2.7T W Korkach grzeje się
2.7T W Korkach grzeje się
Witam od niedawna posiadam audi 2.7 biturbo autem jezdżac tak jak jest nadworze do 25c to jest wszystko w miare okej ale jak jest cieplej w mieście olej podskakuje do 120c nawet troszkę wiecej spada wtedy ładowanie do 12v i podskakuje temperatura silnika o co może chodzic płyn czysty wisko furczy jak szalone wentylator z przodu tez smiga jak wściekly dlaczego podskakuje ta temperatura ? Z góry dzięki za pomoc
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 186
- Rejestracja: 28 wrz 2010, 13:07
- Lokalizacja: Mazowieckie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 186
- Rejestracja: 28 wrz 2010, 13:07
- Lokalizacja: Mazowieckie
Wszystko zależy w jakich warunkach się tak dzieje, przy wczorajszym upale i wolnej jeÂździe w korkach jak najbardziej może się temperatura podnieść i wcale się temu nie dziwię
100 stopni dla oleju to norma. Przy 120 nic złego się nie dzieje (połowa skali)
Posprawdzajcie czy chodzą wszystkie wiatraki powinny być 3- z przodu jest wiatrak klimy . Za chłodnicami po lewej jest elektryczny wody i wisko po prawej.
Do sprawdzenia też dodatkowa pompa obiegu wody i jej czujnik - odpowiada za nią czujnik 2 pin zielony za głowicą od kierowcy.
ale dzisiaj zapewne problemy nie występują bo jest duuużo chłodniej
100 stopni dla oleju to norma. Przy 120 nic złego się nie dzieje (połowa skali)
Posprawdzajcie czy chodzą wszystkie wiatraki powinny być 3- z przodu jest wiatrak klimy . Za chłodnicami po lewej jest elektryczny wody i wisko po prawej.
Do sprawdzenia też dodatkowa pompa obiegu wody i jej czujnik - odpowiada za nią czujnik 2 pin zielony za głowicą od kierowcy.
ale dzisiaj zapewne problemy nie występują bo jest duuużo chłodniej
xzibi, Witam, mam w Allroadzie 2,7 biturbo dokładnie taki sam problem jaki był poruszany. Temperatura w ukladzie chłodzenia wzrasta do 100-110 st. i napięcie ładowania spada do 12-12,5 V. Widziałem że temat był już kilka razy poruszany i mam pytanie, czy ktoś ustalił z czego to może wynikać. Mojego Audika diagnozowało już kilka serwisów. Wymieniali alternator, napinacze paska, sprawdzali instalację itd. Jednak nadal nic się nie zmieniło. może komuś udało się rozwiązać problem.
DL
3 lata minęły - może ktoś odkrył o co chodzi z tymi objawami (podwyższona temperatura wody i oleju + niskie napięcie ładowania jadąc w korkach). Mam to samo i nie wiem czy w ogóle się tym przejmować (bo w sumie niczemu to nie szkodzi), czy lepiej coś z tym zrobić zanim stan się pogorszy...
PS. sorry za wykopanie tematu - google mnie tu skierowało :P
PS. sorry za wykopanie tematu - google mnie tu skierowało :P
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 320
- Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
- Imię: Leszek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Do sprawdzenia instalacja. Przede wszystkim sprawdzić czy masa jest ok. Dalej przy bardzo dużych upałach spada wydajność WSZYSTKICH sieci elektrycznych a im niższe napięcie tym gorzej :P Bo im cieplej tym bardziej spadają właściwości przewodzące miedzi
Ogólnie - jeśli jest bardzo gorąco i uruchomią się wszystkie wiatraki + klima itd + zagrzeje się instalacja + alternator = spadek napięcia. Zwyczajna fizyka moim zdaniem i jedyne co można by próbować zrobić, to wszystkie styki czyścić itd.... ale to i tak moim zdaniem za wiele nie pomoże
Dalej co do grzania się - pierwsze co, sprawdzić VAGiem czy temperatura pokazana na zegarach, jest taka sama jak odczytana przez sterownik. Dalej wyczyścić porządnie chłodnicę - rozumiemy przez to przedmuchanie jej i umycie porządną chemią.
Dlaczego grzeje się w korkach przy wysokich temperaturach? Ponieważ powietrze dokoła jest rozgrzane, nie przepływa wystarczająco przez chłodnicę i tyle. Nie ma po prostu gdzie oddać temperatury z silnika. Nagrzany asfalt, nagrzane samochody dokoła. Jedyne co można zrobić to niestety maksymalnie usprawnić układ, poprzez wyczyszczenie go lub wymianę chłodnicy na jakąś customową :P
Zatem naszą tajemnicą jest zwyczajna fizyka!
Pozdrawiam

Ogólnie - jeśli jest bardzo gorąco i uruchomią się wszystkie wiatraki + klima itd + zagrzeje się instalacja + alternator = spadek napięcia. Zwyczajna fizyka moim zdaniem i jedyne co można by próbować zrobić, to wszystkie styki czyścić itd.... ale to i tak moim zdaniem za wiele nie pomoże

Dalej co do grzania się - pierwsze co, sprawdzić VAGiem czy temperatura pokazana na zegarach, jest taka sama jak odczytana przez sterownik. Dalej wyczyścić porządnie chłodnicę - rozumiemy przez to przedmuchanie jej i umycie porządną chemią.
Dlaczego grzeje się w korkach przy wysokich temperaturach? Ponieważ powietrze dokoła jest rozgrzane, nie przepływa wystarczająco przez chłodnicę i tyle. Nie ma po prostu gdzie oddać temperatury z silnika. Nagrzany asfalt, nagrzane samochody dokoła. Jedyne co można zrobić to niestety maksymalnie usprawnić układ, poprzez wyczyszczenie go lub wymianę chłodnicy na jakąś customową :P
Zatem naszą tajemnicą jest zwyczajna fizyka!

Pozdrawiam