Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] Wolne Nagrzewanie się silnika podczas jazdy

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
Zajcu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 171
Rejestracja: 06 sty 2012, 13:01
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legnica

[ A6 C5] Wolne Nagrzewanie się silnika podczas jazdy

Post autor: Zajcu » 02 lis 2012, 14:57

Witam koledzy cos moje auto trapi podejrzewam termostat , sprawa wyglada nastepująco , auto strasznie wolno się nagrzewa do 90 stopni podczas jazdy np w trasie itp , jak chodzi na wolnych normalnie sie nagrzewa , gdy dojdzie juz do tych 90 w trasie to potrafi spaść temp nie znacząco ale spada. Reasumując nie trzyma termperatury i strasznie wolno sie nagrzewa. Macie jakies pomysły? Audi A6 99r 2.4 + lpg ARJ silnik

Awatar użytkownika
MaRRcin929
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 175
Rejestracja: 08 maja 2012, 22:28
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tarnowskie Góry / Kalety
Kontakt:

Post autor: MaRRcin929 » 02 lis 2012, 17:06

Termostat. Masz caly czas duzy obieg wodu

Awatar użytkownika
tmatysek1988
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 14 lip 2012, 23:10
Lokalizacja: Krakow

Post autor: tmatysek1988 » 05 lis 2012, 18:10

ja mam identyczny problem tzn stojac w korkach temp wzrasta moze dojsc do 90 stopni a jak jade spadnie nawet do 70 stopni, mechanik zdiagnozowal uszkodzony termostat

jutro bede miec wymieniony termostat i zobaczymy jak bedzie sie nagrzewal i czy bedzie trzymac temperature

[ Dodano: 2012-11-06, 20:11 ]
termostat wymieniony, to byla przyczyna

autko bardzo szybko sie nagrzewa, pali duuuuuzo mniej i jak nie to samo auto jezdzi <radocha>

ppeppe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 04 lis 2010, 15:13
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ppeppe » 14 lis 2012, 20:12

Witam, troche podepne sie pod temat, a mianowicie: mój 1.9 tdi trzyma temp. równe 70'C, a temp. 90'C osiaga po przejechaniu 20km (temp powietrza około 0stopni C) nastepnie trzyma jakiś czas temp. (np 10km) i jak wjeźdzam w miasto gdzie głównie sa korki temp spada na wyswietlaczu do 70'C i tak cały czas dopóki nie zaczne ostrej jazdy, jak troche go przybutuje lub wyłącze ogrzewanie w środku to temp. silnika skacze z powrotem na 90'C. Dodam że czasami musze prawie 30km przejechac by osiagnac 90'C, bo tak to cały czas trzyma 70'C. Aha dodam że dziś jak przyjechałem z pracy to dotknąłem górny wąż od chłodnicy i był gorący.... dotknąłem dolny wąż od chłodnicy.. zimny. Panowie gdzie jest problem ??
Punkt widzenia, zależy od punktu siedzenia.

Awatar użytkownika
tmatysek1988
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 14 lip 2012, 23:10
Lokalizacja: Krakow

Post autor: tmatysek1988 » 14 lis 2012, 20:29

ppeppe pisze:Witam, troche podepne sie pod temat, a mianowicie: mój 1.9 tdi trzyma temp. równe 70'C, a temp. 90'C osiaga po przejechaniu 20km (temp powietrza około 0stopni C) nastepnie trzyma jakiś czas temp. (np 10km) i jak wjeźdzam w miasto gdzie głównie sa korki temp spada na wyswietlaczu do 70'C i tak cały czas dopóki nie zaczne ostrej jazdy, jak troche go przybutuje lub wyłącze ogrzewanie w środku to temp. silnika skacze z powrotem na 90'C. Dodam że czasami musze prawie 30km przejechac by osiagnac 90'C, bo tak to cały czas trzyma 70'C. Aha dodam że dziś jak przyjechałem z pracy to dotknąłem górny wąż od chłodnicy i był gorący.... dotknąłem dolny wąż od chłodnicy.. zimny. Panowie gdzie jest problem ??

mam identyczny silnik jak Ty

po wymianie termostatu po przejechaniu odcinka dokladnie 3,1 km- tyle mam do pracy jak jade nawet bardzo spokojnie mam wylaczony klimatronic, podjezdzam pod prace i wskazowka idelanie stoi na 90 stopni

ppeppe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 04 lis 2010, 15:13
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ppeppe » 15 lis 2012, 11:44

oooo to chyba to 3km jedziesz w korku i jedziesz przez 20minut bo nie uwierze że po 3 km auto łapie 90'C, dołóż jeszcze z 3km. No chyba że auto jedziesz do pracy juz troche rozgrzanym autem.
Punkt widzenia, zależy od punktu siedzenia.

CC_Bartek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 31 paź 2012, 16:49
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: CC_Bartek » 15 lis 2012, 12:30

"ja mam identyczny problem tzn stojac w korkach temp wzrasta moze dojsc do 90 stopni a jak jade spadnie nawet do 70 stopni, mechanik zdiagnozowal uszkodzony termostat

jutro bede miec wymieniony termostat i zobaczymy jak bedzie sie nagrzewal i czy bedzie trzymac temperature"

Witam. Kupiłem swoje Audi miesiąc temu, miało podobny problem. Zaprzyjaźniony machanik wymienił termostat w ciemno. Z miejsca usterka zniknęła.

Awatar użytkownika
tmatysek1988
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 14 lip 2012, 23:10
Lokalizacja: Krakow

Post autor: tmatysek1988 » 15 lis 2012, 18:35

ppeppe pisze:oooo to chyba to 3km jedziesz w korku i jedziesz przez 20minut bo nie uwierze że po 3 km auto łapie 90'C, dołóż jeszcze z 3km. No chyba że auto jedziesz do pracy juz troche rozgrzanym autem.

nic nie dokladam, wiem co pisze :)

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 15 lis 2012, 20:19

CC_Bartek pisze:Witam. Kupiłem swoje Audi miesiąc temu, miało podobny problem. Zaprzyjaźniony machanik wymienił termostat w ciemno. Z miejsca usterka zniknęła.
CC_Bartek, nie wiem czy mozna Ci wierzyć, bo z Twojego profilu wynika, że masz 2,5TDI 180 KM, Quattro, multitronik i AYM <szok> <szok> <szok>

Może Ty masz auto jakiejś innej marki a nie Audi ??? <radocha> <radocha>

EDIT: z Twojego profilu wynika, że masz AYM więc nie 180 tylko 155 KM, nie quattro tylko FWD, no a multitronik juz OK <okok>

Wypadałoby poprawic <okok>
Ostatnio zmieniony 25 lis 2012, 23:14 przez Motostacja pl, łącznie zmieniany 1 raz.
Części samochodowe online - Motostacja pl

trnava
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 14 maja 2011, 19:37
Lokalizacja: Polska

Post autor: trnava » 25 lis 2012, 22:31

Powiem szczerze, ze mój AVF też się wolno nagrzewa.
Teraz wrzuciłem karton przed chłodnice i zobacze czy coś to da;)
Niestety to są diesle;)
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 25 lis 2012, 23:17

trnava pisze:Powiem szczerze, ze mój AVF też się wolno nagrzewa.
Teraz wrzuciłem karton przed chłodnice i zobacze czy coś to da;)
Niestety to są diesle;)
No jesli masz sprawny termostat to karton niczego absolutnie nie zmieni. Przy zamknietym termostacie chłodnica i tak jest odcięta <okok>
Jesli coś się poprawi to bedziesz wiedział, że termostat do wymiany <okok>

Ja przy sprawnym termostacie nie narzekam, 2,5 TDI nagrzewa sie porównywalnie do benzyny :) .
Części samochodowe online - Motostacja pl

Theo van Zupper
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 19 sie 2012, 19:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Theo van Zupper » 28 lis 2012, 03:31

Podepnę się bo dopiero poznaje auto. Jeśli mój 1,8 T przy kilku stopniach Celsjusza na zewnątrz nagrzewa się do 90 stopni po przejechaniu
3-4 km /przy włączonym klimatroniku/ i wskazówka stoi cały czas na 90 to prawidłowo? Pytam nie bez kozery bo Omega z sinikiem V nagrzewała się połowę szybciej.
Pozdrawiam
Theo van Zupper

krzys19600
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 28 wrz 2010, 13:07
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: krzys19600 » 28 lis 2012, 07:06

Jak najbardziej wszystko ok,trochę ciepła zabiera lpg.A 3-4km to norma.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 28 lis 2012, 09:13

Theo van Zupper, równiez potwierdzam, ze jest OK (na podstawie doswiadczen z Passata 1,8T) <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

ppeppe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 04 lis 2010, 15:13
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ppeppe » 28 lis 2012, 11:39

Jak sie okazało problemem był czujnik g2/G62. Wymienilem i temp nie skacze. Dodam że w ciągu roku wymieniłem już dwa czujniki (kupione z allegro) teraz kupiłem w ASO za 90pln i zobacze ile potrzyma....mam nadzieje ze dłuużej ;)
VAG nic nie pokazywał o błędzie czujnika, dopiero po porównaniu temp (na ciepłym i na zimnym silniku) w engine grupa 7 i w instruments grupa 3 okazało sie sa znaczne różnice wiec czujnik do bani.
Punkt widzenia, zależy od punktu siedzenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga