Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] Czyszczenie Cylinderków klimy

Warsztat
3.0 BMK 224KM

[A6 C6] Czyszczenie Cylinderków klimy

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 07 lis 2010, 21:28

No trochę to trwało ale nie miałem czasu aby postawić nowy topic :P

Jakiś czas temu napotkałem się na wskazówki jak naprawić problem z nierównym nagrzewaniem auta (grzanie jednostronne - najczęściej od strony kierowcy) W czasie prac konserwacyjnych zrobiłem fotki toteż robię mały tutorial gdyby ktoś miał jakiś problem z ową "awarią" zaczynamy!

A bym zapomniał jeśli macie możliwość pozostawienia samochodu na parę godzin w spokoju, lub wyłączenie klimy w przeciwnym wypadku zaciągnięty pły może się ulotnić, jest tego parę ml ale lepiej nie tracić niczego :D

ÂŻyczę powodzenia!

Pozdrawiam
neimaD


Cylidry znajdziecie pod przednią listwą to jest ta pod szybą, należy zdjąć długą uszczelkę a następnie plastikową osłonę.
Załączniki
NastĂŞpnie skrĂŞcamy tylko z wyczuciem! Ja jak widaĂŚ pozbyÂłem siĂŞ dwĂłch nasadek :/<br /><br />Odpalamy i cieszymy siĂŞ dziaÂłajÂącÂą klimÂą!
NastĂŞpnie skrĂŞcamy tylko z wyczuciem! Ja jak widaĂŚ pozbyÂłem siĂŞ dwĂłch nasadek :/

Odpalamy i cieszymy siĂŞ dziaÂłajÂącÂą klimÂą!
Wyjête jak ja je nazywam cylinderki czyœcimy z &amp;quot;ró¿owego&amp;quot; nalotu, dobrze jest po czyszczeniu nasmarowaÌ WD-40 ale bardziej doradza³ bym jakiœ sylikon w spray etc.
Wyjête jak ja je nazywam cylinderki czyœcimy z &quot;ró¿owego&quot; nalotu, dobrze jest po czyszczeniu nasmarowaÌ WD-40 ale bardziej doradza³ bym jakiœ sylikon w spray etc.
Prawdopodobnie na spodzie obudowy jest przyklejona podkÂładka- Uwaga aby jej nie straciĂŚ! PrzystĂŞpujemy do czyszczenia.
Prawdopodobnie na spodzie obudowy jest przyklejona podkÂładka- Uwaga aby jej nie straciĂŚ! PrzystĂŞpujemy do czyszczenia.
Uka¿¹ siê nam dwa cylinderki wyjmuj¹c je nale¿y pamiêtaÌ ¿e s¹ na nich sprê¿ynki i lepiej uwa¿aÌ podczas wyjmowania  aby nie szukaÌ ich pod silnikiem.
Uka¿¹ siê nam dwa cylinderki wyjmuj¹c je nale¿y pamiêtaÌ ¿e s¹ na nich sprê¿ynki i lepiej uwa¿aÌ podczas wyjmowania aby nie szukaÌ ich pod silnikiem.
Po zdjêciu obudowy poka¿¹ siê naszym oczom takie &amp;quot;ustrojstwa&amp;quot; :P<br />Nale¿y je rozebraÌ wykrêcaj¹c 6 œrub.
Po zdjêciu obudowy poka¿¹ siê naszym oczom takie &quot;ustrojstwa&quot; :P
NaleÂży je rozebraĂŚ wykrĂŞcajÂąc 6 Âśrub.
Ostatnio zmieniony 29 lip 2011, 19:09 przez 3.0 BMK 224KM, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
KrzyszTTof
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:12
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: KrzyszTTof » 14 maja 2011, 15:23

A jaki znajduję się w tych "cylinderkach" płyn? zamierzam sobie je przeczyścić i na wszelki wypadek się w niego zaopatrzę
nie jeździmy szybko tylko wolno latamy :)

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 14 maja 2011, 16:33

Płyn do chłodnic... ;)

Awatar użytkownika
KrzyszTTof
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:12
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: KrzyszTTof » 15 maja 2011, 08:59

no fakt mogłem się domyśleć :) dzięki za info
nie jeździmy szybko tylko wolno latamy :)

TOMMAR_TM
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 23 lip 2011, 21:34
Lokalizacja: POMORSKIE

Post autor: TOMMAR_TM » 24 lip 2011, 22:28

DZIęKI SPRUBUJE I DAM ZNAC
POZDRAWIAM

shaqal
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:47
Imię: hmm?
Moje auto: Inne
Rocznik: Inny
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Grudziądz / Gdańsk - DES Auto
Kontakt:

Post autor: shaqal » 03 wrz 2011, 15:05

Trzeba ściągać podszybie czy nie ma takiej potrzeby? Z której strony znajduje się obudowy z cylinderkami?

Awatar użytkownika
UneeK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 477
Rejestracja: 14 kwie 2011, 12:48
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: UneeK » 06 wrz 2011, 10:45

shaqal pisze:Trzeba ściągać podszybie czy nie ma takiej potrzeby? Z której strony znajduje się obudowy z cylinderkami?
Trzeba ściągać podszybie. Cylinderki znajdują się po stronie pasażera i nie sposób ich nie zauważyć.


P.S. Rozkręcić było łatwo, wyczyścić też, natomiast ze skręceniem tych 6-ciu śrubek miałem problemy - nie chciały się wkręcać do końca. Mógłbym użyć większej siły ale uważałem żeby nie złamać torx'a (miałem tylko jeden), a komary cięły jak cholera.

Dzięki za fotostory i dokładny opis.

marcinpoznan74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 22 maja 2008, 19:54
Lokalizacja: Poznań

Post autor: marcinpoznan74 » 12 lis 2011, 11:51

Witam
Jeśli nie pomoże czyszczenie, pozostaje tylko zakup nowych ??
W ASO chcą za nie 1080 zł.

marian_17
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 22 lut 2011, 09:43
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: marian_17 » 09 sty 2012, 23:19

Witam! tez mam problemy z klimą. Nie ważne na ile stopni nastawie klime, dzieją się dziwne rzeczy. Ustawiając po obu stronach tą samą wartość. Po stronie pasażera wieje bardzo gorące powietrze. Po stronie kierowcy zimne. Jesli chce zeby u kierowcy leciało też ciepłe musze gwałtownie jechać (jechać na wysokich obrotach) Gdy jade lżej wraca wszysto tak jak wczesniej.

Bardzo dziwne zagrywki ma moja klima. Raz zimne , raz ciepłe....

Ostatnio byłem w warsztacie i mechanik był pewny ze to te cylinderki. Wyczyscił mi je ale to nic nie pomogło.

Ma ktoś jakiś pomysł ?
WYKONANE MODY:
- Przednie lampy poliftowe LED
- Tylnie lampy Full LED
- Alu Audi S5 19"
- Polskie MENU
- Podświetlenie rejestracji LED
- Całe auto biała perła
- Końcówki tłumików 90mm
- CHIP + 46KM - Dzieki GCS Tuning

marcinpoznan74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 22 maja 2008, 19:54
Lokalizacja: Poznań

Post autor: marcinpoznan74 » 10 sty 2012, 20:33

wymienic ??

marian_17
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 22 lut 2011, 09:43
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: marian_17 » 10 sty 2012, 23:55

co wymienić ? samochód? :) heh
WYKONANE MODY:
- Przednie lampy poliftowe LED
- Tylnie lampy Full LED
- Alu Audi S5 19"
- Polskie MENU
- Podświetlenie rejestracji LED
- Całe auto biała perła
- Końcówki tłumików 90mm
- CHIP + 46KM - Dzieki GCS Tuning

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 11 sty 2012, 07:50

marian_17 pisze:co wymienić ? samochód? heh
To napewno rozwiąże problem, ale na poważnie to koledze pewnie o te zaworki chodziło, skoro czyszczenie nie przyniosło skutku...

Papek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 09 wrz 2010, 19:30
Lokalizacja: śląsk

Post autor: Papek » 26 sty 2012, 18:19

Witam! Ja też przymierzam się na dniach wyczyścić te cylinderki, bo moja klima zgłupiała kompletnie. Nawet teraz - zimą, tego ciepła z nawiewów nie da się znieść. Jakiś czas już z tym jeżdżę, mam nadzieję, że przez to nie pogorszyła się usterka, i że czyszczenie coś w ogóle da. Ale zanim się za to zabiorę, chciałem dopytać - na podstawie tego co przedstawił neimaD, czy te sprężynki są tam jakoś do tych cylinderków przyczepione, czy są luźne, bo trochę sie obawiam, że po zdjęciu pokrywy, te sprężynki mi powyskakują, albo że je zdejmę i nie będę umiał założyć. Więc może ktoś mi podpowie, jak one tam sa przymocowane, i jak je się zdejmuje i zakłada. No i czy cylinderki są włożone tam w środek luźno czy się je jakoś 'specjalnie' demontuje. I czy jeżeli nie będzie na nich widac żadnego nalotu to czy czyszczenie coś w ogóle da...? Czym to czyścić? Bo potem wiem że dobrze jest popsikać olejem silikonowym. I czy oprócz samych cylinderków czyscić coś jeszcze? Pokrywę w środku, uszczelki itp. Zastanawiałem się, czy w przypadku gdyby czyszczenie nie pomogło, to czy wymiana tych moich cylinderków na używane na przykład też miała by sens. Bo w sumie cena nowych jak na taki drobiazg to jest skandaliczna.
Pomóżcie, proszę.

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 26 sty 2012, 19:05

Papek,
po odkręceniu śrubek wszystko robisz manualnie z wyczuciem, po rozkręceniu demontujesz i powoli wszystko delikatnie przekładasz, żeby nie zgubić podkładek czy sprężynek (spadnie pod silnik... możesz już nie odnaleźć), czyścisz czym chcesz byle nie zostawić nitek, brudu itp...(fibra) Nie używasz oleju silnikowego do przesmarowania tylko WD albo spray teflonowy (mała ilość). Co czyścić... co się da :)

Pozdro

Papek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 09 wrz 2010, 19:30
Lokalizacja: śląsk

Post autor: Papek » 26 sty 2012, 19:36

Napisałem 'olej silikonowy' a nie silnikowy <lol> A już się przestraszyłem <lol> Ale ten silikonowy może być...? Dzisiaj kupiłem taki jakiś (z przeznaczeniem m.in. do uszczelek, łaĂącuchów, zamków itp.) A podpowiedz mi jak mocno to nasmarować. Nie zaszkodzi jak się całe zaleje takim olejem w sprayu czy tylko określoną część?

Czyli rozumiem, że tą sprężynkę tez zdejmuje się bez walki... O tyle dobrze. Ktoś tu pisał o problemach z dokręceniem... Potwierdza się to czy to pojedyncze przypadki - jak się trafi? Trochę bieda by była, jakby nie udało sie tego potem podokrecać.

Dzięki serdeczne za pomoc. Będę informować jaki będzie efekt operacji.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga