[ARE 2.7 250 KM] Turbiny
[ARE 2.7 250 KM] Turbiny
Witam. od 3 tygodni jestem posiadaczem nieszczesnego 2.7 biturbo. Ostatni tydzien poświeciłem na uszczelnienie góry silnika i rozrząd a dziś podczas jazdy wysrała mi się lewa turbina, tak mocno ze opiłki przedziurawiły mi wąz do coolera i znajdują sie nawet w przepływce. Teraz pytania...Czy podejdzie turbo od AJK? I czy da się wymontować turbine o pasażera bez wyciągania silnika?( do lewej jest opis jak ja wyjąc juz na forum)?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 768
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Yyy jak w przeplywce? Jest to nie mozliwe bo ona jest przed turbina. Chodzi ci chyba o przepustnice? Ale i to y bylo dziwne bo raczej przez interkuler nie powinny przeleciec. Jesli tak sie stalo to musi z z go tez wymienic Jesli masz aza to turbo bedzie passowac. Czy da rade bez wyciagania silnika niestety ci nie powiem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 768
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- metyoo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2019
- Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
- Imię: Metyoo
- Rocznik: 1993
- Moje auto: S4 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 130KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Oleśnica
- Kontakt:
Pierwszy chyba konkretny przypadek bałaganu w tym silniku na forum. Szczerze współczuję.
Wydaje mi się jednak, że kupiłeś ten samochód sercem, a nie z chłodnym spojrzeniem.
Opisz jeszcze raz konkretnie i rozwiąźle cały problem, dorzuć fotki. Wątpię, żeby druga turbina przepchnęła cokolwiek z pierwszej, bo powietrze z obu spotyka się dopiero w trójniku przed rurą Y.
Prędzej wirnik, który mógł się rozpaść uszkodził IC i to drobiny IC znalazły się w rurach.
Wymontujesz turbawy, będziesz wiedział dopiero konkrety. Podobno można wymienić suszary bez wyrywania silnika, ale podobno jest to dość trudne, inni twierdzą, że niewykonalne...
PS. Turbiny są wszystkie takie same dla 2.7T w S4 i A6 (k03), oprócz RS4, który ma k04.
Wydaje mi się jednak, że kupiłeś ten samochód sercem, a nie z chłodnym spojrzeniem.
Opisz jeszcze raz konkretnie i rozwiąźle cały problem, dorzuć fotki. Wątpię, żeby druga turbina przepchnęła cokolwiek z pierwszej, bo powietrze z obu spotyka się dopiero w trójniku przed rurą Y.
Prędzej wirnik, który mógł się rozpaść uszkodził IC i to drobiny IC znalazły się w rurach.
Wymontujesz turbawy, będziesz wiedział dopiero konkrety. Podobno można wymienić suszary bez wyrywania silnika, ale podobno jest to dość trudne, inni twierdzą, że niewykonalne...
PS. Turbiny są wszystkie takie same dla 2.7T w S4 i A6 (k03), oprócz RS4, który ma k04.
We wtorek rozpoczełem uszczelnianie góry. wymieniłem wszystkie uszczelki wraz z rozrzadem bo lało po całym silniku az sie dymiło. Po złożeniu juz nie dymiło i nie smierdziało w środku. przejechałem jakieś 100 pare km i podczas wyprzedzania autobusu stracił moc. Pomyślałem ze moze spadł któryś z wezy od coolera . przy rozbieraniu zauważyłem ze w lewym coolerze jest znacznie wiecej oleju niz w prawym. Szukałem nieszczelnosci z godzine i co chwile pruba i zawsze nie doładowanie . Aż w koncu cos zawyło. Podniosłem auto i zauwazyłem dziure w weżu od turbo do coolera a w dziurze łopaatka turbiny i biała maż jjak by pasta. Zaczelem dalej rozbierac i w całym dolocie od przepustnicy aż do przepływki sa opiłki a nawet aluminiowe wióra. Nie ma mowy zeby coś tam wpadło szczególnie ze 3 dni auto jeżdziło dobrze. Jest może na forum instrukcja jak wyjąć silnik , gdzie są wtyczki itd bo nie stac mnie na mechanika i bede musiał zrobić to sam... szczerze wolałbym nie wyciągać bo to kolejne koszta typu cos tam sie urwie pęknie itd.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 230
- Rejestracja: 15 sty 2012, 07:46
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
metyoo, słyszałem że w S4 idzie wymienić turbo bez wyciągania silnika ale o A6 wszyscy zgodnie piszą że trzeba wyciągać silnik,ja wymieniałem u siebie na K04 i szczerze nie wiem jak wydłubać je bez wyciągania silnika.
daw2, rozłączasz wał napędowy,półosie,cięgno od biegów,ściągasz przedni pas z chłodnicami,odkręcasz poduszki silnika i skrzyni,kostki elektryczne odłączasz wszystkie przy osprzęcie,są idioto odporne więc nie pomylisz podłączając . Jak coś to pisz
daw2, rozłączasz wał napędowy,półosie,cięgno od biegów,ściągasz przedni pas z chłodnicami,odkręcasz poduszki silnika i skrzyni,kostki elektryczne odłączasz wszystkie przy osprzęcie,są idioto odporne więc nie pomylisz podłączając . Jak coś to pisz
340KM i 500NM 

Koledzy,
z tego co ja się orientowałem to z wyciąganiem silnika jest tak, że:
- w s4 da się bawić bez wymiany (mimo, że buda mniejsza to dostęp lepszy)
- w a6 tylko chińskie małe rączki bez wyciągania silnika, ale trzeba i tak wiele demontować
- w allroadzie wygląda to jeszcze gorzej...
Ja mam nawet problem z odkręceniem układu wydechowego od kolektorów
daw2, popytaj również u fachowców, ale też lepiej jest chyba opuścić silnik niż wyciągać go w górę. Jednak w domowych warunkach może się okazać z tym też problem.
z tego co ja się orientowałem to z wyciąganiem silnika jest tak, że:
- w s4 da się bawić bez wymiany (mimo, że buda mniejsza to dostęp lepszy)
- w a6 tylko chińskie małe rączki bez wyciągania silnika, ale trzeba i tak wiele demontować
- w allroadzie wygląda to jeszcze gorzej...
Ja mam nawet problem z odkręceniem układu wydechowego od kolektorów

daw2, popytaj również u fachowców, ale też lepiej jest chyba opuścić silnik niż wyciągać go w górę. Jednak w domowych warunkach może się okazać z tym też problem.
- metyoo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2019
- Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
- Imię: Metyoo
- Rocznik: 1993
- Moje auto: S4 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 130KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Oleśnica
- Kontakt:
całkowicie nielogiczne, ale być może prawdafadros pisze:- w s4 da się bawić bez wymiany (mimo, że buda mniejsza to dostęp lepszy)

Jakiś czas temu zaglądałem pod samochód i wydaje mi się, że jest to całkiem możliwe, tj. demontaż turbin bez wyrywania silnika, jak będzie to się okaże, ale jakoś mi nie śpieszno do tego zabiegu, natomiast będę wymieniał DP z katami, zobaczymy co z tego wyniknie, bo będę w połowie drogiemilzizi pisze:Dużo zależy od tego jaką ma się skrzynię.Manual jest sporo mniejszy, a co za tym idzie dostęp jest dużo lepszy

Nie za dużo widać, ale być może wystarczy dojść do tego etapu: