[A6 C5] Nierównomierne wycieranie się tarcz hamulcowych
Aaa i jeszcze przypomniała mi się jedna rzecz. Być może będzie istotna by wykluczyć bądź przekonać się że to awaria serwa. Po zgaszeniu silnika pedał można wcisnąć jakieś 2 razy tak jakby to było ze wspomaganiem i pedał wtedy wpada do połowy, niezależnie po jakim czasie to wciskanie nastąpi od zgaszenia samochodu. Może być po 5 min jak i kilku godz. Natomiast każde kolejne wciśniecie, tzn 3,4,5 itd pedał jest twardy i nie wpada nic (mowie oczywiście cały czas o zgaszony silniku).
A gdy silnik jest zapalony do przy naciskaniu pedału hamulca słychać charakterystyczne syczenie właśnie z okolicy serwa (tam gdzie zbiorniczek od płynu hamulcowego) jak patrzę pod maska, natomiast w kabinie słychać to jakby przy pedale hamulca.
A gdy silnik jest zapalony do przy naciskaniu pedału hamulca słychać charakterystyczne syczenie właśnie z okolicy serwa (tam gdzie zbiorniczek od płynu hamulcowego) jak patrzę pod maska, natomiast w kabinie słychać to jakby przy pedale hamulca.
Damiano
Czyli kolego: tkamicki5 wskazujesz na zapowietrzony układ hamulcowy?
Ale powiedz mi jak on mógł się zapowietrzyć skoro nic przy przewodach hamulcowych nie ruszałem. Jedyne co robiłem to wyjmowałem tarcze do czyszczenia no i czyściłem zaciski. Musiałem tez do tej czynności odkręcać zaciski, a co dalej za tym idzie wyjmować klocki i docierałem na betonie do równej powierzchni. Więc jak mógł się układ zapowietrzyć?
[ Dodano: 2013-04-25, 21:14 ]
Nie no serwo to spore koszta więc najpierw spróbuje jednak odpowietrzania;) Koniecznie wszystkie koła odpowietrzać? od tyłu? Proszę o wskazówki jak dokładnie odpowietrzyć
Ale powiedz mi jak on mógł się zapowietrzyć skoro nic przy przewodach hamulcowych nie ruszałem. Jedyne co robiłem to wyjmowałem tarcze do czyszczenia no i czyściłem zaciski. Musiałem tez do tej czynności odkręcać zaciski, a co dalej za tym idzie wyjmować klocki i docierałem na betonie do równej powierzchni. Więc jak mógł się układ zapowietrzyć?
[ Dodano: 2013-04-25, 21:14 ]
Nie no serwo to spore koszta więc najpierw spróbuje jednak odpowietrzania;) Koniecznie wszystkie koła odpowietrzać? od tyłu? Proszę o wskazówki jak dokładnie odpowietrzyć
Damiano
Nieszczelny odpowietrznik??? Co to jest i gdzie to znajdę? Bo może to moja przyczyna. W zbiorniczku mam stan maksymalny a więc na pewno go tam nie brakuje. A klocki całkiem przyzwoicie dotarły się na prostej płycie chodnikowej
[ Dodano: 2013-04-25, 21:23 ]
A to juz chyba wiem. To jest ten do odpowietrzania danego zacsiku? hm...no ale gdyby któryś był nieszczelny to rozumiem ze płyn by wyciekał, a u mnie jest wszędzie sucho
[ Dodano: 2013-04-25, 21:23 ]
A to juz chyba wiem. To jest ten do odpowietrzania danego zacsiku? hm...no ale gdyby któryś był nieszczelny to rozumiem ze płyn by wyciekał, a u mnie jest wszędzie sucho
Damiano
Odpowietrzniki kupię w zwykłym sklepie motoryzacyjnym? Te odpowietrzniki na przód i ty są takie same?
Ok to będzie pierwsza rzecz jaka zrobię. I odpowietrzę układ zaczynając od prawego tylnego koła tak?
Hm...ale nadal nie umiem zrozumieć jak może nie uciekać płyn przy uszkodzonym odpowietrzniku...
A tak nawiasem może być zapowietrzona pompa abs-u? jaka ją odpowietrzyć?
Ok to będzie pierwsza rzecz jaka zrobię. I odpowietrzę układ zaczynając od prawego tylnego koła tak?
Hm...ale nadal nie umiem zrozumieć jak może nie uciekać płyn przy uszkodzonym odpowietrzniku...
A tak nawiasem może być zapowietrzona pompa abs-u? jaka ją odpowietrzyć?
Damiano
Odpowietrzasz od koła które jest najbliżej serwa. Czyli od lewego przodu. To co piszesz, to stara szkoła.Damiano pisze:Odpowietrzniki kupię w zwykłym sklepie motoryzacyjnym? Te odpowietrzniki na przód i ty są takie same?
Ok to będzie pierwsza rzecz jaka zrobię. I odpowietrzę układ zaczynając od prawego tylnego koła tak?
Hm...ale nadal nie umiem zrozumieć jak może nie uciekać płyn przy uszkodzonym odpowietrzniku...
A tak nawiasem może być zapowietrzona pompa abs-u? jaka ją odpowietrzyć?
Co do wycierania się tarcz, to u mni ejest to samo. Nie wycierają się od strony wewnętrznej. Jutro to wszystko rozbieram, czyszczę i montuję. Tą sprężynkę też odpowiednio dognę.
A czyli pod względem odpowietrzania coś się zmieniło...bo pamiętam jak odpowietrzało się od najdalej położonego układu. A teraz jest na odwrót? Ponawiam pytanie: Te odpowietrzniki kupię w zwykłym sklepie motoryzacyjnym? I czy do przodu i tyłu są takie same? A co z tą pompa abs? Ją też trzeba w jakiś sposób odpowietrzać?
Damiano
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Szczerze mówiąc to jakoś nie widzę tego, że to odpowietrznikiDamiano pisze:Byłem dzisiaj w sklepie i te odpowietrzniki to nie są tak od ręki dostępne. Zamówiłem i maja być na czwartek. Jak odpowietrzę układ to na pewno napiszę czy pomogło
Cisnienie atmosferyczne to powiedzmy 1 bar=0,1 MPa. Cisnienia w układzie hamulcowym nie mierzyłem ale wg informacji zawartych na innych forach (elektroda, forum golfa) wynosi ono 7-10 Mpa (70-100 barów) w czasie hamowania.
Zreszta to logiczne, że jest róznica cisnień bo to klocki sa dociskane do tarczy a nie od niej odpychane.
Więc jak może wejść powietrze do układu o wyższym ciśnieniu a jednocześnie nie wydostaje się z niego w ogóle płyn ? <szok> <szok> <szok>
Części samochodowe online - Motostacja pl
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Kolejnosc odpowietrzania:
1- tył prawy
2- tył lewy
3- przód prawy
4- przód lewy
Po odpowietrzaniu zahamuj samochód kilka razy, w tym co najmniej jeden raz gwałtownie, tak aby zadziałał ABS.
Uważaj tylko aby ktos Ci nie wjechał w tył !
Powyższe info na podst. Książki Napraw
1- tył prawy
2- tył lewy
3- przód prawy
4- przód lewy
Po odpowietrzaniu zahamuj samochód kilka razy, w tym co najmniej jeden raz gwałtownie, tak aby zadziałał ABS.
Uważaj tylko aby ktos Ci nie wjechał w tył !
Powyższe info na podst. Książki Napraw
Części samochodowe online - Motostacja pl
Hamulce odpowietrzałem ale to jednak nic nie dało tak jak myslałem. Pedał dalej wpada gdzieś tak 1/3 pedała na zapalonym silniku.
Ale rozmawiałem ze znajomym mechanikiem i wykminilismy cos takiego: Tarcza była nierówno starta bo połowa tarczy była pokryta rdza. Więc po moim wyrównaniu klocków prawdopodobnie nie występuje dokładne doleganie klocka do tarczy. Stąd ten wpadający pedał. A druga sprawa to taka jakby z czasem hamulce mi sie poprawiały, tzn hamowanie jest słabe tylko przez 1 sek przy maksymalnym wciścnieciu pedału hamulca, natomiast jak już wpadanie ta 1/3 pedału to abs normalnie łapie na suchym asfalcie i koła piszczą.
Ale rozmawiałem ze znajomym mechanikiem i wykminilismy cos takiego: Tarcza była nierówno starta bo połowa tarczy była pokryta rdza. Więc po moim wyrównaniu klocków prawdopodobnie nie występuje dokładne doleganie klocka do tarczy. Stąd ten wpadający pedał. A druga sprawa to taka jakby z czasem hamulce mi sie poprawiały, tzn hamowanie jest słabe tylko przez 1 sek przy maksymalnym wciścnieciu pedału hamulca, natomiast jak już wpadanie ta 1/3 pedału to abs normalnie łapie na suchym asfalcie i koła piszczą.
Damiano
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga