Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AKN 2.5 150 KM] czy są problemy z wymiana jednego wałka

Silniki wysokoprężne
Wasabi30

Post autor: Wasabi30 » 26 paź 2012, 18:56

Witam
Pozostaje jeszcze pytanie jak ustawić silnik,wałki i pompę na blokadach bez dostępu do śruby na wale ? chyba że jest jakiś inny sposób na obrócenie wału bez ściągania zderzaka <mysli>

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 26 paź 2012, 20:25

majac samochod z manualna skrzynia ? ... :)

Wasabi30

Post autor: Wasabi30 » 26 paź 2012, 20:47

Tak z manualna <mysli> bo jeżeli masz na myśli włączenie 5 lub 6 i pchanie to chyba trzeba się trochę na kombinować i napchać żeby to ustawić :D w automacie to już chyba w ogóle, ale chyba za mało wiem :>

Awatar użytkownika
Bacc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 26 paź 2012, 17:45
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Bacc » 27 paź 2012, 11:09

mozesz wrzucic 5-6 bieg wykrecic swiece zarowe (przy okazji sprawdzic je przed zima <okok> ) nastepnie podniesc jedne kolo i krecenie nim pomalu az do ustawienie silnika na OT. A jezeli skrzynia jest automatyczna to chyba mozna by bylo takze powykrecac swiece, a nastepnie delikatnie, po malu krecic silnikem przez srube z walka rozrzad (bez kompresji raczej to nie zaszkodzi, a pozatym kolo i tak pozniej bedzie odkrecane ) <mysli>

Chyba mozna by tak bylo to zdziałac praa ? <lol>

Kemil7 Audi a6 c5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 02 wrz 2012, 15:02
Lokalizacja: Mieszkowice

Post autor: Kemil7 Audi a6 c5 » 27 paź 2012, 18:39

to bardzo prosta robota ustaw rozrząd na zero zdejmij koło z wałka i bez rozbierania przodu wymienisz bez problemu:D zablokuj pompe wiertłem 6 w bloku silnika masz taką zaślepkę plastikową na kluczyk 10 lub metalową na imbus tam podczas krecenia bedziesz czuł takie wgłebienie około 8mm a jak odkrecisz korek od oleju to w połowie powinien być znak na wałku ot

Awatar użytkownika
Bacc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 26 paź 2012, 17:45
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Bacc » 27 paź 2012, 19:18

Kemil7 Audi a6 c5, ale jak sciagniesz kola bez zablokowania napinacza hydraulicznego to chyba nie trzeba tlumaczyc co moze byc tego przyczyna...:p wiec nie tak szybko <okok>

Kemil7 Audi a6 c5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 02 wrz 2012, 15:02
Lokalizacja: Mieszkowice

Post autor: Kemil7 Audi a6 c5 » 28 paź 2012, 20:06

u mnie nic się nie stało ?

Awatar użytkownika
Bacc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 26 paź 2012, 17:45
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Bacc » 28 paź 2012, 21:49

Byc moze twoj napinacz akurat nie wysunal sie na tyle by sie uszkodzil moze nawet wgl nie wysunal bo mogl juz byc na tyle wyeksploatowany :| ale ja bym nie polecal takiej wymiany jak Ty opisujesz, a moze nawet tej ktora ja opisalem ;)

julio4350
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 19 sie 2012, 08:00
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: julio4350 » 29 paź 2012, 20:50

Kurcze panowie tyle tutaj osób się wypowiedziało i każdy ma odmienne zdanie. Chyba zrezygnuje z wymiany wałka bo akurat jest to wałek wewnętrzny.
Jeszcze jedno pytanie czy jest możliwość wymiany popychacza hydraulicznego wraz z krzywką i podkładką bez zdejmowania wałka?

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 30 paź 2012, 08:21

julio4350 pisze:Kurcze panowie tyle tutaj osób się wypowiedziało i każdy ma odmienne zdanie. Chyba zrezygnuje z wymiany wałka bo akurat jest to wałek wewnętrzny.
Jeszcze jedno pytanie czy jest możliwość wymiany popychacza hydraulicznego wraz z krzywką i podkładką bez zdejmowania wałka?
jezeli jest to wewnetrzny walek to naturalne, ze bez rozpiecia rozrzadu wymienic sie go nie uda. Akurat w tej kwestii nie ma 'odmiennych zdan' - roznica polega tylko jak to zrobic minimalnym nakladem pracy.... robiac samemu indywidualnie bedziesz musial zdecydowac, ktory sposob miesci sie w zakresie Twoich mozliwosci i narzędzi, jakimi dysponujesz.

rozumiem ze miales na mysli dzwignie.... teoretycznie mozesz 'powalczyc' i poluzowac polpanewki, moze walek na tyle sie odchyli ze bedziesz w stanie wymienic popychac i dzwignie... jest to ryzyko, ze jak 'cos spadnie/zaklinuje sie' i tak bedziesz musial rozpinac rozrzad - tym razem bezdyskusyjnie i musisz sie z tym liczyc....


julio4350,
ja jestem zwolennikiem zasady 'po calosci'. Jednak gdybys decydowal sie na 'walke' - daj znac o wyniku.

no67
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 09 maja 2010, 14:36
Lokalizacja: Żory

Post autor: no67 » 28 kwie 2013, 09:19

no i wymieniłeś hydraulikę tą metodą? Julioxxxx? <klotnia>
Żeby ja dyplomu nie widział, w życiu by nie uwierzył że mechanizator!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja