[ A6 C5] Wolne Nagrzewanie się silnika podczas jazdy
- Toperz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 501
- Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
- Imię: Damian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Piaseczno
Az mi się wierzyć nie chce, jeździłem ponad rok z osłoną która potem została zdjęta przez wystający drut z ziemi i teraz od 2 lat jej nie używam. Nie zaobserwowałem żadnej zmiany w grzaniu czy utrzymaniu temp silnika. Może to różnica diesel -> Pbtytus84 pisze:amochód dużo szybciej zaczął łapać temperaturę
Fuck Fuel Economy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 138
- Rejestracja: 27 paź 2010, 22:12
- Imię: Kamil
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Siedlce
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 532
- Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: LUB
Dużą ilość ciepła z silnika pożera klimatronik gdy np ustawimy temp na 25 stopni. Przy wyłączonym klimatroniku silnik rozgrzewa mi się dużo szybciej, parę dni temu testowałem to: 90 stopni wybiło mi po ok 7 km spokojnej jazdy, a zazwyczaj łapał dopiero po 10 km. Ale niestety szybko szyby od środka zaczynają zaparować. Najlepiej zimą ustawić temp na 18-19 stopni lub ustawić minimum nadmuch z nawiewów.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Dla porównania, również kilka dni temu (więc temp. otoczenia pewnie podobna, z tego co pamiętam jakieś 6-7 stC), temp. 90 stopni osiągnąłem po 3-4 km jazdy z prędkością 50-70 km/h. Nastawy klimatronika takie jak zwykle teraz jeżdżę czyli 20 st C, auto, econ.130TDI pisze:90 stopni wybiło mi po ok 7 km spokojnej jazdy, a zazwyczaj łapał dopiero po 10 km.
10 km na nagrzewanie to jest normalne dla 1,9 TDI

Części samochodowe online - Motostacja pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 532
- Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: LUB
Ilość ciepła zależy od sprawności silnika, im wyższa sprawność tym miej strat cieplnych przez to 1.9 TDI mało pali. RomanS 2.5 TDI pali więcej a przez to wydziela większą ilość ciepła.(jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi
)
Ja sprawdzałem to jadąc ok 100 km/h więc i schłodzenie silnika będzie większe. U mnie latem dopiero 90 stopni wyskakuje po ok 4-5 km.

Ja sprawdzałem to jadąc ok 100 km/h więc i schłodzenie silnika będzie większe. U mnie latem dopiero 90 stopni wyskakuje po ok 4-5 km.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
No właśnie jesli będziesz miał sprawny termostat to prędkość jazdy nie ma wiekszego znaczenia, bo chłodnica i tak jest odcięta od silnika.130TDI pisze:Ja sprawdzałem to jadąc ok 100 km/h więc i schłodzenie silnika będzie większe.
Co do sprawności to sprawność 1,9 TDI jest porównywalna ze sprawnością 2,5 TDI (różnica sprawności byłaby gdybyś porównywał diesla z benzyną).
Jasne, że mniejszy silnik produkuje mniej ciepął ale tez ma mniej do ogrzania

Na Twoim miejscu sprawdziłbym termostat

Części samochodowe online - Motostacja pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 532
- Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: LUB
RomanS termostat wymieniłem w styczniu, bo był walnięty i temp powyżej 70 nie rosła. Wolne nagrzewanie się to jest po prostu cecha 1.9 TDI, miałem wcześniej 110 KM i było to samo 
Z tego co widzę u Ciebie to masz quattro i automat więc wg. mnie ma silnik więcej do roboty przez co będzie wydzielał więcej ciepła.

Z tego co widzę u Ciebie to masz quattro i automat więc wg. mnie ma silnik więcej do roboty przez co będzie wydzielał więcej ciepła.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 532
- Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: LUB
Z tego co wiem 1.9 TDI wolno się nagrzewa, ale za to mało mi paliRomanS pisze: Mimo wszystko jak piszesz, że po 10 km dopiero silnik jest nagrzany to brzmi to dosć dziwnie. Tak jakbys w ogóle nie miał termostatu ?

RomanS powiedz ile w cyklu mieszanym pali Twoje 2.5 TDI ?
Co do termostatu to raczej sprawny, bo jak złapie 90 stopni to trzyma cały czas. Ciepełko z nawiewów też bardzo szybko leci, także myślę że wszystko jest ok.
Toperz a ten Peugot 1.8 t to benzyna czy diesel? bo jeśli benzyna to nic dziwnego że szybko łapie...
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
130TDI, ja w tym wątku koncentruję się na jego temacie czyli wolnym rozgrzewaniu sie silnika podczas jazdy. I takie długie rozgrzewanie jak u Ciebie to by mnie martwiło.130TDI pisze:Z tego co wiem 1.9 TDI wolno się nagrzewa, ale za to mało mi pali
RomanS powiedz ile w cyklu mieszanym pali Twoje 2.5 TDI ?

Bo w dieslu nierozgrzanym to wiadomo, nie ma co gadac o jakiejs sprawności a po drugie do momentu rozgrzania nie powinno się go normalnie obciążać. Tzn. nie, że nie można ale nie jest to zdrowe dla silnika i powinno trwać jak najkrócej.
A Ty zdaje się, chcesz zrobić z tego zaletę i przerzucasz się na info odnośnie ilości zżeranej ropy

Każdy silnik niedogrzany spali wiecej paliwa niż powinien.
A już konkretnie Ci odpowiem, dane z wczoraj, trasa prawie 600 km (Poznań-Tczew i z powrotem), kilka miast po drodze, 160 km autostrady (tempomat 130 km/h), wioski, fotoradary itp. Trzy dorosłe osoby z normalnym (nie za ciezkim) bagażem + zbiornik zatankowany pod korek przed podróżą (Gold Diesel ze Statoil). Wyszło wg FISa 8,0 litra/100 km (średnia prędkość całej trasy 83 km/h). Wg moich pomiarów z tankowaniem do pełna mój FIS zawyża wyniki o ok.0,5 l/100 km. Oczywiście, czy tak było w tym przypadku to pewności nie mam.
Przy jeździe tylko miejskiej zuzycie potrafi dojść do 10-10,5 l/100 km (wg FIS), oczywiście zalezy od stylu jazdy ale wielkiego szalenstwa w tym nie ma bo się nie da

Nie narzekam, wiedziałem zawsze, że musi być więcej niż 1,9 TDI

Części samochodowe online - Motostacja pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 532
- Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: LUB
Z obciążaniem zgadza się, nigdy nie przekraczam 3 tys obrotów zanim silnik nie złapie 90 stopni. Zazwyczaj jadę spokojną jednostajną jazdą ok 2 tys obrotów na 4-5 biegu.
Co do ropy to pytam o spalanie bo przecież z powietrza w silniku ciepło się nie znajdzie tylko ze spalanej ropy...
Może niech jeszcze jakiś inny kolega z forum się wypowie co ma 1.9 TDI i jak się rozgrzewa.
Termostat mam raczej sprawny.
Np. wczoraj jechałem odcinek 7 km, temp +1, po ok 5 km miałem 80 stopni, ale pewnie przez to pokonałem wzniesienie więc szybciej się rozgrzał, ale potem zjechałem z dosyć dużej górki, oczywiście puściłem gaz więc już tych 90 stopni nie złapał i dojechałem do celu.
Po prostym odcinku jazda 90-100 km/h bez wyprzedzania 5 bieg ok 1900 obrotów po 8-10 km łapie 90 stopni.
Oczywiście co dzień nie jeżdżę także silnik jest zimny jak wystartuję. Tras wielkich też nie robię także nie ma kiedy się zagrzać.
Co do ropy to pytam o spalanie bo przecież z powietrza w silniku ciepło się nie znajdzie tylko ze spalanej ropy...
Może niech jeszcze jakiś inny kolega z forum się wypowie co ma 1.9 TDI i jak się rozgrzewa.
Termostat mam raczej sprawny.
Np. wczoraj jechałem odcinek 7 km, temp +1, po ok 5 km miałem 80 stopni, ale pewnie przez to pokonałem wzniesienie więc szybciej się rozgrzał, ale potem zjechałem z dosyć dużej górki, oczywiście puściłem gaz więc już tych 90 stopni nie złapał i dojechałem do celu.
Po prostym odcinku jazda 90-100 km/h bez wyprzedzania 5 bieg ok 1900 obrotów po 8-10 km łapie 90 stopni.
Oczywiście co dzień nie jeżdżę także silnik jest zimny jak wystartuję. Tras wielkich też nie robię także nie ma kiedy się zagrzać.