[ BMK 3.0 224 KM] Prosze o pomoc od czego zaczac naprawe: od
[ BMK 3.0 224 KM] Prosze o pomoc od czego zaczac naprawe: od
Witam wszystkich.
Po dlugoletnim zwiazku z marka bmw postanowilem sprobowac audi i jak to z moim szczesciem bywa nie udalo sie trafic w dobry egzemplarz.
Samochod kupiony wczoraj. Stal nieuzywany od listopada 2013.
Jazda testowa byla krotka ale nic sie nie dzialo wiec auto kupione i droga do domu 160km wiekszosc autostrada. Po 100km byl korek na autostradzie i przy ruszaniu zaswiecila sie ( zaczela mrugac) kontrolka swiec i utrata mocy. Przejechalem tak 20km i zgasilem auto na 2 minuty i po odpaleniu wszystko wrocilo do normy i ostatnie 40km do domu bylo wszystko ok.
Nastepnego dnia czyli dzis jechalem do sklepu okolo 25km i w drodze powrotnej sytuacja z migajaca swieca sie powtorzyla. Pozniej auto stalo przez 3-4gdziny i znow jechalem do tego samego sklepu i po 3km znow miganie powrocilo ale tez zaswiecila sie kontrolka silnika jakos dojechalem do sklepu i z powrotem. Podlaczylem kompa z programem VCDS release 11.11 i wyskoczylo duzo bledow ale wiekszosc chyba dlatego ze jak auto stalo przez 7 mies to akumulator padl. Wiec zrobilem skan i wykasowalem bledy. Pozniej auto w droge i musze powiedziec ze przez pare kilometrow to byla rakieta a pozniej znow sytuacja powrocila. Znow skan i powrocilo pare bledow ktore tycza sie sterowania turbina. Wyczytalem ze to moze byc pare powodow nie koniecznie sterownik turbiny. Jesli ktos moze pomoc to bede bardzo wdzieczny bo nie wiem za co sie zabrac.
Zalaczam dane z drugiego skanu auta.
Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Part No SW: 4F0 910 401 L HW: 4F0 907 401 A
Component: 3.0L V6TDI G000AG 0040
Revision: --H01--- Serial number:
Coding: 0011772
Shop #: WSC 02334 785 00200
VCID: 254BEF4DECFA271
3 Faults Found:
19804 - Control Circuit for Controller for Turbocharger 1 (J724)
P3348 - 003 - Electrical Malfunction - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 3654 /min
Torque: 561.6 Nm
Speed: 113.1 km/h
Duty Cycle: 100.6 %
Voltage: 13.76 V
Bin. Bits: 00101000
Absolute Pres.: 2427.6 mbar
Absolute Pres.: 2499.0 mbar
19804 - Control Circuit for Controller for Turbocharger 1 (J724)
P3348 - 006 - Electrical Malfunction - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 3654 /min
Torque: 561.6 Nm
Speed: 113.1 km/h
Duty Cycle: 100.6 %
Voltage: 13.76 V
Bin. Bits: 00101000
Absolute Pres.: 2427.6 mbar
Absolute Pres.: 2499.0 mbar
19804 - Control Circuit for Controller for Turbocharger 1 (J724)
P3348 - 002 - Electrical Malfunction - MIL ON
Freeze Frame:
RPM: 3654 /min
Torque: 561.6 Nm
Speed: 113.1 km/h
Duty Cycle: 100.6 %
Voltage: 13.76 V
Bin. Bits: 00101000
Absolute Pres.: 2427.6 mbar
Absolute Pres.: 2499.0 mbar
Address 07: Control Head Labels: 4F0-910-7xx-07-H.lbl
Part No SW: 4F0 910 730 F HW: 4E0 035 729
Component: Interfacebox H43 2120
Revision: 00000000 Serial number: 350JO047543803
Coding: 0000002
Shop #: WSC 02335 785 00200
VCID: 244DF249E7C0DE9
Part No: 4F0 910 609
Component: Bedienteil MMIC6H03 0870
2 Faults Found:
02244 - Button in Control Head is Stuck
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 1
Reset counter: 135
Mileage: 224195 km
Time Indication: 0
Date: 2005.05.10
Time: 05:27:48
Freeze Frame:
Bin. Bits: 10000000
Bin. Bits: 0000000
Bin. Bits: 000
00446 - Function Limitation due to Under-Voltage
002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100010
Fault Priority: 7
Fault Frequency: 1
Reset counter: 133
Address 16: Steering wheel Labels: 4F0-910-549.lbl
Part No SW: 4F0 910 549 HW: 4F0 953 549 A
Component: Lenksäulenmodul H07 0230
Revision: 00H07000 Serial number: 90026042820051
Coding: 0102141
Shop #: WSC 02323 785 00200
VCID: E6C92841D17C6C9
Part No: XXXXXXXXXXX
Component: Lenkradmodul H05 0080
1 Fault Found:
00446 - Function Limitation due to Under-Voltage
002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100010
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 1
Reset counter: 135
Mileage: 224193 km
Time Indication: 0
Date: 2005.04.18
Time: 04:16:35
Po dlugoletnim zwiazku z marka bmw postanowilem sprobowac audi i jak to z moim szczesciem bywa nie udalo sie trafic w dobry egzemplarz.
Samochod kupiony wczoraj. Stal nieuzywany od listopada 2013.
Jazda testowa byla krotka ale nic sie nie dzialo wiec auto kupione i droga do domu 160km wiekszosc autostrada. Po 100km byl korek na autostradzie i przy ruszaniu zaswiecila sie ( zaczela mrugac) kontrolka swiec i utrata mocy. Przejechalem tak 20km i zgasilem auto na 2 minuty i po odpaleniu wszystko wrocilo do normy i ostatnie 40km do domu bylo wszystko ok.
Nastepnego dnia czyli dzis jechalem do sklepu okolo 25km i w drodze powrotnej sytuacja z migajaca swieca sie powtorzyla. Pozniej auto stalo przez 3-4gdziny i znow jechalem do tego samego sklepu i po 3km znow miganie powrocilo ale tez zaswiecila sie kontrolka silnika jakos dojechalem do sklepu i z powrotem. Podlaczylem kompa z programem VCDS release 11.11 i wyskoczylo duzo bledow ale wiekszosc chyba dlatego ze jak auto stalo przez 7 mies to akumulator padl. Wiec zrobilem skan i wykasowalem bledy. Pozniej auto w droge i musze powiedziec ze przez pare kilometrow to byla rakieta a pozniej znow sytuacja powrocila. Znow skan i powrocilo pare bledow ktore tycza sie sterowania turbina. Wyczytalem ze to moze byc pare powodow nie koniecznie sterownik turbiny. Jesli ktos moze pomoc to bede bardzo wdzieczny bo nie wiem za co sie zabrac.
Zalaczam dane z drugiego skanu auta.
Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Part No SW: 4F0 910 401 L HW: 4F0 907 401 A
Component: 3.0L V6TDI G000AG 0040
Revision: --H01--- Serial number:
Coding: 0011772
Shop #: WSC 02334 785 00200
VCID: 254BEF4DECFA271
3 Faults Found:
19804 - Control Circuit for Controller for Turbocharger 1 (J724)
P3348 - 003 - Electrical Malfunction - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 3654 /min
Torque: 561.6 Nm
Speed: 113.1 km/h
Duty Cycle: 100.6 %
Voltage: 13.76 V
Bin. Bits: 00101000
Absolute Pres.: 2427.6 mbar
Absolute Pres.: 2499.0 mbar
19804 - Control Circuit for Controller for Turbocharger 1 (J724)
P3348 - 006 - Electrical Malfunction - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 3654 /min
Torque: 561.6 Nm
Speed: 113.1 km/h
Duty Cycle: 100.6 %
Voltage: 13.76 V
Bin. Bits: 00101000
Absolute Pres.: 2427.6 mbar
Absolute Pres.: 2499.0 mbar
19804 - Control Circuit for Controller for Turbocharger 1 (J724)
P3348 - 002 - Electrical Malfunction - MIL ON
Freeze Frame:
RPM: 3654 /min
Torque: 561.6 Nm
Speed: 113.1 km/h
Duty Cycle: 100.6 %
Voltage: 13.76 V
Bin. Bits: 00101000
Absolute Pres.: 2427.6 mbar
Absolute Pres.: 2499.0 mbar
Address 07: Control Head Labels: 4F0-910-7xx-07-H.lbl
Part No SW: 4F0 910 730 F HW: 4E0 035 729
Component: Interfacebox H43 2120
Revision: 00000000 Serial number: 350JO047543803
Coding: 0000002
Shop #: WSC 02335 785 00200
VCID: 244DF249E7C0DE9
Part No: 4F0 910 609
Component: Bedienteil MMIC6H03 0870
2 Faults Found:
02244 - Button in Control Head is Stuck
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 1
Reset counter: 135
Mileage: 224195 km
Time Indication: 0
Date: 2005.05.10
Time: 05:27:48
Freeze Frame:
Bin. Bits: 10000000
Bin. Bits: 0000000
Bin. Bits: 000
00446 - Function Limitation due to Under-Voltage
002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100010
Fault Priority: 7
Fault Frequency: 1
Reset counter: 133
Address 16: Steering wheel Labels: 4F0-910-549.lbl
Part No SW: 4F0 910 549 HW: 4F0 953 549 A
Component: Lenksäulenmodul H07 0230
Revision: 00H07000 Serial number: 90026042820051
Coding: 0102141
Shop #: WSC 02323 785 00200
VCID: E6C92841D17C6C9
Part No: XXXXXXXXXXX
Component: Lenkradmodul H05 0080
1 Fault Found:
00446 - Function Limitation due to Under-Voltage
002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100010
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 1
Reset counter: 135
Mileage: 224193 km
Time Indication: 0
Date: 2005.04.18
Time: 04:16:35
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 954
- Rejestracja: 10 lut 2013, 17:30
- Imię: Robert
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Niestety bardzo zła wiadomość , viewtopic.php?t=67189
Siedze na forum i wszystko czytam i trafilem na interesujacy temat.
Jeden z kolegow mial podobne objawy i nawet po wymiane sterownika nie ustaly. Pojechal na hamownie i o to co wyszlo.
" Witam,
Wrocilem od diagnosty. Wyszlo, ze samochod jest po modyfikacji. Cisnienie podciagniete do 2,19 Bara i moment 500Nm.
Jednoznacznie stwierdzil ze ktos zrobil do d... moda i ze duzo szczescia (poprzedni wlasciciel robil moda). Maks moment od 3000rpm do 3200rpm a cisnienie peak 2,19. Cisnienie 1,8 bara od 2500rpm do 3100rpm.
Teraz jestem ciekaw czy to naprawde bylo przyczyna. "
Na moim skanie widac tez bardzo duze wartosci tylko czy one sa realne z Vcdsa?
19804 - Control Circuit for Controller for Turbocharger 1 (J724)
P3348 - 003 - Electrical Malfunction - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 3654 /min
Torque: 561.6 Nm
Speed: 113.1 km/h
Duty Cycle: 100.6 %
Voltage: 13.76 V
Bin. Bits: 00101000
Absolute Pres.: 2427.6 mbar
Absolute Pres.: 2499.0 mbar
Jeden z kolegow mial podobne objawy i nawet po wymiane sterownika nie ustaly. Pojechal na hamownie i o to co wyszlo.
" Witam,
Wrocilem od diagnosty. Wyszlo, ze samochod jest po modyfikacji. Cisnienie podciagniete do 2,19 Bara i moment 500Nm.
Jednoznacznie stwierdzil ze ktos zrobil do d... moda i ze duzo szczescia (poprzedni wlasciciel robil moda). Maks moment od 3000rpm do 3200rpm a cisnienie peak 2,19. Cisnienie 1,8 bara od 2500rpm do 3100rpm.
Teraz jestem ciekaw czy to naprawde bylo przyczyna. "
Na moim skanie widac tez bardzo duze wartosci tylko czy one sa realne z Vcdsa?
19804 - Control Circuit for Controller for Turbocharger 1 (J724)
P3348 - 003 - Electrical Malfunction - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 3654 /min
Torque: 561.6 Nm
Speed: 113.1 km/h
Duty Cycle: 100.6 %
Voltage: 13.76 V
Bin. Bits: 00101000
Absolute Pres.: 2427.6 mbar
Absolute Pres.: 2499.0 mbar
Wlasnie dostalem odpowiedz od poprzednieg wlasciciela ze byl na chipie ale zeby mniej palil i to bylo 6 lat temu i on nie mial zadnych problemow. Dobrze ze potwierdzil ze byl na chipie bo to chyba teraz duzo ulatwia a to jaki byl chip zrobiony to juz mialem takie doswiadczenie z e60 jak 230KM walneli na 290KM. Mam kumpla co sie chipem zajmuje wiec jak zobaczyl mapy w e60 to sie blady zrobil. Jutro bede z nim rozmawial oby mial orginal do audi. Jesli dobrze rozumuje to chyba trzeba zaczac od przywrocenia orginalnego softa?
- Robert74
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 444
- Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
- Imię: Robert
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wleń
Za nim zaczniesz rozbebeszać turbinę posprawdzaj wszystkie kostki elektryczne...skoro auto tyle stało to mogą nie łączyć...tą od przepustnicy też...od tego zacznij..bo możesz się wpędzić w koszta i będzie lipa . Sprawdź też stan filtra dpf..
Co do chipa to jeżeli była by to jego wina to miał byś problemy od początku..lub błąd przeładowania turbiny..Chcąc obniżyć zużycie paliwa podnosi się ciśnienie doładowania i szybszy początek doładowywania..co przy złej modyfikacji może zarżnąć turbawkę..
Co do chipa to jeżeli była by to jego wina to miał byś problemy od początku..lub błąd przeładowania turbiny..Chcąc obniżyć zużycie paliwa podnosi się ciśnienie doładowania i szybszy początek doładowywania..co przy złej modyfikacji może zarżnąć turbawkę..
Dziekuje wszystki za wszystkie rady. Decyzja podjeta i dzis wieczorem jade do znajomego ktory zobaczy jak wyglada ten chip i jesli uzna ze jest ok to jutro jade do mechanika na sprawdzenie turbo. W moim przypadku nowy soft to koszt =500zl a nowe turbo z wymiana 4500zl wiec chyba warto sprawdzic ten soft.
Bardzo mnie ciekawi jak sie zakonczy nastepna przygoda z turbo.
Rok temu kupilem e61 530d i 2x turbo wymienione.
6 miesiecy temu e60 525d i turbo do wymiany.
Od dwoch dni audi i byc moze znow turbo
.
Bardzo mnie ciekawi jak sie zakonczy nastepna przygoda z turbo.
Rok temu kupilem e61 530d i 2x turbo wymienione.
6 miesiecy temu e60 525d i turbo do wymiany.
Od dwoch dni audi i byc moze znow turbo

- Robert74
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 444
- Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
- Imię: Robert
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wleń
Jeżeli wszystkie po chipie to wniosek jedenfazi0004 pisze:Dziekuje wszystki za wszystkie rady. Decyzja podjeta i dzis wieczorem jade do znajomego ktory zobaczy jak wyglada ten chip i jesli uzna ze jest ok to jutro jade do mechanika na sprawdzenie turbo. W moim przypadku nowy soft to koszt =500zl a nowe turbo z wymiana 4500zl wiec chyba warto sprawdzic ten soft.
Bardzo mnie ciekawi jak sie zakonczy nastepna przygoda z turbo.
Rok temu kupilem e61 530d i 2x turbo wymienione.
6 miesiecy temu e60 525d i turbo do wymiany.
Od dwoch dni audi i byc moze znow turbo.

- Robert74
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 444
- Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
- Imię: Robert
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wleń
Jak jest zapchany sygnalizuje właśnie mruganiem kontrolki MIL..a najlepiej VCDS em..fazi0004 pisze:Robert a jak najlepiej lub najlatwiej sprawdzic stan dpf? Wogole jesli jest zapchany to wyswietli sie cos na zegarach?
[Meas. Blocks - 08]
Wybrać obie grupy, tzn. 070 i 075.
viewtopic.php?t=66980&start=0
Poczytaj w tym temacie...jest wszystko..nawet wypalanie dpf
