[ BMK 3.0 224 KM] Prosze o pomoc od czego zaczac naprawe: od
Tak vcdsem można diagnozować DPF.fazi0004 pisze:a Vcds da sie sprawdzic dpf? Wogole to zauwazylem ze pod maska sa jeszcze dwa takie sterowniki jak przy turbinie. A podzieli sie ktos informacja czym one steruja?
Te dwa sterowniki sterują klapami kolektorów.
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro
- Robert74
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 444
- Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wleń
PROCEDURA DOPALANIA FILTRA DPF 2.7/3.0 TDI
Wymagania wstępne (ogólne):
Włączamy zapłon
Włączamy silnik
Temperatura płynu chłodzącego powyżej 50 ° C (patrz MVB 002,4)
Włączyć wszystkie możliwe odbiorniki energii
(?wiatła, Ogrzewanie siedzeń, ogrzewanie szyb, klimatyzacja i inne)
Warunki jakie należy spełnić:
Prędkość pojazdu pomiędzy 30-60 kilometrów na godzinę
Prędkości obrotowej silnika pomiędzy 1500-2500 RPM
Czas trwania ok..15-20 Minut
Temperatura spalin przed Turbo ładowarki powyżej 700°C
Koniecznie należy zachować powyższe wymagania podczas procedury regeneracji filtra.
Jest to warunek prawidłowego zregenerowania DPFa.
1. Zapłon włączony.
2. Silnik odpalony, bieg jałowy.
3. Wchodzimy w:
[Select]
[01 - Engine]
[Meas. Blocks - 08]
Sprawdzamy 7 grupę pozycja 2. Jest to nasza temperatura oleju, powinna być powyżej 70*C.
4. Następnie sprawdzamy w tym samym oknie blok 104 pozycja 3,
wartość zapełnienia filtra musi być poniżej 68g (w innym przypadku podczas wypalania może dojść do zapalenia auta).
5. Maska zamknięta.
6. Zaciągnięty ręczny.
7. Włączamy wszystkie odbiorniki prądu.
Cały proces może trwać nawet 40 minut. Podczas wypalania obroty rosną do ~1500rpm
8.W [01 - Engine], klikamy po prawej stronie na dole [Coding-II - 11] i wpisujemy 10016 i klikamy "Do It!".
Procedura rozpoczęta
Można podglądać co się dzieje w trakcie poprzez wejście w:
[Meas. Blocks - 08]
Wprowadzenie 3x numerów grup 100, 101 and 102
[Go!]
I odpowiednio:
MVB 100.1: (gr 100, pozycja 1 itd) Prędkość obrotowa silnika
MVB 100.3: "Licznik regeneracji".
MVB 100.4: Stan regeneracji, 0 - brak, 1 - proces anulowany
MVB 101.4: Stan regeneracji (001 - Rozgrzewanie, 010 - Regeneracja, 100 - Schładzanie)
MVB 102.1: Temperatura przed katalizatorem
MVB 102.2: Temperatura przed DPFem
Wychodzimy po poprzez
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
Proszę..
Wymagania wstępne (ogólne):
Włączamy zapłon
Włączamy silnik
Temperatura płynu chłodzącego powyżej 50 ° C (patrz MVB 002,4)
Włączyć wszystkie możliwe odbiorniki energii
(?wiatła, Ogrzewanie siedzeń, ogrzewanie szyb, klimatyzacja i inne)
Warunki jakie należy spełnić:
Prędkość pojazdu pomiędzy 30-60 kilometrów na godzinę
Prędkości obrotowej silnika pomiędzy 1500-2500 RPM
Czas trwania ok..15-20 Minut
Temperatura spalin przed Turbo ładowarki powyżej 700°C
Koniecznie należy zachować powyższe wymagania podczas procedury regeneracji filtra.
Jest to warunek prawidłowego zregenerowania DPFa.
1. Zapłon włączony.
2. Silnik odpalony, bieg jałowy.
3. Wchodzimy w:
[Select]
[01 - Engine]
[Meas. Blocks - 08]
Sprawdzamy 7 grupę pozycja 2. Jest to nasza temperatura oleju, powinna być powyżej 70*C.
4. Następnie sprawdzamy w tym samym oknie blok 104 pozycja 3,
wartość zapełnienia filtra musi być poniżej 68g (w innym przypadku podczas wypalania może dojść do zapalenia auta).
5. Maska zamknięta.
6. Zaciągnięty ręczny.
7. Włączamy wszystkie odbiorniki prądu.
Cały proces może trwać nawet 40 minut. Podczas wypalania obroty rosną do ~1500rpm
8.W [01 - Engine], klikamy po prawej stronie na dole [Coding-II - 11] i wpisujemy 10016 i klikamy "Do It!".
Procedura rozpoczęta
Można podglądać co się dzieje w trakcie poprzez wejście w:
[Meas. Blocks - 08]
Wprowadzenie 3x numerów grup 100, 101 and 102
[Go!]
I odpowiednio:
MVB 100.1: (gr 100, pozycja 1 itd) Prędkość obrotowa silnika
MVB 100.3: "Licznik regeneracji".
MVB 100.4: Stan regeneracji, 0 - brak, 1 - proces anulowany
MVB 101.4: Stan regeneracji (001 - Rozgrzewanie, 010 - Regeneracja, 100 - Schładzanie)
MVB 102.1: Temperatura przed katalizatorem
MVB 102.2: Temperatura przed DPFem
Wychodzimy po poprzez
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
Proszę..
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 339
- Rejestracja: 29 sty 2012, 14:52
- Imię: Zbyszek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: KIELCE
Mam pytanie za 100 punktów (lub sześciopak browara)
Słnne klapki kolektora, przycina sie u mnie i nie domyka kolektora ostatnio pokazała błąd na Fis-ie skasowałem to Vcds i jest OK ale dość ogarnięty mechanior proponuje mi te klapki usunąć mechanicznie lub elektronicznie i będzie spokój do końca dni auta, robił to już przy trzech autach jak mój i jest super. Podobno taki problem był w BMW i obecnie już tego nie montują.
Moje pytanie - czy ktoś z Forum ma taki zabieg u siebie w aucie przeprowadzony, lub widział u kogoś
Pozdrawiam
Słnne klapki kolektora, przycina sie u mnie i nie domyka kolektora ostatnio pokazała błąd na Fis-ie skasowałem to Vcds i jest OK ale dość ogarnięty mechanior proponuje mi te klapki usunąć mechanicznie lub elektronicznie i będzie spokój do końca dni auta, robił to już przy trzech autach jak mój i jest super. Podobno taki problem był w BMW i obecnie już tego nie montują.
Moje pytanie - czy ktoś z Forum ma taki zabieg u siebie w aucie przeprowadzony, lub widział u kogoś
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 03 maja 2014, 12:33
- Lokalizacja: niemce