[ BMK 3.0 224 KM] Prosze o pomoc od czego zaczac naprawe: od
Nic nie zrypalem bo porzadny remap to tam byl a ja nie jestem fanem takich zabaw. Kupilem 3.0 tdi bo 220KM mi starcza do mojej jazdy. Jesli chcialbym 300KM to bym kupil 545i i nie myslal o zadnych remapach i turbinach. Ja wiem ze jest duzo fanow ktorzy z diesla chca zrobic f1 ale a6 to limuzyna rodzinna z quattro i niech tak pozostanie.
A jeszcze Ci powiem kolego ze po zmianie softu auto nie jest tak agresywne ale lagodniej zmienia biegi. Wiec ja jestem pewny ze remap ma wplyw na prace skrzyni.
A jeszcze Ci powiem kolego ze po zmianie softu auto nie jest tak agresywne ale lagodniej zmienia biegi. Wiec ja jestem pewny ze remap ma wplyw na prace skrzyni.
W ASO jest jeszcze drozsza. Cena 4500 jest w sklepie z czesciami po malym rabacie. Panowie ale za nim po raz kolejny wydam gruba kase to bede probowal czego sie da zeby reanimowac ta turbine. Wiec wczoraj znalazlem fajny artykul i zalacze go tutaj moze sie komus przyda. Jak ja juz bede po tym eksperymencie to napisze czy cos pomoglo.
" Mając na warsztacie auto z przycinającą się geometrią przedstawiam poniżej kilka informacji oraz czy warto kupować środek do czyszczenia turbiny.
Produkt: Valvoline EGR+Turbo
Opis oraz zastosowanie można znaleźć na necie, poniżej wklejam krótki opis:
egr_turbo_cleaner.jpg
EGR Turbo Cleaner jest mieszaniną wybranych rozpuszczalników starannie dobranych tak, aby usuwały złogi w zaworze EGR oraz układach turbosprężarki. Szybko i skutecznie usuwa gumę, lakier, osady węglowe i zanieczyszczenia.
Główne cechy:
- oczyszcza zawory EGR,
- oczyszcza turbosprężarki,
- nie pozostawia osadów,
- przywraca moc silnika.
Przed przystąpieniem do czynności auto zostało zlogowane podczas jazdy - silnik 1,9 tdi AHF (110kM).
przed.jpg
Następnie zaaplikowałem środek valvoline i sprawdziłem ręcznie, jak porusza się dźwigienka od zmiennej geometrii - została odpięta wcześniej od sztangi gruszki.
Niestety problem nie rozwiązany!!!
Dźwigienka zacina się już ok.5mm przed końcowym położeniem.
Kolejna próba to odkręcenie rury wydechowej od turbiny i wstrzyknięcie po kilka porcji środka valvoline bezpośrednio w część gorącą i zmienną geometrię:
01.jpg
Po tym zabiegu zmienna geometria zaczęła pracować w całym zakresie, jednak na ostatnim odcinku 5mm, gdzie wcześniej nie dało się jej przesunąć było wyraźnie czuć opory.
Środek został aplikowany ponownie i ponownie.
Niestety, efektu zadowalającego i tym razem nie uzyskałem.
I tu należałoby postawić grubą czarną kreskę, ponieważ następny sposób sprawdził się idealnie!
Zastosowałem środek, który używa się do mycia wewnętrznych części turbiny - zwykłej nafty!!!
Potrzebna jest jeszcze strzykawka i kawałek wężyka z rozpylaczem - jak pokazałem na fotce:
dysza.jpgzestaw.jpg
Dysza została mi po środku od odgrzybiana klimatyzacji - jest to wężyk z dyszą, która wypycha medium na boki (kilka dziurek na obwodzie).
Dysza łatwo przechodzi przez łopatki wirnika i zatrzymuje się dokładnie w części, gdzie jest zmienna geometria.
Już po 1 strzykawce dźwigienka pracowała płynnie w całym swoim zakresie.
Zaaplikowałem jeszcze jedną i poruszałem kilkadziesiąt razy dźwigienką palcami.
Na koniec chodziła tak lekko, że sama opadała pod swoim ciężarem.
Żadnych zacięć i oporów!!!
Poniżej log wykonany po tym zabiegu.
po.jpg
Podsumowując.
Odkręcenie rury wydechowej jest dużo szybsze i mniej kosztowne od demontażu turbiny z kolektorem.
Cała operacja zajęła mi 40 minut na świeżym powietrzu (bez dostępu do kanału).
Widać, że nafta za 7zł poradziła sobie lepiej niż specjalny środek za 30zł.
Polecam wszystkim taki zabieg.
Zapewne są przypadki, że niewiele on pomoże, ale zawsze można spróbować. "
" Mając na warsztacie auto z przycinającą się geometrią przedstawiam poniżej kilka informacji oraz czy warto kupować środek do czyszczenia turbiny.
Produkt: Valvoline EGR+Turbo
Opis oraz zastosowanie można znaleźć na necie, poniżej wklejam krótki opis:
egr_turbo_cleaner.jpg
EGR Turbo Cleaner jest mieszaniną wybranych rozpuszczalników starannie dobranych tak, aby usuwały złogi w zaworze EGR oraz układach turbosprężarki. Szybko i skutecznie usuwa gumę, lakier, osady węglowe i zanieczyszczenia.
Główne cechy:
- oczyszcza zawory EGR,
- oczyszcza turbosprężarki,
- nie pozostawia osadów,
- przywraca moc silnika.
Przed przystąpieniem do czynności auto zostało zlogowane podczas jazdy - silnik 1,9 tdi AHF (110kM).
przed.jpg
Następnie zaaplikowałem środek valvoline i sprawdziłem ręcznie, jak porusza się dźwigienka od zmiennej geometrii - została odpięta wcześniej od sztangi gruszki.
Niestety problem nie rozwiązany!!!
Dźwigienka zacina się już ok.5mm przed końcowym położeniem.
Kolejna próba to odkręcenie rury wydechowej od turbiny i wstrzyknięcie po kilka porcji środka valvoline bezpośrednio w część gorącą i zmienną geometrię:
01.jpg
Po tym zabiegu zmienna geometria zaczęła pracować w całym zakresie, jednak na ostatnim odcinku 5mm, gdzie wcześniej nie dało się jej przesunąć było wyraźnie czuć opory.
Środek został aplikowany ponownie i ponownie.
Niestety, efektu zadowalającego i tym razem nie uzyskałem.
I tu należałoby postawić grubą czarną kreskę, ponieważ następny sposób sprawdził się idealnie!
Zastosowałem środek, który używa się do mycia wewnętrznych części turbiny - zwykłej nafty!!!
Potrzebna jest jeszcze strzykawka i kawałek wężyka z rozpylaczem - jak pokazałem na fotce:
dysza.jpgzestaw.jpg
Dysza została mi po środku od odgrzybiana klimatyzacji - jest to wężyk z dyszą, która wypycha medium na boki (kilka dziurek na obwodzie).
Dysza łatwo przechodzi przez łopatki wirnika i zatrzymuje się dokładnie w części, gdzie jest zmienna geometria.
Już po 1 strzykawce dźwigienka pracowała płynnie w całym swoim zakresie.
Zaaplikowałem jeszcze jedną i poruszałem kilkadziesiąt razy dźwigienką palcami.
Na koniec chodziła tak lekko, że sama opadała pod swoim ciężarem.
Żadnych zacięć i oporów!!!
Poniżej log wykonany po tym zabiegu.
po.jpg
Podsumowując.
Odkręcenie rury wydechowej jest dużo szybsze i mniej kosztowne od demontażu turbiny z kolektorem.
Cała operacja zajęła mi 40 minut na świeżym powietrzu (bez dostępu do kanału).
Widać, że nafta za 7zł poradziła sobie lepiej niż specjalny środek za 30zł.
Polecam wszystkim taki zabieg.
Zapewne są przypadki, że niewiele on pomoże, ale zawsze można spróbować. "
- radzik81
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 399
- Rejestracja: 14 lut 2013, 09:06
- Imię: Radek
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Londyn
Mozna kupic sam nastawnik ale trzeba zrobic adaptacje a byle kto tego nie zrobi.Kolego widze ze jestes z UK na Ebay uk masz uzywane turbo z nastawnikami ja bym sprubowal kupic uzywke czasami nawet gwarancje daja.pozdro
[ Dodano: 2014-05-23, 17:08 ]
Tu masz linka do uzywanej turbinki nawet do 6 miesiecy daja gwarancje
http://www.ebay.co.uk/itm/AUDI-A4-A6-3- ... 338c038d13
[ Dodano: 2014-05-23, 17:36 ]
Takze sprobowal bym popsikac ramie nastawnika WD40 to czasami pomaga .Pozdro
[ Dodano: 2014-05-23, 17:08 ]
Tu masz linka do uzywanej turbinki nawet do 6 miesiecy daja gwarancje
http://www.ebay.co.uk/itm/AUDI-A4-A6-3- ... 338c038d13
[ Dodano: 2014-05-23, 17:36 ]
Takze sprobowal bym popsikac ramie nastawnika WD40 to czasami pomaga .Pozdro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1197
- Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
DOKŁADNIEDeniro pisze:Nic nie pomoże żadne psikadelka na przegrzana elektronikę

Kolego strata czasu, pieniędzy... swoją drogą czyszczenie spreyem

Samą geometrię czy nie jest zapieczona można sprawdzić ściągając cięgno z nastawnika i spróbować ruszyć geometrię "na sucho".
W Twoim przypadku na 99% jest to nastawnik, a opcje rozwiązania podał Deniro na samym początku.
Radzik dzieki wielkie za link ale czy moja turbina nie jest czasem o takim numerze: 059145715F
Co do reszty kolegow to napisze ze myslalem zeby wyciagnac turbo i rozebrac do czyszczenia ale jak mam jechac do mechanika i zostawic okolo 100F i moze to nic nie dac to wole dolozyc ta 100 do 200 i kupic uzywane turbo i miec pewne a zabawa w psikanie nic mnie nie kosztuje wiec moze warto sprobowac.
Dzis jezdzilem caly dzien i jesli delikatnie obchodze sie z dodawaniem gazu to nic sie nie dzieje z autem.
A jak wyciagnac samemu turbo?
Wogole to dziekuje za wszystkie wypowiedzi.
Co do reszty kolegow to napisze ze myslalem zeby wyciagnac turbo i rozebrac do czyszczenia ale jak mam jechac do mechanika i zostawic okolo 100F i moze to nic nie dac to wole dolozyc ta 100 do 200 i kupic uzywane turbo i miec pewne a zabawa w psikanie nic mnie nie kosztuje wiec moze warto sprobowac.
Dzis jezdzilem caly dzien i jesli delikatnie obchodze sie z dodawaniem gazu to nic sie nie dzieje z autem.
A jak wyciagnac samemu turbo?
Wogole to dziekuje za wszystkie wypowiedzi.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 954
- Rejestracja: 10 lut 2013, 17:30
- Imię: Robert
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Samemu nie wymienisz tak hop siup dawaj do mnie to wymienimy 

Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Deniro, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie zawsze zapala się kontrolka jak jest zapchany DPF.Robert74 pisze:Jak jest zapchany sygnalizuje właśnie mruganiem kontrolki MIL..a najlepiej VCDS em..fazi0004 pisze:Robert a jak najlepiej lub najlatwiej sprawdzic stan dpf? Wogole jesli jest zapchany to wyswietli sie cos na zegarach?
[Meas. Blocks - 08]
Wybrać obie grupy, tzn. 070 i 075.
viewtopic.php?t=66980&start=0
Poczytaj w tym temacie...jest wszystko..nawet wypalanie dpf
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion

A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro
