Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ BPJ 2.0 170 KM] stuki w silniku 2.0 tfsi po rozgrzaniu sil

Silniki benzynowe
moogio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 23 cze 2008, 11:11
Lokalizacja: lubuskie/dolnośląskie

Post autor: moogio » 14 paź 2013, 22:19

daniel1997 powiedz coś wiecej - jaki koszt części, czy dawaleś zamienniki, sam to robiłeś?, ile czasu trwała wymiana? , ew. jaki to koszt ? , jaki miałeś przebieg , na jakim oleju jeździłeś?

Pozdr

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 15 paź 2013, 00:05

moogio, graty to napinacz ruville łańcuszek swag koszt części w granicach 350 zł plus wymiana w moim przypadku free koleżeńska wymiana ale jak rozmawiałem z innym mechanikiem w granicach 200 zł olej jaki był zalany to castrol edge po zmianie zalałem Motul.Przebieg 200 tys auto zbierało się dobrze jak na 150 km w a4 b6 ale praca silniki strasznie męcząca jak na benzynę,

Kitapl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 09 lut 2010, 13:09
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kitapl » 18 lis 2013, 14:59

Mam ten silnik i dla mnie jest to największe rozczarowanie jeśli chodzi o branie oleju. Mam 155 tysi, samochód salonowy, ja pierdziele abstrahując że nigdy nie miałem tak awaryjnego auta (w innych obszarach - jakieś ciągłe pierdoły, elektryczno mechaniczne) to obecnie mam wyjącą turbinę (pewnie do wymiany) a od ponad 100 tysi olej dolewam już na zasadzie 1 litr na 1,5 tys km. a to kontrolka od sondy lambda sie zapali, a to światło stopu się przepaliło (a ze żle szubę tylnią fabrycznie jeszcze wkleili to musiałem wymontować tylnią szybę żeby swiatło stopu zamontowac !!!, elektryczne lusterko - mechanizm padł, centralny zamek od wlewu paliwa - padł (akurat na stacji ) , zacisk elektrycznego hamulca - padł, tylnia piasta i łożysko -padła, paruje prawy reflektor po każdej myjni (auto nie walone, jestem pierwszym właścicielem), ZARDZEWIAÂŁY teleskopy tylniej klapy - do wymiany, padł wiatrak od nawiewu - całkiem (nie pisze o bezpiecznikach, cały moduł po 2 latach), w ogóle nie wspominam o skrzypiącym fotelu, zdrapującym się nikielku z przycisku hamulca, działającym czy nie działającym bluetooth, czy raz na jakiś czas nie domykającej się tylniej szybie (ręką trzeba szybę dociągać), przepalających się zarówkach. do tego jeszcze napinacz rozrządu strzelił więc do wymiany był rozrząd oczywiście cały (na szczęscie nie rozwaliło silnika), w skrzyni już po 30 tys coś wyło ale nie potrafili nic zdiagnozować do momentu upłynięcia gwarancji kiedy już jednak udało się zweryfikować że docisk sprzęgła był spier... więc wymieniłem razem z dwumasem ale już na swój koszt. jak i wszystko inne.

A najbardziej rozpieprza mnie ten olej, jak zaczął brać już po 15 tys od wyjechania z salonu. ale norm brania k....wa nie spełniał więc na gwarancji nic nie zrobili, bo 0,5 litra na 1000 to za mało. zaraz zacznie brać więcej i jeszcze turbo....nic tylko pomalować na zielono i w las...

natomiast co do tematu ...też mi coś stuka po zapaleniu silnika, prawie od nowości. :-)

jakby ktoś pytał to oczywiście mam tam virusa, mogę zwalić na to psucie turbiny ale nie te wszystkie inne pierdoły. olej bierze wiele tych modeli.

tyle co sobie przynajmniej fajnie pojeździłem bo zbiera się w 6,5 s do paki i jeździ 250 :-)
Pozdrawiam posiadaczy Audi
2.0 TFSI + virus => 248KM / 360Nm :-) można? hehe

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 18 lis 2013, 15:29

Kitapl, to Ty będziesz jednym z tych, o których się mówi: 'Cieszą się dwa razy: jak kupują... i jak sprzedają'... :(

Kitapl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 09 lut 2010, 13:09
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kitapl » 18 lis 2013, 15:49

nie da się ukryć...ale ponad 3 latka dobrego śmigania :) takie auto najlepiej kupić w zagranicznym salonie (np UK- z kierownica po naszej stronie) bo masz 3 lata gwarancji a w Polsce 2. paradoksalnie i nic dziwnego najwięcej się zaczęło p....lić jak skończył 2 lata. ale żeby teleskopy od klapy rdzewiały w samochodzie za ponad 2 paczki????? aż się boję kolejnego a rozważałem A6C7. powoli za BMW 5 zacząłem rozglądać.
Pozdrawiam posiadaczy Audi
2.0 TFSI + virus => 248KM / 360Nm :-) można? hehe

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 18 lis 2013, 16:38

Kitapl pisze:ale żeby teleskopy od klapy rdzewiały w samochodzie za ponad 2 paczki?????
No o tym, to nie słyszałem... mam sporo starszy samochód i tam ani śladu rdzy... a to Twój powinien być zdecydowanie lepiej dopracowany... ;| Czyżby teorię o 'poliftowych' modelach w Audi, można było wsadzić w kosz? <mysli>

Kitapl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 09 lut 2010, 13:09
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kitapl » 18 lis 2013, 16:43

ja jestem tym zażenowany. kupiłem nowe siłowniki i tyle. wyglądało to strasznie, burchle w miejscu łączenia dwóch części siłownika.
reszta budy nie rdzewieje. ale takie kaszanki sa co chwila.
Pozdrawiam posiadaczy Audi
2.0 TFSI + virus => 248KM / 360Nm :-) można? hehe

moogio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 23 cze 2008, 11:11
Lokalizacja: lubuskie/dolnośląskie

Post autor: moogio » 18 lis 2013, 19:40

Kitapl jakie masz oznaczenie literowe tego silnika ? chyba nie BPJ - bo to udany silnik, mi BPJ bierze ok. 1l na15tys km, a kupiłem to auto po recenzji i namowie teścia, który ma auto z salonu - ma 120 tys. km i nic nie dolewa - rocznik 2007

Kitapl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 09 lut 2010, 13:09
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kitapl » 19 lis 2013, 12:30

mam własnie BPJ, jak poczytasz to chyba te po modyfikacji od 2009 do 2010 roku miały problem z olejem. W audi mówili mi o tym wielokrotnie ze trzeba wiać z tym silnikiem. prawie się obiło o ogólnoświatowa akcję serwisową. wielu ludziom wymieniali silniki na gwarancji a po gwarancji partycypowali do 70%. W 2011 roku była modyfikacja. problem polega na wycieraniu się prowadnic w głowicy, które sa niewymienne i trzeba cały blok wymienić.
Pozdrawiam posiadaczy Audi
2.0 TFSI + virus => 248KM / 360Nm :-) można? hehe

Awatar użytkownika
stinger
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 783
Rejestracja: 20 mar 2011, 07:42
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Landsberg/Lubuskie

Post autor: stinger » 19 lis 2013, 12:39

No cóż nie ma bezawaryjnych silników, a i BPJ jako ogólnie udany motorek zaczyna dobijać do przebiegów 200 wzwyż, a wtedy wszystko może się przytrafić

moogio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 23 cze 2008, 11:11
Lokalizacja: lubuskie/dolnośląskie

Post autor: moogio » 19 lis 2013, 17:24

... a to sie zgodzę, bo o tych po modyfikacji czytałem ale myślałem ze nie grzebali w BPJ w kontekście oleju bo nie było takiego problemu, a pewnie coś tam pomodizli skutkiem czego m.in. te wycierające sie prowadnice. Zresztą cały czas w nich coś zmieniali tak jak np wałek rozrządu i wycierjący sie popychacz pompy paliwa - wałki z literą A na końcu, ja mam u siebie B - i popychacz w ładnym stanie a krzywki wałka już z innego materiału.

jerry_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 05 lis 2010, 05:17
Imię: Jarek
Rocznik: 2011
Moje auto: Allroad C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 272KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Post autor: jerry_ » 19 lis 2013, 20:47

To ja też mam szczęście, praktycznie nic się nie dzieje od 3 lat jak nim jeżdżę , na 30 000 jakieś 800ml na dolewkę. Mimo 110 000 przebiegu wymieniłem rozrząd ale to ze względu na wiek.
jerry_

Kitapl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 09 lut 2010, 13:09
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kitapl » 21 lis 2013, 10:39

ja mam 155 tys. sam wszystkie km zrobiłem.auto serwisowane.
tak czy siak turbinka lekko zaczyna gwizdać :( ciekawe czy padnie czy taka jej ma być teraz uroda.
teraz dolałem 0,5 litra po równo 750 km od poprzedniej dolewki. czasem sie uda zrobić 1300 km na 0,5 L a czasem jak widać 750.
Pozdrawiam posiadaczy Audi
2.0 TFSI + virus => 248KM / 360Nm :-) można? hehe

Audi A7 3.0 BMK 224KM

Post autor: Audi A7 3.0 BMK 224KM » 21 lis 2013, 21:41

ja dolewam jakieś 0.5l na 6000-7000 km, więc wydaje mi się to okej. Przebieg mój to jest 105000km

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 22 lis 2013, 09:07

Ja dolewam 0,5ltr na 5k km ale w 4.2 która ma 280k km na szafie - więc takie zuzycie w 4-ro cylindrówce to raczej nie jest OK :(

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja