Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C6] bicie tarcz po wymianie - 2 komplet i dalej to samo

Układ hamulcowy
ODPOWIEDZ
tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Post autor: tkamicki5 » 13 lut 2013, 19:16

quattromtm pisze:KRAWCRAF miales racje <uoee> bicie pojawiło sie po ok 3 tys km. Wymieniłem nawet łożyska i dalej to samo.
Więc zakupiłem cały komplet (trzeci już) w ASO na przód i tył razem z klockami za 2100 zł i jest spora róznica w hamowaniu, już kilka razy z 200km/h do 60 km/h i zero problemów (mam nadzieje że tak zostanie)
Teraz żałuje, że nie kupiłem na początku w ASO :|

docierałeś wcześniej nowy zestaw przed takim heblowaniem 200-->60 ???

quattromtm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 03 maja 2012, 08:26
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: swietokrzyskie

Post autor: quattromtm » 13 lut 2013, 20:05

tak. zrobilem conajmniej 1500 km zanim tak zaczalem.

Awatar użytkownika
metronomus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 31 sty 2010, 21:14
Lokalizacja: Kępno
Kontakt:

Post autor: metronomus » 13 lut 2013, 22:04

(nie czytałem wszystkich stron)

...

Ja miałem bicie, wymieniłem kilka razy komplet tarcz i klocków na oryginalne, ale dalej biło.

Ustało dopiero po wmianie wszystkich piast i łożysk.

Awatar użytkownika
krawcraf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 16 lis 2011, 19:20
Imię: Krawiec
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krawcraf » 28 lut 2013, 17:44

Ja tam swoich z ASO nie docierałem wcale. Powiedzieli mi żeby się nie cackał z nimi bo jak mają się pogiąć to i tak się pogną i będziemy wymieniać :) Od razu tego samego dnia poszły ostre heble i problemów nie ma do dziś. Zrobione już dużo km, podniesiona moc i hamowania z 250km/h. Zero problemów ;)
Mody:
185@218PS, 395@450NM
Tempomat
Końcówki RS
Środek S-Line
Będzie:
Kamera cofania
TV
Bluetooth
Shadow Line

Awatar użytkownika
Lewian
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 334
Rejestracja: 11 kwie 2012, 22:20
Imię: Adam
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2019
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Lokalizacja: Kleczew
Kontakt:

Post autor: Lewian » 28 lut 2013, 17:48

krawcraf pisze:Ja tam swoich z ASO nie docierałem wcale. Powiedzieli mi żeby się nie cackał z nimi bo jak mają się pogiąć to i tak się pogną i będziemy wymieniać :) Od razu tego samego dnia poszły ostre heble i problemów nie ma do dziś. Zrobione już dużo km, podniesiona moc i hamowania z 250km/h. Zero problemów ;)

To, że z ASO nie znaczy, że nie trzeba ich układać. Jest to taki sam towar jak w każdym innym sklepie tyle, że w odpowiednio wyższej cenie. Ale jeśli sprawa montażu załatwiona była odpowiednio to nie wcale nie tak łatwo jest potem zniszczyć tarcze czy klocki.


Pozdrawiam
LEWIAN - HAMULCE
Wszystko związane z hamulcami, zapraszamy !

Gwarancja najniższej ceny - znalazłeś taniej ? pisz !

http://hamulcesklep.pl
507-857-074

Awatar użytkownika
krawcraf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 16 lis 2011, 19:20
Imię: Krawiec
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krawcraf » 28 lut 2013, 18:03

ja wcale nie twierdze, że się nie powinno docierać poprostu tym razem sobie odpuściliśmy. Pytałem nawet czy nie ich nie oszczędzać na poczatku ale stwierdzili, że jeśli jest coś skopane w piastach, łożyskach czy innych elementach to i tak się pogną więc żeby nie czekać znowu kilka dni na efekt to od razu wyjechaliśmy na ekspresówkę i ogień. Jak widac nie zaskodziło to im ;)
Mody:
185@218PS, 395@450NM
Tempomat
Końcówki RS
Środek S-Line
Będzie:
Kamera cofania
TV
Bluetooth
Shadow Line

laser19821
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 29 sty 2012, 09:14
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: laser19821 » 07 lip 2013, 10:15

panowie też mam klocki i tarcze przód ATE z allegro i bicie przy hamowaniu byłem na zbieżnosci w serwisie AUDI zrobili zbieżność niby sprawdzili łożyska jest ok czy mogę zakupić ori tarcze i klocki i zakładać je bez problemu czy sprawdzić jeszcze coś dodam że nikt nie ustawił zbieżności 4x4 jak audi używając kamer polecam

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 09 lip 2013, 07:46

laser19821 pisze:panowie też mam klocki i tarcze przód ATE z allegro i bicie przy hamowaniu byłem na zbieżnosci w serwisie AUDI zrobili zbieżność niby sprawdzili łożyska jest ok czy mogę zakupić ori tarcze i klocki i zakładać je bez problemu czy sprawdzić jeszcze coś dodam że nikt nie ustawił zbieżności 4x4 jak audi używając kamer polecam
Kolego ja kupiłem ORI Audi tarcze i klocki i po 15 tyś km musiałem przetaczać na aucie, a też zawieszenie sprawdzane, łożyska, piasty i niby wszystko ok ..... Ten co to robił mówi, że nie ma reguły.
Ori niby mniej, ale też się gną

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 09 lip 2013, 09:03

Panowie,

tak czytam i sie zastanawiam. Czy to bicie ( zaznacze, ze nie czytalem calego tematu) to bicie od krzywych tarczy.. czy moze mieliscie przypalony klocek w jednym miejscu na tarczy i stad to bicie???
<mysli>

W tym wszytskim, takze uszkodzona opona moze miec swoj udzial.
Ogladaliscie tarcze? Gladka? Bez sladow przypalenia ( miejscowego przyhartowania) <mysli>

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 09 lip 2013, 09:37

pama pisze:Panowie,

tak czytam i sie zastanawiam. Czy to bicie ( zaznacze, ze nie czytalem calego tematu) to bicie od krzywych tarczy.. czy moze mieliscie przypalony klocek w jednym miejscu na tarczy i stad to bicie???
<mysli>

W tym wszytskim, takze uszkodzona opona moze miec swoj udzial.
Ogladaliscie tarcze? Gladka? Bez sladow przypalenia ( miejscowego przyhartowania) <mysli>
Opony jedne miałem z 2011 roku na około 6 mm
w sierpniu zmienione na nówki,
następnie zimówki, które kupiłem w grudniu 2011.

ÂŚladów po przypalonym klocku nie było.

Klocki i tarcze ORI Audi montowane w połowie marca 2012r.

Awatar użytkownika
Lewian
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 334
Rejestracja: 11 kwie 2012, 22:20
Imię: Adam
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2019
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Lokalizacja: Kleczew
Kontakt:

Post autor: Lewian » 09 lip 2013, 10:01

nikos pisze:Kolego ja kupiłem ORI Audi tarcze i klocki i po 15 tyś km musiałem przetaczać na aucie, a też zawieszenie sprawdzane, łożyska, piasty i niby wszystko ok ..... Ten co to robił mówi, że nie ma reguły.
Ori niby mniej, ale też się gną
Podstawowe pytanie czy podczas wymiany mierzone było bicie piast przed założeniem tarcz oraz bicie tarcz już po montażu nowych ? Jeśli tak i pomiar był ok to pozostaje kwestia poprawnego "układania tarcz" tzw. docierania.
Bo jeśli tarcze są w miarę chociaż z tej średniej półki (nie mówię tu o chińszczyÂźnie) to nie ma prawa występować żadne bicie pod warunkiem, że opony i zawieszenie OK.

Także radziłbym przyłożyć większą uwagę do spraw montażu.
Panowie,

tak czytam i sie zastanawiam. Czy to bicie ( zaznacze, ze nie czytalem calego tematu) to bicie od krzywych tarczy.. czy moze mieliscie przypalony klocek w jednym miejscu na tarczy i stad to bicie???
<mysli>

W tym wszytskim, takze uszkodzona opona moze miec swoj udzial.
Ogladaliscie tarcze? Gladka? Bez sladow przypalenia ( miejscowego przyhartowania) <mysli>
Masz rację, wystarczy uszkodzony jeden kord opony i przy hamowaniu w pewnym zakresie prędkości już może występować bicie.


Pozdrawiam
LEWIAN - HAMULCE
Wszystko związane z hamulcami, zapraszamy !

Gwarancja najniższej ceny - znalazłeś taniej ? pisz !

http://hamulcesklep.pl
507-857-074

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 09 lip 2013, 11:26

kolego Lewian,
jakies propozycje na przyhartowane miejsce..??


Nie tylko przyhartowane, generlanie mozna tak samo zalatwic tarcze, zostawiajac auto na hamulcu zaciagnietym, a ladnie skoroduje wokol i pod klockiem... :|

Awatar użytkownika
Lewian
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 334
Rejestracja: 11 kwie 2012, 22:20
Imię: Adam
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2019
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Lokalizacja: Kleczew
Kontakt:

Post autor: Lewian » 09 lip 2013, 11:44

pama pisze:kolego Lewian,
jakies propozycje na przyhartowane miejsce..??


Nie tylko przyhartowane, generlanie mozna tak samo zalatwic tarcze, zostawiajac auto na hamulcu zaciagnietym, a ladnie skoroduje wokol i pod klockiem... :|
Jeśli nie zostały przegrzane w pierwszej fazie i są dobrze utwardzone to trochę się pojeÂździ i po wierzchu ładnie się warstwa przetrze i będzie ok, jeśli jednak już została struktura przegrzana to raczej ratunku nie ma.


Pozdrawiam
LEWIAN - HAMULCE
Wszystko związane z hamulcami, zapraszamy !

Gwarancja najniższej ceny - znalazłeś taniej ? pisz !

http://hamulcesklep.pl
507-857-074

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 09 lip 2013, 11:56

Lewian pisze:
Jeśli nie zostały przegrzane w pierwszej fazie i są dobrze utwardzone to trochę się pojeÂździ i po wierzchu ładnie się warstwa przetrze i będzie ok, jeśli jednak już została struktura przegrzana to raczej ratunku nie ma.
dzieki :>

.. co w przypadku naszych samochodow, ciezko o lekkie hamowanie.. :(
Wystarczy nagle (powiedzmy 130kmh ->0 ) i chwila postoju przy wcisnietym pedale hamulca.. i przyhartowanie murowane.

Dlatego.. warto w koncowej fazie ( na ostatnim metrze/metrach) odpuscic, aby uniknac ww. przypadku. (jesli oczywscie sytuacja drogowa na to pozwoli=
Powodzenia <okok>

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 09 lip 2013, 12:41

pama pisze:
Lewian pisze:
Jeśli nie zostały przegrzane w pierwszej fazie i są dobrze utwardzone to trochę się pojeÂździ i po wierzchu ładnie się warstwa przetrze i będzie ok, jeśli jednak już została struktura przegrzana to raczej ratunku nie ma.
dzieki :>

.. co w przypadku naszych samochodow, ciezko o lekkie hamowanie.. :(
Wystarczy nagle (powiedzmy 130kmh ->0 ) i chwila postoju przy wcisnietym pedale hamulca.. i przyhartowanie murowane.

Dlatego.. warto w koncowej fazie ( na ostatnim metrze/metrach) odpuscic, aby uniknac ww. przypadku. (jesli oczywscie sytuacja drogowa na to pozwoli=
Powodzenia <okok>
Czyli tutaj potwierdza się to co kiedyś tłumaczył mi stary fachowiec z Niemiec, pisałem o tym już tutaj w jakimś temacie i na PW pojawiły się wiadomości że jestem <glupek> Czyli że np. przy dojeżdżaniu do świateł, nie należy trzymać wciśniętego pedału hamulca zbyt długo, bo klocki odbierają ciepło z tarcz co powoduje ich deformację. Zalecał w takich przypadkach zostawić większą odległość od poprzedzającego samochodu, żeby można było trochę toczyć auto czy podjeżdżać nim żeby nie trzymać klocków w jednym miejscu na tarczy. Ja staram się trzymać tych rad i mimo iż mam naprawdę ciężką nogę nie miałem jeszcze problemu z biciem tarcz, poza jednym przypadkiem kiedy przy dość ostrej jeÂździe po serpentynach wpadłem prawym przednim kołem w kałużę. Wiadomo tarcza poszła do wymiany bo przy hamowaniu nie szło utrzymać kierownicy ;)
Pozdrawiam
Robert.
Lektor.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga