko troche czarnawy. W sumie różnicy w pracy nie zauważyłem. Zrobiłem już 3 tys i nie wciąga grama oleju. Silnik jak w profilu 2.5TDI R5
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 123
- Rejestracja: 11 maja 2012, 12:30
- Lokalizacja: Szczecin
oczywiście tak jak piszesz Piotrze,
wałki to newralgiczny punkt, 99% naszych Audi śmigało w DE na serwisie long life i tamtejsze wymiany oleju dają się we znaki. Ważne by oliwka była wymieniana na bieżąco to wałki powinny pojeździć.
0W40 ma jak zauważyłeś niższe temperatury płynięcia więc dosmaruje zimową porą lepiej od 5W40... w naszym klimacie jednak regularna wymiana oleju 5W40 zapewni mu dobrą kondycje. Podstawa to właśnie ta regularna wymiana.
ps. Ja mam dwa autka i każde ponad 300 tyś km grubo i nigdy żadna płukanka nie spowodowała w silniku krzywdy.
wałki to newralgiczny punkt, 99% naszych Audi śmigało w DE na serwisie long life i tamtejsze wymiany oleju dają się we znaki. Ważne by oliwka była wymieniana na bieżąco to wałki powinny pojeździć.
0W40 ma jak zauważyłeś niższe temperatury płynięcia więc dosmaruje zimową porą lepiej od 5W40... w naszym klimacie jednak regularna wymiana oleju 5W40 zapewni mu dobrą kondycje. Podstawa to właśnie ta regularna wymiana.
ps. Ja mam dwa autka i każde ponad 300 tyś km grubo i nigdy żadna płukanka nie spowodowała w silniku krzywdy.