Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] poprawienie dźwięku

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Anielski

Post autor: Anielski » 27 mar 2014, 15:04

Z pewnością auto wydobywa z siebie więcej decybeli i zastanawiam się,czy jazda po autostradzie nie będzie męcząca... <mysli>

dawid018
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
Imię: Dawid
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: dawid018 » 27 mar 2014, 15:21

Anielski pisze: zastanawiam się,czy jazda po autostradzie nie będzie męcząca...
nie męczy nic a nic przynajmniej mnie.no chyba ze ciągle będziesz kręcił pod czerwone pole.jazda z prędkościami 150-180 odbywa się przy normalnym hałasie

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 27 mar 2014, 17:12

dawid, nikogo nie namawiałem na zmianę średnicy, pisałem o sobie że tak bym zrobił. też nie jestem za wstawianiem stożka za 5 dych. temat ciekawy, mówić o takich różnych przeróbkach, czy to sensownych i bez druciarstwa czy też przeciwnie to tak jak by wsadzić kij w mrowisko <lol>, ale kolego dzięki za poradę jak i opinie. Z końcowym tłumikiem coś można porobić? ja mam końcówkę wygiętą do dołu i nie mam wycięcia w zderzaku więc raczej odpada wspawania jakiejś fajnej prostej końcówki ( są takowe i cena takich bardziej profesjonalnych też raczej nie jest mała), która poprawiła by wygląd i przy okazji dźwięk. albo odwrotnie bo temat o poprawieniu dźwięku a nie wyglądu <mysli>

wojo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 15 lis 2010, 17:02
Lokalizacja: małopolska

Post autor: wojo » 01 kwie 2014, 22:45

Witam
Dobry temat.
Mam c5 z silnikiem 2.8 i też zastanawiałem się nad tym jak by tu troszkę "ożywić " dźwięk. Kilka podpowiedzi tutaj znalazłem.Niestety nie mam możliwości ani też chęci bawić się w przeróbkę układu wydechowego.Czy można gdzieś kupić gotowy zestaw?
Możecie coś polecić? Na allegro widziałem końcowe tłumiki od rs6 c5 za 1800zł.
Czy to ma jakikolwiek sens...? <mysli>

dawid018
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
Imię: Dawid
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: dawid018 » 02 kwie 2014, 06:17

krzysiek-lex pisze: ja mam końcówkę wygiętą do dołu i nie mam wycięcia w zderzaku więc raczej odpada wspawania jakiejś fajnej prostej końcówki
radą na to jest zderzak z polifta.też będe u siebie taki zakładał wraz z ładną podwójną końcówką.
wojo pisze:Na allegro widziałem końcowe tłumiki od rs6 c5 za 1800zł

za nie wiele większe pieniądze uspawasz cały wydech z kwasówki.

iceweed
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 10 cze 2012, 00:32
Lokalizacja: lublin

Post autor: iceweed » 02 kwie 2014, 09:25

Środkowy sportowy poprawia dzwiek

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 02 kwie 2014, 13:43

dawid dobre lekarstwo (zmiana zderzaka) ale do tanich się nie zalicza, z drugiej strony ładny tyłeczek jest tego wart <okok>
środkowy sportowy? nie lepiej by było środkowy wywalić i zmienić końcowy o większym przelocie? dźwięk powinien się zmienić bez skutków ubocznych, chyba...
wcześniej była mowa o nawiercaniu puchy od filtra ale ja u siebie odpiąłem i podniosłem górną część razem z wkładem i nie zauważyłem żadnej różnicy, ciekawe czemu <mysli>

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 892
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 16 kwie 2014, 20:43

a czy w 1.8T Q coś idzie poprawić dźwięka na bardziej jak z rs-a lub w12? czy touarega 5litrowego... ostatni taki touareg troche jak by przyspieszał salonem nie za szybko ale jednak żwawo po dogonieniu w12 na klapie a dźwięk marzenie. chcodzi mi o sam wydech tzn na wieksze srednice nie bede zmienial ale jak by teoretycznie prfzełożyć cały z tego co fajnie brzmi to miał by tle wiatru zeby dzwiek byl taki jak w ryginalnym aucie?
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 16 kwie 2014, 21:54

zarzyk, jakaś prowokacja?

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 16 kwie 2014, 22:41

zarzyk pisze:a czy w 1.8T Q coś idzie poprawić dźwięka na bardziej jak z rs-a lub w12? czy touarega 5litrowego... ostatni taki touareg troche jak by przyspieszał salonem nie za szybko ale jednak żwawo po dogonieniu w12 na klapie a dźwięk marzenie. chcodzi mi o sam wydech tzn na wieksze srednice nie bede zmienial ale jak by teoretycznie prfzełożyć cały z tego co fajnie brzmi to miał by tle wiatru zeby dzwiek byl taki jak w ryginalnym aucie?
najszybsze i najbardziej skuteczne i najlepiej odzwierciedlajace dzwiek jakiego pragniesz to zakup jednego z samochodu o ktorych wspominasz

...mozesz tez zainwestowac w porzadne naglosnienie i dzwiek odtwarzac np. z ipod'a....

nie wyobrazam sobie jak z rzedowej 4 cylindrowki wydobyc rasowy dzwiek v8/v10/v12 czy tez w12.

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 892
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 18 kwie 2014, 00:17

metyoo pisze:zarzyk, jakaś prowokacja?
czytalem rozmowe i nie mialem na mysli zadnej prowokacji. poprostu zapytalem czy idzie wydobyc jakis fajny dzwiek z r4 cos ala jakas porządna Vka. no nic cos pomysle a narazie przepraszam za pytanie.
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 18 kwie 2014, 00:20

Nie musisz przepraszać, przeczytaj post wyżej nad twoim i pomyśl tak na spokojnie i logicznie... <okok>

Kaiser26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 155
Rejestracja: 14 lut 2013, 21:41
Lokalizacja: Legnica/Portsmouth

Post autor: Kaiser26 » 18 kwie 2014, 01:05

W sumie 4 cylindrowce co by im nie założył, a nawet jeśli zdejmiesz cały wydech to i tak będą tylko głośniej buczeć lub gwizdać. Prawdziwego rasowego brzmienia nie uzyskasz.
Kup coś z v6/v8 na początek a jak sięzarazisz to i na v10/w12 może kiedyś się odważysz:)

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 892
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 18 kwie 2014, 20:07

no dobra... :) szkoda myslalem ze jak hondy 1.3 zakladaja mugeny po 100zł to basuja a nie jada :) gdzies na yt widziałem film co prawda kosztowalo to kupe kasy w hondzie VI calkowicie nowy wydech i wyszlo podobnie do V-ki Dzieki za info a co do W12 lub V8 to po C5 bedzie A5 lub A7 ale angol bo tanszy a różnicy nie widać :) i nie bedzie to maly silnik bo w spalaniu różnicy aż tak dużej nie ma a gaz <lol> tani :)
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 18 kwie 2014, 20:11

Jeśli liczysz na to, że będzie można rejestrować auta z kierownicą po prawej stronie to nie zdziw się jak wprowadzą ubezpieczenia zaporowe. Jeździłem angolem po polsce i europejczykiem po anglii i uwierz mi żadnej frajdy na krajówce nie ma, więcej stresu, bo po mieście to wsio ryba.
Ale jak już pisałem prędzej domyślam się, że wprowadzą taki stawki, że się odechce rejestracji takiego auta...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja