Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] Nierównomierne wycieranie się tarcz hamulcowych

Układ hamulcowy
Awatar użytkownika
Damiano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 20 sty 2011, 15:59
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: Damiano » 25 kwie 2013, 21:04

Aaa i jeszcze przypomniała mi się jedna rzecz. Być może będzie istotna by wykluczyć bądź przekonać się że to awaria serwa. Po zgaszeniu silnika pedał można wcisnąć jakieś 2 razy tak jakby to było ze wspomaganiem i pedał wtedy wpada do połowy, niezależnie po jakim czasie to wciskanie nastąpi od zgaszenia samochodu. Może być po 5 min jak i kilku godz. Natomiast każde kolejne wciśniecie, tzn 3,4,5 itd pedał jest twardy i nie wpada nic (mowie oczywiście cały czas o zgaszony silniku).
A gdy silnik jest zapalony do przy naciskaniu pedału hamulca słychać charakterystyczne syczenie właśnie z okolicy serwa (tam gdzie zbiorniczek od płynu hamulcowego) jak patrzę pod maska, natomiast w kabinie słychać to jakby przy pedale hamulca.
Damiano

tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Post autor: tkamicki5 » 25 kwie 2013, 21:09

to ze na zgaszonym 2-3 wciśnięcia są miękkie to normalne, jest jeszcze podciśnienie.
Co do dźwięku z okolić serwa to u siebie nie zauważyłem.

Skoro nie chcesz spróbować najpierw odpowietrzania to wywalaj serwo.

Awatar użytkownika
Damiano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 20 sty 2011, 15:59
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: Damiano » 25 kwie 2013, 21:11

Czyli kolego: tkamicki5 wskazujesz na zapowietrzony układ hamulcowy?
Ale powiedz mi jak on mógł się zapowietrzyć skoro nic przy przewodach hamulcowych nie ruszałem. Jedyne co robiłem to wyjmowałem tarcze do czyszczenia no i czyściłem zaciski. Musiałem tez do tej czynności odkręcać zaciski, a co dalej za tym idzie wyjmować klocki i docierałem na betonie do równej powierzchni. Więc jak mógł się układ zapowietrzyć?

[ Dodano: 2013-04-25, 21:14 ]
Nie no serwo to spore koszta więc najpierw spróbuje jednak odpowietrzania;) Koniecznie wszystkie koła odpowietrzać? od tyłu? Proszę o wskazówki jak dokładnie odpowietrzyć
Damiano

tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Post autor: tkamicki5 » 25 kwie 2013, 21:16

Nieszczelny odpowietrznik , bardzo częsta przyczyna. Mało płynu w zbiorniczku.

Na betonie nie wyobrażam sobie aby można doprowadzić klocki do ładu. Papier ścierny 80-100 na blacie stołu albo czegoś takiego.

Awatar użytkownika
Damiano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 20 sty 2011, 15:59
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: Damiano » 25 kwie 2013, 21:20

Nieszczelny odpowietrznik??? Co to jest i gdzie to znajdę? Bo może to moja przyczyna. W zbiorniczku mam stan maksymalny a więc na pewno go tam nie brakuje. A klocki całkiem przyzwoicie dotarły się na prostej płycie chodnikowej

[ Dodano: 2013-04-25, 21:23 ]
A to juz chyba wiem. To jest ten do odpowietrzania danego zacsiku? hm...no ale gdyby któryś był nieszczelny to rozumiem ze płyn by wyciekał, a u mnie jest wszędzie sucho
Damiano

imm3

Post autor: imm3 » 26 kwie 2013, 17:33

Damiano,

Miałem podobny problem puszczał odpowietrznik płyn nie uciekał ale pedał wpadał w podłogę, nie mogłem odpowietrzyć układu wymiana koszt ok 20 zł za 4 sztuki i jak ręką odjął.

Awatar użytkownika
Damiano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 20 sty 2011, 15:59
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: Damiano » 26 kwie 2013, 20:34

Odpowietrzniki kupię w zwykłym sklepie motoryzacyjnym? Te odpowietrzniki na przód i ty są takie same?
Ok to będzie pierwsza rzecz jaka zrobię. I odpowietrzę układ zaczynając od prawego tylnego koła tak?
Hm...ale nadal nie umiem zrozumieć jak może nie uciekać płyn przy uszkodzonym odpowietrzniku...
A tak nawiasem może być zapowietrzona pompa abs-u? jaka ją odpowietrzyć?
Damiano

Fontesen

Post autor: Fontesen » 26 kwie 2013, 21:44

Damiano pisze:Odpowietrzniki kupię w zwykłym sklepie motoryzacyjnym? Te odpowietrzniki na przód i ty są takie same?
Ok to będzie pierwsza rzecz jaka zrobię. I odpowietrzę układ zaczynając od prawego tylnego koła tak?
Hm...ale nadal nie umiem zrozumieć jak może nie uciekać płyn przy uszkodzonym odpowietrzniku...
A tak nawiasem może być zapowietrzona pompa abs-u? jaka ją odpowietrzyć?
Odpowietrzasz od koła które jest najbliżej serwa. Czyli od lewego przodu. To co piszesz, to stara szkoła.
Co do wycierania się tarcz, to u mni ejest to samo. Nie wycierają się od strony wewnętrznej. Jutro to wszystko rozbieram, czyszczę i montuję. Tą sprężynkę też odpowiednio dognę.

Awatar użytkownika
Damiano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 20 sty 2011, 15:59
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: Damiano » 27 kwie 2013, 00:06

A czyli pod względem odpowietrzania coś się zmieniło...bo pamiętam jak odpowietrzało się od najdalej położonego układu. A teraz jest na odwrót? Ponawiam pytanie: Te odpowietrzniki kupię w zwykłym sklepie motoryzacyjnym? I czy do przodu i tyłu są takie same? A co z tą pompa abs? Ją też trzeba w jakiś sposób odpowietrzać?
Damiano

imm3

Post autor: imm3 » 28 kwie 2013, 17:02

Pompy ABS nie trzeba odpowietrzać. Odpowietrzniki przód a tył są różne.

Awatar użytkownika
Damiano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 20 sty 2011, 15:59
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: Damiano » 30 kwie 2013, 20:12

Byłem dzisiaj w sklepie i te odpowietrzniki to nie są tak od ręki dostępne. Zamówiłem i maja być na czwartek. Jak odpowietrzę układ to na pewno napiszę czy pomogło
Damiano

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 30 kwie 2013, 21:35

Damiano pisze:Byłem dzisiaj w sklepie i te odpowietrzniki to nie są tak od ręki dostępne. Zamówiłem i maja być na czwartek. Jak odpowietrzę układ to na pewno napiszę czy pomogło
Szczerze mówiąc to jakoś nie widzę tego, że to odpowietrzniki <mysli>

Cisnienie atmosferyczne to powiedzmy 1 bar=0,1 MPa. Cisnienia w układzie hamulcowym nie mierzyłem ale wg informacji zawartych na innych forach (elektroda, forum golfa) wynosi ono 7-10 Mpa (70-100 barów) w czasie hamowania.
Zreszta to logiczne, że jest róznica cisnień bo to klocki sa dociskane do tarczy a nie od niej odpychane.

Więc jak może wejść powietrze do układu o wyższym ciśnieniu a jednocześnie nie wydostaje się z niego w ogóle płyn ??? <szok> <szok> <szok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
Damiano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 20 sty 2011, 15:59
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: Damiano » 01 maja 2013, 20:27

No też tak myślałem ale stwierdziłem ze wymienić nie zaszkodzi bo to i tak koszt nieduży i przy okazji konkretnie odpowietrzę. Tylko jednak od najdalszego czy od najbliższego koła??
Damiano

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 01 maja 2013, 21:55

Kolejnosc odpowietrzania:
1- tył prawy
2- tył lewy
3- przód prawy
4- przód lewy

Po odpowietrzaniu zahamuj samochód kilka razy, w tym co najmniej jeden raz gwałtownie, tak aby zadziałał ABS.
Uważaj tylko aby ktos Ci nie wjechał w tył ! <okok>

Powyższe info na podst. Książki Napraw :)
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
Damiano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 20 sty 2011, 15:59
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: Damiano » 06 maja 2013, 18:35

Hamulce odpowietrzałem ale to jednak nic nie dało tak jak myslałem. Pedał dalej wpada gdzieś tak 1/3 pedała na zapalonym silniku.
Ale rozmawiałem ze znajomym mechanikiem i wykminilismy cos takiego: Tarcza była nierówno starta bo połowa tarczy była pokryta rdza. Więc po moim wyrównaniu klocków prawdopodobnie nie występuje dokładne doleganie klocka do tarczy. Stąd ten wpadający pedał. A druga sprawa to taka jakby z czasem hamulce mi sie poprawiały, tzn hamowanie jest słabe tylko przez 1 sek przy maksymalnym wciścnieciu pedału hamulca, natomiast jak już wpadanie ta 1/3 pedału to abs normalnie łapie na suchym asfalcie i koła piszczą.
Damiano

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga