Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

niska temperatura chłodnicy

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
jasiuekonom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 11 sie 2010, 21:48
Lokalizacja: Świebodzice

niska temperatura chłodnicy

Post autor: jasiuekonom » 13 wrz 2013, 22:28

Witam serdecznie, dzisiaj kupiłem a6 c5, jeszcze nie zdążyłem zaprezentować ponieważ godzinę temu wróciłem do domu i nie mam żadnych zdjęć. Auto podczas drogi powrotnej zachowywało się znakomicie ale...... Po 20 km temperatura była 90 stopni tak jak powinna, po 30 spadła na 65-70 stopni, podczas 100 kilometrów tylko jeszcze raz skoczyła na 90 a potem ciągle już 65-70. Przyczyna??? Bo chyba coś jest nie tak.... :(:( Jeśli temat już był to ogromnie przepraszam, jestem nowy i jeszcze nie zdążyłem zaznajomić się z forum. Pozdrawiam i proszę o pomoc. W najbliższym czasie zaprezentuję auto.

PS. Silnik to 2.4 Benzyna, bez gazu

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: niska temperatura chłodnicy

Post autor: Naprawa Audi A6 » 13 wrz 2013, 23:04

jasiuekonom pisze:Witam serdecznie, dzisiaj kupiłem a6 c5, jeszcze nie zdążyłem zaprezentować ponieważ godzinę temu wróciłem do domu i nie mam żadnych zdjęć. Auto podczas drogi powrotnej zachowywało się znakomicie ale...... Po 20 km temperatura była 90 stopni tak jak powinna, po 30 spadła na 65-70 stopni, podczas 100 kilometrów tylko jeszcze raz skoczyła na 90 a potem ciągle już 65-70. Przyczyna??? Bo chyba coś jest nie tak.... :(:( Jeśli temat już był to ogromnie przepraszam, jestem nowy i jeszcze nie zdążyłem zaznajomić się z forum. Pozdrawiam i proszę o pomoc. W najbliższym czasie zaprezentuję auto.

PS. Silnik to 2.4 Benzyna, bez gazu
Na początek mamy dwie rzeczy do sprawdzenia - ze względu na stopień skomplikowania możemy zacząć od sprawdzenia czujnika temperatury cieczy chłodzącej. Jak go sprawdzić ?? Trzeba połączyć się VAG-iem, odczytać temperaturę i porównać z tą widoczną na liczniku. Muszą być takie same. Czujnik jest jeden, ale podwójny - tzn. jeden odczyt jest dla licznika, a drugi dla ECU <okok>

Natomiast drugi element to termostat - i to najprawdopodobniej on jest winowajcą. Lecz pomimo tego warto wykonać pierwszą zaproponowaną przeze mnie czynność.

Czujnik, jak i jego wymiana to zdecydowanie mniejszy koszt w porównaniu do wymiany termostatu - niestety często ignorowany przy sprawdzaniu potrafi się zemścić - na przykład problemami z uruchomieniem gorącego silnika :)

Co możemy sprawdzić sami przy okazji ?? Układ chłodniczy metodą kontaktową :) Czyli chwytamy węże i sprawdzamy różnicę temperatury. To samo z chłodnicą. Musi mieć podobną temperaturę na górze, jak i na dole - ale to już sprawy nie związane ściśle z powyższym problemem :)

jasiuekonom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 11 sie 2010, 21:48
Lokalizacja: Świebodzice

Post autor: jasiuekonom » 13 wrz 2013, 23:14

Dziękuję serdecznie, mój tata ma komputer więc jutro sprawdzę ogólnie jak to wygląda. Jeśli to nie zda egzaminu to pojadę gdzieś na stację diagnostyczną podłączyć do porządnego komputera. Jeszcze raz wielkie dzięki. Już jest jakaś baza do sprawdzania :)
Pozdrawiam
Jest:
Audi a2 1.4 oraz a6 c5 1.8T

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 13 wrz 2013, 23:26

ÂŻaden problem kolego <okok>

Osobiście polecam sprawienie sobie takiego kabelka - koszt niewielki, szybko się zwróci, a wykonać nim w C5 można niemal wszystko. To nie tylko sprawdzenie i usuwanie błędów w poszczególnych miejscach w aucie: adaptacje, logi statyczne i dynamiczne czy kodowanie - Forum pęka w szwach odnośnie wiedzy co i jak z zakresu diagnostyki VAG <okok>

Druga sprawa - wiele objawów może oznaczać jedną z wielu usterek - nikt nie jest wróżbitą i dlatego w zależności od sprawy użytkownicy proszą o odczyt błędów, czy logi :)

jasiuekonom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 11 sie 2010, 21:48
Lokalizacja: Świebodzice

Post autor: jasiuekonom » 14 wrz 2013, 00:11

znaczy się, to właśnie chciałem powiedzieć, mój tata ma taki kabel i odpowiedni program więc jutro się będziemy bawić :) a takie pytanie, gdzie jest wtyczka, coby się podpiąć????
Jest:
Audi a2 1.4 oraz a6 c5 1.8T

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 14 wrz 2013, 08:18

gniazdo masz z prawej strony pod kierownicą

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 14 wrz 2013, 08:25

grzałka pisze:gniazdo masz z prawej strony pod kierownicą
raczej z lewej

jasiuekonom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 11 sie 2010, 21:48
Lokalizacja: Świebodzice

Post autor: jasiuekonom » 14 wrz 2013, 10:53

ja już taki temat otworzyłem, który na pewno już gdzieś był, to zapytam przy okazji o rozrząd. Byłem w motoryzacyjnym i są 2 rolki, pasek i pompa wodna. Do tego gościu mówił, że jeszcze jakieś 2 napinacze ale tego nikt nie wymienia, koszt tych napinaczy to ok 350 zł. Czy to prawda, że wymiana tych 2 elementów nie jest konieczna??

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 14 wrz 2013, 14:37

jasiuekonom pisze:ja już taki temat otworzyłem, który na pewno już gdzieś był, to zapytam przy okazji o rozrząd. Byłem w motoryzacyjnym i są 2 rolki, pasek i pompa wodna. Do tego gościu mówił, że jeszcze jakieś 2 napinacze ale tego nikt nie wymienia, koszt tych napinaczy to ok 350 zł. Czy to prawda, że wymiana tych 2 elementów nie jest konieczna??
Robisz rozrząd - to wymieniaj wszystko w torze paska i kropka. Nie robisz tego na miesiąc czy rok <okok>

I bardzo ważna sprawa - przy okazji za jedną robotą możesz zmienić ten podejrzany termostat. Bo po co dwa razy robić to samo ??

jasiuekonom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 11 sie 2010, 21:48
Lokalizacja: Świebodzice

Post autor: jasiuekonom » 14 wrz 2013, 20:22

czyli te napinacze też wymieniać???? tak tak, termostat i czujniki też wymienię. Czy 850 zł za kompletne części czyli pasek, pompa, 2 rolki i 2 napinacze do dużo??
Jest:
Audi a2 1.4 oraz a6 c5 1.8T

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 14 wrz 2013, 22:19

jasiuekonom pisze:czyli te napinacze też wymieniać???? tak tak, termostat i czujniki też wymienię. Czy 850 zł za kompletne części czyli pasek, pompa, 2 rolki i 2 napinacze do dużo??
Taka suma za wszystko wręcz niska - mam nadzieję, że nie są to jakieś podejrzane zamienniki. Z rozrządem proponuję nie oszczędzać zbytnio :)

jasiuekonom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 11 sie 2010, 21:48
Lokalizacja: Świebodzice

Post autor: jasiuekonom » 14 wrz 2013, 22:29

są to części firmy skf lub skl nie pamiętam, ponoć bardzo dobra firma, tak mnie zapewniał sprzedawca :P
Jest:
Audi a2 1.4 oraz a6 c5 1.8T

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 14 wrz 2013, 22:30

jasiuekonom, SKF - tak, polecane przez innych <okok>

jasiuekonom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 11 sie 2010, 21:48
Lokalizacja: Świebodzice

Post autor: jasiuekonom » 14 wrz 2013, 23:36

no to zabieramy się do roboty, oczywiście na ile fundusze pozwolą :) i jeszcze problem mam, dziwne strzelanie w kierownicy, gdy skręcę na maksa np w prawo i potem zrobię ruch w lewo ok 2 cm kierownicą to słychać dziwny strzał, tak jak by z kolumny kierowniczej....
Jest:
Audi a2 1.4 oraz a6 c5 1.8T

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 14 wrz 2013, 23:45

jasiuekonom pisze:no to zabieramy się do roboty, oczywiście na ile fundusze pozwolą :) i jeszcze problem mam, dziwne strzelanie w kierownicy, gdy skręcę na maksa np w prawo i potem zrobię ruch w lewo ok 2 cm kierownicą to słychać dziwny strzał, tak jak by z kolumny kierowniczej....
Maglownica prawdopodobnie do regeneracji - z ciekawości zobacz jak wygląda jej stan, czy jest sucha i osłony ok <okok>
Na Forum w dziale "Układ kierowniczy &#187; C5 (1997-2005)" info znajdziesz sporo :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja