Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AKN 2.5 150 KM] czy są problemy z wymiana jednego wałka

Silniki wysokoprężne
julio4350
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 19 sie 2012, 08:00
Lokalizacja: Wrocław

[ AKN 2.5 150 KM] czy są problemy z wymiana jednego wałka

Post autor: julio4350 » 24 paź 2012, 19:11

Witam!
50tys temu miałem regenerowane wałki rozrządu wraz z wyminą hydrauliki.
Od niedawna usłyszałem delikatny klekot i po zdjęciu obu pokryw wałków rozrządu stwierdziłem, że zatarła się jedna krzywka na jednym z wałków rozrządu. Reszta bez śladów zużycia.

Czy wymiana jednego wałka rozrządu to wielki problem, bo chciałbym sobie to sam zmienić.

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 24 paź 2012, 19:42

Chyba nie większy problem jak wymiana wszystkich. Zależy co nazywasz problemem, bo kto nie miał styczności z najzwyklejszym kluczem i nakrętką to dla takiego będzie problem w którą stronę kręcić ;p .
Czy wymiana jednego wałka czy wszystkich to i tak trzeba ściągnąć cały przód, rozrząd i zrobić to po ludzku.Tak myślę... :) <glupek>

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 24 paź 2012, 21:45

citrin pisze:Chyba nie większy problem jak wymiana wszystkich.
....

Czy wymiana jednego wałka czy wszystkich to i tak trzeba ściągnąć cały przód, rozrząd i zrobić to po ludzku.Tak myślę... :) <glupek>
wszystko zalezy ktorego walka.... bo takie 'zewnetrzne' jest latwiej wymienic

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 24 paź 2012, 21:59

Mialem identyczna sytuacje jak Ty Kolego...
Jeden walek ( chyba wydechowy ) mial wade konstrukcyjna ( 2 krzywi powiedzialy papa + 4 dzwigienki o ile pamietam ). Bez problemu zostal wymieniony...bez wymiany rozrzadu czy rozbierania przodu ( Z tego co wiem :) )

marlitkos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 27 paź 2008, 22:10
Imię: Marcin
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin/Lubelskie

Post autor: marlitkos » 25 paź 2012, 11:07

michok pisze: czy rozbierania przodu ( Z tego co wiem :) )
mało prawdopodobne a wręcz niemożliwe. ÂŻeby wyjąc wałek należy zdjąć pasek rozrządu a do tego należałoby odchylić przód.
Pozdrawiam

Maniacy COOO łączmy się.
Forum dyskusyjne.

coffin80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 86
Rejestracja: 30 sty 2011, 18:42
Lokalizacja: Poznań

Post autor: coffin80 » 25 paź 2012, 11:54

kolego michok,ten twój mechanik to chyba czarować potrafi :) jeśli ci wymienił wałek bez sciągania przodu i rozrządu ,bzdury i tyle w temacie...
Był : Audi A6 2.5 tdi s-line avant 180km quattro 2003r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AWX 131KM 2002r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AVF 131km 2004 r.

Jest : A6 C5 Avant 2.0 130KM ALT 2004 r.

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 25 paź 2012, 12:01

Akurat mnie przy tym nie bylo :P...ale w sumie biorac to na chlopski rozum macie racje :P.

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 25 paź 2012, 12:34

michok,
to koledzy sie myla, a Ty masz racje .... oczywiscie ze sie da - ale dotyczy to tylko walkow po stronie wydechowej (zewnetrznych) .... co nie zmienia faktu, ze ze wzgledu na szczuplosc miejsca wygodniej robic calosc.... z drugiej strony, jezeli tylko jeden jest do wymiany i akurat jest to ten 'zewnetrzny' (po stronie wydechowej) to po co dokladac sobie roboty....

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 25 paź 2012, 13:30

Wlasnie tutaj sie dziwilem, bo nic mi mechanik nie mowil o rozbieraniu przodu oraz rozpinaniu rorzadu...

PAUL_2,5TDi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 23 kwie 2009, 13:04
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: PAUL_2,5TDi » 25 paź 2012, 13:59

uwierzcie ze mozna mozna wymienic wszystkie walki bez sciagania przodu a nawet zderzaka ;p i znam takich co maja to opanowane i to calkiem nieźle. No ale nie bede juz opisywal jak mi to tlumaczyli, bo na naszym forum robi sie po fachowemu <okok>

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 25 paź 2012, 15:55

PAUL_2,5TDi pisze:uwierzcie ze mozna mozna wymienic wszystkie walki bez sciagania przodu a nawet zderzaka ;p i znam takich co maja to opanowane i to calkiem nieźle. No ale nie bede juz opisywal jak mi to tlumaczyli, bo na naszym forum robi sie po fachowemu <okok>

PAUL_2,5TDi,

mowilismy o wymianie walkow bez rozpinania rozrzadu... i tu juz cudow nie ma (przy wspomnianych wyjatkach).

Jezeli (jak podejrzewam) myslales o rozpieciu rozrzadu bez sciagania/odsuwania pasa przedniego to ..... pewnie jest mozliwe... przy odpowiedniej ilosci wygenerowanych przeklenstw...

PAUL_2,5TDi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 23 kwie 2009, 13:04
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: PAUL_2,5TDi » 25 paź 2012, 20:54

no tak to sie zgodze z w 100% tx-didi, <okok>

Daniel1555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 338
Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
Imię: Daniel
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Biecz

Post autor: Daniel1555 » 26 paź 2012, 00:11

ale nie zgodzę się że ktoś wymienił wszystkie wałki bez ściągania przodu bo jak zdejmie wałki wewnętrzne (dolotowe) to musi zdjąć pasek a jak zdejmie pasek to wysunie się hydro-napinacz którego w palcach nie cofnie.
Audi A6 C5 2.5TDI
Audi A6 C5 4.2 ASG
Audi A4B6 1.9 tdi

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 26 paź 2012, 07:53

Daniel1555 pisze:ale nie zgodzę się że ktoś wymienił wszystkie wałki bez ściągania przodu bo jak zdejmie wałki wewnętrzne (dolotowe) to musi zdjąć pasek a jak zdejmie pasek to wysunie się hydro-napinacz którego w palcach nie cofnie.
Daniel1555,
rozumiem ze Twoja sugestia jest taka: nie ma miejsca na klucz....

moge w 100% napisac ze w audi A4 (2,5 tdi) nie ma bata i caly pas nalezy odsunac - najwygodniej zdjac (chocby dla prawidlowego osadzenia simmeringu na wale), w modelu A8 mozesz go nawet nie dotykac - jest wystarczajaca ilosc miejsca.... ale rowniez wygodniej jest go odsunac/zdjac.
Ale A6-tek mialem przyjemnosc 'rozbierac' tylko dwie i pamietam ze jest nieco wiecej miejsca niz w A4, lecz wyraznie mniej niz w A8... akurat odsuwalem pas przedni w obu przypadkach.

Mysle ze sumarycznie jest to czasowo <> to samo. Wiecej czasu poswiecisz na rozebranie przodu, lecz zaoszczedzisz przy samym rozrzadzie (nie wspominajac ze jest zdecydowanie wieksza pewnosc poskladania tego wszystkiego prawidlowo i wygodniej sie pracuje). Natomiast tez wiem ze pomyslowosc mechanikow do konstruowania 'specyficznych' narzedzi i przyrzadow nie zna granic .... mozliwe wiec wydaje mi sie, ze niektorzy opracowali wlasne, minimalistyczne pod wzgledem czasowym, rozwiazanie. (Odpowiednio plaskie klucze, wymyslne ksztalty.... )

Awatar użytkownika
Bacc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 26 paź 2012, 17:45
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Bacc » 26 paź 2012, 18:05

na poczatku to Dzien dobry jestem tutaj nowy <lol> Jezeli chodzi o wymiane walkow bez sciagania nawet zderzaka to jest taka mozliwosc opisze ja w skrocie chociaz jeszcze sam nie mialem okazji jej przetestowac :| Wiec potraktujmy to jak jakis poradnik czy cus :p A wiec:
- sciagamy gorne oslony paska rozrzadu
- sciagamy ta dluga uszczelke ktora idzie po przednim pasie ( uszczelnia maske z pasem)
-odkrecamy te sruby na torx ktore mocuja pas przedni (sa chyba2 na jedna strone, sa to te ktore widac po otworzeniu maski bez tych ktore sa schowane pod zderzakiem) to daje nam mozliwosc minimalne odchylania tego wlasnie pasa :)
- odkrecamy wisko i demontujemy z wentylatorem(nie wiem czy nie lepiej najpierw odkrecic sam wentylator puzniej wisko <mysli> )
-pozniej odkrecamy oslone paskow wielorowkowych (te duze kapsle :p ) i szabrujemy ta oslone na zewnatrz <okok>
- i teraz widzimy cala ta duuza oslone aluminiowa (na ktore sa przykrecone rolki itp.) iii mniej wiecej patrzac od przodu w dolnym lewym rogu tej oslony jest czarna plastikowa http://www.audimania.eu/forum/files/a13_0141_122.png (na foto miedzy pkt. 1 a ta rolka)zaslepka wyciagamy ja i mamy dostep do ramienia http://t.czesci.autotrader.pl/204/53300 ... du-ina.jpg (miedzy napinaczem hydr. a rolka napinajaca)
- no i wkladamy do tego ramienia dobry dlugi imbus i mozemy spokojnie poluzowac pasek naciskajac na napinacz w lewa strone ;)
- i teraz po scignieciu paska z kol zebatych walkow nie wyciagajac imbusa pozwalamy napinaczowi sie wysunac a imbus sam zablokuje sie obudowe aluminiowa nie pozwalajac wysunac mu sie zbyt duzo by mogl sie uszkodzic poniewaz dziura z zaslepiki ma jakies ok. 5cm srednicy <lol>

Taak to chyba ma mniej wiecej wygladac, oczywiscie silnik przed wyciagnieciem paska/walkow trzeba ustawic w OT <okok>

Jest to niezla kombinatoryka wiec ja tylko opisuje jak mozna to wykonac, wiec prosze o nie okrzykiwaniem mnie jakimś kolejnym pseudofachmanem 2.5tdi <lol>

Pozdro Synki :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja