Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[a6 c6] 3.0 tdi jak poznać kończący się rozrząd

Silniki wysokoprężne
3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 14 lis 2012, 17:36

Zestaw kompletny do wymiany górnych napinaczy wraz z łańcuchami:
1.059 109 217 C lewy napinacz
2. 059 109 229 L lewy łańcuch
3. 057 109 218 K prawy napinacz
4. 059 109 229 K prawy łańcuch
5. 059109092A uszczelka
6. N91077901 pierścień usczelniający
7. N10156205 śruba
8.N91052201 śruba
9. N91077901 pierścień uszczelniający
10. 057109116J - koło
11. 057109116J - koło
12. D176501A1 - środek uszczelniający

Dzisiaj zamówiony, pacjent idzie na stół w przyszłym tygodniu.
Będę was informował, jak poszła wymiana i jak teraz wygląda odpalanie.

Pozdrawiam

slg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 16 gru 2010, 07:42
Lokalizacja: Stoczek / Lubelskie

Post autor: slg » 14 lis 2012, 18:58

2400 brutto w aso bez rabatów za ten zestaw co napisałeś nikos, więc pewnie po lekkiej znajomośći za 1700zł do wyrwania. Szkoda tylko że nie załatwia on wszystkich problemów , według mnie dużo bardziej narażony jest dolny najdłuższy łańcuch.

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 14 lis 2012, 20:05

witam chlopaki,a te napinacze z tego zestawu nikosia to sa juz te poprawione tak?jesli moglibyscie jeszcze dopisac do tej listy reszte gratow wraz z nr. czesci, ktora jest potrzebna do wymiany kompletu rozrzadu to fajnie by bylo.pozdro

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 14 lis 2012, 20:48

tomcio77 pisze:witam chlopaki,a te napinacze z tego zestawu nikosia to sa juz te poprawione tak?
dokladnie

EDIT

Jednak wymieniam kompletnie cały rozrząd. Zamówiłem części, te co podałem u góry, po rozmowach z mechanikiem i demontażem doszedłem do wniosku, że dokupujemy resztę części i robimy całość ....
Koszty małe nie są, ale jeszcze trochę nim pojeżdżę i przynajmniej będę miał spokój.
Reasumując moim prywatnym zdaniem to jednak albo wymienić same 2 górne napinacze, albo całość ....

Audikrys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 27 sty 2012, 23:17
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: Audikrys » 28 lis 2012, 14:57

Witam wszystkich,
jestem posiadaczem avanta w S-linie (manual) 232KM. przebieg na dzien dzisiejszy to okolo 170 000km.
Mialem troszke szczescia, bo zwlekalem z naprawa dzwoniacego rozrzadu (przebieg wedlug ksiazki itd oryg.) i przy wymianie napinaczy okazalo sie ze rozrzad przeskoczyl o jeden zabek..
Po wymianie gornych napinaczy zrobilem okolo 5000 kilometrow bez stresu, dzwieki dzwoniacego łańcuszka jak koszmar powrocily. Koszta wymiany nie byly zbyt wielkie bo obylo sie bez wyciagania silnika, ale i tak teraz mnie to czeka..
Z tego co juz ustalilem, nie warto sie bawic w kombinacje z napinaczami bo predzej czy pozniej i tak bedziemy musieli wymienic reszte. Koszta czesci ktore przewiduje mechanik to okolo 2500 - 3000tysiecy zl. + robocizna ??? mysle ze w 1000zł sie zamknie jezeli nie dojdzie nic wiecej pod czas naprawy.
Pozdrawiam Krys
Krys

slg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 16 gru 2010, 07:42
Lokalizacja: Stoczek / Lubelskie

Post autor: slg » 28 lis 2012, 15:25

obawiam się że dobry mechanik wezmie sporo więcej niż 1tys , za wyjecie motoru , wymiane rozrzadu i wsadzenie spowrotem wszystkiego. Za robocizne nastawiaj się raczej na okolicę 2-3tys zł.

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 28 lis 2012, 15:43

Audikrys pisze:Witam wszystkich,
jestem posiadaczem avanta w S-linie (manual) 232KM. przebieg na dzien dzisiejszy to okolo 170 000km.
Mialem troszke szczescia, bo zwlekalem z naprawa dzwoniacego rozrzadu (przebieg wedlug ksiazki itd oryg.) i przy wymianie napinaczy okazalo sie ze rozrzad przeskoczyl o jeden zabek..
Po wymianie gornych napinaczy zrobilem okolo 5000 kilometrow bez stresu, dzwieki dzwoniacego łańcuszka jak koszmar powrocily. Koszta wymiany nie byly zbyt wielkie bo obylo sie bez wyciagania silnika, ale i tak teraz mnie to czeka..
Z tego co juz ustalilem, nie warto sie bawic w kombinacje z napinaczami bo predzej czy pozniej i tak bedziemy musieli wymienic reszte. Koszta czesci ktore przewiduje mechanik to okolo 2500 - 3000tysiecy zl. + robocizna ??? mysle ze w 1000zł sie zamknie jezeli nie dojdzie nic wiecej pod czas naprawy.
Pozdrawiam Krys
To utwierdzasz mnie kolego, że dobrze robię wymieniając całość ...

Pozdrawiam

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 28 lis 2012, 19:31

Mam takie pytanko: czy ktos moze podac nr czesci ktore potzrebne sa potzrebne przy wymianie dolu?
tzn chodzi mi o nr:
Lancuchow dolnych, napianacza dolnego, slizgow dolnych i srobek ktore tam sa potrzebne wraz z uszczelkami, bez kól zebatych. bede mega wdzieczny.

igorw

Post autor: igorw » 30 lis 2012, 14:49

Też uważam, że lepiej dopłacić i mieć spokój już do końca użytkowania pojazdu, obecnie napinacze rozrządu są pozbawione wad fabrycznych więc wymiana jednorazowa.

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 30 lis 2012, 15:25

Oryginał sprawdzisz po numerach np. 059 109 217 C lewy napinacz

Natomiast jak chcesz też dolny wymieniać to już z łańcuchami, ze wszystkim. A jak sama góra, to tylko 2 górne napinacze

pawlosso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 04 gru 2009, 15:48
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: pawlosso » 11 gru 2012, 12:24

Witam
Przeczytałem temat z zainteresowaniem i mam takie pytanko czy ktoś kto wymieniał na nowe łańcuchy zmierzył może o ile one się wyciągnęły w SPAM do nowych.
I mam jeszcze jedno pytanko czemu po wymianie oleju wymieniam co 15kk na castrol ege odgłosy wszytkie milkną nawet po nocy?
pozdro

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 21 gru 2012, 19:26

Podsumowanie wymiany całego rozrządu:

ÂŁańcuchy - jeden dolny ten najdłuższy - tragedia straszna, cały powyciągany .....
ÂŁańcuchy górne - widać ślady użytkowania, ale bez tragedii. Trochę wyciągnięte.
Dolne prowadnice miały na sobie znaczne ślady - czyli dolny łańcuch już ciągnął nie tak jak trzeba. Niedługo mógłby już przeskoczyć.
Górne napinacze - widać, że wadliwe, a i zużyte. Przy tym stanie nie miały prawa trzymać oleju, przez to grzechotanie występowało ( chociaż bez tragedii).
Natomiast koła zębate stan idealny - jakby ktoś wymieniałby w przyszłości - tego akurat nie kupowałbym.
ÂŚruby tak samo, kupiłem nowe, ale to było bezzasadne.

Odpalanie rano - nareszcie jak trzeba.

Pozdrawiam

slg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 16 gru 2010, 07:42
Lokalizacja: Stoczek / Lubelskie

Post autor: slg » 22 gru 2012, 07:42

nikos, ile dałeś za robociznę ?

Orientuje się ktoś może w jakim kanale na vcds widać poprawnie ustawioną synchronizację rozrządu w 3.0TDi ?

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 22 gru 2012, 09:40

slg pisze:nikos, ile dałeś za robociznę ?

Orientuje się ktoś może w jakim kanale na vcds widać poprawnie ustawioną synchronizację rozrządu w 3.0TDi ?
Ja robiłem jeszcze inne rzeczy, serwisuje też tam pozostałe auta domowników i swoje Audi od wakacji więc miałem inne rozliczenie.

Mechanik to robi wyjmując silnik. Niektórzy tylko skrzynie zrzucają, on mówi, że dokładniej lepiej przez wyjęcie silnika chociaż robocizny w p....u więcej.

Koszt dla klienta pytałem 2000 zł , w tym jest np dolewka oleju do skrzyni ( zawsze coś wyleci - mi wszedł 1 litr), oraz jak ktoś chce wymianę płynu G12, lub w układzie kierowniczym ( tak jak ja robiłem) to też wszystkie w cenie jak i inne drobne pierdoły ...

igorw

Post autor: igorw » 22 gru 2012, 09:43

nikos, a za rozrząd ile?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja