2.7T W Korkach grzeje się
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 320
- Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
- Imię: Leszek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
masud, Nie pisze głupot. To było w formie bardziej żartu i gdybyś czytał ze zrozumieniem, to może byś taki wniosek wyciągnął. Nie ewidentnie coś nie gra, tylko przy upalnym dniu, nagrzanym asfalcie i masie samochodów dokoła, może się tak dziać. To są ekstramalne warunki a Audi nie jest jakimś nadsamochodem który NIE MA PRAWA się grzać... Podczas jazdy to nie występuje bo jest większy przepływ powietrza przez CAŁĄ chłodnicę, więc następuje lepszy odbiór ciepła generowanego przez silnik. Jeśli temperatura wokół jest ~35 stopni + nagrzany asfalt itd. to masz temperaturę w okolicach 40 kilku stopni w okolicy chłodnicy. Jeśli nadal twierdzisz 'że ewidentnie coś nie gra' to może napisz co, szczególnie że auta grzeją się jedynie w korkach.
Doprecyzuję że temperatura odczytana z klimatronika (kanał 58?) dochodzi nawet do 110*C (~100 na zegarach) zwłaszcza jak po dynamicznej jeździe trafi się na 10-15 minutowy korek. Temperatura na zewnątrz nie ma większego znaczenia - objawy te same przy 10 jak i 25 stopniach (na razie więcej nie było).
Będę zmieniać rozrząd w przyszłym tygodniu to od razu wymienię termostat oraz sprawdzę wisko, choć ogólnie to oba wentylatory chodzą dosyć żwawo... Po otworzeniu maski przy tak zagrzanym silniku można by nad nią kiełbaski z powodzeniem smażyć więc faktem jest że chłodnego powietrza to tam nie ma.. Dam znać jak mechanicy coś ustalą.
@xan - droga taka zamiana nadkoli?
Będę zmieniać rozrząd w przyszłym tygodniu to od razu wymienię termostat oraz sprawdzę wisko, choć ogólnie to oba wentylatory chodzą dosyć żwawo... Po otworzeniu maski przy tak zagrzanym silniku można by nad nią kiełbaski z powodzeniem smażyć więc faktem jest że chłodnego powietrza to tam nie ma.. Dam znać jak mechanicy coś ustalą.
@xan - droga taka zamiana nadkoli?
- Krix0
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 371
- Rejestracja: 18 kwie 2015, 21:00
- Imię: Artur
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: KGR
Jest magia naprawdę.
Kolejny olek i kolejny identyczny problem.
U mnie wygląda to tak samo jak u innych posiadaczy 2.7
Wszytkie wiatraki się wlanczaj (3sztuki), problem z ładowanie.
Co zauważyłem
1. To że wiatraki zabierają sporo prądu bo około 1V
2. Ładowanie nie poprawia się po wymianie alternatora napinacza oraz rolki
Walczę już rok z tym wymieniam po kolei wszytko
Teraz wymienię wentylator jak pisze kolega i zobaczymy.
Kolejny olek i kolejny identyczny problem.
U mnie wygląda to tak samo jak u innych posiadaczy 2.7
Wszytkie wiatraki się wlanczaj (3sztuki), problem z ładowanie.
Co zauważyłem
1. To że wiatraki zabierają sporo prądu bo około 1V
2. Ładowanie nie poprawia się po wymianie alternatora napinacza oraz rolki
Walczę już rok z tym wymieniam po kolei wszytko
Teraz wymienię wentylator jak pisze kolega i zobaczymy.
Pomoglem ?
Daj pomógł Ciebie nic nie kosztuje a mnie motywuje.
Nie zapomnij napisać czy problem znikł po otrzymanych radach, dla potomnych
Daj pomógł Ciebie nic nie kosztuje a mnie motywuje.
Nie zapomnij napisać czy problem znikł po otrzymanych radach, dla potomnych
Miałem te same objawy - dodatkowo płyn mi się zagotowywał i wtedy ubywał cały zbiornik (chyba wyrzucał nadmiar a po schłodzeniu był brak). Miałem już na 100% zdiagnozowane, że to uszczelka pod głowicą.Krix0 pisze:Jest magia naprawdę.
Kolejny olek i kolejny identyczny problem.
U mnie wygląda to tak samo jak u innych posiadaczy 2.7
Wszytkie wiatraki się wlanczaj (3sztuki), problem z ładowanie.
Co zauważyłem
1. To że wiatraki zabierają sporo prądu bo około 1V
2. Ładowanie nie poprawia się po wymianie alternatora napinacza oraz rolki
Walczę już rok z tym wymieniam po kolei wszytko
Teraz wymienię wentylator jak pisze kolega i zobaczymy.
Okazało się że przyczyną jest niesprawna pompa wody (ta elektryczna bodajże V51)
pozdr
atryda
atryda
- Krix0
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 371
- Rejestracja: 18 kwie 2015, 21:00
- Imię: Artur
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: KGR
Gdzie znajduje się ta pompa dodatkowa. Jakieś nr części lub jak to wygląda?atryda pisze:Miałem te same objawy - dodatkowo płyn mi się zagotowywał i wtedy ubywał cały zbiornik (chyba wyrzucał nadmiar a po schłodzeniu był brak). Miałem już na 100% zdiagnozowane, że to uszczelka pod głowicą.Krix0 pisze:Jest magia naprawdę.
Kolejny olek i kolejny identyczny problem.
U mnie wygląda to tak samo jak u innych posiadaczy 2.7
Wszytkie wiatraki się wlanczaj (3sztuki), problem z ładowanie.
Co zauważyłem
1. To że wiatraki zabierają sporo prądu bo około 1V
2. Ładowanie nie poprawia się po wymianie alternatora napinacza oraz rolki
Walczę już rok z tym wymieniam po kolei wszytko
Teraz wymienię wentylator jak pisze kolega i zobaczymy.
Okazało się że przyczyną jest niesprawna pompa wody (ta elektryczna bodajże V51)
Dobra znalazłem nr oem to 078965561
Później dodam fotkę z pompą i z miejscem gdzie ja znalesc w ARE I BES
Ostatnio zmieniony 22 lip 2018, 17:45 przez Krix0, łącznie zmieniany 1 raz.
Pomoglem ?
Daj pomógł Ciebie nic nie kosztuje a mnie motywuje.
Nie zapomnij napisać czy problem znikł po otrzymanych radach, dla potomnych
Daj pomógł Ciebie nic nie kosztuje a mnie motywuje.
Nie zapomnij napisać czy problem znikł po otrzymanych radach, dla potomnych
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Pompa V51 jet od kolektorem dolotowym. Niedawno był podobny wątek, w którym kolega szukał miejscu wycieku i okazało się, że była to właśnie ta dodatkowa pompa.
a6-c5-27t-wyciek-plynu-chlodniczego-vt94083.htm
Pompa dla silnika ARE ma oznaczenie 078 965 561 i w zamienniku może to być np. BOSCH 0 392 020 039. Od razu zaznaczam, że silnik BES ma inny numer tej pompy.
a6-c5-27t-wyciek-plynu-chlodniczego-vt94083.htm
Pompa dla silnika ARE ma oznaczenie 078 965 561 i w zamienniku może to być np. BOSCH 0 392 020 039. Od razu zaznaczam, że silnik BES ma inny numer tej pompy.
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
Chłodziwo w moim olku z silnikiem ARE co prawda nigdy się nie przegrzewało i zaobserwowane maxy to ok. 100*C, za to temp oleju 120*C to była norma, a jak się pogoniło auto trochę szybciej, to szło wyżej. Problem się skończył dopiero, jak przy okazji modów wpadła dodatkowa chłodnica oleju - olej trzymał się w granicach 100-110*C. Pozytywnym efektem ubocznym było to, że praktycznie silnik przestał palić olej i od wymiany do wymiany to może max. z 1l dolewałem.
Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
- Krix0
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 371
- Rejestracja: 18 kwie 2015, 21:00
- Imię: Artur
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: KGR
Olej mam 120. Ale woda koło 110 to niezbyt zdrowe. Tymbardziej że po wyjechaniu z korka i przejechaniu około 13 km z predkoscja 70-80 nie za bardzo ma ochotę spadać, dopiero po wyłączeniu silnika wiatraki nadal delikatnie chodzą i się schladza bardzo wolno.
Pomoglem ?
Daj pomógł Ciebie nic nie kosztuje a mnie motywuje.
Nie zapomnij napisać czy problem znikł po otrzymanych radach, dla potomnych
Daj pomógł Ciebie nic nie kosztuje a mnie motywuje.
Nie zapomnij napisać czy problem znikł po otrzymanych radach, dla potomnych
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga