Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

2.7T W Korkach grzeje się

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
xzibi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 01 lip 2013, 18:32
Lokalizacja: Polska

2.7T W Korkach grzeje się

Post autor: xzibi » 28 lip 2013, 12:39

Witam od niedawna posiadam audi 2.7 biturbo autem jezdżac tak jak jest nadworze do 25c to jest wszystko w miare okej ale jak jest cieplej w mieście olej podskakuje do 120c nawet troszkę wiecej spada wtedy ładowanie do 12v i podskakuje temperatura silnika o co może chodzic płyn czysty wisko furczy jak szalone wentylator z przodu tez smiga jak wściekly dlaczego podskakuje ta temperatura ? Z góry dzięki za pomoc

lukwoj21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 359
Rejestracja: 14 gru 2010, 17:49
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Żary
Kontakt:

Post autor: lukwoj21 » 28 lip 2013, 22:09

moze byc kilka powodów od brudnej chłodnicy po zapchana chłodnice, termostat i uszczelka pod głowica....

ZET
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 27 kwie 2013, 23:16
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

Post autor: ZET » 28 lip 2013, 22:58

A temp wody ? w sumie to wenylator chłodzi chłodnice wody .
Było szybkie VR6 jest wygodne V6 .
Regulamin, Punkt 99

lechu168
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 242
Rejestracja: 10 cze 2012, 22:35
Imię: Lech
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: lechu168 » 29 lip 2013, 08:51

najprosciej bedzie wziac sprezarke i przeczyscic chlodnice mozliwe ze od zabrudzenia sie tak grzeje .jak to nie pomoze to pewnie wina wentylatora.pzdr

xzibi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 01 lip 2013, 18:32
Lokalizacja: Polska

Post autor: xzibi » 29 lip 2013, 09:46

temperatura wody w miare jest okej chociaż raz w korku podskoczyła mi właśnie płyn czysty olej również

krzys19600
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 28 wrz 2010, 13:07
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: krzys19600 » 29 lip 2013, 14:21

Czy wszystkie trzy wentylatory pracują,Popraw skrzynię w profilu masz tipa

xzibi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 01 lip 2013, 18:32
Lokalizacja: Polska

Post autor: xzibi » 29 lip 2013, 16:42

trzy ? jakie trzy u mnie sa tylko dwa jeden na wisko i jeden na chłodnicy od klimy jak poprawić skrzynie

krzys19600
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 28 wrz 2010, 13:07
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: krzys19600 » 29 lip 2013, 17:06

Ja mam trzy,dwa elektryczne i wisko.A skrzynie w opisie masz multi a faktycznie tipa.
Nie jestem pewien jak u ciebie powinno być,Ale jak ci brakuje jednego wentylatora na chłodnicy to w korkach będzie ci sie grzał.

QQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 08 cze 2012, 20:41
Lokalizacja: Lublin

Post autor: QQ » 29 lip 2013, 18:21

xzibi,
kolego u mnie to samo.. objawy identyczne..

olej koło 120 . temp. około 110 a ładowanie ledwo ponad 12..
klima na fulu szaleje a na zegarku 39 stopni, autko wykazuje pełną sprawność..
może uda mi się skontaktować z poprzednim właścicielem "z forum" i coś ustalić na ten temat..

robertukf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 31 lip 2009, 14:54
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: robertukf » 30 lip 2013, 14:39

Wszystko zależy w jakich warunkach się tak dzieje, przy wczorajszym upale i wolnej jeÂździe w korkach jak najbardziej może się temperatura podnieść i wcale się temu nie dziwię

100 stopni dla oleju to norma. Przy 120 nic złego się nie dzieje (połowa skali)

Posprawdzajcie czy chodzą wszystkie wiatraki powinny być 3- z przodu jest wiatrak klimy . Za chłodnicami po lewej jest elektryczny wody i wisko po prawej.

Do sprawdzenia też dodatkowa pompa obiegu wody i jej czujnik - odpowiada za nią czujnik 2 pin zielony za głowicą od kierowcy.


ale dzisiaj zapewne problemy nie występują bo jest duuużo chłodniej

QQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 08 cze 2012, 20:41
Lokalizacja: Lublin

Post autor: QQ » 30 lip 2013, 17:16

o wilku mowa ;p

xzibi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 01 lip 2013, 18:32
Lokalizacja: Polska

Post autor: xzibi » 03 sie 2013, 12:58

a może ktoś wie dlaczego nie działa drugi wentylator ten obok wiskozy elektryczny ponieważ u mnie coś on nie bardzo ma chęć chodzić

daroel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 29 lip 2014, 09:01
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: daroel » 29 lip 2014, 09:21

xzibi, Witam, mam w Allroadzie 2,7 biturbo dokładnie taki sam problem jaki był poruszany. Temperatura w ukladzie chłodzenia wzrasta do 100-110 st. i napięcie ładowania spada do 12-12,5 V. Widziałem że temat był już kilka razy poruszany i mam pytanie, czy ktoś ustalił z czego to może wynikać. Mojego Audika diagnozowało już kilka serwisów. Wymieniali alternator, napinacze paska, sprawdzali instalację itd. Jednak nadal nic się nie zmieniło. może komuś udało się rozwiązać problem.
DL

Genonef
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 21 mar 2016, 12:05
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Genonef » 13 maja 2016, 13:43

3 lata minęły - może ktoś odkrył o co chodzi z tymi objawami (podwyższona temperatura wody i oleju + niskie napięcie ładowania jadąc w korkach). Mam to samo i nie wiem czy w ogóle się tym przejmować (bo w sumie niczemu to nie szkodzi), czy lepiej coś z tym zrobić zanim stan się pogorszy...

PS. sorry za wykopanie tematu - google mnie tu skierowało :P

mrporpoise
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
Imię: Leszek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mrporpoise » 16 maja 2016, 22:14

Do sprawdzenia instalacja. Przede wszystkim sprawdzić czy masa jest ok. Dalej przy bardzo dużych upałach spada wydajność WSZYSTKICH sieci elektrycznych a im niższe napięcie tym gorzej :P Bo im cieplej tym bardziej spadają właściwości przewodzące miedzi ;)

Ogólnie - jeśli jest bardzo gorąco i uruchomią się wszystkie wiatraki + klima itd + zagrzeje się instalacja + alternator = spadek napięcia. Zwyczajna fizyka moim zdaniem i jedyne co można by próbować zrobić, to wszystkie styki czyścić itd.... ale to i tak moim zdaniem za wiele nie pomoże :)

Dalej co do grzania się - pierwsze co, sprawdzić VAGiem czy temperatura pokazana na zegarach, jest taka sama jak odczytana przez sterownik. Dalej wyczyścić porządnie chłodnicę - rozumiemy przez to przedmuchanie jej i umycie porządną chemią.

Dlaczego grzeje się w korkach przy wysokich temperaturach? Ponieważ powietrze dokoła jest rozgrzane, nie przepływa wystarczająco przez chłodnicę i tyle. Nie ma po prostu gdzie oddać temperatury z silnika. Nagrzany asfalt, nagrzane samochody dokoła. Jedyne co można zrobić to niestety maksymalnie usprawnić układ, poprzez wyczyszczenie go lub wymianę chłodnicy na jakąś customową :P

Zatem naszą tajemnicą jest zwyczajna fizyka! :)

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga