Wycieraczki - problem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 252
- Rejestracja: 18 paź 2011, 15:06
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Wycieraczki - problem
Witam, mam problem ze swoimi wycieraczkami, a mianowicie gdy są włączone czasówki lub inne tryby działania wycieraczek wszystko jest ok, problem pojawia się wtedy gdy z poziomu czasówek lub tych wyższych trybów zjeżdżam na 0 (wyłączenie wycieraczek) lub gdy pociągam dzwigienkę do dołu aby wycieraczki zrobiły jeden cykl, wtedy wycieraczki zamiast przestać wycierać po tym jednym razie lub po prostu wyłączyć się po innych trybach zaczynają robić samoczynnie kilka, kilkanaście cykli po czym albo zatrzymują się przy samej górze, albo na w pół szyby, albo na 3/4 szyby, dosłownie w losowych miejsca :-P, nie raz jest ok i wycieraczki działają poprawnie ale ostatnio robią mi właśnie coś takiego, czy może mi ktoś coś pomóc na ten temat? bo ja za bardzo nie mam pojęcia gdzie ręce włożyć żeby tą usterkę naprawić a jest ona bardzo denerwująca, z góry dziękuje
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 26
- Rejestracja: 15 maja 2012, 12:03
- Lokalizacja: mazowsze
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Koledzy temat wielokrotnie wałkowany na forum.
Najczęściej winnym jest przekaźnik wycieraczek lub sam silnik wycieraczek, rzadziej manetka a odsetek usterek powoduje okablowanie.
Najprościej zacząć od przekaźnika - optymalnie byłoby przełożyć od innego samochodu. Następnie sprawdzić na złączu przekaźnika czy sygnały z manetki przychodzą poprawnie a w ostateczności zajrzeć do silnika - najwięcej wymaga to pracy więc wymieniłem na końcu.
Najczęściej winnym jest przekaźnik wycieraczek lub sam silnik wycieraczek, rzadziej manetka a odsetek usterek powoduje okablowanie.
Najprościej zacząć od przekaźnika - optymalnie byłoby przełożyć od innego samochodu. Następnie sprawdzić na złączu przekaźnika czy sygnały z manetki przychodzą poprawnie a w ostateczności zajrzeć do silnika - najwięcej wymaga to pracy więc wymieniłem na końcu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 263
- Rejestracja: 11 gru 2007, 22:19
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Nysa/Utrecht
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 263
- Rejestracja: 11 gru 2007, 22:19
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Nysa/Utrecht
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Kolego, w życiu nie ma tak, że usterka zawsze jest spowodowana tym samym czynnikiem. Na Twoim miejscu na początek spróbowałbym przełożyć przekaźnik od innego samochodu (każdy z grupy VW powinien pasować). Następnie jeżeli problem nadal będzie się powtarzał trzeba rozebrać silnik wycieraczek i przyjrzeć się w jakim stanie są ślizgi (jest to dość dobrze opisane na forum w kilku tematach). Na koniec pozostaje Ci manetka i okablowanie.master115 pisze:u mnie jest to samo czy możecie napisać która przyczyna był u was problemem?
Witam.
Mam dokładnie ten sam problem , wycieraczki zatrzymują się w różnych pozycjach i w dodatku nie zawsze działają tryby drugiego i trzeciego stopnia...
z tąd prośba do Was , bo chciałbym zaczać od przeczyszczenia styków itp , ale nie bardzo wiem które za to odpowiadają i gdzie są umieszczone. Może ktoś wrzucić jakiś obrazek dla małokumatych
z góry dzięki za pomoc
Mam dokładnie ten sam problem , wycieraczki zatrzymują się w różnych pozycjach i w dodatku nie zawsze działają tryby drugiego i trzeciego stopnia...
z tąd prośba do Was , bo chciałbym zaczać od przeczyszczenia styków itp , ale nie bardzo wiem które za to odpowiadają i gdzie są umieszczone. Może ktoś wrzucić jakiś obrazek dla małokumatych
z góry dzięki za pomoc
Przekaźnik jest pod kierownicą - trzeba zdjąć plastikową osłonę, bodajże 5 śrub do odkręcenia i wychodzi (trzeba uważać na 2 zatrzaski przy samej kierownicy, żeby ich nie urwać).
viewtopic.php?p=655516&highlight=#655516
w tym temacie coś tam na ten temat jest
viewtopic.php?p=655516&highlight=#655516
w tym temacie coś tam na ten temat jest
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga