[ AKN 2.5 150 KM] czy są problemy z wymiana jednego wałka
[ AKN 2.5 150 KM] czy są problemy z wymiana jednego wałka
Witam!
50tys temu miałem regenerowane wałki rozrządu wraz z wyminą hydrauliki.
Od niedawna usłyszałem delikatny klekot i po zdjęciu obu pokryw wałków rozrządu stwierdziłem, że zatarła się jedna krzywka na jednym z wałków rozrządu. Reszta bez śladów zużycia.
Czy wymiana jednego wałka rozrządu to wielki problem, bo chciałbym sobie to sam zmienić.
50tys temu miałem regenerowane wałki rozrządu wraz z wyminą hydrauliki.
Od niedawna usłyszałem delikatny klekot i po zdjęciu obu pokryw wałków rozrządu stwierdziłem, że zatarła się jedna krzywka na jednym z wałków rozrządu. Reszta bez śladów zużycia.
Czy wymiana jednego wałka rozrządu to wielki problem, bo chciałbym sobie to sam zmienić.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Chyba nie większy problem jak wymiana wszystkich. Zależy co nazywasz problemem, bo kto nie miał styczności z najzwyklejszym kluczem i nakrętką to dla takiego będzie problem w którą stronę kręcić
.
Czy wymiana jednego wałka czy wszystkich to i tak trzeba ściągnąć cały przód, rozrząd i zrobić to po ludzku.Tak myślę...


Czy wymiana jednego wałka czy wszystkich to i tak trzeba ściągnąć cały przód, rozrząd i zrobić to po ludzku.Tak myślę...


kolego michok,ten twój mechanik to chyba czarować potrafi
jeśli ci wymienił wałek bez sciągania przodu i rozrządu ,bzdury i tyle w temacie...

Był : Audi A6 2.5 tdi s-line avant 180km quattro 2003r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AWX 131KM 2002r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AVF 131km 2004 r.
Jest : A6 C5 Avant 2.0 130KM ALT 2004 r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AWX 131KM 2002r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AVF 131km 2004 r.
Jest : A6 C5 Avant 2.0 130KM ALT 2004 r.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
michok,
to koledzy sie myla, a Ty masz racje .... oczywiscie ze sie da - ale dotyczy to tylko walkow po stronie wydechowej (zewnetrznych) .... co nie zmienia faktu, ze ze wzgledu na szczuplosc miejsca wygodniej robic calosc.... z drugiej strony, jezeli tylko jeden jest do wymiany i akurat jest to ten 'zewnetrzny' (po stronie wydechowej) to po co dokladac sobie roboty....
to koledzy sie myla, a Ty masz racje .... oczywiscie ze sie da - ale dotyczy to tylko walkow po stronie wydechowej (zewnetrznych) .... co nie zmienia faktu, ze ze wzgledu na szczuplosc miejsca wygodniej robic calosc.... z drugiej strony, jezeli tylko jeden jest do wymiany i akurat jest to ten 'zewnetrzny' (po stronie wydechowej) to po co dokladac sobie roboty....
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 38
- Rejestracja: 23 kwie 2009, 13:04
- Lokalizacja: Rybnik
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
PAUL_2,5TDi pisze:uwierzcie ze mozna mozna wymienic wszystkie walki bez sciagania przodu a nawet zderzakai znam takich co maja to opanowane i to calkiem nieźle. No ale nie bede juz opisywal jak mi to tlumaczyli, bo na naszym forum robi sie po fachowemu
PAUL_2,5TDi,
mowilismy o wymianie walkow bez rozpinania rozrzadu... i tu juz cudow nie ma (przy wspomnianych wyjatkach).
Jezeli (jak podejrzewam) myslales o rozpieciu rozrzadu bez sciagania/odsuwania pasa przedniego to ..... pewnie jest mozliwe... przy odpowiedniej ilosci wygenerowanych przeklenstw...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 38
- Rejestracja: 23 kwie 2009, 13:04
- Lokalizacja: Rybnik
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 338
- Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
- Imię: Daniel
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Biecz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Daniel1555,Daniel1555 pisze:ale nie zgodzę się że ktoś wymienił wszystkie wałki bez ściągania przodu bo jak zdejmie wałki wewnętrzne (dolotowe) to musi zdjąć pasek a jak zdejmie pasek to wysunie się hydro-napinacz którego w palcach nie cofnie.
rozumiem ze Twoja sugestia jest taka: nie ma miejsca na klucz....
moge w 100% napisac ze w audi A4 (2,5 tdi) nie ma bata i caly pas nalezy odsunac - najwygodniej zdjac (chocby dla prawidlowego osadzenia simmeringu na wale), w modelu A8 mozesz go nawet nie dotykac - jest wystarczajaca ilosc miejsca.... ale rowniez wygodniej jest go odsunac/zdjac.
Ale A6-tek mialem przyjemnosc 'rozbierac' tylko dwie i pamietam ze jest nieco wiecej miejsca niz w A4, lecz wyraznie mniej niz w A8... akurat odsuwalem pas przedni w obu przypadkach.
Mysle ze sumarycznie jest to czasowo <> to samo. Wiecej czasu poswiecisz na rozebranie przodu, lecz zaoszczedzisz przy samym rozrzadzie (nie wspominajac ze jest zdecydowanie wieksza pewnosc poskladania tego wszystkiego prawidlowo i wygodniej sie pracuje). Natomiast tez wiem ze pomyslowosc mechanikow do konstruowania 'specyficznych' narzedzi i przyrzadow nie zna granic .... mozliwe wiec wydaje mi sie, ze niektorzy opracowali wlasne, minimalistyczne pod wzgledem czasowym, rozwiazanie. (Odpowiednio plaskie klucze, wymyslne ksztalty.... )
na poczatku to Dzien dobry jestem tutaj nowy
Jezeli chodzi o wymiane walkow bez sciagania nawet zderzaka to jest taka mozliwosc opisze ja w skrocie chociaz jeszcze sam nie mialem okazji jej przetestowac
Wiec potraktujmy to jak jakis poradnik czy cus
A wiec:
- sciagamy gorne oslony paska rozrzadu
- sciagamy ta dluga uszczelke ktora idzie po przednim pasie ( uszczelnia maske z pasem)
-odkrecamy te sruby na torx ktore mocuja pas przedni (sa chyba2 na jedna strone, sa to te ktore widac po otworzeniu maski bez tych ktore sa schowane pod zderzakiem) to daje nam mozliwosc minimalne odchylania tego wlasnie pasa
- odkrecamy wisko i demontujemy z wentylatorem(nie wiem czy nie lepiej najpierw odkrecic sam wentylator puzniej wisko
)
-pozniej odkrecamy oslone paskow wielorowkowych (te duze kapsle
) i szabrujemy ta oslone na zewnatrz
- i teraz widzimy cala ta duuza oslone aluminiowa (na ktore sa przykrecone rolki itp.) iii mniej wiecej patrzac od przodu w dolnym lewym rogu tej oslony jest czarna plastikowa http://www.audimania.eu/forum/files/a13_0141_122.png (na foto miedzy pkt. 1 a ta rolka)zaslepka wyciagamy ja i mamy dostep do ramienia http://t.czesci.autotrader.pl/204/53300 ... du-ina.jpg (miedzy napinaczem hydr. a rolka napinajaca)
- no i wkladamy do tego ramienia dobry dlugi imbus i mozemy spokojnie poluzowac pasek naciskajac na napinacz w lewa strone
- i teraz po scignieciu paska z kol zebatych walkow nie wyciagajac imbusa pozwalamy napinaczowi sie wysunac a imbus sam zablokuje sie obudowe aluminiowa nie pozwalajac wysunac mu sie zbyt duzo by mogl sie uszkodzic poniewaz dziura z zaslepiki ma jakies ok. 5cm srednicy
Taak to chyba ma mniej wiecej wygladac, oczywiscie silnik przed wyciagnieciem paska/walkow trzeba ustawic w OT
Jest to niezla kombinatoryka wiec ja tylko opisuje jak mozna to wykonac, wiec prosze o nie okrzykiwaniem mnie jakimś kolejnym pseudofachmanem 2.5tdi
Pozdro Synki



- sciagamy gorne oslony paska rozrzadu
- sciagamy ta dluga uszczelke ktora idzie po przednim pasie ( uszczelnia maske z pasem)
-odkrecamy te sruby na torx ktore mocuja pas przedni (sa chyba2 na jedna strone, sa to te ktore widac po otworzeniu maski bez tych ktore sa schowane pod zderzakiem) to daje nam mozliwosc minimalne odchylania tego wlasnie pasa

- odkrecamy wisko i demontujemy z wentylatorem(nie wiem czy nie lepiej najpierw odkrecic sam wentylator puzniej wisko

-pozniej odkrecamy oslone paskow wielorowkowych (te duze kapsle


- i teraz widzimy cala ta duuza oslone aluminiowa (na ktore sa przykrecone rolki itp.) iii mniej wiecej patrzac od przodu w dolnym lewym rogu tej oslony jest czarna plastikowa http://www.audimania.eu/forum/files/a13_0141_122.png (na foto miedzy pkt. 1 a ta rolka)zaslepka wyciagamy ja i mamy dostep do ramienia http://t.czesci.autotrader.pl/204/53300 ... du-ina.jpg (miedzy napinaczem hydr. a rolka napinajaca)
- no i wkladamy do tego ramienia dobry dlugi imbus i mozemy spokojnie poluzowac pasek naciskajac na napinacz w lewa strone

- i teraz po scignieciu paska z kol zebatych walkow nie wyciagajac imbusa pozwalamy napinaczowi sie wysunac a imbus sam zablokuje sie obudowe aluminiowa nie pozwalajac wysunac mu sie zbyt duzo by mogl sie uszkodzic poniewaz dziura z zaslepiki ma jakies ok. 5cm srednicy

Taak to chyba ma mniej wiecej wygladac, oczywiscie silnik przed wyciagnieciem paska/walkow trzeba ustawic w OT

Jest to niezla kombinatoryka wiec ja tylko opisuje jak mozna to wykonac, wiec prosze o nie okrzykiwaniem mnie jakimś kolejnym pseudofachmanem 2.5tdi

Pozdro Synki
