Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6 2.7TDI] PROBLEM Z "PRZEPUSTNICÂĄ"

Silniki wysokoprężne
Audi A7 Klub

Post autor: Audi A7 Klub » 16 cze 2013, 19:55

To ja nawet nie chce sobie wyobrażać co u mnie się dzieje z sadzą :|

mbectb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 175
Rejestracja: 27 sty 2012, 22:06
Lokalizacja: Newark UK

Post autor: mbectb » 16 cze 2013, 21:36

Masakra wczoraj mialem kolektory z auta z przebiegiem 200tys km I byly w eleganckim stanie nagaru praktycznie wcale troche tluste w srodku od oleju ale wyczyscily sie bez skrobania te z twoich fotek mnie troche przerazily - to sa ori kolektory czy regenerowane juz byly ?
Czipsy, Diagnostyka, Flashowanie UK
Rozrząd Audi A6 C6 2.7 TDI BPP.

Awatar użytkownika
Pepin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 19 kwie 2013, 12:19
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Pepin » 17 cze 2013, 09:24

mbectb pisze:Masakra wczoraj mialem kolektory z auta z przebiegiem 200tys km I byly w eleganckim stanie nagaru praktycznie wcale troche tluste w srodku od oleju ale wyczyscily sie bez skrobania te z twoich fotek mnie troche przerazily - to sa ori kolektory czy regenerowane juz byly ?
o ile mi wiadomo to ori .. przynajmniej od jakiś 100-120kkm
pozdrawiam
Pepin

mbectb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 175
Rejestracja: 27 sty 2012, 22:06
Lokalizacja: Newark UK

Post autor: mbectb » 17 cze 2013, 09:42

Chodzilo mi o to czy to kolektory ktore byly od nowosci zamontowane czy wymienione byly juz :)
Czipsy, Diagnostyka, Flashowanie UK
Rozrząd Audi A6 C6 2.7 TDI BPP.

Audycja
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 126
Rejestracja: 18 maja 2013, 20:10
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Audycja » 17 cze 2013, 09:59

Ja u siebie mialem identycznie zabrudzone po 220tys nigdy nie byly wymieniane na nowe ale moze ktos juz je czyscil ja jestem 2 wlascicielem moge powiedziec ze zabawa z tym nagarem jest przednia w zasadzie przeprowadzam ten zabieg raz w roku i terz juz sporo zdazy sie tego nazbierac. <lol>

[ Dodano: 2013-06-17, 10:01 ]
Dobrze zobrazowana robota.

Awatar użytkownika
Pepin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 19 kwie 2013, 12:19
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Pepin » 17 cze 2013, 10:05

amsnake pisze:
janidrob pisze:Witajcie panowie ja tez prawdopodobnie mam problem z tymi lapkami,po podlaczeniu do kompa mam cos takiego-zawor motylkowy kol.ssacego (zespol 2) nie osiagnieto dolnego pol.krancowego P1018 -001- Gorna wartosc skrajna przekroczona-Sporadyczny
Ramka zamrozona Stan bledu 00100001,priorytet bladu 0,Czestosc bladu ;7
Mam dosc dlugo zapalony ten silniczek(jakis rok) i dopiero teraz sie za to chce wziasc..
Dodam ze nie jezdze czesto autkiem gora 15000 rocznie a nawet mniej.Mam pytanko kupic ten zestaw naprawczy i czy moze to byc cos innego... <mysli>
Zacznij od zestawu naprawczego, koszt z wymianą znikomy. Zapłaciłem 110 PLN za zestaw + 180 za jego montaz wraz z czyszczeniem kolektorów i od tamtego czasu problemów brak :)
co zawiera zestaw naprawczy i jaki ma numerek wg ETKI ?

[ Dodano: 2013-06-17, 10:09 ]
Audycja pisze:Ja u siebie mialem identycznie zabrudzone po 220tys nigdy nie byly wymieniane na nowe ale moze ktos juz je czyscil ja jestem 2 wlascicielem moge powiedziec ze zabawa z tym nagarem jest przednia w zasadzie przeprowadzam ten zabieg raz w roku i terz juz sporo zdazy sie tego nazbierac. <lol>

[ Dodano: 2013-06-17, 10:01 ]
Dobrze zobrazowana robota.
przy tym wszystkim najgorsze jest:
- wymontowanie EGRa
- trzeba uważać żeby nie połamać cięgien od silniczków klap i
- dobrze zabezpieczyć otwory dolotowe po wyjęciu, żeby nie powpadało tam coś

[ Dodano: 2013-06-17, 10:12 ]
mbectb pisze:Chodzilo mi o to czy to kolektory ktore byly od nowosci zamontowane czy wymienione byly juz :)
wg historii jaką mam z ASO ( a ta dokumentuje wymianę wycieraczek i składowanie kół przez ASO w DE) ...
to na pewno dolot był kiedyś czyszczony ale nie znalazłem nic o wymianie kolektorów ...
ja nie wymieniałem, a czyściłem je przy okazji po EGR 1x mi się zapalił ;) więc wygląda, że oryginał od 2005 roku
pozdrawiam
Pepin

Awatar użytkownika
blazej411
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 26 mar 2012, 22:15
Lokalizacja: POZNAŃ

Post autor: blazej411 » 20 cze 2013, 20:40

Panowie jaki jest koszt zestawu naprawczego na strone i jaki ma on numer?

Awatar użytkownika
stinger
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 783
Rejestracja: 20 mar 2011, 07:42
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Landsberg/Lubuskie

Post autor: stinger » 20 cze 2013, 20:47

Oj lenie nie chce się czytać całego wątka <figielek>

"Panowie zestaw naprawczy w ASO do kolektorów kosztuje 70 zł brutto na jedna strone kolektora (nr części 059198212), więc komplet 140 zł i wybór montażu we własnym zakresie lub ASO. Ja wybrałem ASO cena za pełną usługę i części 1100 zł - ważne że mam gwarancję na usługę i części więc się nie martwie. Na razie efekt osiągnięty - zapomniałem o klapach kolektora "

Awatar użytkownika
blazej411
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 26 mar 2012, 22:15
Lokalizacja: POZNAŃ

Post autor: blazej411 » 20 cze 2013, 21:05

Dzięki serdeczne :)

Awatar użytkownika
Pepin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 19 kwie 2013, 12:19
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Pepin » 21 cze 2013, 10:50

Znalezione ... niektórzy sami robią zestawy naprawcze ;)
http://img441.imageshack.us/img441/5691/dsc0135yjx.jpg
pozdrawiam
Pepin

MacDar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 07 lip 2013, 19:21
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: MacDar » 17 lip 2013, 23:38

Uhhhh.... dopadło i mnie :| niestety <zalamka> . Samochodzik dwa tyg. i klops -ciągły błąd kolektora ssącego.
Początek przerażający - pierwsza usterka, jadę do mechanika, a on że trzeba wymienić kolektor, a jeszcze lepiej dwa i to na nowe bo używki gwarancji nie dają, cena... <stres> . Mechanik nr 2, że bzdura bo padł tylko silniczek - już lepiej bo to tylko 540PLN na alleg. Ale komu tu zaufać? Kasuje kolejny raz błędy i dumam co robić. Porada u wujka Google - dwie nocki zarwane i zgłupiałem do reszty. Wyczytałem "wszystko" ale najwięcej dał mi do myślenia przedmiotowy wątek. Dlatego chce się podzielić przemyśleniami i skutkami mojego działania. Po lekturze to już zupełnie nie wiedziałem czy wchodzić w zestaw naprawczy, czy wymienić sam nastawnik "silniczek", czy regenerować, a może jednak nowe???? Czy potrzebna będzie adaptacja itp itd. Po analizie stwierdziłem, że półśrodki tzn zestaw naprawczy lub sam nastawnik nie ma sensu na dłuższą metę, jeśli to w ogóle pomoże. Sam i tak tego nie wymienię, a do tego należało by jeszcze wyczyścić i adaptować ale jak? czym? a na nowe nie ma kaski. Pozostał temat regeneracji. Dzięki forum kontakt do AZ jeden telefon i p. Jacek rozwiał wszelkie wątpliwości "zrobimy i zapomni pan o temacie" koszt 1000 niby dużo ale jak miałem kupić jeden nowy nastawnik za 540 lub w serwisie całość ..... decyzja była prosta. Okazało się, że w Wa-wie usuwają usterkę na zregenerowanych częściach od AZ za ..... 2500PLN, a wolny termin dopiero za tydzień. Szok. Pojechałem - na miejscu panowie przejrzeli samochód, wymienili kolektory, dokonali paru modyfikacji <okok> m.in. nowa kierownica z łopatkami za rozsądną cenę, przy okazji dowiedziałem się paru ciekawych rzeczy, bo to pierwsze Audi. Panowie, Panie pełen szacun dla wiedzy i podejścia tych gości. Może to prawda, że koszt regeneracji jest o wiele mniejszy, a sam element po regeneracji wygląda topornie, może można zrobić to samemu, ale liczy się ich pomysł i podejście. Ja do tej pory jeÂździłem VW i mechanicy dawali radę za rozsądne pieniądze, a ja tylko dolewałem paliwo. Teraz wiem co to jest EGR czy DPF i jaki olej stosuje się do skrzyni biegów <stres> , ale za to radość z jazdy <lol> <lol> bezcenna.
Ja osobiście jestem zadowolony (jak do tej pory) problem znikł, a ja już się umówiłem na kolejną wizytę i nie szkodzi, że to 600 km w dwie strony.
Pozdrawiam i niech moc KM będzie z Wami (teraz rozumiem co miał Yoda na myśli ;) )

mbectb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 175
Rejestracja: 27 sty 2012, 22:06
Lokalizacja: Newark UK

Post autor: mbectb » 20 lip 2013, 19:22

Dzis trafila mi sie audi Q7 3.0 z 2007 Silnik BUG przebieg tyko 66000KM z bledami kolektora po stronie pasazera w UK (zolta nalepka) oraz klapy gaszacej. Ktos zamontowal zestaw naprawczy ale nie pomoglo to za wiele. Mimo znikomego przebiegu luz na mechanizmie klap wewnatrz kolektora wynosil ok 3mm.

Obrazek

A tu juz po regeneracji I czyszczeniu :)

Obrazek

Obrazek

Warto przy okazji wyczyscic sobie dolot oraz klape gaszaca :)

Obrazek

Pozdro
Czipsy, Diagnostyka, Flashowanie UK
Rozrząd Audi A6 C6 2.7 TDI BPP.

prezes99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 22 sty 2013, 21:23
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: prezes99 » 08 sie 2013, 12:13

Mam pytanie odnośnie przepustnicy wyskakuje ponownie błąd i chcialbym sie do niej dobrac. \dodatkowo musze wymienic 6 świece zarową i chciałbym wymontowac przepustnice i ja wyczyscic... Dam rade to sam zrobic? Ile czasu to zajmuje?
A dodatkowo mam pytanie, jeżeli dawcą przepustnicy jest audi a6 z 2005 roku a mój jest z 2007 czyli przepustnica na 5 pinów to da się to jakos rozwiązać?

Awatar użytkownika
amsnake
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 29 sty 2013, 16:33
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: amsnake » 16 sie 2013, 15:53

Minęło pół roku i temat wrócił :) Wtedy zmieniłem wodziki, wyczyściłem kolektory (były dość czyste) - problem zniknął.

Błąd P2011, bank 2.
Sprawdzam silniczki (włączam i wyłączam zapłon), i jest tak:
- strona kierowcy: po włączeniu zapłonu silniczek robi test, kreci się w gorę i dół (pełen zakres), wraca na pozycje startowa, na zapłonie mogę go kręcić paluchami, po wyłączeniu zapłonu też (wraca na pozycje startowa po puszczeniu)
- strona pasażera: po włączeniu zapłonu stoi, nie moge go wtedy ręcznie przekręcić, po wyłączeniu zapłonu mogę nim kręcić, po odłączeniu wtyczki na zapłonie mogę nim kręcić, po podłączeniu z powrotem na zapłonie robi test, ale tylko kawałek (1/3 pełnego ruchu). Przy ręcznym ruszaniu wraca na pozycje startowa.

Ktory silniczek zachowuje sie prawidłowo?
Czy można stawiać na awarie silniczka?
Czy adaptacja po zmianie jest konieczna?
V40->S60->S40->S60->WRX->E90->A6 :)

camelllcamelll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1157
Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
Imię: Ryszard
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: camelllcamelll » 16 sie 2013, 17:52

amsnake pisze:Błąd P2011, bank 2.
skoro taki błąd - strona pasażera

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga