Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ A6 C5] Wolne Nagrzewanie się silnika podczas jazdy

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
tytus84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 26 lip 2010, 09:58
Lokalizacja: Legnica/Jelenia Góra

Post autor: tytus84 » 29 lis 2012, 13:16

Witam. Miałem podobny problem z dogrzaniem silnika.Wymieniłem termostat i dalej to samo.Nadal bardzo wolno łapał temp.Postanowiłem pozakładać osłody pod silnikiem i na silnik bo jeździłem bez. Samochód dużo szybciej zaczął łapać temperaturę i jej nie tracił jeżdżąc po mieście i stojąc w korkach

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 30 lis 2012, 09:11

tytus84 pisze:amochód dużo szybciej zaczął łapać temperaturę
Az mi się wierzyć nie chce, jeździłem ponad rok z osłoną która potem została zdjęta przez wystający drut z ziemi i teraz od 2 lat jej nie używam. Nie zaobserwowałem żadnej zmiany w grzaniu czy utrzymaniu temp silnika. Może to różnica diesel -> Pb
Fuck Fuel Economy

tytus84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 26 lip 2010, 09:58
Lokalizacja: Legnica/Jelenia Góra

Post autor: tytus84 » 30 lis 2012, 12:13

Jak miałem Passata benzynę to nie było różnicy czy była osłona czy nie ale tu w dieslu jest.

KamilSiedlce
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 27 paź 2010, 22:12
Imię: Kamil
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: KamilSiedlce » 30 lis 2012, 16:23

Nowy nie oznacza dobry:)

130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 532
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LUB

Post autor: 130TDI » 01 gru 2012, 13:55

Dużą ilość ciepła z silnika pożera klimatronik gdy np ustawimy temp na 25 stopni. Przy wyłączonym klimatroniku silnik rozgrzewa mi się dużo szybciej, parę dni temu testowałem to: 90 stopni wybiło mi po ok 7 km spokojnej jazdy, a zazwyczaj łapał dopiero po 10 km. Ale niestety szybko szyby od środka zaczynają zaparować. Najlepiej zimą ustawić temp na 18-19 stopni lub ustawić minimum nadmuch z nawiewów.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 01 gru 2012, 14:45

130TDI pisze:90 stopni wybiło mi po ok 7 km spokojnej jazdy, a zazwyczaj łapał dopiero po 10 km.
Dla porównania, również kilka dni temu (więc temp. otoczenia pewnie podobna, z tego co pamiętam jakieś 6-7 stC), temp. 90 stopni osiągnąłem po 3-4 km jazdy z prędkością 50-70 km/h. Nastawy klimatronika takie jak zwykle teraz jeżdżę czyli 20 st C, auto, econ.

10 km na nagrzewanie to jest normalne dla 1,9 TDI ???
Części samochodowe online - Motostacja pl

130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 532
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LUB

Post autor: 130TDI » 01 gru 2012, 21:33

Ilość ciepła zależy od sprawności silnika, im wyższa sprawność tym miej strat cieplnych przez to 1.9 TDI mało pali. RomanS 2.5 TDI pali więcej a przez to wydziela większą ilość ciepła.(jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi <lol> )
Ja sprawdzałem to jadąc ok 100 km/h więc i schłodzenie silnika będzie większe. U mnie latem dopiero 90 stopni wyskakuje po ok 4-5 km.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 01 gru 2012, 22:46

130TDI pisze:Ja sprawdzałem to jadąc ok 100 km/h więc i schłodzenie silnika będzie większe.
No właśnie jesli będziesz miał sprawny termostat to prędkość jazdy nie ma wiekszego znaczenia, bo chłodnica i tak jest odcięta od silnika.

Co do sprawności to sprawność 1,9 TDI jest porównywalna ze sprawnością 2,5 TDI (różnica sprawności byłaby gdybyś porównywał diesla z benzyną).
Jasne, że mniejszy silnik produkuje mniej ciepął ale tez ma mniej do ogrzania <okok>

Na Twoim miejscu sprawdziłbym termostat <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 532
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LUB

Post autor: 130TDI » 02 gru 2012, 10:08

RomanS termostat wymieniłem w styczniu, bo był walnięty i temp powyżej 70 nie rosła. Wolne nagrzewanie się to jest po prostu cecha 1.9 TDI, miałem wcześniej 110 KM i było to samo :)
Z tego co widzę u Ciebie to masz quattro i automat więc wg. mnie ma silnik więcej do roboty przez co będzie wydzielał więcej ciepła.

Kilt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 219
Rejestracja: 19 paź 2012, 13:25
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Kilt » 02 gru 2012, 15:38

U mnie latem też 90 C pojawi się po 4-5 km. Ostatnio jeździłem benzyniakiem 1.4 FSI i tu 90 C miałem po ok. 1 km ... aż się dziwiłem, że tak szybko ;)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 03 gru 2012, 08:43

130TDI pisze:Z tego co widzę u Ciebie to masz quattro i automat
Nie mam quattro, tylko automat <okok>

Mimo wszystko jak piszesz, że po 10 km dopiero silnik jest nagrzany to brzmi to dosć dziwnie. Tak jakbys w ogóle nie miał termostatu ? <mysli>
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 03 gru 2012, 09:12

RomanS pisze:Mimo wszystko jak piszesz, że po 10 km dopiero silnik jest nagrzany
Mnie też to zastanawiam... peugot 1.8t którym miałem okazję pośmigać grzał się sporo szybciej.
Fuck Fuel Economy

130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 532
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LUB

Post autor: 130TDI » 03 gru 2012, 10:18

RomanS pisze: Mimo wszystko jak piszesz, że po 10 km dopiero silnik jest nagrzany to brzmi to dosć dziwnie. Tak jakbys w ogóle nie miał termostatu ? <mysli>
Z tego co wiem 1.9 TDI wolno się nagrzewa, ale za to mało mi pali :)
RomanS powiedz ile w cyklu mieszanym pali Twoje 2.5 TDI ?
Co do termostatu to raczej sprawny, bo jak złapie 90 stopni to trzyma cały czas. Ciepełko z nawiewów też bardzo szybko leci, także myślę że wszystko jest ok.

Toperz a ten Peugot 1.8 t to benzyna czy diesel? bo jeśli benzyna to nic dziwnego że szybko łapie...

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 03 gru 2012, 10:35

130TDI pisze:Z tego co wiem 1.9 TDI wolno się nagrzewa, ale za to mało mi pali
RomanS powiedz ile w cyklu mieszanym pali Twoje 2.5 TDI ?
130TDI, ja w tym wątku koncentruję się na jego temacie czyli wolnym rozgrzewaniu sie silnika podczas jazdy. I takie długie rozgrzewanie jak u Ciebie to by mnie martwiło. <mysli>
Bo w dieslu nierozgrzanym to wiadomo, nie ma co gadac o jakiejs sprawności a po drugie do momentu rozgrzania nie powinno się go normalnie obciążać. Tzn. nie, że nie można ale nie jest to zdrowe dla silnika i powinno trwać jak najkrócej.

A Ty zdaje się, chcesz zrobić z tego zaletę i przerzucasz się na info odnośnie ilości zżeranej ropy :)
Każdy silnik niedogrzany spali wiecej paliwa niż powinien.

A już konkretnie Ci odpowiem, dane z wczoraj, trasa prawie 600 km (Poznań-Tczew i z powrotem), kilka miast po drodze, 160 km autostrady (tempomat 130 km/h), wioski, fotoradary itp. Trzy dorosłe osoby z normalnym (nie za ciezkim) bagażem + zbiornik zatankowany pod korek przed podróżą (Gold Diesel ze Statoil). Wyszło wg FISa 8,0 litra/100 km (średnia prędkość całej trasy 83 km/h). Wg moich pomiarów z tankowaniem do pełna mój FIS zawyża wyniki o ok.0,5 l/100 km. Oczywiście, czy tak było w tym przypadku to pewności nie mam.

Przy jeździe tylko miejskiej zuzycie potrafi dojść do 10-10,5 l/100 km (wg FIS), oczywiście zalezy od stylu jazdy ale wielkiego szalenstwa w tym nie ma bo się nie da <okok> Odcinki w mieście po kilka km, czasami kilkanaście.

Nie narzekam, wiedziałem zawsze, że musi być więcej niż 1,9 TDI <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 532
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LUB

Post autor: 130TDI » 03 gru 2012, 10:54

Z obciążaniem zgadza się, nigdy nie przekraczam 3 tys obrotów zanim silnik nie złapie 90 stopni. Zazwyczaj jadę spokojną jednostajną jazdą ok 2 tys obrotów na 4-5 biegu.
Co do ropy to pytam o spalanie bo przecież z powietrza w silniku ciepło się nie znajdzie tylko ze spalanej ropy...
Może niech jeszcze jakiś inny kolega z forum się wypowie co ma 1.9 TDI i jak się rozgrzewa.
Termostat mam raczej sprawny.
Np. wczoraj jechałem odcinek 7 km, temp +1, po ok 5 km miałem 80 stopni, ale pewnie przez to pokonałem wzniesienie więc szybciej się rozgrzał, ale potem zjechałem z dosyć dużej górki, oczywiście puściłem gaz więc już tych 90 stopni nie złapał i dojechałem do celu.
Po prostym odcinku jazda 90-100 km/h bez wyprzedzania 5 bieg ok 1900 obrotów po 8-10 km łapie 90 stopni.
Oczywiście co dzień nie jeżdżę także silnik jest zimny jak wystartuję. Tras wielkich też nie robię także nie ma kiedy się zagrzać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja