PS. Silnik to 2.4 Benzyna, bez gazu
niska temperatura chłodnicy
-
jasiuekonom
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 32
- Rejestracja: 11 sie 2010, 21:48
- Lokalizacja: Świebodzice
niska temperatura chłodnicy
Witam serdecznie, dzisiaj kupiłem a6 c5, jeszcze nie zdążyłem zaprezentować ponieważ godzinę temu wróciłem do domu i nie mam żadnych zdjęć. Auto podczas drogi powrotnej zachowywało się znakomicie ale...... Po 20 km temperatura była 90 stopni tak jak powinna, po 30 spadła na 65-70 stopni, podczas 100 kilometrów tylko jeszcze raz skoczyła na 90 a potem ciągle już 65-70. Przyczyna??? Bo chyba coś jest nie tak....
:( Jeśli temat już był to ogromnie przepraszam, jestem nowy i jeszcze nie zdążyłem zaznajomić się z forum. Pozdrawiam i proszę o pomoc. W najbliższym czasie zaprezentuję auto.
PS. Silnik to 2.4 Benzyna, bez gazu
PS. Silnik to 2.4 Benzyna, bez gazu
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: niska temperatura chłodnicy
Na początek mamy dwie rzeczy do sprawdzenia - ze względu na stopień skomplikowania możemy zacząć od sprawdzenia czujnika temperatury cieczy chłodzącej. Jak go sprawdzićjasiuekonom pisze:Witam serdecznie, dzisiaj kupiłem a6 c5, jeszcze nie zdążyłem zaprezentować ponieważ godzinę temu wróciłem do domu i nie mam żadnych zdjęć. Auto podczas drogi powrotnej zachowywało się znakomicie ale...... Po 20 km temperatura była 90 stopni tak jak powinna, po 30 spadła na 65-70 stopni, podczas 100 kilometrów tylko jeszcze raz skoczyła na 90 a potem ciągle już 65-70. Przyczyna??? Bo chyba coś jest nie tak....:( Jeśli temat już był to ogromnie przepraszam, jestem nowy i jeszcze nie zdążyłem zaznajomić się z forum. Pozdrawiam i proszę o pomoc. W najbliższym czasie zaprezentuję auto.
PS. Silnik to 2.4 Benzyna, bez gazu
Natomiast drugi element to termostat - i to najprawdopodobniej on jest winowajcą. Lecz pomimo tego warto wykonać pierwszą zaproponowaną przeze mnie czynność.
Czujnik, jak i jego wymiana to zdecydowanie mniejszy koszt w porównaniu do wymiany termostatu - niestety często ignorowany przy sprawdzaniu potrafi się zemścić - na przykład problemami z uruchomieniem gorącego silnika
Co możemy sprawdzić sami przy okazji
-
jasiuekonom
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 32
- Rejestracja: 11 sie 2010, 21:48
- Lokalizacja: Świebodzice
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
ÂŻaden problem kolego 
Osobiście polecam sprawienie sobie takiego kabelka - koszt niewielki, szybko się zwróci, a wykonać nim w C5 można niemal wszystko. To nie tylko sprawdzenie i usuwanie błędów w poszczególnych miejscach w aucie: adaptacje, logi statyczne i dynamiczne czy kodowanie - Forum pęka w szwach odnośnie wiedzy co i jak z zakresu diagnostyki VAG
Druga sprawa - wiele objawów może oznaczać jedną z wielu usterek - nikt nie jest wróżbitą i dlatego w zależności od sprawy użytkownicy proszą o odczyt błędów, czy logi
Osobiście polecam sprawienie sobie takiego kabelka - koszt niewielki, szybko się zwróci, a wykonać nim w C5 można niemal wszystko. To nie tylko sprawdzenie i usuwanie błędów w poszczególnych miejscach w aucie: adaptacje, logi statyczne i dynamiczne czy kodowanie - Forum pęka w szwach odnośnie wiedzy co i jak z zakresu diagnostyki VAG
Druga sprawa - wiele objawów może oznaczać jedną z wielu usterek - nikt nie jest wróżbitą i dlatego w zależności od sprawy użytkownicy proszą o odczyt błędów, czy logi
-
jasiuekonom
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 32
- Rejestracja: 11 sie 2010, 21:48
- Lokalizacja: Świebodzice
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
-
jasiuekonom
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 32
- Rejestracja: 11 sie 2010, 21:48
- Lokalizacja: Świebodzice
ja już taki temat otworzyłem, który na pewno już gdzieś był, to zapytam przy okazji o rozrząd. Byłem w motoryzacyjnym i są 2 rolki, pasek i pompa wodna. Do tego gościu mówił, że jeszcze jakieś 2 napinacze ale tego nikt nie wymienia, koszt tych napinaczy to ok 350 zł. Czy to prawda, że wymiana tych 2 elementów nie jest konieczna??
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Robisz rozrząd - to wymieniaj wszystko w torze paska i kropka. Nie robisz tego na miesiąc czy rokjasiuekonom pisze:ja już taki temat otworzyłem, który na pewno już gdzieś był, to zapytam przy okazji o rozrząd. Byłem w motoryzacyjnym i są 2 rolki, pasek i pompa wodna. Do tego gościu mówił, że jeszcze jakieś 2 napinacze ale tego nikt nie wymienia, koszt tych napinaczy to ok 350 zł. Czy to prawda, że wymiana tych 2 elementów nie jest konieczna??
I bardzo ważna sprawa - przy okazji za jedną robotą możesz zmienić ten podejrzany termostat. Bo po co dwa razy robić to samo
-
jasiuekonom
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 32
- Rejestracja: 11 sie 2010, 21:48
- Lokalizacja: Świebodzice
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Taka suma za wszystko wręcz niska - mam nadzieję, że nie są to jakieś podejrzane zamienniki. Z rozrządem proponuję nie oszczędzać zbytniojasiuekonom pisze:czyli te napinacze też wymieniać???? tak tak, termostat i czujniki też wymienię. Czy 850 zł za kompletne części czyli pasek, pompa, 2 rolki i 2 napinacze do dużo??
-
jasiuekonom
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 32
- Rejestracja: 11 sie 2010, 21:48
- Lokalizacja: Świebodzice
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
jasiuekonom
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 32
- Rejestracja: 11 sie 2010, 21:48
- Lokalizacja: Świebodzice
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Maglownica prawdopodobnie do regeneracji - z ciekawości zobacz jak wygląda jej stan, czy jest sucha i osłony okjasiuekonom pisze:no to zabieramy się do roboty, oczywiście na ile fundusze pozwoląi jeszcze problem mam, dziwne strzelanie w kierownicy, gdy skręcę na maksa np w prawo i potem zrobię ruch w lewo ok 2 cm kierownicą to słychać dziwny strzał, tak jak by z kolumny kierowniczej....
Na Forum w dziale "Układ kierowniczy » C5 (1997-2005)" info znajdziesz sporo








