Nie kolego, to nie jest normalne. Jeżdżę A6 1.9 TDI AVG od trzech lat i zapewniam Cię, że przy sprawnym termostacie i co bardzo istotne prawidłowo funkcjonującym sprzęgle wiskotycznym wentylatora chłodnicy, samochód łapie w zimie temperaturę 90 stopni po max 10 km (sprawdzone podczas ubiegłorocznych mrozów rzędu -25) i trzyma cały czas nawet na wolnych obrotach podczas postoju. Bardzo często przyczyną powolnego osiągania temperatury roboczej i jej spadku w czasie postoju, jest zblokowana/niesprawna wiskoza. Jeśli wisko jest sprawne to wentylator obraca się powoli na zimnym silniku (można go zatrzymać ręką) a jego obroty wzrastają dopiero po osiągnięciu przez silnik temperatury roboczej. Jak wisko jest padnięte to wentylator zapiernicza od startu i skutecznie schładza silnik. Temat ten przerabiałem w moim aucie. Przyczyn niedogrzania upatrywałem w niesprawnym termostacie, czujniku temp cieczy, jednak gdy kolejne wymiany nie pomagały to zastanowiło mnie, że po otworzeniu maski pęd powietrza od wentylatora prostował mi czuprynę.banancz99 pisze:bo jest wiskoza i jest cały czas chłodzony niezależnie od temperatury a jak jest zimno i stoisz w korku to normalne ze w dieslu temperatura spadnie nawet do 60 stopni przy bardzo dużych mrozach
[ A6 C5] Wolne Nagrzewanie się silnika podczas jazdy
Widzę że chyba kolega swis79 mnie zrozumiał. Jak już wcześniej pisałem to mój pierwszy diesel ale byłem pewien że pojazdy typu diesel powinny trzymać tą temperaturę 90 stopni po uprzednim rozgrzaniu.
Też wymieniałem termostaty i czujniki temperatury, standardowe diagnozy większości mechaników. Nie dogrzany diesel to prędzej czy później problemy...
Teraz zwracam się z prośbą do kolego swis79, powiedz co zrobiłeś z tym wentylatorem? Jak sobie poradzić z tym problemem... co wymienić, czy co zrobić żeby usunąć tą "awarie"
Też wymieniałem termostaty i czujniki temperatury, standardowe diagnozy większości mechaników. Nie dogrzany diesel to prędzej czy później problemy...
Teraz zwracam się z prośbą do kolego swis79, powiedz co zrobiłeś z tym wentylatorem? Jak sobie poradzić z tym problemem... co wymienić, czy co zrobić żeby usunąć tą "awarie"
Pierwsza sprawa to prawidłowa diagnoza. Jak już wspominałem w moim aucie wentylator na zimnym silniku obracał się tak szybko że nie było mowy o zatrzymaniu go ręką ani nawet kawałkiem "specjalnego przyrządu" w postaci drewnianej listewki - wiatr pod maską. Aby być pewnym na 100% porównałem jeszcze jego obroty z tymi u kolegi w Passacie B5 z identycznym silnikiem. U kumpla wentylator kręcił się dużo wolniej. Zakupiłem nowe sprzęgło wiskotyczne wentylatora a naprawę zleciłem znajomemu mechanikowi. W moim przypadku problem został rozwiązany. Całkowity koszt naprawy razem z nowym wisko - 250 zł.maciejsax pisze:Widzę że chyba kolega swis79 mnie zrozumiał. Jak już wcześniej pisałem to mój pierwszy diesel ale byłem pewien że pojazdy typu diesel powinny trzymać tą temperaturę 90 stopni po uprzednim rozgrzaniu.
Też wymieniałem termostaty i czujniki temperatury, standardowe diagnozy większości mechaników. Nie dogrzany diesel to prędzej czy później problemy...
Teraz zwracam się z prośbą do kolego swis79, powiedz co zrobiłeś z tym wentylatorem? Jak sobie poradzić z tym problemem... co wymienić, czy co zrobić żeby usunąć tą "awarie"
No i sprawdziłem swój "wentylatorek", okazało się że raczej wszystko jest ok. Kręcił się jak jest zimny silnik, ale dało się go spokojnie palcem zatrzymać. Sprawdzałem też na wyłączonym silniku czy nie ma luzu itd. no i wszystko ok. Dodatkowo jak go rozbujałem ręką na wyłączonym silniku tylko minimalnie się obrócił.
ÂŚledząc inne informację w sieci na temat tego problemu, znalazłem info że warto troszkę więcej mieć tego płynu w zbiorniczku niż max - lekki nad stan. U mnie jest to dosłownie około 6 mm.
No i drobny sukces. Nagrzewa się długo ale nie traci temperatury.
Późnym wieczorem podam bliższe dane dla tej sprawy, ponieważ pojadę w małą trasę to sprawdzę co i jak...
ÂŚledząc inne informację w sieci na temat tego problemu, znalazłem info że warto troszkę więcej mieć tego płynu w zbiorniczku niż max - lekki nad stan. U mnie jest to dosłownie około 6 mm.
No i drobny sukces. Nagrzewa się długo ale nie traci temperatury.
Późnym wieczorem podam bliższe dane dla tej sprawy, ponieważ pojadę w małą trasę to sprawdzę co i jak...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 19 lis 2012, 19:42
- Lokalizacja: Koło
U mnie również jest problem z wolnym nagrzewaniem się auta. Sytuacja wygląda tak ze auto łąpie 90stopni po przejechaniu ponad 10km (fakt ze teraz jest zimno), termostat i czujnik temp wymieniałem miesiąc temu ale jak przed i po wymianie tego Vag pokazywał błąd czujnika temp. Przed wymiana łapał maksymalnie 70stopni. Dodam ze climatronic ustawiony jest na 21-22 stopnie i włączony tryb Eco.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 19 lis 2012, 19:42
- Lokalizacja: Koło
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 19 lis 2012, 19:42
- Lokalizacja: Koło
Tez sam błąd był na starym i na nowym czujniku ( przez to najpierw wymieniłem czujnik a później okazało się że pierwszym problemem który z tym miałem był zepsuty termostat). Niby temperaturę pokazuje mi ( chyba dobrze bo trzyma te 90stopni ale trochę muszę przejechać aby ta temp. łapał. Ostatnio przy mrozie ok -10stopni odpaliłem auto aby się nagrzało i po jakiś 10-15min miało 70stopni. Nie wiem czy to dobrze czy źle?!
- mateuszma85
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 19
- Rejestracja: 10 sie 2014, 15:00
- Lokalizacja: Wrocław/Oława
To ja odgrzeje temat.
Mam ten sam problem co większość wcześniej piszących osób.
Bardzo długo się nagrzewa. Teraz gdy jest nawet 20st. na dworze to potrafi się nagrzać do ok 86st po przejechaniu 10-12 kilometrów. W zimie jak jest 0st lub mniej to aby wskazówka drgnęła to przynajmniej 20km a po 25km nie zawsze przekroczy 70st. Nawet jak już dojdzie do 80 to po wjechaniu do miasta spada poniżej 70.
Termostat wymieniony dwa tygodnie temu na ori z aso. Wentylator z visco też był wymieniony ze dwa lata temu. Ten problem z niedogrzaniem jest od samego początku jak mam ten samochód. Nadal nic się nie zmieniło.
Mam jeszcze golfa 4 z 1.9tdi ALH i tam nie ma najmniejszego problemu z nagrzewaniem. Zimą chwilę dłużej to trwa ale max 7 km i łapie 90 i bez zawahania utrzymuje tą temperaturę (czy miasto czy trasa nie ma znaczenia).
Mam ten sam problem co większość wcześniej piszących osób.
Bardzo długo się nagrzewa. Teraz gdy jest nawet 20st. na dworze to potrafi się nagrzać do ok 86st po przejechaniu 10-12 kilometrów. W zimie jak jest 0st lub mniej to aby wskazówka drgnęła to przynajmniej 20km a po 25km nie zawsze przekroczy 70st. Nawet jak już dojdzie do 80 to po wjechaniu do miasta spada poniżej 70.
Termostat wymieniony dwa tygodnie temu na ori z aso. Wentylator z visco też był wymieniony ze dwa lata temu. Ten problem z niedogrzaniem jest od samego początku jak mam ten samochód. Nadal nic się nie zmieniło.
Mam jeszcze golfa 4 z 1.9tdi ALH i tam nie ma najmniejszego problemu z nagrzewaniem. Zimą chwilę dłużej to trwa ale max 7 km i łapie 90 i bez zawahania utrzymuje tą temperaturę (czy miasto czy trasa nie ma znaczenia).
- mateuszma85
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 19
- Rejestracja: 10 sie 2014, 15:00
- Lokalizacja: Wrocław/Oława