[ A6 C5] Wolne Nagrzewanie się silnika podczas jazdy
Witam, jestem w posiadaniu Audi A6 AVF 131 od miesiąca. To mój pierwszy Diesel, no i problem z jego rozgrzaniem. Po przejechaniu 10 km dopiero auto dopiero się dogrzewało do 88 stopni i co najgorsze jak się zatrzymałem gubiło temperaturę do 80 stopni.
Postanowiłem coś z tym zrobić, po kilku konsultacjach z mechanikami postawiono mi diagnozy, albo czujnik temperatury albo termostat. Fakt był taki że temperatura w VAG wynosiła przy pełnym rozgrzaniu 72 -75 stopni, a wskaźnik pokazywał 88-89. Wymieniłem czujnik, koszt 45 zł oryginalny. Nic to nie pomogło, poza tym że temperatura na blacie była taka jak w VAGu więc wymieniłem termostat.
Skutki, auto nagrzewa się tak samo długo. Przy czym osiąga pełna temperaturę 90 stopni. Ale jest jeszcze jeden problem, jak się zatrzymam temperatura nadal spada do 80 stopni. Czym to może być spowodowane?
Powiem jeszcze że kilmatronik mam ustawiony na 20 stopni, na zewnątrz jest temperatura około 0. No i ECON mam załączony tzn. świeci się ta lampeczka na czerwono.
Postanowiłem coś z tym zrobić, po kilku konsultacjach z mechanikami postawiono mi diagnozy, albo czujnik temperatury albo termostat. Fakt był taki że temperatura w VAG wynosiła przy pełnym rozgrzaniu 72 -75 stopni, a wskaźnik pokazywał 88-89. Wymieniłem czujnik, koszt 45 zł oryginalny. Nic to nie pomogło, poza tym że temperatura na blacie była taka jak w VAGu więc wymieniłem termostat.
Skutki, auto nagrzewa się tak samo długo. Przy czym osiąga pełna temperaturę 90 stopni. Ale jest jeszcze jeden problem, jak się zatrzymam temperatura nadal spada do 80 stopni. Czym to może być spowodowane?
Powiem jeszcze że kilmatronik mam ustawiony na 20 stopni, na zewnątrz jest temperatura około 0. No i ECON mam załączony tzn. świeci się ta lampeczka na czerwono.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 529
- Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2018
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: LUB
Kolego maciejsax silnik 1.9 TDI lubi się nie dogrzewać zimą, spowodowane to przez dużą sprawność silnika. Też mam nowy termostat i 90 łapie po 8-10 km. Ale silniki 1.9 TDI są wspomagane ogrzewaniem elektrycznym. Wystarczy wyłączyć ECON i po 2minutach już leci ciepełko z nawiewów. Po 5 km już mam 70 stopni na blacie przy temperaturze na zewnątrz -7. Niestety wczoraj się tym bawiłem a że miałem dość krótką trase to mi nie złapał 90. Nawet o tym nie wiedziałem, kilka dni temu przypadkiem ktoś o tym wspomniał i poszperałem w necie i rzeczywiście jest taka opcja w TDI.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 55
- Rejestracja: 14 kwie 2011, 18:59
- Lokalizacja: Przemyśl
A wytłumaczcie mi jak to jest, bo w lecie jak wylaczysz ECON to wlacza ci się klimatyzacja i chłodzi a w zimie jak wylaczysz to szybciej masz cieplo i szybciej sie silnik nagrzewa? o co kaman?130TDI pisze:Kolego maciejsax silnik 1.9 TDI lubi się nie dogrzewać zimą, spowodowane to przez dużą sprawność silnika. Też mam nowy termostat i 90 łapie po 8-10 km. Ale silniki 1.9 TDI są wspomagane ogrzewaniem elektrycznym. Wystarczy wyłączyć ECON i po 2minutach już leci ciepełko z nawiewów. Po 5 km już mam 70 stopni na blacie przy temperaturze na zewnątrz -7. Niestety wczoraj się tym bawiłem a że miałem dość krótką trase to mi nie złapał 90. Nawet o tym nie wiedziałem, kilka dni temu przypadkiem ktoś o tym wspomniał i poszperałem w necie i rzeczywiście jest taka opcja w TDI.
A w którym miejscu jest ta nagrzewnica i jak można sprawdzić czy jest sprawna? U mnie nie ma w ogóle różnicy czy jest włączony ECON czy nie grzeje się długo. Dziś jechałem w trasę, to temperatura 90 stopni złapałem po 23 km. Fakt że było dziś chłodno bo minus 9 stopni. Kolejny fakt był taki że jak wjechałem do miasta, światła, skrzyżowania itd. temperatura spadła do 80, potem do 70 i tak sobie leciało. Wyjechałem za miasto i powoli doszła do 88 stopni... wygląda na to że musi być ciągle na obrotach bo tak to głupi temperaturę...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 529
- Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2018
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: LUB
Ta nagrzewnica jest z tyłu silnika od strony skrzyni, dokładnie powinny być 3 świece żarowe grzejące płyn chłodzący na takim króćcu, wiem że wcześniejsze wersje 1.9 TDI to mają, co do 1.9 TDI PD to do końca nie jestem pewien bo u siebie nie zaglądałem, z tego co piszą na różnych forach to prawdopodobnie jest, ale zależy od kraju pochodzenia auta, bo np. w Hiszpanii czy Włoszech raczej takiej opcji nie będzie. ÂŚwieczki grzeją do temp. silnika chyba 60 stopni.
Również wczoraj zrobiłem małą trasę, po 10 km miałem dopiero 70 stopni i przez jakiś czas się trzymało i dopiero po 20 km pyknęło 90 stopni i już dalej trzymał temperature, jechałem cały czas jednostajnie bez przyśpieszeń i hamowań. Co prawda auto stało kilka dni nie ruszane więc żelastwo było dosyć zimne bo temp -8 w dzień. Myślę że wrzucenie jakiegoś kartonu w chłodnicę polepszy nieco sprawę.
Również wczoraj zrobiłem małą trasę, po 10 km miałem dopiero 70 stopni i przez jakiś czas się trzymało i dopiero po 20 km pyknęło 90 stopni i już dalej trzymał temperature, jechałem cały czas jednostajnie bez przyśpieszeń i hamowań. Co prawda auto stało kilka dni nie ruszane więc żelastwo było dosyć zimne bo temp -8 w dzień. Myślę że wrzucenie jakiegoś kartonu w chłodnicę polepszy nieco sprawę.
Nagrzewnica jest w środku auta zaraz obok nagrzewnicy wody a żeby się dostać do przekaźników trzeba zdjąć tapicerkę pod kierownicą są takie dwa przekaźniki i to one a jak masz waga to test klimy output test i dwa ostatnie testy to są właśnie te przekaźniki
[ Dodano: 2012-12-10, 13:37 ]
http://moto.allegro.pl/nagrzewnica-grza ... 24162.html
a tu zdjęcie w każdym dieslu jest taka sama a załącza się dopiero gdy świece żarowe przestaną grzać
[ Dodano: 2012-12-10, 13:37 ]
http://moto.allegro.pl/nagrzewnica-grza ... 24162.html
a tu zdjęcie w każdym dieslu jest taka sama a załącza się dopiero gdy świece żarowe przestaną grzać
Nie masz problemu?? znajdź kobietę kup samochód i przygarnij psa.