[ A6 C5] Wolne Nagrzewanie się silnika podczas jazdy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 171
- Rejestracja: 06 sty 2012, 13:01
- Imię: Dawid
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Legnica
[ A6 C5] Wolne Nagrzewanie się silnika podczas jazdy
Witam koledzy cos moje auto trapi podejrzewam termostat , sprawa wyglada nastepująco , auto strasznie wolno się nagrzewa do 90 stopni podczas jazdy np w trasie itp , jak chodzi na wolnych normalnie sie nagrzewa , gdy dojdzie juz do tych 90 w trasie to potrafi spaść temp nie znacząco ale spada. Reasumując nie trzyma termperatury i strasznie wolno sie nagrzewa. Macie jakies pomysły? Audi A6 99r 2.4 + lpg ARJ silnik
- MaRRcin929
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 175
- Rejestracja: 08 maja 2012, 22:28
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry / Kalety
- Kontakt:
- tmatysek1988
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 35
- Rejestracja: 14 lip 2012, 23:10
- Lokalizacja: Krakow
ja mam identyczny problem tzn stojac w korkach temp wzrasta moze dojsc do 90 stopni a jak jade spadnie nawet do 70 stopni, mechanik zdiagnozowal uszkodzony termostat
jutro bede miec wymieniony termostat i zobaczymy jak bedzie sie nagrzewal i czy bedzie trzymac temperature
[ Dodano: 2012-11-06, 20:11 ]
termostat wymieniony, to byla przyczyna
autko bardzo szybko sie nagrzewa, pali duuuuuzo mniej i jak nie to samo auto jezdzi
jutro bede miec wymieniony termostat i zobaczymy jak bedzie sie nagrzewal i czy bedzie trzymac temperature
[ Dodano: 2012-11-06, 20:11 ]
termostat wymieniony, to byla przyczyna
autko bardzo szybko sie nagrzewa, pali duuuuuzo mniej i jak nie to samo auto jezdzi
Witam, troche podepne sie pod temat, a mianowicie: mój 1.9 tdi trzyma temp. równe 70'C, a temp. 90'C osiaga po przejechaniu 20km (temp powietrza około 0stopni C) nastepnie trzyma jakiś czas temp. (np 10km) i jak wjeźdzam w miasto gdzie głównie sa korki temp spada na wyswietlaczu do 70'C i tak cały czas dopóki nie zaczne ostrej jazdy, jak troche go przybutuje lub wyłącze ogrzewanie w środku to temp. silnika skacze z powrotem na 90'C. Dodam że czasami musze prawie 30km przejechac by osiagnac 90'C, bo tak to cały czas trzyma 70'C. Aha dodam że dziś jak przyjechałem z pracy to dotknąłem górny wąż od chłodnicy i był gorący.... dotknąłem dolny wąż od chłodnicy.. zimny. Panowie gdzie jest problem
Punkt widzenia, zależy od punktu siedzenia.
- tmatysek1988
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 35
- Rejestracja: 14 lip 2012, 23:10
- Lokalizacja: Krakow
ppeppe pisze:Witam, troche podepne sie pod temat, a mianowicie: mój 1.9 tdi trzyma temp. równe 70'C, a temp. 90'C osiaga po przejechaniu 20km (temp powietrza około 0stopni C) nastepnie trzyma jakiś czas temp. (np 10km) i jak wjeźdzam w miasto gdzie głównie sa korki temp spada na wyswietlaczu do 70'C i tak cały czas dopóki nie zaczne ostrej jazdy, jak troche go przybutuje lub wyłącze ogrzewanie w środku to temp. silnika skacze z powrotem na 90'C. Dodam że czasami musze prawie 30km przejechac by osiagnac 90'C, bo tak to cały czas trzyma 70'C. Aha dodam że dziś jak przyjechałem z pracy to dotknąłem górny wąż od chłodnicy i był gorący.... dotknąłem dolny wąż od chłodnicy.. zimny. Panowie gdzie jest problem
mam identyczny silnik jak Ty
po wymianie termostatu po przejechaniu odcinka dokladnie 3,1 km- tyle mam do pracy jak jade nawet bardzo spokojnie mam wylaczony klimatronic, podjezdzam pod prace i wskazowka idelanie stoi na 90 stopni
"ja mam identyczny problem tzn stojac w korkach temp wzrasta moze dojsc do 90 stopni a jak jade spadnie nawet do 70 stopni, mechanik zdiagnozowal uszkodzony termostat
jutro bede miec wymieniony termostat i zobaczymy jak bedzie sie nagrzewal i czy bedzie trzymac temperature"
Witam. Kupiłem swoje Audi miesiąc temu, miało podobny problem. Zaprzyjaźniony machanik wymienił termostat w ciemno. Z miejsca usterka zniknęła.
jutro bede miec wymieniony termostat i zobaczymy jak bedzie sie nagrzewal i czy bedzie trzymac temperature"
Witam. Kupiłem swoje Audi miesiąc temu, miało podobny problem. Zaprzyjaźniony machanik wymienił termostat w ciemno. Z miejsca usterka zniknęła.
- tmatysek1988
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 35
- Rejestracja: 14 lip 2012, 23:10
- Lokalizacja: Krakow
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
CC_Bartek, nie wiem czy mozna Ci wierzyć, bo z Twojego profilu wynika, że masz 2,5TDI 180 KM, Quattro, multitronik i AYM <szok> <szok> <szok>CC_Bartek pisze:Witam. Kupiłem swoje Audi miesiąc temu, miało podobny problem. Zaprzyjaźniony machanik wymienił termostat w ciemno. Z miejsca usterka zniknęła.
Może Ty masz auto jakiejś innej marki a nie Audi ?
EDIT: z Twojego profilu wynika, że masz AYM więc nie 180 tylko 155 KM, nie quattro tylko FWD, no a multitronik juz OK
Wypadałoby poprawic
Ostatnio zmieniony 25 lis 2012, 23:14 przez Motostacja pl, łącznie zmieniany 1 raz.
Części samochodowe online - Motostacja pl
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
No jesli masz sprawny termostat to karton niczego absolutnie nie zmieni. Przy zamknietym termostacie chłodnica i tak jest odciętatrnava pisze:Powiem szczerze, ze mój AVF też się wolno nagrzewa.
Teraz wrzuciłem karton przed chłodnice i zobacze czy coś to da;)
Niestety to są diesle;)
Jesli coś się poprawi to bedziesz wiedział, że termostat do wymiany
Ja przy sprawnym termostacie nie narzekam, 2,5 TDI nagrzewa sie porównywalnie do benzyny .
Części samochodowe online - Motostacja pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 53
- Rejestracja: 19 sie 2012, 19:29
- Lokalizacja: Warszawa
Podepnę się bo dopiero poznaje auto. Jeśli mój 1,8 T przy kilku stopniach Celsjusza na zewnątrz nagrzewa się do 90 stopni po przejechaniu
3-4 km /przy włączonym klimatroniku/ i wskazówka stoi cały czas na 90 to prawidłowo? Pytam nie bez kozery bo Omega z sinikiem V nagrzewała się połowę szybciej.
Pozdrawiam
3-4 km /przy włączonym klimatroniku/ i wskazówka stoi cały czas na 90 to prawidłowo? Pytam nie bez kozery bo Omega z sinikiem V nagrzewała się połowę szybciej.
Pozdrawiam
Theo van Zupper
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 186
- Rejestracja: 28 wrz 2010, 13:07
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Jak sie okazało problemem był czujnik g2/G62. Wymienilem i temp nie skacze. Dodam że w ciągu roku wymieniłem już dwa czujniki (kupione z allegro) teraz kupiłem w ASO za 90pln i zobacze ile potrzyma....mam nadzieje ze dłuużej
VAG nic nie pokazywał o błędzie czujnika, dopiero po porównaniu temp (na ciepłym i na zimnym silniku) w engine grupa 7 i w instruments grupa 3 okazało sie sa znaczne różnice wiec czujnik do bani.
VAG nic nie pokazywał o błędzie czujnika, dopiero po porównaniu temp (na ciepłym i na zimnym silniku) w engine grupa 7 i w instruments grupa 3 okazało sie sa znaczne różnice wiec czujnik do bani.
Punkt widzenia, zależy od punktu siedzenia.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga