Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5] Wolne Nagrzewanie się silnika podczas jazdy

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
swis79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 15 sie 2011, 14:44
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: swis79 » 10 gru 2012, 19:00

banancz99 pisze:bo jest wiskoza i jest cały czas chłodzony niezależnie od temperatury a jak jest zimno i stoisz w korku to normalne ze w dieslu temperatura spadnie nawet do 60 stopni przy bardzo dużych mrozach
Nie kolego, to nie jest normalne. Jeżdżę A6 1.9 TDI AVG od trzech lat i zapewniam Cię, że przy sprawnym termostacie i co bardzo istotne prawidłowo funkcjonującym sprzęgle wiskotycznym wentylatora chłodnicy, samochód łapie w zimie temperaturę 90 stopni po max 10 km (sprawdzone podczas ubiegłorocznych mrozów rzędu -25) i trzyma cały czas nawet na wolnych obrotach podczas postoju. Bardzo często przyczyną powolnego osiągania temperatury roboczej i jej spadku w czasie postoju, jest zblokowana/niesprawna wiskoza. Jeśli wisko jest sprawne to wentylator obraca się powoli na zimnym silniku (można go zatrzymać ręką) a jego obroty wzrastają dopiero po osiągnięciu przez silnik temperatury roboczej. Jak wisko jest padnięte to wentylator zapiernicza od startu i skutecznie schładza silnik. Temat ten przerabiałem w moim aucie. Przyczyn niedogrzania upatrywałem w niesprawnym termostacie, czujniku temp cieczy, jednak gdy kolejne wymiany nie pomagały to zastanowiło mnie, że po otworzeniu maski pęd powietrza od wentylatora prostował mi czuprynę.

maciejsax
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 06 gru 2012, 22:02
Lokalizacja: Turek

Post autor: maciejsax » 10 gru 2012, 20:54

Widzę że chyba kolega swis79 mnie zrozumiał. Jak już wcześniej pisałem to mój pierwszy diesel ale byłem pewien że pojazdy typu diesel powinny trzymać tą temperaturę 90 stopni po uprzednim rozgrzaniu.
Też wymieniałem termostaty i czujniki temperatury, standardowe diagnozy większości mechaników. Nie dogrzany diesel to prędzej czy później problemy...
Teraz zwracam się z prośbą do kolego swis79, powiedz co zrobiłeś z tym wentylatorem? Jak sobie poradzić z tym problemem... co wymienić, czy co zrobić żeby usunąć tą "awarie"

swis79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 15 sie 2011, 14:44
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: swis79 » 10 gru 2012, 21:26

maciejsax pisze:Widzę że chyba kolega swis79 mnie zrozumiał. Jak już wcześniej pisałem to mój pierwszy diesel ale byłem pewien że pojazdy typu diesel powinny trzymać tą temperaturę 90 stopni po uprzednim rozgrzaniu.
Też wymieniałem termostaty i czujniki temperatury, standardowe diagnozy większości mechaników. Nie dogrzany diesel to prędzej czy później problemy...
Teraz zwracam się z prośbą do kolego swis79, powiedz co zrobiłeś z tym wentylatorem? Jak sobie poradzić z tym problemem... co wymienić, czy co zrobić żeby usunąć tą "awarie"
Pierwsza sprawa to prawidłowa diagnoza. Jak już wspominałem w moim aucie wentylator na zimnym silniku obracał się tak szybko że nie było mowy o zatrzymaniu go ręką ani nawet kawałkiem "specjalnego przyrządu" w postaci drewnianej listewki - wiatr pod maską. Aby być pewnym na 100% porównałem jeszcze jego obroty z tymi u kolegi w Passacie B5 z identycznym silnikiem. U kumpla wentylator kręcił się dużo wolniej. Zakupiłem nowe sprzęgło wiskotyczne wentylatora a naprawę zleciłem znajomemu mechanikowi. W moim przypadku problem został rozwiązany. Całkowity koszt naprawy razem z nowym wisko - 250 zł.

maciejsax
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 06 gru 2012, 22:02
Lokalizacja: Turek

Post autor: maciejsax » 11 gru 2012, 15:50

No i sprawdziłem swój "wentylatorek", okazało się że raczej wszystko jest ok. Kręcił się jak jest zimny silnik, ale dało się go spokojnie palcem zatrzymać. Sprawdzałem też na wyłączonym silniku czy nie ma luzu itd. no i wszystko ok. Dodatkowo jak go rozbujałem ręką na wyłączonym silniku tylko minimalnie się obrócił.
ÂŚledząc inne informację w sieci na temat tego problemu, znalazłem info że warto troszkę więcej mieć tego płynu w zbiorniczku niż max - lekki nad stan. U mnie jest to dosłownie około 6 mm.
No i drobny sukces. Nagrzewa się długo ale nie traci temperatury.
Późnym wieczorem podam bliższe dane dla tej sprawy, ponieważ pojadę w małą trasę to sprawdzę co i jak...

tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Post autor: tkamicki5 » 15 gru 2012, 18:00

panowie,ja chciałbym sie zapytać,po jakim mniej więcej dystansie mój silnik powinien złapać 90stopini.bo dzisiaj chyba przejechałem z 6km i dopiero miał 90stopni...fakt że nawiew gorącego powietrza miałe na ponad połowe ale to chyba duzo nie robi...

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 18 gru 2012, 09:12

tkamicki5 pisze:bo dzisiaj chyba przejechałem z 6km i dopiero miał 90stopni.
Mniej więcej tyle, zależy od stylu jazdy.
Fuck Fuel Economy

Hans_Cywil
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 19 lis 2012, 19:42
Lokalizacja: Koło

Post autor: Hans_Cywil » 22 gru 2012, 15:07

U mnie również jest problem z wolnym nagrzewaniem się auta. Sytuacja wygląda tak ze auto łąpie 90stopni po przejechaniu ponad 10km (fakt ze teraz jest zimno), termostat i czujnik temp wymieniałem miesiąc temu ale jak przed i po wymianie tego Vag pokazywał błąd czujnika temp. Przed wymiana łapał maksymalnie 70stopni. Dodam ze climatronic ustawiony jest na 21-22 stopnie i włączony tryb Eco.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 22 gru 2012, 19:34

Hans_Cywil pisze:termostat i czujnik temp wymieniałem miesiąc temu ale jak przed i po wymianie tego Vag pokazywał błąd czujnika temp.
Termostat jaki wsadzony, ori czy jakiś zamiennik?
Podaj dokładny kod błędu.

Hans_Cywil
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 19 lis 2012, 19:42
Lokalizacja: Koło

Post autor: Hans_Cywil » 23 gru 2012, 13:56

Termostat oraz czujnik są zamiennikami. Niby czujnik miał być jakiś lepszy (nie był to najtańszy dostępny).
błąd:
16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal
P0116 - 35-10 - - - Intermittent
W najbliższym czasie mam zamiar zagazować auto i chce aby było wszystko ok.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 23 gru 2012, 15:11

Hans_Cywil pisze:16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal
P0116 - 35-10 - - - Intermittent
Według błędu zły sygnał z czujnika. Albo wadliwy, co zdarzało się tu na forum lub problem we wtyczce, ale skłaniał bym się do zainwestowania w czujnik z aso.

Hans_Cywil
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 19 lis 2012, 19:42
Lokalizacja: Koło

Post autor: Hans_Cywil » 23 gru 2012, 15:36

Tez sam błąd był na starym i na nowym czujniku ( przez to najpierw wymieniłem czujnik a później okazało się że pierwszym problemem który z tym miałem był zepsuty termostat). Niby temperaturę pokazuje mi ( chyba dobrze bo trzyma te 90stopni ale trochę muszę przejechać aby ta temp. łapał. Ostatnio przy mrozie ok -10stopni odpaliłem auto aby się nagrzało i po jakiś 10-15min miało 70stopni. Nie wiem czy to dobrze czy źle?!

Awatar użytkownika
mateuszma85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 10 sie 2014, 15:00
Lokalizacja: Wrocław/Oława

Post autor: mateuszma85 » 28 lip 2017, 19:31

To ja odgrzeje temat.
Mam ten sam problem co większość wcześniej piszących osób.
Bardzo długo się nagrzewa. Teraz gdy jest nawet 20st. na dworze to potrafi się nagrzać do ok 86st po przejechaniu 10-12 kilometrów. W zimie jak jest 0st lub mniej to aby wskazówka drgnęła to przynajmniej 20km a po 25km nie zawsze przekroczy 70st. Nawet jak już dojdzie do 80 to po wjechaniu do miasta spada poniżej 70.
Termostat wymieniony dwa tygodnie temu na ori z aso. Wentylator z visco też był wymieniony ze dwa lata temu. Ten problem z niedogrzaniem jest od samego początku jak mam ten samochód. Nadal nic się nie zmieniło.
Mam jeszcze golfa 4 z 1.9tdi ALH i tam nie ma najmniejszego problemu z nagrzewaniem. Zimą chwilę dłużej to trwa ale max 7 km i łapie 90 i bez zawahania utrzymuje tą temperaturę (czy miasto czy trasa nie ma znaczenia).

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 28 lip 2017, 21:31

A sprawdzałes może vagiem czy masz takie same wartości w sterowniku silnika i to co na zegarach? Może czujnik uległ uszkodzeniu.
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Awatar użytkownika
mateuszma85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 10 sie 2014, 15:00
Lokalizacja: Wrocław/Oława

Post autor: mateuszma85 » 28 lip 2017, 21:55

Niestety nie. Nie mam vaga więc sam tego sobie nie potrafię zrobić.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 28 lip 2017, 22:25

Poproś kogoś na forum z twoich okolic kto ma vaga to napewno ktoś ci pomoże. Ja ostatnio potrzebowałem pomocy z oryginalnym oprogramowaniem to nie było problemu z pomocą
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja