Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ARE 2.7 250 KM] Turbiny

Silniki benzynowe
daw2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 04 lut 2013, 22:27
Lokalizacja: lubaczów

[ARE 2.7 250 KM] Turbiny

Post autor: daw2 » 07 sty 2014, 20:32

Witam. od 3 tygodni jestem posiadaczem nieszczesnego 2.7 biturbo. Ostatni tydzien poświeciłem na uszczelnienie góry silnika i rozrząd a dziś podczas jazdy wysrała mi się lewa turbina, tak mocno ze opiłki przedziurawiły mi wąz do coolera i znajdują sie nawet w przepływce. Teraz pytania...Czy podejdzie turbo od AJK? I czy da się wymontować turbine o pasażera bez wyciągania silnika?( do lewej jest opis jak ja wyjąc juz na forum)?

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 08 sty 2014, 07:12

Yyy jak w przeplywce? Jest to nie mozliwe bo ona jest przed turbina. Chodzi ci chyba o przepustnice? Ale i to y bylo dziwne bo raczej przez interkuler nie powinny przeleciec. Jesli tak sie stalo to musi z z go tez wymienic Jesli masz aza to turbo bedzie passowac. Czy da rade bez wyciagania silnika niestety ci nie powiem.

krystek13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2012, 07:46
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: krystek13 » 08 sty 2014, 07:16

daw2, niestety musisz wydłubać silnik razem ze skrzynią :/
340KM i 500NM :)

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 08 sty 2014, 08:27

Do are oczywiscie tez pasuje. Ale co jeszcze nakazane jest przez producenta wymieniac turbiny zawsze obie aby zachowac synchronicznosc :|

daw2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 04 lut 2013, 22:27
Lokalizacja: lubaczów

Post autor: daw2 » 08 sty 2014, 13:21

Nie pomyliłem się . To nie są opiłki ale wióra aluminiowe w całym trójniku czyli ten y-grek. Myślę ,że jak jedna staneła to druga przedmuchała te opiłki do dolotu a najgorsze jest to ze prawa mogla zaciągnąc opiłki i tez się wysrać. Jestem załamany

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 08 sty 2014, 13:56

Pierwszy chyba konkretny przypadek bałaganu w tym silniku na forum. Szczerze współczuję.
Wydaje mi się jednak, że kupiłeś ten samochód sercem, a nie z chłodnym spojrzeniem.
Opisz jeszcze raz konkretnie i rozwiąźle cały problem, dorzuć fotki. Wątpię, żeby druga turbina przepchnęła cokolwiek z pierwszej, bo powietrze z obu spotyka się dopiero w trójniku przed rurą Y.
Prędzej wirnik, który mógł się rozpaść uszkodził IC i to drobiny IC znalazły się w rurach.
Wymontujesz turbawy, będziesz wiedział dopiero konkrety. Podobno można wymienić suszary bez wyrywania silnika, ale podobno jest to dość trudne, inni twierdzą, że niewykonalne...


PS. Turbiny są wszystkie takie same dla 2.7T w S4 i A6 (k03), oprócz RS4, który ma k04.

daw2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 04 lut 2013, 22:27
Lokalizacja: lubaczów

Post autor: daw2 » 08 sty 2014, 16:22

We wtorek rozpoczełem uszczelnianie góry. wymieniłem wszystkie uszczelki wraz z rozrzadem bo lało po całym silniku az sie dymiło. Po złożeniu juz nie dymiło i nie smierdziało w środku. przejechałem jakieś 100 pare km i podczas wyprzedzania autobusu stracił moc. Pomyślałem ze moze spadł któryś z wezy od coolera . przy rozbieraniu zauważyłem ze w lewym coolerze jest znacznie wiecej oleju niz w prawym. Szukałem nieszczelnosci z godzine i co chwile pruba i zawsze nie doładowanie . Aż w koncu cos zawyło. Podniosłem auto i zauwazyłem dziure w weżu od turbo do coolera a w dziurze łopaatka turbiny i biała maż jjak by pasta. Zaczelem dalej rozbierac i w całym dolocie od przepustnicy aż do przepływki sa opiłki a nawet aluminiowe wióra. Nie ma mowy zeby coś tam wpadło szczególnie ze 3 dni auto jeżdziło dobrze. Jest może na forum instrukcja jak wyjąć silnik , gdzie są wtyczki itd bo nie stac mnie na mechanika i bede musiał zrobić to sam... szczerze wolałbym nie wyciągać bo to kolejne koszta typu cos tam sie urwie pęknie itd.

krystek13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2012, 07:46
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: krystek13 » 08 sty 2014, 19:13

metyoo, słyszałem że w S4 idzie wymienić turbo bez wyciągania silnika ale o A6 wszyscy zgodnie piszą że trzeba wyciągać silnik,ja wymieniałem u siebie na K04 i szczerze nie wiem jak wydłubać je bez wyciągania silnika.
daw2, rozłączasz wał napędowy,półosie,cięgno od biegów,ściągasz przedni pas z chłodnicami,odkręcasz poduszki silnika i skrzyni,kostki elektryczne odłączasz wszystkie przy osprzęcie,są idioto odporne więc nie pomylisz podłączając . Jak coś to pisz
340KM i 500NM :)

Awatar użytkownika
fadros
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 17 sty 2013, 10:30
Lokalizacja: Grajewo

Post autor: fadros » 08 sty 2014, 21:11

Koledzy,
z tego co ja się orientowałem to z wyciąganiem silnika jest tak, że:
- w s4 da się bawić bez wymiany (mimo, że buda mniejsza to dostęp lepszy)
- w a6 tylko chińskie małe rączki bez wyciągania silnika, ale trzeba i tak wiele demontować
- w allroadzie wygląda to jeszcze gorzej...

Ja mam nawet problem z odkręceniem układu wydechowego od kolektorów :(

daw2, popytaj również u fachowców, ale też lepiej jest chyba opuścić silnik niż wyciągać go w górę. Jednak w domowych warunkach może się okazać z tym też problem.

Awatar użytkownika
emilzizi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 594
Rejestracja: 16 sie 2009, 08:28
Imię: Emil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: emilzizi » 08 sty 2014, 21:22

Dużo zależy od tego jaką ma się skrzynię.Manual jest sporo mniejszy, a co za tym idzie dostęp jest dużo lepszy :)

Awatar użytkownika
fadros
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 17 sty 2013, 10:30
Lokalizacja: Grajewo

Post autor: fadros » 08 sty 2014, 21:59

emilzizi pisze:Dużo zależy od tego jaką ma się skrzynię.Manual jest sporo mniejszy, a co za tym idzie dostęp jest dużo lepszy :)
Też racja.
W sumie dałeś mi pomysł. Wystarczy wyciągnąć skrzynię i odkręcę wydechy na luzie <lol> kurde... ale to już lekka przesada ;)

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 08 sty 2014, 23:37

fadros pisze:- w s4 da się bawić bez wymiany (mimo, że buda mniejsza to dostęp lepszy)
całkowicie nielogiczne, ale być może prawda :|
emilzizi pisze:Dużo zależy od tego jaką ma się skrzynię.Manual jest sporo mniejszy, a co za tym idzie dostęp jest dużo lepszy :)
Jakiś czas temu zaglądałem pod samochód i wydaje mi się, że jest to całkiem możliwe, tj. demontaż turbin bez wyrywania silnika, jak będzie to się okaże, ale jakoś mi nie śpieszno do tego zabiegu, natomiast będę wymieniał DP z katami, zobaczymy co z tego wyniknie, bo będę w połowie drogi <lol>
Nie za dużo widać, ale być może wystarczy dojść do tego etapu:

Awatar użytkownika
fadros
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 17 sty 2013, 10:30
Lokalizacja: Grajewo

Post autor: fadros » 09 sty 2014, 11:05

metyoo pisze:
fadros pisze:- w s4 da się bawić bez wymiany (mimo, że buda mniejsza to dostęp lepszy)
całkowicie nielogiczne, ale być może prawda :|
Chodziło oczywiście o "bez wyjmowania" silnika....

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 09 sty 2014, 11:39

Wiem <luzik>

daw2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 04 lut 2013, 22:27
Lokalizacja: lubaczów

Post autor: daw2 » 11 sty 2014, 08:30

Udało mi się je wyjąc bez wyciagania skrzyni i silnika choc nie wiem czy uda mi się je włozyc. Czas to ok 6 godzin było by mniej gdyby nie uroczo zapieczone sruby... Obie sprężarki to szroty...Dzis jade do gościa od regeneracji.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga