Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ BMK 3.0 224 KM] Prosze o pomoc od czego zaczac naprawe: od

Silniki wysokoprężne
usunięty___

Post autor: usunięty___ » 25 maja 2014, 19:39

a Vcds da sie sprawdzic dpf? Wogole to zauwazylem ze pod maska sa jeszcze dwa takie sterowniki jak przy turbinie. A podzieli sie ktos informacja czym one steruja?

krysti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 321
Rejestracja: 11 lip 2010, 18:35
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: krysti » 25 maja 2014, 20:25

fazi0004 pisze:a Vcds da sie sprawdzic dpf? Wogole to zauwazylem ze pod maska sa jeszcze dwa takie sterowniki jak przy turbinie. A podzieli sie ktos informacja czym one steruja?
Tak vcdsem można diagnozować DPF.
Te dwa sterowniki sterują klapami kolektorów.
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion :)
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro :)

usunięty___

Post autor: usunięty___ » 25 maja 2014, 20:37

Dzieki wielkie. Mam jeszcze jedno pytanie bo szukam jakiegos opisu do vcds a dokladniej ktora grupa co oznacza i wszystko co znajduje to sa opisy do 11 lub 12 pozycji czy wiecie gdzie moge znalesc konkrety opis grup do a6.

Deniro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 954
Rejestracja: 10 lut 2013, 17:30
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Deniro » 25 maja 2014, 23:35

powiedz co cie interesuje konkretnie ktora grupa bo one odpowiadaja poprostu za moduly w aucie /sterowniki bordy gatewaye itp

usunięty___

Post autor: usunięty___ » 25 maja 2014, 23:40

Np stan DPF i jak wypalic DPF. Znalazlem pare odpowiedzi ale kazdy pisze o innej grupie. A jak swieci sie kontrolka od klockow to da sie wykasowac? Raz cos zrobilem ze zgasly ale dzis znow sie zaswiecily.

Awatar użytkownika
Robert74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wleń

Post autor: Robert74 » 26 maja 2014, 06:37

PROCEDURA DOPALANIA FILTRA DPF 2.7/3.0 TDI

Wymagania wstępne (ogólne):
Włączamy zapłon
Włączamy silnik
Temperatura płynu chłodzącego powyżej 50 ° C (patrz MVB 002,4)
Włączyć wszystkie możliwe odbiorniki energii
(?wiatła, Ogrzewanie siedzeń, ogrzewanie szyb, klimatyzacja i inne)

Warunki jakie należy spełnić:
Prędkość pojazdu pomiędzy 30-60 kilometrów na godzinę
Prędkości obrotowej silnika pomiędzy 1500-2500 RPM
Czas trwania ok..15-20 Minut
Temperatura spalin przed Turbo ładowarki powyżej 700°C

Koniecznie należy zachować powyższe wymagania podczas procedury regeneracji filtra.
Jest to warunek prawidłowego zregenerowania DPFa.


1. Zapłon włączony.
2. Silnik odpalony, bieg jałowy.
3. Wchodzimy w:

[Select]
[01 - Engine]
[Meas. Blocks - 08]
Sprawdzamy 7 grupę pozycja 2. Jest to nasza temperatura oleju, powinna być powyżej 70*C.

4. Następnie sprawdzamy w tym samym oknie blok 104 pozycja 3,
wartość zapełnienia filtra musi być poniżej 68g (w innym przypadku podczas wypalania może dojść do zapalenia auta).
5. Maska zamknięta.
6. Zaciągnięty ręczny.
7. Włączamy wszystkie odbiorniki prądu.

Cały proces może trwać nawet 40 minut. Podczas wypalania obroty rosną do ~1500rpm

8.W [01 - Engine], klikamy po prawej stronie na dole [Coding-II - 11] i wpisujemy 10016 i klikamy "Do It!".
Procedura rozpoczęta

Można podglądać co się dzieje w trakcie poprzez wejście w:
[Meas. Blocks - 08]
Wprowadzenie 3x numerów grup 100, 101 and 102
[Go!]

I odpowiednio:
MVB 100.1: (gr 100, pozycja 1 itd) Prędkość obrotowa silnika
MVB 100.3: "Licznik regeneracji".
MVB 100.4: Stan regeneracji, 0 - brak, 1 - proces anulowany
MVB 101.4: Stan regeneracji (001 - Rozgrzewanie, 010 - Regeneracja, 100 - Schładzanie)
MVB 102.1: Temperatura przed katalizatorem
MVB 102.2: Temperatura przed DPFem

Wychodzimy po poprzez
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]


Proszę.. :)

usunięty___

Post autor: usunięty___ » 26 maja 2014, 10:12

Robert wielkie dzieki.
A teraz tak grupa 104 i wszystko jest 0 , 0 , 0 po zatwierdzeniu wypalania pojawia sie komunikat i zadnej reakcji. Czy to oznacza ze na 99% DPFu juz nie ma?

Awatar użytkownika
Robert74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wleń

Post autor: Robert74 » 29 maja 2014, 12:10

fazi0004, A może jest wypalony..nie jestem pewien..ale gdybyś miał usunięty programowo dpf nie były by dostępne żadne parametry..miałem tak w innej marce...

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 29 maja 2014, 12:30

w tym roczniku 2004 i BMK filtra czastek nie ma <okok>

Awatar użytkownika
Robert74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wleń

Post autor: Robert74 » 29 maja 2014, 12:32

szczerba2 pisze:w tym roczniku 2004 i BMK filtra czastek nie ma <okok>
To wszystko wyjaśnia..w sumie mój błąd..nie spojrzałem nawet na rocznik kolego auta...

usunięty___

Post autor: usunięty___ » 29 maja 2014, 17:54

No to chyba dobrze ze go nie ma. Auto caly czas po nagrzaniu przechodzi w tryb awaryjny. Czekam za dostawa turbiny tak ze na dniach zobaczymy czy to sterownik.

Deniro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 954
Rejestracja: 10 lut 2013, 17:30
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Deniro » 29 maja 2014, 22:57

Kolego przegrzewa sie elektronika w nastawniku , potrzebujesz nowego turbo lub nastawnika

Auris1986
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 29 sty 2012, 14:52
Imię: Zbyszek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: KIELCE

Post autor: Auris1986 » 30 maja 2014, 16:23

Mam pytanie za 100 punktów (lub sześciopak browara)
Słnne klapki kolektora, przycina sie u mnie i nie domyka kolektora ostatnio pokazała błąd na Fis-ie skasowałem to Vcds i jest OK ale dość ogarnięty mechanior proponuje mi te klapki usunąć mechanicznie lub elektronicznie i będzie spokój do końca dni auta, robił to już przy trzech autach jak mój i jest super. Podobno taki problem był w BMW i obecnie już tego nie montują.
Moje pytanie - czy ktoś z Forum ma taki zabieg u siebie w aucie przeprowadzony, lub widział u kogoś <okok>

Pozdrawiam

CZIROKEZ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 14 maja 2014, 23:12
Lokalizacja: Kielce

Post autor: CZIROKEZ » 30 maja 2014, 19:52

A kto ci to w Kielcach zrobi? Pytam z ciekawości.

tomcioniemce
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 03 maja 2014, 12:33
Lokalizacja: niemce

Post autor: tomcioniemce » 30 maja 2014, 20:20

no juz otoa mam afn i brak mocy sztanga lekko chodzi i nie ma mocy zauwazylem jakis wolny wezyk kolo n75 niewiem gdzie on powinien byc jest zaslepiony

[ Dodano: 2014-05-30, 20:20 ]
jak odepne podcisnienie sztanga opadnie to syczenie z tlumnika ustaje.
tomekk

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl