Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] Wolne Nagrzewanie się silnika podczas jazdy

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
trnava
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 14 maja 2011, 19:37
Lokalizacja: Polska

Post autor: trnava » 03 gru 2012, 22:35

U mnie termostat wymieniony ponad rok temu.
I też się dosyć długo dogrzewa. Temp.90*C łapie po ponad 10km. przy jezdzie do 2000obrotów i samemu bez pasażerów
ECON na 21*C bez grzania dupy
Pozdrawiam

maciejsax
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 06 gru 2012, 22:02
Lokalizacja: Turek

Post autor: maciejsax » 06 gru 2012, 22:16

Witam, jestem w posiadaniu Audi A6 AVF 131 od miesiąca. To mój pierwszy Diesel, no i problem z jego rozgrzaniem. Po przejechaniu 10 km dopiero auto dopiero się dogrzewało do 88 stopni i co najgorsze jak się zatrzymałem gubiło temperaturę do 80 stopni.

Postanowiłem coś z tym zrobić, po kilku konsultacjach z mechanikami postawiono mi diagnozy, albo czujnik temperatury albo termostat. Fakt był taki że temperatura w VAG wynosiła przy pełnym rozgrzaniu 72 -75 stopni, a wskaźnik pokazywał 88-89. Wymieniłem czujnik, koszt 45 zł oryginalny. Nic to nie pomogło, poza tym że temperatura na blacie była taka jak w VAGu więc wymieniłem termostat.

Skutki, auto nagrzewa się tak samo długo. Przy czym osiąga pełna temperaturę 90 stopni. Ale jest jeszcze jeden problem, jak się zatrzymam temperatura nadal spada do 80 stopni. Czym to może być spowodowane?

Powiem jeszcze że kilmatronik mam ustawiony na 20 stopni, na zewnątrz jest temperatura około 0. No i ECON mam załączony tzn. świeci się ta lampeczka na czerwono.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 07 gru 2012, 15:12

maciejsax pisze:Skutki, auto nagrzewa się tak samo długo. Przy czym osiąga pełna temperaturę 90 stopni. Ale jest jeszcze jeden problem, jak się zatrzymam temperatura nadal spada do 80 stopni. Czym to może być spowodowane?
Może kupiłeś wadliwy lub słabej jakości termostat <mysli>

130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 529
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LUB

Post autor: 130TDI » 07 gru 2012, 18:40

Kolego maciejsax silnik 1.9 TDI lubi się nie dogrzewać zimą, spowodowane to przez dużą sprawność silnika. Też mam nowy termostat i 90 łapie po 8-10 km. Ale silniki 1.9 TDI są wspomagane ogrzewaniem elektrycznym. Wystarczy wyłączyć ECON i po 2minutach już leci ciepełko z nawiewów. Po 5 km już mam 70 stopni na blacie przy temperaturze na zewnątrz -7. Niestety wczoraj się tym bawiłem a że miałem dość krótką trase to mi nie złapał 90. Nawet o tym nie wiedziałem, kilka dni temu przypadkiem ktoś o tym wspomniał i poszperałem w necie i rzeczywiście jest taka opcja w TDI.

maciejsax
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 06 gru 2012, 22:02
Lokalizacja: Turek

Post autor: maciejsax » 09 gru 2012, 14:46

Wszystko się zgadza, długo się nagrzewa itd. ale czemu gubi temperaturę na wolnych obrotach? To jest problem...

banancz99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 119
Rejestracja: 10 lis 2011, 07:51
Lokalizacja: Lublin-Zamość

Post autor: banancz99 » 09 gru 2012, 15:50

bo jest wiskoza i jest cały czas chłodzony niezależnie od temperatury a jak jest zimno i stoisz w korku to normalne ze w dieslu temperatura spadnie nawet do 60 stopni przy bardzo dużych mrozach
Nie masz problemu?? znajdź kobietę kup samochód i przygarnij psa.

maciejsax
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 06 gru 2012, 22:02
Lokalizacja: Turek

Post autor: maciejsax » 09 gru 2012, 16:02

fakt jest taki że to mój pierwszy diesel ale całe życie myślałem że jak diesel złapie temperaturę 90 stopni to powinien ją trzymać

banancz99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 119
Rejestracja: 10 lis 2011, 07:51
Lokalizacja: Lublin-Zamość

Post autor: banancz99 » 09 gru 2012, 16:24

jak jest powyżej pięciu stopni to się zgodzę ale nie w zimie a latem 40sopni w cieniu gorąco a wskazówka jest na 90 i nie idzie dalej to są zalety wiskozy nie przegrzejesz auta
Nie masz problemu?? znajdź kobietę kup samochód i przygarnij psa.

długi2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 246
Rejestracja: 26 lip 2010, 19:57
Imię: Kuba
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Post autor: długi2 » 09 gru 2012, 16:53

Ja mam disla i po przejechaniu 5km mam 70 stopni w zimie <okok>
Wyindywidualizowałem się z rozentuzjazmowanego tłumu audi
Obrazek

Agrzesiek6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 14 kwie 2011, 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Agrzesiek6 » 09 gru 2012, 20:02

130TDI pisze:Kolego maciejsax silnik 1.9 TDI lubi się nie dogrzewać zimą, spowodowane to przez dużą sprawność silnika. Też mam nowy termostat i 90 łapie po 8-10 km. Ale silniki 1.9 TDI są wspomagane ogrzewaniem elektrycznym. Wystarczy wyłączyć ECON i po 2minutach już leci ciepełko z nawiewów. Po 5 km już mam 70 stopni na blacie przy temperaturze na zewnątrz -7. Niestety wczoraj się tym bawiłem a że miałem dość krótką trase to mi nie złapał 90. Nawet o tym nie wiedziałem, kilka dni temu przypadkiem ktoś o tym wspomniał i poszperałem w necie i rzeczywiście jest taka opcja w TDI.
A wytłumaczcie mi jak to jest, bo w lecie jak wylaczysz ECON to wlacza ci się klimatyzacja i chłodzi a w zimie jak wylaczysz to szybciej masz cieplo i szybciej sie silnik nagrzewa? o co kaman?

banancz99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 119
Rejestracja: 10 lis 2011, 07:51
Lokalizacja: Lublin-Zamość

Post autor: banancz99 » 09 gru 2012, 20:32

a wiec jak jest powyżej 5 stopni na plusie to działa klima a poniżej to włącza się nagrzewnica elektryczna w każdym dieslu jest oczywiście tryb econ musi być wyłączony
Nie masz problemu?? znajdź kobietę kup samochód i przygarnij psa.

130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 529
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LUB

Post autor: 130TDI » 09 gru 2012, 21:02

Tryb ECON ma na celu oszczędzanie paliwa. W lecie włączony ECON wyłącza sprężarkę klimy a zimą nagrzewnice elektryczną.

maciejsax
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 06 gru 2012, 22:02
Lokalizacja: Turek

Post autor: maciejsax » 09 gru 2012, 21:33

A w którym miejscu jest ta nagrzewnica i jak można sprawdzić czy jest sprawna? U mnie nie ma w ogóle różnicy czy jest włączony ECON czy nie grzeje się długo. Dziś jechałem w trasę, to temperatura 90 stopni złapałem po 23 km. Fakt że było dziś chłodno bo minus 9 stopni. Kolejny fakt był taki że jak wjechałem do miasta, światła, skrzyżowania itd. temperatura spadła do 80, potem do 70 i tak sobie leciało. Wyjechałem za miasto i powoli doszła do 88 stopni... wygląda na to że musi być ciągle na obrotach bo tak to głupi temperaturę...

130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 529
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LUB

Post autor: 130TDI » 10 gru 2012, 12:18

Ta nagrzewnica jest z tyłu silnika od strony skrzyni, dokładnie powinny być 3 świece żarowe grzejące płyn chłodzący na takim króćcu, wiem że wcześniejsze wersje 1.9 TDI to mają, co do 1.9 TDI PD to do końca nie jestem pewien bo u siebie nie zaglądałem, z tego co piszą na różnych forach to prawdopodobnie jest, ale zależy od kraju pochodzenia auta, bo np. w Hiszpanii czy Włoszech raczej takiej opcji nie będzie. ÂŚwieczki grzeją do temp. silnika chyba 60 stopni.
Również wczoraj zrobiłem małą trasę, po 10 km miałem dopiero 70 stopni i przez jakiś czas się trzymało i dopiero po 20 km pyknęło 90 stopni i już dalej trzymał temperature, jechałem cały czas jednostajnie bez przyśpieszeń i hamowań. Co prawda auto stało kilka dni nie ruszane więc żelastwo było dosyć zimne bo temp -8 w dzień. Myślę że wrzucenie jakiegoś kartonu w chłodnicę polepszy nieco sprawę.

banancz99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 119
Rejestracja: 10 lis 2011, 07:51
Lokalizacja: Lublin-Zamość

Post autor: banancz99 » 10 gru 2012, 13:31

Nagrzewnica jest w środku auta zaraz obok nagrzewnicy wody a żeby się dostać do przekaźników trzeba zdjąć tapicerkę pod kierownicą są takie dwa przekaźniki i to one a jak masz waga to test klimy output test i dwa ostatnie testy to są właśnie te przekaźniki

[ Dodano: 2012-12-10, 13:37 ]
http://moto.allegro.pl/nagrzewnica-grza ... 24162.html

a tu zdjęcie w każdym dieslu jest taka sama a załącza się dopiero gdy świece żarowe przestaną grzać
Nie masz problemu?? znajdź kobietę kup samochód i przygarnij psa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl