Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6 2.7TDI] PROBLEM Z "PRZEPUSTNICĄ"

Silniki wysokoprężne
MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 28 sty 2013, 07:34

stinger coś kręci... Najpierw piszę, że "...zestaw kosztuje 70 zł brutto na jedna strone kolektora..." a potem po zamieszczeniu faktury przez Adam i Ewa, że "Dokładnie jak u mnie tylko u mnie doszedł rabat na f-rze..." ??
Jeżeli porównywał cenę naprawy u znanego nam warsztatu z ceną w ASO, to zapomniał przy tym o jednym ważnym fakcie. W warsztacie regenerowane są całe kolektory i otrzymuję się dożywotnią gwarancję, w ASO wymieniono mu elementy za kilkadziesiąt złotych i pewnie dano mu roczną gwarancję ;)

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 28 sty 2013, 08:08

To juz sam nie wiem czy 2 zamowic czy 1 ?

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 28 sty 2013, 08:28

Zestaw 059198212 (53.63PLN) zawiera po 1szt elementów, trzeba kupić dwa.

Awatar użytkownika
stinger
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 783
Rejestracja: 20 mar 2011, 07:42
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Landsberg/Lubuskie

Post autor: stinger » 28 sty 2013, 08:32

MaTyS pisze:stinger coś kręci... Najpierw piszę, że "...zestaw kosztuje 70 zł brutto na jedna strone kolektora..." a potem po zamieszczeniu faktury przez Adam i Ewa, że "Dokładnie jak u mnie tylko u mnie doszedł rabat na f-rze..." ??
Jeżeli porównywał cenę naprawy u znanego nam warsztatu z ceną w ASO, to zapomniał przy tym o jednym ważnym fakcie. W warsztacie regenerowane są całe kolektory i otrzymuję się dożywotnią gwarancję, w ASO wymieniono mu elementy za kilkadziesiąt złotych i pewnie dano mu roczną gwarancję ;)
Wystarczy czytać ze zrozumieniem:
Podawałem cene jednej szt. zestawu naprawczego i mam założone takie jak Adam i Ewa tylko dwie sztuki. Odnośnie gwarancji to fajnie brzmi to dożywotnio bo ja mam marne dwa lata i jeśli coś z kolektorami się przytnie to chętnie skorzystam z gwarancji.
Nikomu nie sugeruje wyboru między ASO, nieżaleznym warsztatem czy własnoręczną robotą. Najważniejsze że Audi wypuscilo wreszcie zestaw a nie wymienia calych kolektorów na bajońskie pieniądze.

matejko2005
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:03
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: matejko2005 » 28 sty 2013, 14:14

Witam wszystkich z przypadłością kolektorów
Wymieniony powyżej zestaw naprawczy jest dostępny w serwisie AUDI we Wrocławiu cena 56,40 za kpl na jedną stronę

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Nachbar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 20 paź 2009, 21:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Nachbar » 28 sty 2013, 14:31

wiecie co jest najlepsze... właśnie zrobiłem rozeznanie w ASO Warszawa(może to za dużo powiedziane bo dzwoniłem tylko do dwóch ASO) i sytuacja wygląda dla nich następująco. W jednym na Sz.... człowiek z serwisu twierdził, że nie ma czegoś takiego jak zestaw naprawczy do kolektorów i trzeba kupować jak się wytrą cięgna kolektory <szok>, zaś człowiek z V... powiedział, że są zestawy naprawcze ale według niego jeżeli coś takiego występuje, że zaczynają spadać cięgna z główek to na pewno jest uszkodzony również kolektor w części gdzie te główki są zamontowane i wymiana tego nic nie da.
W każdym do którego dzwoniłem na dział części, zestaw naprawczy o powyżej podanym nr. istnieje (na zamówienie) i kosztuje od 54 do 57 PLN. Oczywiście nikt nie wie czy to jest zestaw uniwersalny czy prawy i lewy... <rotfl>
Zamówione i w środę odbieram... a potem chyba się pobawię w mechanika... chyba że to jest skomplikowane i trzeba odkręcać klapy lub całe kolektory <mysli>
Audi A6 Avant S-line

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 28 sty 2013, 14:42

Nachbar, _profil

mbectb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 175
Rejestracja: 27 sty 2012, 22:06
Lokalizacja: Newark UK

Post autor: mbectb » 30 sty 2013, 21:53

Zestaw pomaga w przypadku spadajacych ciegien badz w autach po roczniku modelowym 2009 (facelift) gdzie w kolektorach wzmocniono material z ktorego wykonane sa elementy na ktorych ozadzony jest pret z klapkami. We wczesniejszych wersjach kolektorow te elementy sie wyrabiaja badrzo szybko. Wspomniany zestaw naprawczy ten pomaga na kilka tygodni dopuki sie nie wyrobi ten element ktory przenosi naped z ciegna na klapy.

Pozdrawiam
Czipsy, Diagnostyka, Flashowanie UK
Rozrząd Audi A6 C6 2.7 TDI BPP.

slg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 16 gru 2010, 07:42
Lokalizacja: Stoczek / Lubelskie

Post autor: slg » 01 lut 2013, 14:40

Chłopaki , właśnie montuje u siebie dwa zestawy naprawcze , tylko nie wiem czy to normalne , w prawym kolektorze stojac przed silnikiem klapy sa zamkniete gdy cięgno znajduje się w krancowym dolnym położeniu , w lewym kolektorze jest odwrotnie , tam ma byc , czy cos mam zamienione ?

Awatar użytkownika
Nachbar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 20 paź 2009, 21:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Nachbar » 02 lut 2013, 11:37

ja mam tak samo... ale właśnie natrafiłem na mały żeby nie powiedzieć malutki problem <nerwus> . Ja jako mechanik I stopnia wtajemniczenia dzisiaj rano obejrzałem sobie dokładnie cudeńka (zestawy naprawcze), które kupiłem i pomyślałem <mysli> : cóż za filozofia... trzeba wyciągnąć zawleczką metalową, wyjąć stary element z kolektora i zamienić go nowym, zabezpieczyć zawleczką i wpiąć nowe cięgno... Więc ochoczo poszedłem do samochodu i zabrałem się za pracę.... Ze strony kierowcy nie było najmniejszego problemu - zestaw naprawczy był zamontowany po ok. 15 min pracy <radocha> ... I na tym się radość skończyła... po stronie pasażera (ten na którym mi bardziej zależało bo był zamontowany na jakieś śrubki-dupki) wymiana okazała się niemożliwa <wnerw> a może moje umiejętności zbyt małe :[ .
Niestety ale nie mogę wyciągnąć tej nieszczęsnej zawleczki, która u mnie siedzi tak, że trzeba ją wyciągnąć w dół a tam... <szok> ... wystaje blok silnika? i nie można tego wyciągnąć. Według mnie niestety ale trzeba odkręcić to ustrojstwo (kolektor) i dopiero wtedy wymienić.... czy może się mylę? Może macie jakieś inne propozycje czy też doświadczenia....

[ Dodano: 2013-02-02, 11:54 ]
a tu zdjęcie o co mi chodzi
Załączniki
20130202_101055.jpg
Audi A6 Avant S-line

Awatar użytkownika
slaby
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 10 lip 2010, 00:45
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: slaby » 02 lut 2013, 22:29

Nachbar pisze:ja mam tak samo... ale właśnie natrafiłem na mały żeby nie powiedzieć malutki problem <nerwus> . Ja jako mechanik I stopnia wtajemniczenia dzisiaj rano obejrzałem sobie dokładnie cudeńka (zestawy naprawcze), które kupiłem i pomyślałem <mysli> : cóż za filozofia... trzeba wyciągnąć zawleczką metalową, wyjąć stary element z kolektora i zamienić go nowym, zabezpieczyć zawleczką i wpiąć nowe cięgno... Więc ochoczo poszedłem do samochodu i zabrałem się za pracę.... Ze strony kierowcy nie było najmniejszego problemu - zestaw naprawczy był zamontowany po ok. 15 min pracy <radocha> ... I na tym się radość skończyła... po stronie pasażera (ten na którym mi bardziej zależało bo był zamontowany na jakieś śrubki-dupki) wymiana okazała się niemożliwa <wnerw> a może moje umiejętności zbyt małe :[ .
Niestety ale nie mogę wyciągnąć tej nieszczęsnej zawleczki, która u mnie siedzi tak, że trzeba ją wyciągnąć w dół a tam... <szok> ... wystaje blok silnika? i nie można tego wyciągnąć. Według mnie niestety ale trzeba odkręcić to ustrojstwo (kolektor) i dopiero wtedy wymienić.... czy może się mylę? Może macie jakieś inne propozycje czy też doświadczenia....

[ Dodano: 2013-02-02, 11:54 ]
a tu zdjęcie o co mi chodzi
A prubowałeś zdjąć cięgno i przekręcić wspomniany przez Ciebie element tak aby zawleczka była z boku :) ??
slg pisze:Chłopaki , właśnie montuje u siebie dwa zestawy naprawcze , tylko nie wiem czy to normalne , w prawym kolektorze stojac przed silnikiem klapy sa zamkniete gdy cięgno znajduje się w krancowym dolnym położeniu , w lewym kolektorze jest odwrotnie , tam ma byc , czy cos mam zamienione ?
Tak ma być ,nic nie jest zamienione !!
Jest RS7 Plus PERFOR 4.0 V8 TFSI

Awatar użytkownika
Nachbar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 20 paź 2009, 21:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Nachbar » 03 lut 2013, 10:19

A prubowałeś zdjąć cięgno i przekręcić wspomniany przez Ciebie element tak aby zawleczka była z boku
niestety ale u mnie te zawleczki są na stałe w jednym położeniu... nie można ich obracać tak jak obracają się cięgna.....
Audi A6 Avant S-line

slg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 16 gru 2010, 07:42
Lokalizacja: Stoczek / Lubelskie

Post autor: slg » 03 lut 2013, 10:29

Panowie , zdjęcie kolektorów to koniecznosc , nie tylko z powodu łatwiejszego montażu zestawów naprawczych klap , ale przedewszystkim wyczyszczenia syfu z egr. Moje kolektory po prawdziwym przebiegu 200tys , miały może 50% prześwitu. Były tak oblepione nagarem że masakra. Niestety ta operacja zdjecie czyszczenie montowanie , to już nie 30 minut , i trzeba poświecić dzien.

[ Dodano: 2013-02-03, 10:29 ]
slaby, dzięki za info

Awatar użytkownika
stinger
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 783
Rejestracja: 20 mar 2011, 07:42
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Landsberg/Lubuskie

Post autor: stinger » 03 lut 2013, 10:42

Kurcze tak czytam i stwierdzam że ja bym tego jednak nie ogarnął <glupek> dobrze ze zleciłem to ASO, a dla kolegów którzy zrobili to szybko mam szacung. Ja niestety mam dwie lewe mechaniczne ręce <uoee>

slg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 16 gru 2010, 07:42
Lokalizacja: Stoczek / Lubelskie

Post autor: slg » 03 lut 2013, 11:27

stinger, tylko jak masz możliwość to przypilnuj czy napewno wyczyscili :) , nie jest to łatwe bo dostęp do środka kolektora jest ograniczony.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja