[ARE 2.7 250 KM] Turbiny
Rozumiem, szczerzę mówiąc to myślałem że jest co najmniej o drugie tyle wyższe, jakoś mi się tak z dieslem skojarzyło bo w AFN przy Turbinie VTN było dużo wyższe. Ale nie mniej jednak dzięki za info. Zamierzam zrobić mu dynamiczne 115 i muszę mieć jakiś odnośnik,
jeżdżę autem już rok czasu od kupna i nawet mu nigdy tego nie sprawdziłem. Kupiłem na słuch, turbiny suche i wg. mnie pracują prawidłowo delikatnie świszcząc, węże od IC suche.
jeżdżę autem już rok czasu od kupna i nawet mu nigdy tego nie sprawdziłem. Kupiłem na słuch, turbiny suche i wg. mnie pracują prawidłowo delikatnie świszcząc, węże od IC suche.
Po dłużej przygodzie z tym tematem Wszem i wobec informuje, że jest różnica w turbinachmetyoo pisze:Wątpię, żeby była jakakolwiek różnica. Słabsze wersje różnią się minimalnie osprzętem, ale suszary są takie same. ARE od BES różni jedynie norma emisji spalin.Miichaell pisze:Czy ma znaczenie w przypadku 2,7 z jakiego oznaczenia silnika pochodzi turbina ? np. w silniku BES zamontuje się lewą turbinę z ARE, a prawą z AZA lub APB , bądź AJK (230KM) i odwrotnie itd.
Otóż, fakt jest taki, że różnią się korpusem (muszlą) wydechową. W BES sonda jest w tym korpusie, a wygląd jej (ta część z śrubami) jest w kształcie KWADRATU.
W ARE, które kupiłem aby zamienić te co miałem.. się okazało, że sonda jest poza tym korpusem, a wygląd korpusu przypomina romb.
PODSUMOWUJĄC : turbiny są takie same, ale ta różnica powoduje, że nie da się zamontować turbiny z innego oznaczenia silnika, ponieważ po pierwsze trzeba by było dorabiać flansze, aby mocowanie pasowało, a po drugie różni się również cała rura dolotowa do katalizatora, a że jest mało miejsca nie ma tolerancji na najmniejszą różnice od tego co ma być.
** Michael **
- metyoo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2019
- Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
- Imię: Metyoo
- Moje auto: S4 C4
- Rocznik: 1993
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 130KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Oleśnica
- Kontakt:
daw2, być może cieńki, być może mało mocy, ale wytrzymałość słupka AJL jest już na granicy, a wytrzymałość słupka 2.7T to ok 450KM.
Było brać 1.8T, skoro 2.7T to cienias
Zwróć tylko uwagę, że w 1.8T jedna turbina musi napompować takie ciśnienie, a w 2.7T dwie turbiny spokojnie sobie dmuchają zadane ciśnienie....
Było brać 1.8T, skoro 2.7T to cienias
Zwróć tylko uwagę, że w 1.8T jedna turbina musi napompować takie ciśnienie, a w 2.7T dwie turbiny spokojnie sobie dmuchają zadane ciśnienie....
przepraszam że się tak wcisne w posta, ale zastanawia mnie jakim cudem mój 2.7 BES 250KM w dzisiejszych moich logach wycisnoł 1600mBar tj. 1.6Bara :shock:metyoo pisze:Być może w przedliftach doładowanie jest takie, jak piszesz, ale w 250 konnych wersjach doładowanie wynosi 0,6bara.
jest A6 C5 AVANT 2003 SERIA 250KM 350NM kilka lat wstecz było
AUDI 200 2.2T 1983 185KM lpg - to była przygoda:-)
AUDI 200 2.2T 1983 185KM lpg - to była przygoda:-)