[INNY] Układ doprowadzania wtórnego powietrza SAI
Szczelność sprawdzę jak zrobi się cieplej. Co do instalki to jest raczej git. Myślę nad tulejkami do sąd za katami bo jak już nie spełnia euro4 tylko euro3 to może być przyczyną wywalania checka i może trzeba je oszukać.
A dziś mi wywaliło nowy błąd
16804 system katalizatora poniżej progu wydajności strona 1 brak osprzętu/ nie związany ze sprzętem
A dziś mi wywaliło nowy błąd
16804 system katalizatora poniżej progu wydajności strona 1 brak osprzętu/ nie związany ze sprzętem
no, czyli zatkany kat.wolin1981 pisze:Szczelność sprawdzę jak zrobi się cieplej. Co do instalki to jest raczej git. Myślę nad tulejkami do sąd za katami bo jak już nie spełnia euro4 tylko euro3 to może być przyczyną wywalania checka i może trzeba je oszukać.
A dziś mi wywaliło nowy błąd
16804 system katalizatora poniżej progu wydajności strona 1 brak osprzętu/ nie związany ze sprzętem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 346
- Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
W silniku ARS też to gów.o jest.Miałem z tym problem bo cofało mi spaliny do filtra powietrza i przepływka wariowała i szarpało silnikiem.Zaślepiłem rurkę co wchodzi w filtr powietrza i mam spokój 

Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl
Silnik AWT tez posiada ten system.
Mam z tym rowniez problem po odpaleniu i czasem chwile pozniej potrafi sie zalaczyc i sobie jeszcze dopalic
Wlasnie dzis zabieram sie za diagnostyke organoleptyczna calego ukladu poniewaz wyskakuje blad (wg VAG 4.9 PL):
16795 Wtrysk dodatkowego powietrza nieprawidlowy przeplyw
brak osprzetu/nie zwiazany ze sprzetem
Dam znac czy cos znalazlem
Bede rowniez wdzieczny za wszelkie sugestie
Mam z tym rowniez problem po odpaleniu i czasem chwile pozniej potrafi sie zalaczyc i sobie jeszcze dopalic

Wlasnie dzis zabieram sie za diagnostyke organoleptyczna calego ukladu poniewaz wyskakuje blad (wg VAG 4.9 PL):
16795 Wtrysk dodatkowego powietrza nieprawidlowy przeplyw
brak osprzetu/nie zwiazany ze sprzetem
Dam znac czy cos znalazlem

Bede rowniez wdzieczny za wszelkie sugestie

Witam ponownie.
Niestety akcja zakonczona niepowodzeniem. Probowalem dobrac sie do pompy od spodu auta jednak juz sam demontaz oslony silnika okazal sie mocno ograniczony i skomplikowany ze wzgledu na brak przestrzeni-auto bylo w gorze na tyle na ile pozwala lewarek. Uznalem ze nawet ogledziny beda mocno utrudnione przy tak malym przeswicie i mozliwosci ruchowej wiec nie pozostaje mi nic innego jak ogarniecie kanalu lub podnosnika. Jestem w trakcie
Bede informowac na bierzaco
Niestety akcja zakonczona niepowodzeniem. Probowalem dobrac sie do pompy od spodu auta jednak juz sam demontaz oslony silnika okazal sie mocno ograniczony i skomplikowany ze wzgledu na brak przestrzeni-auto bylo w gorze na tyle na ile pozwala lewarek. Uznalem ze nawet ogledziny beda mocno utrudnione przy tak malym przeswicie i mozliwosci ruchowej wiec nie pozostaje mi nic innego jak ogarniecie kanalu lub podnosnika. Jestem w trakcie

Bede informowac na bierzaco

- xoslox
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: TOS
Link zaktualizowałemkovalnet pisze:Acha. Link do pdf'a nie działa.

W bloku silnika -01 Engine w grupie 002 i 4 pole - ogólnie szukaj gdzie wyskakuje g/s czyli masa zasysanego powietrza na sekundękovalnet pisze:Gdzie w VAG'u jest MAP (która grupa) ?

Na jałowym powinno być w granicach 2,0 - 4,5 g/s.
Takowa pompa podciśnienia - vacum pompa montowana głownie jest w Dieslach. Ale jeśli jest w benzyniaku to jest elektryczna i zlokalizowana jest obok zbiorniczka z płynem od wspomagania pod tą osłonką, ale jak się nie mylę takowa była tylko w Tiptronicach.kovalnet pisze:czy w naszych silnikach jest pompa podciśnienia?
W zwykłych silnikach jest chyba tylko pneumatyczny wzmacniacz siły hamowania tzw. serwo. Zintegrowany ze zbiorniczkiem płynu hamulcowego

Masz tam na schematach zaznaczony element, który idzie właśnie do wzmacniacza siły hamowania - chodzi o eżektor, a działa to tak, że jak depniesz w pedał hamulca to zaworek w środku się zamyka i wspomaga układ hamulcowy. Dodatkowo eżektor jest odpowiedzialny za odpowietrzenie komory silnika i jest zarazem częścią w instalacji podciśnieniowej. Zapchany eżektor i odma powodują, że wzrasta ciśnienie i olej zostaje wywalony w najsłabszym punkcie, czyli np. korkiem olejowym, uszczelką dekli lub zaślepkami wałka. W normalnym stanie nie powinien puszczać powietrza do serwa.
- kovalnet
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 42
- Rejestracja: 27 gru 2012, 21:58
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: MARCINOWICE
Ezektor kojarzę. Tylko mnie ta pompa zastanawiała. Czyli podciśnieie mamy z kolektora?
Nie powinno byc podciśnienie w kPa, ewentualnie mBarach, Atm. czy w mmHg
?
Bo g/s to chyba przepływ.
-------------------
Już znalazłem:
Chyba są dwa różne systemy:
"Systems with Mass Airflow Sensor" i tam jest Air mass [g/s]
albo
"Systems with intake manifold pressure sensor" wówczas jest Intake manifold pressure [mbar]
I faktycznie 2 gr. 4 poz. albo 3 gr. 2 poz. ewentualnie 7 gr. 3 poz.
Nie powinno byc podciśnienie w kPa, ewentualnie mBarach, Atm. czy w mmHg

Bo g/s to chyba przepływ.
-------------------
Już znalazłem:
Chyba są dwa różne systemy:
"Systems with Mass Airflow Sensor" i tam jest Air mass [g/s]
albo
"Systems with intake manifold pressure sensor" wówczas jest Intake manifold pressure [mbar]
I faktycznie 2 gr. 4 poz. albo 3 gr. 2 poz. ewentualnie 7 gr. 3 poz.
Witam.
W koncu problem z pompa powietrza wtornego rozwiazany. Usterka usunieta-rurka laczaca o nr 058133817D byla w dwoch czesciach. Pekla tuz przy kolanku laczacym (kruchy plastik). Rurke naprawilem i bedzie sluzyc do czasu zamowienia i otrzymania nowej.
Uszkodzenie zlokalizowalem od spodu auta po demontazu oslony silnika. Mozna wtedy obejrzec przewody wchodzace i wychodzace z pompy. W moim przypadku zdemontowalem rowniez calkowicie obudowe filtra powietrza gdyz latwiej bylo mi sie dostac do uszkodzonej rurki od gory.
Zastanawiajace jest to, ze po naprawie spalanie wzroslo do 11l. Niby niewiele bo z 10.7l ale wzroslo. Nie jest to dla mnie logiczne ale moze ktos wie jaka moze byc tego przyczyna? Czytalem ze moze palic wiecej gdy wystepuje problem z SAI. Ale ze po usunieciu usterki?
Bede wdzieczny za sugestie wtajemniczonych w SAI
W koncu problem z pompa powietrza wtornego rozwiazany. Usterka usunieta-rurka laczaca o nr 058133817D byla w dwoch czesciach. Pekla tuz przy kolanku laczacym (kruchy plastik). Rurke naprawilem i bedzie sluzyc do czasu zamowienia i otrzymania nowej.
Uszkodzenie zlokalizowalem od spodu auta po demontazu oslony silnika. Mozna wtedy obejrzec przewody wchodzace i wychodzace z pompy. W moim przypadku zdemontowalem rowniez calkowicie obudowe filtra powietrza gdyz latwiej bylo mi sie dostac do uszkodzonej rurki od gory.
Zastanawiajace jest to, ze po naprawie spalanie wzroslo do 11l. Niby niewiele bo z 10.7l ale wzroslo. Nie jest to dla mnie logiczne ale moze ktos wie jaka moze byc tego przyczyna? Czytalem ze moze palic wiecej gdy wystepuje problem z SAI. Ale ze po usunieciu usterki?
Bede wdzieczny za sugestie wtajemniczonych w SAI

ja zmagam się z innym problemem, po hamowaniu (zimą przy działającym ABS lub ESP szczególnie) i puszczeniu hamulca słyszę buczenie, jakby coś powietrze dopompowywało.
Przepustnica czyszczona i adoptowana rok temu.
Wymieniłem przewody podciśnienia - bez skutku
Ezektor zmieniłem - bez skutku
Na kompie błędów brak. Samochód wydaje mi się jakby miał 100km a nie 165km. Wskazania sond, przepływki i zapłonu w porządku, wydaje mi się, że tylko podciśnienie podnosi mi ciśnienie...
Szlag mnie powoli trafia z tym autem
, chętnie oddałbym jakiemuś ogarniętemu mechanikowi tylko, że powiesz magiczną nazwę ezektor i już wiesz, że możesz mu co najwyżej klocki dać zmienić.
Przepustnica czyszczona i adoptowana rok temu.
Wymieniłem przewody podciśnienia - bez skutku
Ezektor zmieniłem - bez skutku
Na kompie błędów brak. Samochód wydaje mi się jakby miał 100km a nie 165km. Wskazania sond, przepływki i zapłonu w porządku, wydaje mi się, że tylko podciśnienie podnosi mi ciśnienie...
Szlag mnie powoli trafia z tym autem

Witam Wszystkich
w końcu konkretny temat... szukałem tego kilka tygodni
Może ktoś pomoże rozwiązać mój problem.
Audi A4 Avant silnik 2.4 v6 Benzyna Automat Rocznik 2003
Pierwszy błąd:
VAG-COM Version: Release 409.1-US
audi a4
Control Module Part Number: 8E0 909 552 N
Component and/or Version: 2.4L V6/5V G 0050
Software Coding: 0011581
Work Shop Code: WSC 63251
2 Faults Found:
17831 - Secondary Air Injection System: Bank 1: Insufficient Flow
P1423 - 002 - Lower Limit Exceeded
17819 - Secondary Air Injection System: Bank 2: Insufficient Flow
P1411 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
Znalazłem przyczynę(tak mi się wydawało)
Przewód od pompy wtórnego powietrza wchodzący do silniki był słabo dociśnięty, to zostalo naprawione.
Teraz systematycznie co 6,7 dni pojawia sie błąd:
17831 - Secondary Air Injection System: Bank 1: Insufficient Flow
P1423 - 002 - Lower Limit Exceeded
Sprawdzałem pompę jest ok, bezpiecznik jest ok, przekaźnik nowy ok.
Przewody od filtra do pompy ok, od pompy do silnika ok.
Nie mam pomysłu co jeszcze nie gra wiec Proszę o pomoc
Może ktoś miał coś podobnego i udało mu się rozwiązać problem
[ Dodano: 2013-09-02, 09:11 ]
dziękuje wszystkim za pomoc...
Tu chyba nikogo nie ma
w końcu konkretny temat... szukałem tego kilka tygodni
Może ktoś pomoże rozwiązać mój problem.
Audi A4 Avant silnik 2.4 v6 Benzyna Automat Rocznik 2003
Pierwszy błąd:
VAG-COM Version: Release 409.1-US
audi a4
Control Module Part Number: 8E0 909 552 N
Component and/or Version: 2.4L V6/5V G 0050
Software Coding: 0011581
Work Shop Code: WSC 63251
2 Faults Found:
17831 - Secondary Air Injection System: Bank 1: Insufficient Flow
P1423 - 002 - Lower Limit Exceeded
17819 - Secondary Air Injection System: Bank 2: Insufficient Flow
P1411 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
Znalazłem przyczynę(tak mi się wydawało)
Przewód od pompy wtórnego powietrza wchodzący do silniki był słabo dociśnięty, to zostalo naprawione.
Teraz systematycznie co 6,7 dni pojawia sie błąd:
17831 - Secondary Air Injection System: Bank 1: Insufficient Flow
P1423 - 002 - Lower Limit Exceeded
Sprawdzałem pompę jest ok, bezpiecznik jest ok, przekaźnik nowy ok.
Przewody od filtra do pompy ok, od pompy do silnika ok.
Nie mam pomysłu co jeszcze nie gra wiec Proszę o pomoc
Może ktoś miał coś podobnego i udało mu się rozwiązać problem
[ Dodano: 2013-09-02, 09:11 ]
dziękuje wszystkim za pomoc...
Tu chyba nikogo nie ma
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 53
- Rejestracja: 26 cze 2012, 22:28
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
17831 - Secondary Air Injection System: Bank 1: Insufficient Flow
P1423 - 002 - Lower Limit Exceeded
17819 - Secondary Air Injection System: Bank 2: Insufficient Flow
P1411 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
Sprawdz dokładnie wszystkie przewody, najlepiej na zimnym silniku,gdy chodzi pompa pompa powietrza, wtedy można głebiej włożyć reke ( i sie nie poparzyć), wyczujesz gdzie ucieka powietrze. Zlikwiduj nieszczelność i po sprawie.
A może pompa już niedomaga, zdejmi wąż (tylko delikatnie pękają) i zobacz czy dmucha.
P1423 - 002 - Lower Limit Exceeded
17819 - Secondary Air Injection System: Bank 2: Insufficient Flow
P1411 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
Sprawdz dokładnie wszystkie przewody, najlepiej na zimnym silniku,gdy chodzi pompa pompa powietrza, wtedy można głebiej włożyć reke ( i sie nie poparzyć), wyczujesz gdzie ucieka powietrze. Zlikwiduj nieszczelność i po sprawie.
A może pompa już niedomaga, zdejmi wąż (tylko delikatnie pękają) i zobacz czy dmucha.
- xoslox
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: TOS
Takie małe info:
Pompę wtórnego powietrza (czy działa) oraz poszczególne zawory (np. pomierzyć czy dochodzi napięcie na zawór podczas wysterowania) możemy sobie sprawdzić w VCDS/VAG w bloku silnika 01-Engine w 03-OUTPUT TEST.
Dodatkowo w Measuring Blocks na poszczególnych kanałach możemy odczytać:
![Obrazek]()
Myślę, że to dobre info do wypełnienia tematu
Pompę wtórnego powietrza (czy działa) oraz poszczególne zawory (np. pomierzyć czy dochodzi napięcie na zawór podczas wysterowania) możemy sobie sprawdzić w VCDS/VAG w bloku silnika 01-Engine w 03-OUTPUT TEST.
Dodatkowo w Measuring Blocks na poszczególnych kanałach możemy odczytać:
Myślę, że to dobre info do wypełnienia tematu
