[INNY] Układ doprowadzania wtórnego powietrza SAI
- xoslox
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 758
- Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: TOS
[INNY] Układ doprowadzania wtórnego powietrza SAI
Może nie wszyscy wiedzą, że coś takiego mają w swoich autach jak i ja do niedawna, dlatego też zamieszczam kilka materiałów do przejrzenia i poczytania.
Układ doprowadzania wtórnego powietrza
Posiadają samochody z kodem literowym silnika:
ALF
ALG
ALW
AML
AMM
AMX
AQD
ARJ
ARN
ASM
ATQ
ARE
BDV
Dzięki układowi doprowadzania wtórnego powietrza katalizator szybciej się nagrzewa i przez to wcześniej osiąga gotowość do eksploatacji po uruchomieniu zimnego silnika.
Z powodu występowania bogatej mieszanki w fazie zimnego rozruchu silnika, w spalinach występuje wysokie stężenie nie spalonych cząstek węglowodorów. Przez wtłaczanie wtórnego powietrza polepsza się dopalanie w katalizatorze, a tym samym zmniejsza się ilość szkodliwych substancji w spalinach. Ciepło uwolnione podczas dopalania skraca znacznie czas nagrzewania katalizatora, co powoduje, że jakość spalin na obrotach jałowego biegu polepsza się.
W fazie zimnego rozruchu sterownik silnika steruje pompą wtórnego powietrza poprzez przeka?nik pompy wtórnego powietrza -J299-. Powietrze dostaje się do zaworów specjalnych doprowadzania wtórnego powietrza .
Równolegle do tego wysterowany zostaje zawór doprowadzania wtórnego powietrza, który pozwala na doprowadzenie podciśnienia do zaworów specjalnych doprowadzania wtórnego powietrza. Dany zawór specjalny doprowadzania wtórnego powietrza otwiera przez to drogę dla doprowadzania wtórnego powietrza do kanałów wydechowych odpowiedniej głowicy silnika.
1 - Od obudowy filtra powietrza
2 - Silnik pompy wtórnego powietrza -V101- (Miejsce zamontowania:Z przodu z prawej strony w komorze silnika, poniżej obudowy filtra powietrza)
3 - Przeka?nik pompy wtórnego powietrza -J299- (Miejsce zamontowania:W skrzynce elektrycznej w podszybiu)
4 - Sterownik układu Motronic -J220-
5 - Prawy zawór specjalny doprowadzania wtórnego powietrza
6 - Zawór doprowadzania wtórnego powietrza -N112-
7 - Zawór zwrotny
8 - Do kolektora ssącego
9 - Lewy zawór specjalny doprowadzania wtórnego powietrza
10 - Zasobnik podciśnienia (Miejsce zamontowania: w przednim nadkolu z lewej strony pod osłoną nadkola)
Układ doprowadzania wtórnego powietrza - przegląd podzespołów:
1 - Prawy zawór specjalny doprowadzania wtórnego powietrza
2 - Uszczelka
3 - 10 Nm
4 - 22 Nm
5 - Element Y
6 - Zawór doprowadzania wtórnego powietrza -N112-
7 - 6 Nm
8 - Od zasobnika podciśnienia (Miejsce zamontowania: w przednim nadkolu z lewej strony pod osłoną nadkola )
9 - Lewy zawór specjalny doprowadzania wtórnego powietrza
10 - Uszczelka
11 - Króciec połączeniowy
12 - Uszczelka
13 - Wąż ciśnieniowy
14 - Pierścień uszczelniający typu o-ring
15 - Rura łącząca
16 - Króciec połączeniowy
Miejsce zamontowania zaworu doprowadzania wtórnego powietrza -N112-
Przykręcony w płycie blokującej zaworów elektromagnetycznych z tyłu przy silniku (patrz strzałka).
Miejsce zamontowania zaworu specjalnego doprowadzania wtórnego powietrza
Z tyłu na głowicach silnika.
Układ doprowadzania wtórnego powietrza powiązany jest z układem podciśnienia, który z kolei odpowiedzialny jest za skracanie dolotu.
Schemat układu podciśnienia:
Tu wrzuciłem pdf z opisem poszczególnych elementów obrazka: KLIK
Przyłącza podciśnienia w samochodach z układem doprowadzania wtórnego powietrza:
1 - Prawy zawór specjalny doprowadzania wtórnego powietrza (Przy głowicy silnika z tyłu z prawej strony)
2 - Do zaworu elektromagnetycznego 1 zbiornika węgla aktywnego -N80- (Przy filtrze powietrza )
3 - Jednostka sterująca przepustnicą -J338-
4 - Zawór doprowadzania wtórnego powietrza -N112-
5 - Zawór zwrotny
6 - Zawór przełączania długości kolektora ssącego -N156-
7 - Do wzmacniacza siły hamowania
8 - Do pompy diagnostycznej układu paliwowego -V144-
q Dla samochodów w wersji przeznaczonej dla USA
9 - Lewy zawór specjalny doprowadzania wtórnego powietrza
10 - Regulator ciśnienia paliwa
11 - Do zasobnika podciśnienia (W przednim prawym nadkolu)
12 - Kolektor ssący
13 - Do elementu nastawczego przełączania długości kolektora ssącego
Źródło: Elsa + Etka.
Zapraszam do dyskusji i rozwijania tematu
Układ doprowadzania wtórnego powietrza
Posiadają samochody z kodem literowym silnika:
ALF
ALG
ALW
AML
AMM
AMX
AQD
ARJ
ARN
ASM
ATQ
ARE
BDV
Dzięki układowi doprowadzania wtórnego powietrza katalizator szybciej się nagrzewa i przez to wcześniej osiąga gotowość do eksploatacji po uruchomieniu zimnego silnika.
Z powodu występowania bogatej mieszanki w fazie zimnego rozruchu silnika, w spalinach występuje wysokie stężenie nie spalonych cząstek węglowodorów. Przez wtłaczanie wtórnego powietrza polepsza się dopalanie w katalizatorze, a tym samym zmniejsza się ilość szkodliwych substancji w spalinach. Ciepło uwolnione podczas dopalania skraca znacznie czas nagrzewania katalizatora, co powoduje, że jakość spalin na obrotach jałowego biegu polepsza się.
W fazie zimnego rozruchu sterownik silnika steruje pompą wtórnego powietrza poprzez przeka?nik pompy wtórnego powietrza -J299-. Powietrze dostaje się do zaworów specjalnych doprowadzania wtórnego powietrza .
Równolegle do tego wysterowany zostaje zawór doprowadzania wtórnego powietrza, który pozwala na doprowadzenie podciśnienia do zaworów specjalnych doprowadzania wtórnego powietrza. Dany zawór specjalny doprowadzania wtórnego powietrza otwiera przez to drogę dla doprowadzania wtórnego powietrza do kanałów wydechowych odpowiedniej głowicy silnika.
1 - Od obudowy filtra powietrza
2 - Silnik pompy wtórnego powietrza -V101- (Miejsce zamontowania:Z przodu z prawej strony w komorze silnika, poniżej obudowy filtra powietrza)
3 - Przeka?nik pompy wtórnego powietrza -J299- (Miejsce zamontowania:W skrzynce elektrycznej w podszybiu)
4 - Sterownik układu Motronic -J220-
5 - Prawy zawór specjalny doprowadzania wtórnego powietrza
6 - Zawór doprowadzania wtórnego powietrza -N112-
7 - Zawór zwrotny
8 - Do kolektora ssącego
9 - Lewy zawór specjalny doprowadzania wtórnego powietrza
10 - Zasobnik podciśnienia (Miejsce zamontowania: w przednim nadkolu z lewej strony pod osłoną nadkola)
Układ doprowadzania wtórnego powietrza - przegląd podzespołów:
1 - Prawy zawór specjalny doprowadzania wtórnego powietrza
2 - Uszczelka
3 - 10 Nm
4 - 22 Nm
5 - Element Y
6 - Zawór doprowadzania wtórnego powietrza -N112-
7 - 6 Nm
8 - Od zasobnika podciśnienia (Miejsce zamontowania: w przednim nadkolu z lewej strony pod osłoną nadkola )
9 - Lewy zawór specjalny doprowadzania wtórnego powietrza
10 - Uszczelka
11 - Króciec połączeniowy
12 - Uszczelka
13 - Wąż ciśnieniowy
14 - Pierścień uszczelniający typu o-ring
15 - Rura łącząca
16 - Króciec połączeniowy
Miejsce zamontowania zaworu doprowadzania wtórnego powietrza -N112-
Przykręcony w płycie blokującej zaworów elektromagnetycznych z tyłu przy silniku (patrz strzałka).
Miejsce zamontowania zaworu specjalnego doprowadzania wtórnego powietrza
Z tyłu na głowicach silnika.
Układ doprowadzania wtórnego powietrza powiązany jest z układem podciśnienia, który z kolei odpowiedzialny jest za skracanie dolotu.
Schemat układu podciśnienia:
Tu wrzuciłem pdf z opisem poszczególnych elementów obrazka: KLIK
Przyłącza podciśnienia w samochodach z układem doprowadzania wtórnego powietrza:
1 - Prawy zawór specjalny doprowadzania wtórnego powietrza (Przy głowicy silnika z tyłu z prawej strony)
2 - Do zaworu elektromagnetycznego 1 zbiornika węgla aktywnego -N80- (Przy filtrze powietrza )
3 - Jednostka sterująca przepustnicą -J338-
4 - Zawór doprowadzania wtórnego powietrza -N112-
5 - Zawór zwrotny
6 - Zawór przełączania długości kolektora ssącego -N156-
7 - Do wzmacniacza siły hamowania
8 - Do pompy diagnostycznej układu paliwowego -V144-
q Dla samochodów w wersji przeznaczonej dla USA
9 - Lewy zawór specjalny doprowadzania wtórnego powietrza
10 - Regulator ciśnienia paliwa
11 - Do zasobnika podciśnienia (W przednim prawym nadkolu)
12 - Kolektor ssący
13 - Do elementu nastawczego przełączania długości kolektora ssącego
Źródło: Elsa + Etka.
Zapraszam do dyskusji i rozwijania tematu
Ostatnio zmieniony 04 sty 2015, 22:15 przez xoslox, łącznie zmieniany 10 razy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 45
- Rejestracja: 29 sty 2012, 20:39
- Lokalizacja: Lry
a ja mam takie błędy:
17819 Układ wtrysku powietrza dodatkowego 2-wymagany przepływ brak sprzętu/ nie związany ze sprzętem- błąd sporadyczny
16814 Katalizator strona 2 brak osprzętu/ nie związany ze sprzętem
silnik 2.4 aml + lpg lovato
wywala mi wtedy check, nic się nie dzieje oprócz tego ze razi w oczy. Jak go skasuje mam spokój 2,3 czasem 4 tygodnie. Katalizatory mam i resztę osprzętu jakby ktoś sugerował że może ktoś mi je rąbnął
Panowie jakieś sugestie co go boli ? Gaz założony u jednego z najlepszych instalatorów w moim regionie ale jeszcze u niego z tym nie byłem.
17819 Układ wtrysku powietrza dodatkowego 2-wymagany przepływ brak sprzętu/ nie związany ze sprzętem- błąd sporadyczny
16814 Katalizator strona 2 brak osprzętu/ nie związany ze sprzętem
silnik 2.4 aml + lpg lovato
wywala mi wtedy check, nic się nie dzieje oprócz tego ze razi w oczy. Jak go skasuje mam spokój 2,3 czasem 4 tygodnie. Katalizatory mam i resztę osprzętu jakby ktoś sugerował że może ktoś mi je rąbnął
Panowie jakieś sugestie co go boli ? Gaz założony u jednego z najlepszych instalatorów w moim regionie ale jeszcze u niego z tym nie byłem.
sprawdź szczelność tego układu. szczególnie na dole, od pompy do silnika.wolin1981 pisze:a ja mam takie błędy:
17819 Układ wtrysku powietrza dodatkowego 2-wymagany przepływ brak sprzętu/ nie związany ze sprzętem- błąd sporadyczny
16814 Katalizator strona 2 brak osprzętu/ nie związany ze sprzętem
silnik 2.4 aml + lpg lovato
wywala mi wtedy check, nic się nie dzieje oprócz tego ze razi w oczy. Jak go skasuje mam spokój 2,3 czasem 4 tygodnie. Katalizatory mam i resztę osprzętu jakby ktoś sugerował że może ktoś mi je rąbnął
Panowie jakieś sugestie co go boli ? Gaz założony u jednego z najlepszych instalatorów w moim regionie ale jeszcze u niego z tym nie byłem.
co do checka to jakie to błędy. bardzo możliwe że instalka nie jest dobrze wyregulowana.
błąd 16814 moze być związany że katalizator od strony kierowcy jest przypchany. ale to trzeba jeszcze zweryfikować.
auto masz poliftowe, więc 4 sondy. 2 przez i 2 za katami.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga