A6 3,0 ASN-> S6 4,2 AQJ tip -> S6 4,2 ANK man
A6 3,0 ASN-> S6 4,2 AQJ tip -> S6 4,2 ANK man
Witam,
chciałbym przedstawić nowy nabytek. Zakupione z autohandlu (zwiezione w ostatni weekend). Wiem, że może się wydawać to sporym ryzykiem ale akurat kupione od ludzi których znam i nie jest to pierwsze auto z tego miejsca. Znam prawie całą historię wraz z potwierdzeniem jej w dwóch (Niemcy i Dania) serwisach. Miało drobną przygodę z tyłu i jak to duńczycy mają w zwyczaju....trochę niechlujnie dobrali lakier - co widać po klapie i zderzaku.
Audi A6 Avant
Quattro
3,0 ASN 220KM
2002 (modelowo już 2003)
315 000km przebiegu (sprawdzony w Danii i Niemczech gdzie był serwisowany - zgodny z książką serwisową)
A to wyczytaliśmy z wlepki i w 99% się zgadza (podmieniono tylko felgi)
E0A = Akcja specjalna-brak
0GG = Instalacja oczyszczania gazow spal. eu4
4UE = Lewo/prawo
6XD = Lusterko wewnetrzne, przyciemniane automatycznie,
1KD = Hamulce tarczowe tył
J1G = Akumulator 450a (92ah)
1LG = Hamulce tarczowe
1BA = Pakiet zawiesz. komfortowe
3FE = Dach odsuwany/odchylany z napędem elektrycznym
5TM = Wykończenia alu do tablicy przyrządów i tapicerki blyszczacy
7X2 = Ultradźwięk. układ pomocy przy parkowaniu
F0A = Brak specjalnego pojazdu, wersja standardowa
8GR = Alternator
0G7 = 5-biegowa aut. skrzynia biegów tiptronic
0YW = Klasy ciezaru-os tylna >> zakres ciezaru: 20
0JM = Klasa masy pojazdu os przednia >> zakres mas: 12
T15 = 6-cylindrowy silnik z wtryskiem 3.0 ltr litera kodowa
3NZ = Oparcie tylne dzielone
8ED = Reflektor ........ halog. z ....... gazowa ruch prawostr.
U2B = Opony terenowe
X0A = National sales program germany
1N3 = Wspomaganie ukladu kier. z systemem 'servotronic'
2ZS = Kierownica wielofunkcyjna (skóra) do systemu
3HA = Tapicerki drzwi deska rozdzielcza podsufitka oslony przeciwsloneczne nakladki slupkow tapicerka polki nakladka stelaza siedziska i oparcia boczna tapicerka konsoli srodkowej folia/material folia tkani
8Q3 = Autom. dynamiczna regulacja zasięgu refl.
9Q2 = Komputer samochodowy
8Z5 = Chlodnica wody
D2H = 6-cylindrowy silnik z wtryskiem 3.0 ltr litera kodowa
7Q2 = Radio z nawigacjĄ
C9K = Obręcz koła ze stopów lekkich 7 jx16h2 et45
7K0 = Bez układu kontroli ciŚnienia w oponach
4X3 = Boczna pod.bezp. z przodu i pod.bezp.głowy
2K1 = Zderzak wzmocniony
6R0 = Automatyczna skrzynia biegow
3PF = Siedzenie przednie z reg.wysokoscia elektr.
VW1 = Szkło atermiczne do szyby drzwi, szyb bocznych
3Y3 = Roleta przeciwsłoneczna szyby tylneji szyb drzwi
4K4 = Centralny zamek ze zdalnym sterowaniem radiowym, sterowaniem wewnętrznym i oddzielnym sterowaniem zamka pokrywy bagażnika.
5D1 = Carrier frequency 433.92 to 434.42 mhz
1SA = Bez osłony dolnej zesp. napedowego
Q1A = Siedzenia normalne
4GH = Szkło atermiczne-dookoła, zielony
Poczytałem trochę na temat tej konfiguracji (ASN +tip) i wiem, że to mała mieszanka wybuchowa dla portfela. Nie mniej jednak liczę, że będzie sprawować się bezawaryjnie choćby przez najbliższe 50kkm.
PLANY:
- zmiana kół letnich na 17-18
- zawias komfort zmienić na ciut obniżowny (-20 lub -30)
- ciut większe końcówki wydechu
- przemalowanie klapy i zderzaka tył oraz usunięcie delikatnych wgniotek
Na pierwszy rzut idzie kompletny rozrząd, oleje, płyny oraz sprawdzenie tipa.
Na szybko zrobiłem kilka zdjęć koszulką od dokumentów :D
chciałbym przedstawić nowy nabytek. Zakupione z autohandlu (zwiezione w ostatni weekend). Wiem, że może się wydawać to sporym ryzykiem ale akurat kupione od ludzi których znam i nie jest to pierwsze auto z tego miejsca. Znam prawie całą historię wraz z potwierdzeniem jej w dwóch (Niemcy i Dania) serwisach. Miało drobną przygodę z tyłu i jak to duńczycy mają w zwyczaju....trochę niechlujnie dobrali lakier - co widać po klapie i zderzaku.
Audi A6 Avant
Quattro
3,0 ASN 220KM
2002 (modelowo już 2003)
315 000km przebiegu (sprawdzony w Danii i Niemczech gdzie był serwisowany - zgodny z książką serwisową)
A to wyczytaliśmy z wlepki i w 99% się zgadza (podmieniono tylko felgi)
E0A = Akcja specjalna-brak
0GG = Instalacja oczyszczania gazow spal. eu4
4UE = Lewo/prawo
6XD = Lusterko wewnetrzne, przyciemniane automatycznie,
1KD = Hamulce tarczowe tył
J1G = Akumulator 450a (92ah)
1LG = Hamulce tarczowe
1BA = Pakiet zawiesz. komfortowe
3FE = Dach odsuwany/odchylany z napędem elektrycznym
5TM = Wykończenia alu do tablicy przyrządów i tapicerki blyszczacy
7X2 = Ultradźwięk. układ pomocy przy parkowaniu
F0A = Brak specjalnego pojazdu, wersja standardowa
8GR = Alternator
0G7 = 5-biegowa aut. skrzynia biegów tiptronic
0YW = Klasy ciezaru-os tylna >> zakres ciezaru: 20
0JM = Klasa masy pojazdu os przednia >> zakres mas: 12
T15 = 6-cylindrowy silnik z wtryskiem 3.0 ltr litera kodowa
3NZ = Oparcie tylne dzielone
8ED = Reflektor ........ halog. z ....... gazowa ruch prawostr.
U2B = Opony terenowe
X0A = National sales program germany
1N3 = Wspomaganie ukladu kier. z systemem 'servotronic'
2ZS = Kierownica wielofunkcyjna (skóra) do systemu
3HA = Tapicerki drzwi deska rozdzielcza podsufitka oslony przeciwsloneczne nakladki slupkow tapicerka polki nakladka stelaza siedziska i oparcia boczna tapicerka konsoli srodkowej folia/material folia tkani
8Q3 = Autom. dynamiczna regulacja zasięgu refl.
9Q2 = Komputer samochodowy
8Z5 = Chlodnica wody
D2H = 6-cylindrowy silnik z wtryskiem 3.0 ltr litera kodowa
7Q2 = Radio z nawigacjĄ
C9K = Obręcz koła ze stopów lekkich 7 jx16h2 et45
7K0 = Bez układu kontroli ciŚnienia w oponach
4X3 = Boczna pod.bezp. z przodu i pod.bezp.głowy
2K1 = Zderzak wzmocniony
6R0 = Automatyczna skrzynia biegow
3PF = Siedzenie przednie z reg.wysokoscia elektr.
VW1 = Szkło atermiczne do szyby drzwi, szyb bocznych
3Y3 = Roleta przeciwsłoneczna szyby tylneji szyb drzwi
4K4 = Centralny zamek ze zdalnym sterowaniem radiowym, sterowaniem wewnętrznym i oddzielnym sterowaniem zamka pokrywy bagażnika.
5D1 = Carrier frequency 433.92 to 434.42 mhz
1SA = Bez osłony dolnej zesp. napedowego
Q1A = Siedzenia normalne
4GH = Szkło atermiczne-dookoła, zielony
Poczytałem trochę na temat tej konfiguracji (ASN +tip) i wiem, że to mała mieszanka wybuchowa dla portfela. Nie mniej jednak liczę, że będzie sprawować się bezawaryjnie choćby przez najbliższe 50kkm.
PLANY:
- zmiana kół letnich na 17-18
- zawias komfort zmienić na ciut obniżowny (-20 lub -30)
- ciut większe końcówki wydechu
- przemalowanie klapy i zderzaka tył oraz usunięcie delikatnych wgniotek
Na pierwszy rzut idzie kompletny rozrząd, oleje, płyny oraz sprawdzenie tipa.
Na szybko zrobiłem kilka zdjęć koszulką od dokumentów :D
Ostatnio zmieniony 23 cze 2015, 21:12 przez bloku, łącznie zmieniany 2 razy.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
- Adriano007
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 591
- Rejestracja: 30 lip 2009, 21:33
- Imię: Adrian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Spytkowice
- Kontakt:
Dziś udało się trochę ogarnąć auto. Umyte, odkurzone na tyle ile warunki pozwolily.
Dodatkowo znalezionych kilka usterek software jak i hardwerowych.
Vag wyrzucił mi takie oto błędy:
00668 - Supply Voltage Terminal 30 07-00 - Signal to Low (ponoć jest jakiś drugi mały aku - czy to możliwe aby był do webasto silnika?)
00955 - Key 1 09-00 - Adaptation Limit Surpassed
01561 - Left Rear Door 59-00 - Can't Unlock (wsio działa i nie wiem skąd ten błąd)
01561 - Left Rear Door 61-00 - Won't De-Safe (podobnie jak wyżej)
00852 - Loudspeaker(s): Front 36-00 - Open Circuit (działaja wszystkie...więc?)
01044 - Control Module Incorrectly Coded 35-00 (jak to ugryźć?)
00861 - Connection to Navigation Computer 011 - Open Circuit (brak płyty a navi jest po duńsku bez możliwości zmiany języka; przynajmniej ja nie wiem jak)
01522 - Handset for Telephone (R37) 004 - No Signal/Communication (tu wiem dlaczego - poprsotu kto s zaimał telefon )
01531 - Emergency Battery 002 - Lower Limit Exceeded (przypuszczam, ze połaczone z tym powyżej)
Jakby ktoś z kolegów ma jakiś pomysł na powyższe błędy to chętnie poczytam o co w nich biega.
Dodatkowo znalazłem trzyusterki/niedomagania:
- navi działa ale po duńsku i szukając na forum nie mogę się dopatrzeć w jakis sposób zdobyć i zainstalować cokolwiek polskiego...działajacego.
- mechanicznie uszkodzony prawy reflektor - w następny piatek trafia na regenrację (urwały się zebatki i wkład z soczewka lata sobie luzem)
- przednie amortyzatory umierają
W poniedziałek trafia na wymianę rozrządu, oleju oraz ogólny przegląd. Jest już tez plan na przyszłość co do zawiasu:
- tył weitec z amorkami bodajże Sachs ADV
- przód gwoint dedykowany do S4 B5 (ponoć pasuje )
Dziś kilka fotek ustrzeliłem (jakośc mizerna bo i kubota słaba)
[ Dodano: 2014-04-05, 10:37 ]
Przez ostatni tydzień wyskoczyło kilka spraw związanych z autem:
- montaż LPG STAG na reduktorze AC250 + wtryski HANA
- wyskoczył błąd drugiej lewej sondy lambda
- wypadanie zapłonu na 3 cylindrze (świece z pewnością do wymiany bo przerwy na elektrodach są...kosmiczne)
- naprawiony reflektor prawy (wymienione zębatki poziomowania)
- złamałem bagnet
- zmiana kół 16tek na ori 17tki z C5
Cały czas czekam na blokady do rozrządu i wtedy działamy z kompletem (rozrząd, pompa wody, termostat, oleje, świece, uszczelki pod dekle, pasek alternatora oraz cewka 3 cylindra jeśli będzie konieczne)
Dodatkowo znalezionych kilka usterek software jak i hardwerowych.
Vag wyrzucił mi takie oto błędy:
00668 - Supply Voltage Terminal 30 07-00 - Signal to Low (ponoć jest jakiś drugi mały aku - czy to możliwe aby był do webasto silnika?)
00955 - Key 1 09-00 - Adaptation Limit Surpassed
01561 - Left Rear Door 59-00 - Can't Unlock (wsio działa i nie wiem skąd ten błąd)
01561 - Left Rear Door 61-00 - Won't De-Safe (podobnie jak wyżej)
00852 - Loudspeaker(s): Front 36-00 - Open Circuit (działaja wszystkie...więc?)
01044 - Control Module Incorrectly Coded 35-00 (jak to ugryźć?)
00861 - Connection to Navigation Computer 011 - Open Circuit (brak płyty a navi jest po duńsku bez możliwości zmiany języka; przynajmniej ja nie wiem jak)
01522 - Handset for Telephone (R37) 004 - No Signal/Communication (tu wiem dlaczego - poprsotu kto s zaimał telefon )
01531 - Emergency Battery 002 - Lower Limit Exceeded (przypuszczam, ze połaczone z tym powyżej)
Jakby ktoś z kolegów ma jakiś pomysł na powyższe błędy to chętnie poczytam o co w nich biega.
Dodatkowo znalazłem trzyusterki/niedomagania:
- navi działa ale po duńsku i szukając na forum nie mogę się dopatrzeć w jakis sposób zdobyć i zainstalować cokolwiek polskiego...działajacego.
- mechanicznie uszkodzony prawy reflektor - w następny piatek trafia na regenrację (urwały się zebatki i wkład z soczewka lata sobie luzem)
- przednie amortyzatory umierają
W poniedziałek trafia na wymianę rozrządu, oleju oraz ogólny przegląd. Jest już tez plan na przyszłość co do zawiasu:
- tył weitec z amorkami bodajże Sachs ADV
- przód gwoint dedykowany do S4 B5 (ponoć pasuje )
Akurat co do relingów to mnei to lotto ale dół rzeczywiście mógłby byc w kolor. Czas pokaże czy się za to zabiorę. Koła beda 17tki więc bedzi eteż ładniej.Adriano007 pisze:brakuje a przede wszystkim chromowanych relingow no i dokladek w kolorze
Dziś kilka fotek ustrzeliłem (jakośc mizerna bo i kubota słaba)
[ Dodano: 2014-04-05, 10:37 ]
Przez ostatni tydzień wyskoczyło kilka spraw związanych z autem:
- montaż LPG STAG na reduktorze AC250 + wtryski HANA
- wyskoczył błąd drugiej lewej sondy lambda
- wypadanie zapłonu na 3 cylindrze (świece z pewnością do wymiany bo przerwy na elektrodach są...kosmiczne)
- naprawiony reflektor prawy (wymienione zębatki poziomowania)
- złamałem bagnet
- zmiana kół 16tek na ori 17tki z C5
Cały czas czekam na blokady do rozrządu i wtedy działamy z kompletem (rozrząd, pompa wody, termostat, oleje, świece, uszczelki pod dekle, pasek alternatora oraz cewka 3 cylindra jeśli będzie konieczne)
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
- Adriano007
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 591
- Rejestracja: 30 lip 2009, 21:33
- Imię: Adrian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Spytkowice
- Kontakt:
Co do kół to zakladalbym 18". Na ten sezon po raz pierwszy takie koła wrzuciłem na wózek i nie żałuję. Komfort jazdy w żaden sposób się nie pogorszy a wizualnie wyglądają lepiej niż 17" na których niegdyś pomykalem. Oczywiście polecam oryginalne koła bo podróbki mogą a nawet na pewno są mniej wytrzymałe
18tka wpadnie na przyszły sezon. No chyba, że będzie taki przypływ gotówki, który pozwoli również na zmiane kół. Ważniejsze póki co mechanika i odświeżenie powłoki lakierniczej w kilku miejscach (choć raczej myślę o całym aucie). No i oczywiście muszę brać pod wzgląd, że to ASN :D
Jeśli 18tka to tylko w rachubę wchodzi:
- Hartmann HRS4-DTM-GS
- S-Line`owe z A8 (chyba szybciej dostanę niż hartmanny oraz pozycja nr 3)
- RS4kowe B8, które najbardziej mi sie podobają
[ Dodano: 2014-04-06, 21:08 ]
Mały bonusik weekendowy - po dwóch dniach walki udało mi się spolszczyć i dorzucić mapy PL do Navi.
[ Dodano: 2014-04-15, 23:08 ]
Kolejna dawka materiału. Pełen serwis zrobiony:
- kompletny rozrząd Ruville
- pompa wody Graf
- termostat z obudową Wahler
- pasek alternatora Contitecha
- świece NGK dedykowane do ASNa
- uszczelki dekli Elring
- filtr oleju i powietrza Bosch
- olej Total racing 10W50
- nowe śrubki pokryw zaworów - przemodzone aby było jak fabryka
- płyn chłodniczy G12 VW/Audi
- wężyki podciśnień
- wymiana sondy lambda lewej za katami
Czeka mnie jeszcze wymiana przednich amortyzatorów (najprawdopodobniej Bilstein B4 lub Sachs Adv) oraz sprawdzenie poziomu i jakości oleju w skrzyni + wymiana korka bo jest lekko skorodowany.
[ Dodano: 2014-04-19, 09:56 ]
Jak wspomniałem, wpadły nowe amorki Bilstein B4. Dodatkowo wyszła usterka zerwanych gum łączników satbilizatora.
Dodatkowo zakup nowych opon Yokohama Advan Sport V105 225/45/17, naprawa szyby przedniej (gwiazdki od kamyczków) oraz zamówiona regenracja kierownicy gdyż lakier schodzi.
[ Dodano: 2014-07-16, 22:19 ]
W ostatni piątek auto zostało sprzedane a ja dziś przyprowadziłęm S6 C5 AVANT
Jeśli 18tka to tylko w rachubę wchodzi:
- Hartmann HRS4-DTM-GS
- S-Line`owe z A8 (chyba szybciej dostanę niż hartmanny oraz pozycja nr 3)
- RS4kowe B8, które najbardziej mi sie podobają
[ Dodano: 2014-04-06, 21:08 ]
Mały bonusik weekendowy - po dwóch dniach walki udało mi się spolszczyć i dorzucić mapy PL do Navi.
[ Dodano: 2014-04-15, 23:08 ]
Kolejna dawka materiału. Pełen serwis zrobiony:
- kompletny rozrząd Ruville
- pompa wody Graf
- termostat z obudową Wahler
- pasek alternatora Contitecha
- świece NGK dedykowane do ASNa
- uszczelki dekli Elring
- filtr oleju i powietrza Bosch
- olej Total racing 10W50
- nowe śrubki pokryw zaworów - przemodzone aby było jak fabryka
- płyn chłodniczy G12 VW/Audi
- wężyki podciśnień
- wymiana sondy lambda lewej za katami
Czeka mnie jeszcze wymiana przednich amortyzatorów (najprawdopodobniej Bilstein B4 lub Sachs Adv) oraz sprawdzenie poziomu i jakości oleju w skrzyni + wymiana korka bo jest lekko skorodowany.
[ Dodano: 2014-04-19, 09:56 ]
Jak wspomniałem, wpadły nowe amorki Bilstein B4. Dodatkowo wyszła usterka zerwanych gum łączników satbilizatora.
Dodatkowo zakup nowych opon Yokohama Advan Sport V105 225/45/17, naprawa szyby przedniej (gwiazdki od kamyczków) oraz zamówiona regenracja kierownicy gdyż lakier schodzi.
[ Dodano: 2014-07-16, 22:19 ]
W ostatni piątek auto zostało sprzedane a ja dziś przyprowadziłęm S6 C5 AVANT
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
- Adriano007
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 591
- Rejestracja: 30 lip 2009, 21:33
- Imię: Adrian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Spytkowice
- Kontakt:
Jutro wrzucę zdjęcia. Dziś już padam na pysk.
Ogólnie kilka mankamentów lakieru (buda dziewica), mechanicznie dwa duperele (poduszka silnika i przewód wspomagania). Kupiona z "klubowego podwórka".
[ Dodano: 2014-07-20, 19:29 ]
Kilka fotek:
Z wad:
- zderzak + błotnik przód mają rysy i wymaga lakierki
- lewy próg plastikowy przedni do polakierowania
- prawy reflektor do wymiany (lewy już jest poliftowy)
- musiałem wymienić aku bo stary umarł
- lekko się poci z przewodu układu wspomagania wchodzący do magla
- regulacja i przegląd instalacji LPG (Diego 3G)
Plany:
- zamówione "fabryczne" 17tki 17tki a Tomasony TN4 lecą do kolego do drugiej eSki
- z czasem zawias na -30 lub -20 (zależy co się trafi)
- elementy pomalowane na czarno polecą w karbon (aby dopasować się do wnętrza)
- odmalowanie wspomnianych wyżej elementów
Ogólnie kilka mankamentów lakieru (buda dziewica), mechanicznie dwa duperele (poduszka silnika i przewód wspomagania). Kupiona z "klubowego podwórka".
[ Dodano: 2014-07-20, 19:29 ]
Kilka fotek:
Z wad:
- zderzak + błotnik przód mają rysy i wymaga lakierki
- lewy próg plastikowy przedni do polakierowania
- prawy reflektor do wymiany (lewy już jest poliftowy)
- musiałem wymienić aku bo stary umarł
- lekko się poci z przewodu układu wspomagania wchodzący do magla
- regulacja i przegląd instalacji LPG (Diego 3G)
Plany:
- zamówione "fabryczne" 17tki 17tki a Tomasony TN4 lecą do kolego do drugiej eSki
- z czasem zawias na -30 lub -20 (zależy co się trafi)
- elementy pomalowane na czarno polecą w karbon (aby dopasować się do wnętrza)
- odmalowanie wspomnianych wyżej elementów
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
- Adriano007
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 591
- Rejestracja: 30 lip 2009, 21:33
- Imię: Adrian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Spytkowice
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 84
- Rejestracja: 10 kwie 2014, 18:12
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Chorzów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga