Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C6] bicie tarcz po wymianie - 2 komplet i dalej to samo

Układ hamulcowy
Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1264
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 09 lip 2013, 12:48

szalony
Czyli tutaj potwierdza się to co kiedyś tłumaczył mi stary fachowiec z Niemiec, pisałem o tym już tutaj w jakimś temacie i na PW pojawiły się wiadomości że jestem Czyli że np. przy dojeżdżaniu do świateł, nie należy trzymać wciśniętego pedału hamulca zbyt długo, bo klocki odbierają ciepło z tarcz co powoduje ich deformację.
ja bym raczej tak daleko sie nie posuwal. Hamowanie w miescie, przy swiatlach, to raczej nie zadnen wysilek dla tarzczy+klockow.

Ja bardziej sklanialbym sie ku hamowaniu ostrym, od predkosci powyzej 100kmh do calkowitego zatrzymania, z pelna moca hamulcow.

Jedno takie hamowanie i drugie pod rzad.. i stad prosta droga do miejscowego utwardzenia powierzchni tarczy. <uoee>

Co do ew. skrzywienia klocka, nie wiem. Nie wypowiem sie. <mysli>

laser19821
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 29 sty 2012, 09:14
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: laser19821 » 09 lip 2013, 12:54

dziś zakładam nowe ORI tarcze i klocki zastanawiam się czy dawać jakiś specyfik miedzy tarcze a piaste

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 09 lip 2013, 12:58

pama pisze:szalony
Czyli tutaj potwierdza się to co kiedyś tłumaczył mi stary fachowiec z Niemiec, pisałem o tym już tutaj w jakimś temacie i na PW pojawiły się wiadomości że jestem Czyli że np. przy dojeżdżaniu do świateł, nie należy trzymać wciśniętego pedału hamulca zbyt długo, bo klocki odbierają ciepło z tarcz co powoduje ich deformację.
ja bym raczej tak daleko sie nie posuwal. Hamowanie w miescie, przy swiatlach, to raczej nie zadnen wysilek dla tarzczy+klockow.

Ja bardziej sklanialbym sie ku hamowaniu ostrym, od predkosci powyzej 100kmh do calkowitego zatrzymania, z pelna moca hamulcow.

Jedno takie hamowanie i drugie pod rzad.. i stad prosta droga do miejscowego utwardzenia powierzchni tarczy. <uoee>

Co do ew. skrzywienia klocka, nie wiem. Nie wypowiem sie. <mysli>
Sorki, bo mogłem się bardziej rozwinąć ;) Chodziło mi o dojazd do świateł między innymi na dwupasmówce, właśnie przy większych prędkościach. No ale nawet w mieście można rozgrzać hamulce przy ostrej jeÂździe typu gaz-hamulec.

laser19821 nic tam nie dawaj, tylko dobrze wyczyść piastę. Nawet możesz delikatnie szlifnąć papierem.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Audi A6 Warsztat, łącznie zmieniany 1 raz.
Warsztat, naprawy Audi A6.

laser19821
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 29 sty 2012, 09:14
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: laser19821 » 09 lip 2013, 17:58

Panowie odebrałem dziś klocki i tarcze w serwisie w UK szok <szok> <szok> tarcze made in POLAND ręce mi opadły brak jakichkolwiek numerów tylko naklejki z logo audi i vw

Awatar użytkownika
Lewian
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 344
Rejestracja: 11 kwie 2012, 22:20
Imię: Adam
Rocznik: 2018
Moje auto: A6 C8
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Lokalizacja: Kleczew
Kontakt:

Post autor: Lewian » 09 lip 2013, 19:20

laser19821 pisze:Panowie odebrałem dziś klocki i tarcze w serwisie w UK szok <szok> <szok> tarcze made in POLAND ręce mi opadły brak jakichkolwiek numerów tylko naklejki z logo audi i vw

No przecież Audi samo tarcz nie produkuje ;) Mają zewnętrznych dostawców, a to jakich zależy już wyłącznie od serwisu i tego z kim podpiszą umowę.


Pozdrawiam
LEWIAN - HAMULCE
Wszystko związane z hamulcami, zapraszamy !

Gwarancja najniższej ceny - znalazłeś taniej ? pisz !

http://hamulcesklep.pl
507-857-074

laser19821
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 29 sty 2012, 09:14
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: laser19821 » 09 lip 2013, 20:25

a co sądzisz o materiałach z jakich jest zrobiona ta tarcza

[ Dodano: 2013-07-09, 21:24 ]
kolego LEWIAN założyłem dziś tarcze zrobiłem jakieś 40 km bardzo delkatnie wciskajać pedał hamulca nie mogłem sie powstrzymać zeby sprawdzić czy mam jakies bicie przy wiekrzej predkości 170 delikatnie pedał hamulca a tu trzesiawka co jest grane??? na perwno jak hamuje mocniej czuć hamulce z przodu gdzie są nowe na tyle zostawiłem ate podsuń jakąś mysl pozdro

Awatar użytkownika
Lewian
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 344
Rejestracja: 11 kwie 2012, 22:20
Imię: Adam
Rocznik: 2018
Moje auto: A6 C8
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Lokalizacja: Kleczew
Kontakt:

Post autor: Lewian » 10 lip 2013, 08:14

laser19821 pisze:a co sądzisz o materiałach z jakich jest zrobiona ta tarcza

[ Dodano: 2013-07-09, 21:24 ]
kolego LEWIAN założyłem dziś tarcze zrobiłem jakieś 40 km bardzo delkatnie wciskajać pedał hamulca nie mogłem sie powstrzymać zeby sprawdzić czy mam jakies bicie przy wiekrzej predkości 170 delikatnie pedał hamulca a tu trzesiawka co jest grane??? na perwno jak hamuje mocniej czuć hamulce z przodu gdzie są nowe na tyle zostawiłem ate podsuń jakąś mysl pozdro
Nie wiem bo nie wiem co to za produkcja.

1. wyczyściłeś na "lustro" miejsce styku tarczy z piastą ?
2. zmierzyłeś bicie piasty przed założeniem nowej tarczy ?
3. zmierzyłeś bicie nowych tarcz po ich założeniu ?
4. dostosowałeś się do zapewne dołączonej instrukcji mówiącej o pierwszej fazie układania hamulców ?

Podejrzewam, że już po tarczach jeśli je ostro przygrzałeś hamując ze 170 przed porządnym utwardzeniem ich. :|
LEWIAN - HAMULCE
Wszystko związane z hamulcami, zapraszamy !

Gwarancja najniższej ceny - znalazłeś taniej ? pisz !

http://hamulcesklep.pl
507-857-074

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 10 lip 2013, 09:21

Kolego Lewian, ja mam też do Ciebie pytanie:
W lutym auto mi stało na dworze, śnieg deszcz ponad miesiąc nie jeżdżone.
Tył był w stanie już nie najlepszym - tak się zapiekł, że było słychać tarcie, zamówiłem od Ciebie zestaw Zimmermana i już ok :), natomiast przód po miesiącu od wymiany tyłu się zorientowałem, że przy hamowaniu 180 w dół kierownicą trzęsie baaardzo.
Wiadomo od razu pada na tarcze przód - a one były zmieniane marzec 2012 r. na ORI Audi w niezależnym dość dużym serwisie co robi tylko zawieszenia, geometrię i układy hamulcowe. Tarcze miały przejechane 15 tyś km ogółem.
ÂŻeby nie wydawać na darmo pojechałem przetoczyć te przednie tarcze na kole.
Zawieszenie całe sprawdzone ok, łożyska ok, piasta była ok natomiast tarcze były pokrzywione i to najbardziej od środka.
Teraz 3 pytania do Ciebie Lewianie ;)
1. Klocki mają teraz 17 tyś ponad i tarcze też, myślisz, żeby na wiosnę jak będę miał około 25 tyś na nich i będę wymieniał klocki, tarcze też wymienić, czy zostawić te przetaczane ? Myślałem o Zimmermanie klockach - będą pasować do tych ORI Aso tarcz ? Ew cały zestaw zimmermann.
2. Czy to, że auto stało miesiąc i ręczny dokończył tylne tarcze i klocki mogło też zaszkodzić przodowi - dlatego się mogły pogiąć ?
Mechanicy zaprzeczają, ale ja po tym poczułem niepokojące objawy dopiero.
3. Jak nie to, nie przypominam sobie ostrego mega hamowania, ani wjechania w wodę, a jedynie delikatne bicie jeszcze przed przetoczeniem przy mniejszych prędkościach też właśnie po tym miesięcznym postoju, to co mogło być przyczyną pogięcia ? Opony zimowe nowe, letnie też, zawieszenie 2 niezależnych mechaników sprawdzało, tarcze przy zakładaniu rok temu - piastę przy mnie czyśli.

laser19821
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 29 sty 2012, 09:14
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: laser19821 » 10 lip 2013, 11:39

Piasty byly wyszlifowane na lustro co do piast nie dam sobie reki uciac czy sa proste nie mam czym to sprawdzic a hamowanie od okolic 170 to bylo tylko delikatne dotkniecie hamulca raczej wiem czym to grozi pozdro

Awatar użytkownika
Lewian
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 344
Rejestracja: 11 kwie 2012, 22:20
Imię: Adam
Rocznik: 2018
Moje auto: A6 C8
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Lokalizacja: Kleczew
Kontakt:

Post autor: Lewian » 10 lip 2013, 12:06

laser19821 pisze:Piasty byly wyszlifowane na lustro co do piast nie dam sobie reki uciac czy sa proste nie mam czym to sprawdzic a hamowanie od okolic 170 to bylo tylko delikatne dotkniecie hamulca raczej wiem czym to grozi pozdro
W przypadku tarcz tego rozmiaru, bo obstawiam, że masz ponad 300mm powinno się wykonać pomiar bicia czujnikiem zegarowym po zamontowaniu. Tak na przyszłość ;)
nikos pisze:1. Klocki mają teraz 17 tyś ponad i tarcze też, myślisz, żeby na wiosnę jak będę miał około 25 tyś na nich i będę wymieniał klocki, tarcze też wymienić, czy zostawić te przetaczane ? Myślałem o Zimmermanie klockach - będą pasować do tych ORI Aso tarcz ? Ew cały zestaw zimmermann.
Szczerze to jesteśmy bardzo przeciwni toczeniu tarcz, rzadko udaje się żeby ten zabieg dał efekt a tym bardziej długotrwały. Co do ORI tarcz to też zależy jakiej firmy były te tarcze, jak zapewne wiesz Audi samo nie produkuje podzespołów. Każdy serwis ma swojego dostawcę (sami dostarczamy swój towar do wielu ASO).
nikos pisze:2. Czy to, że auto stało miesiąc i ręczny dokończył tylne tarcze i klocki mogło też zaszkodzić przodowi - dlatego się mogły pogiąć ?
Mechanicy zaprzeczają, ale ja po tym poczułem niepokojące objawy dopiero.
No telepatycznie z tyłu na przód nic nie przeszło :P Ale skoro warunki atmosferyczne tak wpłynęły na tył to i na przód podziałały. Co jak co ale warunki atmosferyczne na prawdę nie oszczędzają tarcz także czasami jak ktoś mało jeÂździ to wymiana jest wymagana nie z powodu zużycia a z powodu wpływu warunków atmosferycznych.

nikos pisze:3. Jak nie to, nie przypominam sobie ostrego mega hamowania, ani wjechania w wodę, a jedynie delikatne bicie jeszcze przed przetoczeniem przy mniejszych prędkościach też właśnie po tym miesięcznym postoju, to co mogło być przyczyną pogięcia ? Opony zimowe nowe, letnie też, zawieszenie 2 niezależnych mechaników sprawdzało, tarcze przy zakładaniu rok temu - piastę przy mnie czyśli.

j.w.


Pozdrawiam
LEWIAN - HAMULCE
Wszystko związane z hamulcami, zapraszamy !

Gwarancja najniższej ceny - znalazłeś taniej ? pisz !

http://hamulcesklep.pl
507-857-074

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 10 lip 2013, 12:17

Dzięki Lewian,
w takim razie przy najbliższej wymianie klocków zmienię też tarcze,
Będę miał komplet na aucie taki sam - zimmermann i spokój.

laser19821
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 29 sty 2012, 09:14
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: laser19821 » 10 lip 2013, 13:02

lewian oriętujesz się może czy serwis ma taki zegar do mierzenia tarcz i piast

Awatar użytkownika
Lewian
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 344
Rejestracja: 11 kwie 2012, 22:20
Imię: Adam
Rocznik: 2018
Moje auto: A6 C8
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Lokalizacja: Kleczew
Kontakt:

Post autor: Lewian » 10 lip 2013, 13:22

laser19821 pisze:lewian oriętujesz się może czy serwis ma taki zegar do mierzenia tarcz i piast
Wydaje mi się, że każdy w miarę dobry warsztat powinien to mieć, tanie narzędzie a nie wyobrażam sobie wymiany tarcz bez użycia tego, tym bardziej w przypadku tarcz ponad 300mm.
LEWIAN - HAMULCE
Wszystko związane z hamulcami, zapraszamy !

Gwarancja najniższej ceny - znalazłeś taniej ? pisz !

http://hamulcesklep.pl
507-857-074

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 10 lip 2013, 17:22

szalony pisze:hodziło mi o dojazd do świateł między innymi na dwupasmówce, właśnie przy większych prędkościach. No ale nawet w mieście można rozgrzać hamulce przy ostrej jeÂździe typu gaz-hamulec.
Ja również stosuję się do tych zasad, bo na zdrowy rozum patrząc, jeśli 'odpuścimy' trochę przy hamowaniu (jeśli jest taka możliwość), to temperatura zespołu tarcza-klocek, powinna być niższa... jak na razie, 100kkm od nowości przejechane na tarczach i jedzie jak po szynach <okok>

laser19821
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 29 sty 2012, 09:14
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: laser19821 » 14 lip 2013, 07:40

kolego Levian dorzuć coś od siebie wymieniłem piasty przód i łożyska lewe prawe ORI i dalej bije przy hamowaniu co może być nie tak tarcze chodzą równiutko co jest nie tak

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja