Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] Czyszczenie Cylinderków klimy

Warsztat
Awatar użytkownika
UneeK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 477
Rejestracja: 14 kwie 2011, 12:48
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: UneeK » 31 sie 2012, 11:14

Rozbierałem to dziadostwo na początku lipca (czyścić nie miałem z czego - nie było nawet nalotu), spryskałem sprayem silikonowym i złożyłem. Działało niecałe 2 m-ce, wczoraj w aucie miałem suchą saunę. <nerwus> <nerwus> <nerwus>

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 31 sie 2012, 11:33

UneeK, a powiedz mi, bo teraz z jasperem czyściliśmy je także u mnie, bo czasem się zacinały... Przyglądałeś się tym polerowanym 'bolcom', co są w cylinderkach? To czesto one posiadają po pewnym czasie jakieś nierówności i zadrapania, które trzeba spolerować, aby nie haczyły... po tym zabiegu klima/ogrzewanie działa aż miło... bez zająknięcia... nawet w skrajnych położeniach :)

Awatar użytkownika
UneeK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 477
Rejestracja: 14 kwie 2011, 12:48
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: UneeK » 03 wrz 2012, 09:40

0x4B25A pisze:UneeK, a powiedz mi, bo teraz z jasperem czyściliśmy je także u mnie, bo czasem się zacinały... Przyglądałeś się tym polerowanym 'bolcom', co są w cylinderkach? To czesto one posiadają po pewnym czasie jakieś nierówności i zadrapania, które trzeba spolerować, aby nie haczyły... po tym zabiegu klima/ogrzewanie działa aż miło... bez zająknięcia... nawet w skrajnych położeniach :)
Faktycznie miały na powierzchni siakieś, nie wiem jak to nazwać - lekkie wżery, ale nie były wyraźnie wyczuwalne pod palcem, dlatego ich nie polerowałem. Po "czyszczeniu" przejechałem około 4.500 km na klimie (różne warunki i ustawienia klimy), nic się nie działo do teraz... ehhh...

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 03 wrz 2012, 20:51

Drodzy koledzy wystarczy zrobic 2 rzeczy:
1. delikatnie papierkiem sciernym polerowac góra/dol- nie w poprzeg( ma to zapobiec zacinaniu sie)
2. obciac po jakies 2-3 mm sprezynki:)Cieplo leci wtedy gdy elektromagnes nie moze przyciagnac zaworka w dol, czyli zamknac obieg. Wiec im mniejsza sila bedzie go odpychac tym lepiej- sprawdzone organoleptycznie;)

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 03 wrz 2012, 20:56

fenomenalny pisze:1. delikatnie papierkiem sciernym polerowac góra/dol- nie w poprzeg( ma to zapobiec zacinaniu sie)
Tu się z Tobą nie zgodzę... pasta Tempo i polerujemy do połysku... nie polecam nikomu papieru ściernego ;|

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 03 wrz 2012, 21:38

0x4B25A, Nie musisz- ryski pionowe maja ulatwic prace gora dol! - ja to sprawdzilem i wiem jak dziala u mnie. a cylinderki rozpieralem juz chyba ze 30 razy:)

Awatar użytkownika
UneeK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 477
Rejestracja: 14 kwie 2011, 12:48
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: UneeK » 04 wrz 2012, 07:42

fenomenalny pisze:Drodzy koledzy wystarczy zrobic 2 rzeczy:
1. delikatnie papierkiem sciernym polerowac góra/dol- nie w poprzeg( ma to zapobiec zacinaniu sie)
2. obciac po jakies 2-3 mm sprezynki:)Cieplo leci wtedy gdy elektromagnes nie moze przyciagnac zaworka w dol, czyli zamknac obieg. Wiec im mniejsza sila bedzie go odpychac tym lepiej- sprawdzone organoleptycznie;)
OK. Będę musiał ogarnąć to jeszcze raz. Tym razem wypoleruje "bolczyki" i przyjże się sprężynkom. Mówisz, że trzeba je przyciąć? Mam nadzieje, że w razie czego znajdę podobne w jakimś długopisie?

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 04 wrz 2012, 07:52

fenomenalny pisze:a cylinderki rozpieralem juz chyba ze 30 razy:)
No właśnie... a ja tylko raz i wystarczyło <lol> <luzik>

A mówiąc poważnie, to każdy zrobi jak woli... my z jasperem zrobiliśmy na błysk i jest <okok>

UneeK pisze:Mam nadzieje, że w razie czego znajdę podobne w jakimś długopisie?
Mam tylko nadzieję, że będą równie sprężyste co te... bo jak by stawiały zbyt duży opór... to może być problem...

Awatar użytkownika
UneeK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 477
Rejestracja: 14 kwie 2011, 12:48
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: UneeK » 04 wrz 2012, 22:33

0x4B25A pisze:Mam tylko nadzieję, że będą równie sprężyste co te... bo jak by stawiały zbyt duży opór... to może być problem...
No właśnie, najpierw jednak wypoleruję bolczyki, sprężynki zostawię w spokoju... Chyba, że dalej będą problemy, wtedy pójdę tropem fenomenalnego.
Dzięki Panowie.

tomano2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 13 cze 2010, 02:35
Imię: TOMEK
Moje auto: Allroad C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: tomano2 » 24 wrz 2012, 22:47

MaTyS pisze:Nazywa się to "zespół zaworów" (4F2959617B), wystawione na alledrogo widziałem tylko do A8.

Czy zespół zaworów ma rzeczywiście numer 4F2 959 617B, bo w jednym ze sklepów internetowych otrzymałem informację, że to jest część do wersji angielskiej.
Ostatnio zmieniony 25 wrz 2012, 19:34 przez tomano2, łącznie zmieniany 1 raz.
tomano2

camelllcamelll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1157
Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
Imię: Ryszard
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: camelllcamelll » 25 wrz 2012, 04:40

tomano2 pisze:że to jest część do wersji angielskiej.
Tak, dobrą dostałeś informację - do nas jest 4F1 959 617B / koszt w ASO 1000 zeta /

Pozdr

roszkoj@post.pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 02 maja 2013, 11:24
Lokalizacja: Legnica

Post autor: roszkoj@post.pl » 04 maja 2013, 22:30

ostrożnie! ja przy składaniu urwałem śrubkę i mam biedę - płyn mi wycieka, jakoś poskręcałem , mam nadzieję że będzie dobrze <stres>
jaros

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 05 maja 2013, 00:45

hahaha tez urwale ale to przy dokencaniu:) ale juz mam nowy zestaw cylinderkow wiec jest ok:)

shaqal
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1108
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:47
Imię: hmm?
Moje auto: Inne
Rocznik: 2022
Nadwozie: Inne
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Grudziądz / Gdańsk - DES Auto
Kontakt:

Post autor: shaqal » 05 maja 2013, 10:47

Trzy tygodnie temu też wziąłem sie za czyszczenie cylinderków, wszystko poszło bez problemów. Klima działa wporządku jak na razie. Przed odkręceniem popsikalem śruby środkiem penetrującym.

cichykk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 133
Rejestracja: 04 cze 2009, 08:34
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Grójec

Post autor: cichykk » 03 cze 2013, 05:05

u mnie również pomogło czyszczenie i polerowanie :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga